امیر غفور یکی از مؤثرترین بازیکنان تیم‌ملی والیبال در لیگ جهانی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هرچند کمتر کسی فکر می‌کرد او پشت خط‌زن فیکس تیم‌ملی باشد، آن‌هم با وجود شهرام محمودی اما شد. او دربازی با صربستان، ایتالیا و کوبا حتی امتیازآورترین ایرانی میدان بود. او هم معتقد است تیم ایران بهترین نتیجه را با اولین حضور در لیگ جهانی گرفت؛ گرفتن پنج برد از 10 بازی. به نظر غفور باخت به آلمان در بازی دوم، برای تیمی که همه معادلات را به‌هم ریخت، جایی برای حسرت نمی‌گذارد: «ما از کارمان راضی هستیم. ما هرچه داشتیم رو کردیم اما بدنمان جواب نداد.»

*لیگ جهانی چطور بود؟

خیلی خوب بود. هیچ کارشناسی فکر نمی‌کرد که ایران تازه‌وارد، نتایجی به این خوبی بگیرد. ما از 10 بازی، 5 برد گرفتیم که خیلی خوب بود. با تمرینات خوب، نتایج عالی گرفتیم؛ نتایجی که کسی فکرش را هم نمی‌کرد.

*چطور؟

ما با بردهایمان معادلات را به‌هم ریختیم. بازی با آلمان تشریفاتی بود، هیچ فرقی نمی‌کرد ما ببریم یا ببازیم. می‌توانستیم 3 - صفر ببازیم اما بچه‌ها به این مسئله اهمیت ندادند و برای دفاع از اسم ایران بازی کردند و آلمان را بردیم. کاری کردیم که سایت FIVB هم نوشت ایران نفس تازه‌ای به روسیه داد. در حالی که برای ما فرقی نمی‌کرد کدام تیم صعود کند؛ ما فقط از اعتبار خودمان دفاع کردیم و بس.

*چرا بعد از بازی بی‌نقص اول با آلمان، در بازی دوم تیم کم‌آورد؟

تنها عامل آن خستگی بچه‌ها بود. اختلاف 9 ساعته کوبا با ایران، برنامه خواب ما را به‌هم ریخته بود. از وقتی برگشتیم 4 صبح می‌خوابیم و 7 صبح بیداریم. از ظهر به بعد هم 6، 7 ساعت می‌خوابیم، البته این مسئله طبیعی است. من برای جوانان جهان هم که به برزیل رفته بودم همین‌طورشده بودم. 10 روز طول کشید تا بدنم برگشت.

*یعنی از این باخت افسوس نخوردید؟

بعداز بازی حسرت اینکه می‌توانستیم کاری بکنیم ولی نکردیم را نمی‌خوریم. ما همه داشته‌هایمان را رو کردیم اما دیگر بدنمان جواب نمی‌داد. از کار خودمان راضی هستیم. زمانی حسرت می‌خوریم که می‌توانستیم اما همه توانمندی‌هایمان را به‌کار نبردیم، در حالی‌که ما در بازی دوم همه تلاشمان را کردیم. به‌هر‌حال در شرایط سخت آهن هم باشد فرسوده می‌شود، چه برسد به بدن‌های ما.

*خیلی‌ها فکر می‌کردند شما بازی اول را می‌بازید و بازی دوم را می‌برید. چطورعکس آن اتفاق افتاد؟

دوست داشتیم دو بازی را ببریم. وقتی وارد سالن شدیم، جو سالن و تماشاگران را که دیدیم، هرچه در توان داشتیم، گذاشتیم. خیلی خوب کار کردیم و اجازه بازی  را به آلمان ندادیم. در بازی دوم آنها خیلی خوب کار کردند. ما توقع بیشتری از خودمان داشتیم اما شرایط اجازه نداد. اگر مثل بازی اول بودیم، به طور حتم بازی نزدیکی می‌شد و آنها ما را راحت شکست نمی‌دادند و ما برنده می‌شدیم اما زورمان نرسید.

*یعنی اگر حالا به بازی دوم برگردید، دوباره نتیجه همان باخت می‌شود؟

شک نکنید اگر یک روز بعد از بازی برمی‌گشتیم به بازی دوم، همه بچه‌ها همان کارها و اشتباهات را تکرار می‌کردند اما اگر فردا بازی بود، شاید ما برنده می‌شدیم.  

*فکر می‌کنید در دوره بعد برای تیم چه اتفاقی بیفتد؟

ما بازی به بازی بهتر شدیم. به جز بازی اول که از روسیه امتیاز نگرفتیم، از بقیه بازیها3، 4و 5 امتیاز گرفتیم. تجربه‌ها ثمر داد. این بازی‌ها تجربه‌ای می‌شود برای تورنمنت‌ها و لیگ جهانی بعدی. هدف اول ما تجربه‌اندوزی بود اما در دوره بعد نتیجه مهمتر از تجربه است، به همین خاطر با تجربه و قدرت ظاهر می‌شویم.

*خیلی‌ها نگرانند تیم‌ملی به خاطر نتایج در لیگ جهانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتیجه نگیرد.

