مهر در گفت و گویی با صادق زیباکلام نوشت:

*آقای روحانی از کارگروه های تشکیل شده برای انتخاب کابینه خواسته است که برای هر وزارتخانه چندین نفر را معرفی کنند تا با مشورت با حلقه دوم مشاورین و نزدیکانش افراد مناسب برای وزارتخانه ها و پست های اجرایی انتخاب شوند و پس از آن با رایزنی با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و چهره های شاخص درباره افراد برگزیده به توافق برسند.

* از همین الان یک تفاوت آشکار در عملکرد آقای روحانی نسبت به اصولگرایان دیده می شود؛ چراکه آنها در سال 84 افراد توانمند و شاخص را تنها به واسطه ارتباط با آقایان هاشمی و خاتمی کنار گذاشتند و احمدی نژاد تنها محور انتخاب افراد برای کابینه بود، اما آقای روحانی اصلا چنین رویکردی ندارد و کارش را بر مبنای مشورت پیش می برد.

*آقایان هاشمی، ناطق و خاتمی جزو مشاورین بسیار نزدیک و مهم رئیس جمهور منتخب هستند، اما قطعا هیچکدام از این سه نفر حاضر نیستند نظر خودشان را به آقای روحانی تحمیل کنند. قطعا نظرات آقایان هاشمی، خاتمی و ناطق، بیت امام(ره) بویژه سیدحسن خمینی و بسیاری از چهره ها و شخصیت های معتدل نظام که می‌خواهند اعتدال در کشور حاکم شود و افراطی گری که در هشت سال گذشته بر کشور سایه انداخته، از بین برود، می تواند در این عرصه راه‌گشای دولت یازدهم باشد.

*با روی کار آمدن دولت یازدهم برخلاف آنچه در سال 84 شاهد بودیم، نیروهای فعال به صورت بولدزری کنار گذاشته نخواهند شد. رویکرد آقای روحانی این است که اگر فردی که هم اکنون مشغول به کار است و توانمندی بالایی دارد، به صرف همکاری با احمدی نژاد و اصولگرا بودن کنار گذاشته نشود.

*به نظر می رسد اصولگرایان حسن روحانی را بعد از انتخابات تازه کشف کردند، چون آنها تازه متوجه شدند که او عضو جامعه روحانیت مبارز بوده و صبغه پررنگی در جریان اصولگرایی داشته است و به طور کلی رئیس جمهور منتخب با آنها است. متاسفانه اصولگرایان به این موضوع بسنده نکرده و بعضا سهم خواهی از دولت آینده را مطرح می کنند و اهرمشان هم برای این موضوع مجلس شورای اسلامی است. برخی اصولگرایان می‌گویند مبادا از فتنه گران یا همان اصلاح طلبان در کابینه و دولت آینده استفاده شود، این موضوع هم به صورت تهدید، هم به صورت نصیحت و هم به صورت توصیه برادرانه گفته می شود، مقصود آنها هم این است که روحانی را اصلاح طلب نمی دانند و امیدوارند که از هیچ فرد اصلاح طلبی که آنها را معادل با فتنه گری می دانند، استفاده نکند.

*اگر مردم از اصولگرایان راضی بودند باید به دکتر جلیلی رأی می دادند و اگر مخالف سیاست های اجرایی بودند هم باید به آقای روحانی گرایش می یافتند که مردم گزینه دوم را انتخاب کردند.

*تقریبا یک سوم واجدان شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در این عرصه حضور نیافتند. از دو سوم باقی مانده که حدود 37 میلیون نفر بودند، حدود 19 میلیون نفر به سیاست های اجرایی جاری نه گفتند و فقط چهار میلیون نفر سیاست های جاری را تایید کردند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • rezaperspolisy IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    *اگر مردم از اصولگرایان راضی بودند باید به دکتر جلیلی رأی می دادند و اگر مخالف سیاست های اجرایی بودند هم باید به آقای روحانی گرایش می یافتند که مردم گزینه دوم را انتخاب کردند.
    • lpsk IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      9 110
      نمیفهمم با چه استدلالی این نظرو دادی اما اصولگرایان 4 تا کاندیدا داشتند!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    93 6
    احسنت دکتر..
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    18 90
    یادم میاد اقای زیباکلام پیشبین میکرد که روحانی با رای پایینی در انتخابات شکست خواهد خورد. چی شد جناب زیباکلام؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      80 6
      اشتباه يادتان مياد جناب. يادداشت‌هاي انتخاباتي زيباكلام بدون تغيير در وب سايت شخصي ايشون و سايت الف موجود است. قبل از ائتلاف پيش‌بيني كردند در صورت ائتلاف پيرزوي حتمي است و چنين هم شد.
    • اقا الياس A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      24 0
      شما يادتان نمي ايد بلکه از کيهان خوانديد.اقاي دکتر گفتند در صورت عدم حمايت خاتمي و هاشمي و کنار رفتن عارف انگاه ايشان دو ميليون راي دارند.کمي مرد باشيد .حرف ايشان کاملا درست بود.يادتا است گفت اصولگرايان در صورت انتخابات ازاد 5 تا 7 ميليون راي دارند.کاملا درست از اب در امد
  • حسین علی NL ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    64 6
    با تشکر از خبر انلاین برای نمایش اکثر نظرها...ولله برای اکثر مردم اصلاح طلب بودن یا نبودن اصلا مهم نیست...مهم برقراری رابطه دوستانه با تمامی کشورها(تمامی)و ورود پیمانکاران خارجی به کشور است..درست است که استفاده از پیمانکاران داخلی بهتر از خارجی است ولی بنده در عسلویه و شرکت نفت علنا شاهد پرداخت مزایای بسیار توسط شرکت توتال به کارگران و حق خوری پیمانکاران داخلی به بدترین شکل بودم..به نظر شما خارجی بهتر نیست در حال حاضر؟صد البته بهتره ولی نه برای همیشه...اینو در نظر بگیرید که هم پیمانکار خارجی و هم داخلی اول منافع خودشون براشون مهمه
  • مهدی US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    50 3
    واقعا زیبا بود. آفرین دکتر
  • بی نام EU ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    1 11
    خیلی ادعاش میشه سیاست خونه. همه پیش بینی هاش هم بر عکس میشه
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    2 18
    زيبا كلام ميگفت روحاني اصلاح طلب نيست و بيش از دو ميليون راي نداره بعد كه ديدن نامزد مورد علاقه اش راي نداره رفتن دنبال برنده انتخابات اصولاً خيلي ها از مردم دوست دارن هميشه برنده باشن حتي اگر ذراي هم نداده باشند روز بعد انتخابات تا صبح تو خيابون ها سرود شادي سر ميدادن اينجور كارشناس و مردمي داريم
  • مجید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    2 1
    ایشالا در یک کار جمعی در دوره بعد، مجلس رو هم اصلاح طلب خواهیم کرد تا نتونن وزرای پیشنهادی رو با زور و تهدید رد کنن