واحد مرکزی خبر

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بیل برنز معاون جان کری وزیر امور خارجه این کشور، روز یکشنبه برای دیدار با مقامات دولت موقت مصر به قاهره سفر می کند.
بر اساس این گزارش، از زمان سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، برنز اولین مسئول بلند پایه دولت آمریکا است که به قاهره سفر می کند.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است برنز در سفر خود به قاهره که تا روز سه شنبه طول خواهد کشید با برخی از مقامات دولت ، جامعه مدنی و شرکت های مصری دیدار و گفتگو خواهد کرد.
طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، ویلیام برنز در دیدار با مقامات مصری بر حمایت آمریکا از دولت و مردم این کشور تاکید خواهد کرد و توقف خشونت ها و آغاز یک روند سیاسی فراگیر را که منجر به تشکیل یک حکومت غیرنظامی و دموکراتیک شود، خواستار خواهد شد.
جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده است واشنگتن بازداشت اعضای جنبش اخوان المسلمین را اقدامی سیاسی می داند.
آن پاترسون، سفیر آمریکا در مصر با عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر دیدار و درباره تحولات و آینده این کشور گفتگو کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، از زمان سرنگونی محمد مرسی، دولت آمریکا پیوسته بر ضرورت برگزاری سریع انتخابات در این کشور تاکید کرده اما هرگز برکناری محمد مرسی توسط ارتش مصر را کودتا توصیف نکرده است تا به این ترتیب بتواند به کمکهای مالی خود به ارتش مصر ادامه دهد. آمریکا هر ساله نزدیک به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار به ارتش مصر کمک می کند. یک مقام آمریکایی روز جمعه اعلام کرد تحویل جنگنده های اف شانزده به ارتش مصر ادامه خواهد یافت.

 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا مي دونه شايد همه اتفاقات اخير مصر برنامه از قبل تعيين شده آمريكا بوده و يا اگرهم نبوده ونتيجه اين اتفاقات منجر به ايجاد دولتي در مصر بشه كه بتونه ارتباط بهتري با اسراييل داشته باشه آمريكا را بيشتر خشنود مي كنه