۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

درحالیکه مردم آمریکا در اعتراض به تبرئه «جورج زیمرمن» قاتل «تریون مارتین» نوجوان سیاه پوست آمریکایی در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کرده‌اند، رسانه‌های خبری آمریکا از وضعیت آماده باش پلیس شهر لس آنجلس واقع در جنوب ایالت «کالیفرنیا» و هشدار پلیس برای مقابله با گسترش تظاهرات خبر می دهند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از فاکس لس آنجلس، بعد از سه شب تظاهرات در اعتراض به تبرئه زیمرمن، پلیس لس آنجلس و مقامات این شهر متعهد شده اند که هرگونه تظاهرات بیشتر را سرکوب کنند.

 روز دوشنبه هفته جاری بود که معترضان به تبرئه زیمرمن، در خیابان‌های لس آنجلس تظاهرات و جریان ترافیک را مسدود کردند و شیشه ها را شکستند. علاوه بر این، در سومین شب تظاهرات مردم کالیفرنیا به تبرئه زیمرمن از تیراندازی مرگبار به سوی یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی، یک بزرگراه اصلی در منطقه خلیج سان فرانسیسکو مسدود شد.

شب دوشنبه هفته جاری نیز صدها معترض آمریکایی به صورت مسالمت آمیز در پارکی در جنوب غرب شهر لس آنجلس تجمع کردند و شعار دادند.

ساعت حدود 10 بعد از ظهر روز گذشته بود که پلیس لس آنجلس تظاهرات مردم را غیر قانونی اعلام کرد و بر این اساس بسیاری از معترضان متفرق شدند.

پلیس لس آنجلس علیه معترضان از گلوله های پلاستیکی استفاده کرده و از بازداشت 13 معترض خبر داده است. معترضان در لس آنجلس پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

علاوه بر لس آنجلس، شهرهای دیگر آمریکا نیز صحنه اعتراضات مردمی به تبرئه زیمرمن بوده است.

پلیس آمریکا در اوکلند از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده و با آنها درگیر شده است.

معترضان آمریکایی، تبرئه زیمرمن از قتل مارتین را حاصل تبعیض های نژاد پرستانه سیستم قضایی آمریکا می دانند.

مارتین نوجوان سیاه پوست 17 ساله ای بود که در سال 2012 میلادی توسط زیمرمن به ضرب گلوله کشته شد؛ زیمرمن مدعی بود که مارتین را در دفاع از خود کشته و این در حالیست که مارتین هنگام قتل، هیچ سلاحی با خود نداشته است.

علاوه بر لس آنجلس، واشنگتن، نیویورک، کالیفرنیا، اوکلند و میامی نیز صحنه اعتراضات مردم آمریکا به تبرئه قاتل این نوجوان سیاه پوست بوده اند.

وزارت دادگستری آمریکا در واکنش به گستره تظاهرات، با صدور بیانیه ای از تصمیم خود برای بازنگری در حکم صادر شده برای زیمرمن خبر داد.

منبع: فیلم رویترز

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    6 14
    حقوق بشر چه شد؟ آمریکا جان!
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      15 4
      طرفداری از حقوق بشرش فقط متوجه ماست. نوبت میرسه به خودش و هم پیمانانشن در عربستان و قطر و اردن و یمن و بحرین... همه چیز گل و بلبله.
  • رضا A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    6 4
    شیشه هارو بشکنن ضرر به اموال مردم بزنن هر کشور ازادی برخورد می کنه ..شما هم الکی حرف نزن
  • پرستو A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    6 2
    بعضیا همچین از سیاستهای آمریکا دفاع میکنن که انگار اونجا زندگی میکنن و از همه چیز خبر دارن،نخیر آقا جان هر وقت رفتی اونجا و ازت بدون دلیل انگشت نگاری کردن و مثل ادمهای جانی بهت نگاه کردن، اونموقع قضاوت کن، فرقی هم براشون نمیکنه کجایی هستی،اونا اصولا با شرقیا و سیاهپوستا رفتار مناسبی ندارن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      4 2
      تاثیر تبلیغات بیش از 100 شبکه ماهواره ایه فارسی زبانه. یعنی امریکا دونه دونه سرشونم ببره باز از سیاستهاشون دفاع میکنن.