۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱

فارس نوشت:

رویترز در گزارشی خبر داده است که رئیس‌جمهور برکنار شده مصر از روز دستگیری در حبس انفرادی و در مکانی نامعلوم به سر می‌برد.
رویترز در ضمن یکی از گزارش‌های خود در خصوص شکل‌گیری دولت جدید در مصر، از نگهداری محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر در حبس انفرادی خبر داد.

بنابراین گزارش، مرسی که اولین رئیس‌جمهور منتخب مصر بود، از روز سوم ژوئیه در محلی نامشخص در حبس انفرادی به‌سر می‌برد.

مرسی هنوز هیچ اتهام مشخصی ندارد اما روز شنبه سخنانی در خصوص ایراد برخی اتهامات به وی از قبیل جاسوسی، اعمال خشونت و تخریب اقتصاد بود. روز یکشنبه، دادستان عمومی مصر اعلام کرد که دستور بلوکه کردن دارایی‌های 14 نفر از اعضای جنبش اخوان‌المسلمین و سایر گروه‌های اسلام‌گرا را صادر کرده است.

اتهام اعمال خشونت علیه تعداد زیادی از شخصیت‌های رده‌بالای اخوان‌المسلمین وارد شده است هرچند که پلیس تاکنون برای دستگیری آنها مراجعه نکرده است. اخوان‌المسلمین این اتهامات را بخشی از پروژه سرکوب خود دانسته و تاکید کرده است که مقامات مصری باید به‌خاطر اعمال خشونت مورد سرزنش قرار گیرند.

«عصام العریان»، یکی از سران رده‌بالای اخوان تصریح کرده است که علاوه بر کشتار ده‌ها حامی مرسی توسط ارتش، 240 نفر از آنها نیز در زندان به‌سر می‌برند. این افراد به وکیل هم دسترسی ندارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز مردم A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    2 15
    احتمالا به یکی از کشور های دوست و برادر مثل ایران ونزوئلا بولیوی و یا شاید گینه بی سائو و گینه موزامبیک (درست تایپ کردن عزیزان ؟ ) پناهنده شده باشه !!!!!!!!!!.
  • بی نام CY ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 2
    اعدامش کنند مصر نفس بکشه
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    1 4
    به نظرم داره جواب خون شیعیانی رو که به اون شکل ظالمانه کشته شدند و اون به عنوان رئیس جمهور هیچ کاری نکرد می گیره .