ما شرایط را کاملاً می‌دانیم. توقع داریم مردم درباره این مسائل فکر نکنند. ولاسکو هم به ما گفت دلیل نمی‌شود که به خاطر نتایج خوب در لیگ جهانی مقابل آسیایی‌ها هم همه بازی‌ها را 3 - یک برنده باشیم. ما برای بازی با ایتالیا، صربستان، کوبا و آلمان انگیزه داشتیم. مطمئن باشید بقیه آسیایی‌ها هم می‌آیند جلوی ما نتیجه بگیرند، بنابراین ما باید بهتر از قبل کار کنیم تا کم نیاوریم. البته همه بازیکنان آماده‌اند، می‌رویم تا در جام ملت‌ها با همه توان بازی کنیم. از مردم می‌خواهم تا به تیم فشار نیاورند که همه تیم‌ها را3 - صفر ببریم و قهرمان شویم. ما یک‌بار قهرمان جام ملت‌ها شده‌ایم، تکرار قهرمانی خیلی سخت‌تر است چراکه حالا همه به ایران به چشم قهرمان نگاه می‌کنند.

*از عملکرد خودت در لیگ جهانی راضی هستی؟

من نباید در این‌باره نظر بدهم، بلکه کارشناسان باید به کار من نمره بدهند اما حسن لیگ جهانی به تجربه‌هایی است که کسب کردم، به طور حتم به من کمک زیادی می‌کند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    215 9
    خسته نباشی پهلوون.
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    ما بهتون افتخار مي كنيم
  • دلسوز تیم ملی والیبال A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    آقای غفور عزیز امیدوارم از این اولین تجربه حضور در لیگ جهانی در س های لازم را گرفته باشید . رقابت در بالاترین سطح والیبال دنیا قطعا بسیار دشوار است اما تیمی که بخواهد قهر مان دنیا باشد بایستی تمام شرایط قهرمان شدن را داشته باشد . امید است با توکل به خدا و در سایه هدایت ولاسکو این ابر مرد والیبال جهان و همت، غیرت و تعصب ولاوران والیبال در سال اینده پرچم ایران به عنوان تیم اول والبیال دنیا بر افراشته شود .
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      53 12
      دلسوز تیم ملی چی میگی؟ چطور ممکنه سال دیگه ما به عنوان تیم اول والیبال دنیا شناخته بشیم ما هنوز رتبه مون دو رقمیه وسالها طول کشیده این افتخارات رو بدست بیاریم حالا قراره 1ساله قهرمان دنیا بشیم!!! واقع بین باشید
  • بی نام EU ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    34 63
    خدا رو شکر که نوار پیروزی های والیبال قطع شد... و گرنه تماشاگران نزدیک بود به بازیکنان آلمان حمله کنند... هیچکس توهین تماشاگران ایرانی و پشت راه کردن به آنها را فراموش نمیکند... هیچکس توهین کاربران ایرانی به بازیکنان روسیه را در فیسبوک فراموش نمی کند... به قول مربی آلمان بزرگ ترین تفریح ایرانیان مسخره و توهین کردن دیگران است... بازم بگم؟؟ به اینا افتخار می کنید؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      6 1
      قول مربی آلمان نبود و بازیکن ایتالیا بود انقدر جو نده همه دنیا همینه تا حالا تماشاچیای لیورپول رو از نزدیک دیدی؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    30 14
    كيه داره منفي ميده ؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    19 57
    مغرور شده بودید . . . . . و آلمان را دست کم گرفتید.
    • m EU ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      56 10
      نمیفهمی داره میگه خسته بودیم؟؟؟شما همش دنبال بهانه اید که کشور خودتونو کوچیک کنید..واقعا که...
  • واقعیت IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    16 98
    ایران در والیبال در گروهش یکی مانده به آخِر شد، این یک یادآوری است. جوگیری بد چیزی هست ...
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      57 4
      ببخشید اما ما در بین 18 تیم نهم شدیم بالاتر از لهستان و امریکا قهرمان و نایب قهرمان دور قبل.
  • علی IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    53 3
    غفووووووووووووووور
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    47 5
    ما به بچه های تیم ملی والیبال افتخار می کنیم. مردم باید بدانند تیم والیبال در جام جهانی شرکت کردند .
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    48 3
    قهرمانان وطن قرار نیست در اولین دور شرکت صعود هم بکنیم ولی دور بعد حتما صعود می کنیم
  • فاطمه IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    44 3
    واقعا خسته نباشن باعث افتخار مملکتمون شدن.
  • ... EU ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    49 6
    من افتخار میکنم که طرفدارتم...:)باید بدونی که عالی بودی...خسته نباشی امیر خان...
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    44 7
    آفرين به همه شما ها حوانان ما هم پشتكار و استقامت را از شما ياد مي گيرند هم ادب ومتانت كه مهمتر است.
  • دلسوز تیم ملی والیبال A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    59 12
    کسانی که منفی دادن دقیقا منظورشون چیه ؟ حتما طرفدار روسیه ایتالیا برزیل و .... هستن دیگه !!!!!!!!!!!
  • ققنوس A1 ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    3 0
    دست مریزاد به جامعه ی ورزش والیبال .از این به بعد توقع مردم از والیبال بیشتر بیشتر شد .این کارنامه ی بچه ها مال یکی دو روز نیست الفبای والیبال را کلاسیک آموخته اند که امروز مدعی قهرمانی اند . یعنی کار حرفه ای !
  • مهتاب A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    5 0
    من در رشته ی والیبال فعالیت میکنم و دوست دارم مانند شما اسپک بزنم