دختربچه 6ساله ای که مدت یک هفته توسط مادرش و یک مرد شکنجه شده بود، یکی از چشمان خود را از دست داد.

سردار حیدرعباس‌زاده، فرمانده انتظامی استان بوشهر جزئیات کودک‌آزاری دختربچه‌ای شش ساله به نام فاطمه از سوی مادر و مردی که با وی در ارتباط بوده را تشریح کرد و به ایسنا گفت: زنی به همراه مردی که با وی در ارتباط بود، اقدام به شکنجه و آزار فرزند شش ساله خود به نام فاطمه کرده بود اواخر خردادماه امسال از سوی ماموران پلیس استان بوشهر دستگیر شد.
ماجرا از جایی آغاز شد که فاطمه مدتی پیش دچار شب ادراری شد و مادرش به همراه مردی که با وی ارتباط داشت، این دختربچه را تنبیه کرد.
این زن و مرد که هر دو اعتیاد شدید به مخدر از نوع شیشه داشتند، آزار و اذیت این دختربچه شش ساله را ادامه دادند تا جایی که مرد معتاد یکی از چشم‌های این دختربچه و بخش‌هایی از اعضای بدن وی را با فندک اتمی سوزاند.
عباس‌زاده با بیان اینکه روند آزار و اذیت این کودک خردسال حدود یک هفته ادامه داشت، گفت: سرانجام همسایه‌ای که فرزندش هم‌بازی فاطمه بوده با مخالفت مادر فاطمه برای بازی فرزندش با وی روبرو می‌شود که همین موضوع شک وی را برمی‌انگیزد. وی از پنجره ساختمان آزار و اذیت‌های این زن و مرد علیه دختربچه را دیده و با حضور در مقابل منزلشان، از آنان می‌خواهد تا کودک را به بیمارستان منتقل کنند و در غیر این صورت موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد.
وی با اشاره به انتقال این کودک خردسال به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر و تحت درمان قرار گرفتن وی، تصریح کرد: در همان زمان ماموران، مادر این کودک را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به وضعیت جسمانی این دختربچه، خاطرنشان کرد: در قسمت‌های مختلف بدن فاطمه آثار سوختگی و همچنین شکستگی در ناحیه قفسه‌سینه دیده می‌شود و نتایج بررسی‌ها نیز حاکی از تحت آزار قرارگرفتن وی از سوی مردی بود که با مادرش ارتباط داشت.
عباس‌زاده با اشاره به دستگیری متهم دیگر پرونده، اظهارکرد: این مرد نیز از سوی ماموران کلانتری 11 باغ زهرا دستگیر و برای ادامه روند رسیدگی به جرم، به مقر انتظامی منتقل شد.
وی با بیان اینکه هر دو متهم اعتیاد شدیدی به مخدر صنعتی از نوع شیشه داشتند، گفت: این زن و مرد در اعترافات خود ضمن پذیرش آزار و اذیت فاطمه، معترف شدند که به مدت یک هفته این کودک را در اتاق حبس کرده و مورد آزار و اذیت قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به انتقال فاطمه به بیمارستان نمازی شیراز برای دریافت خدمات درمانی بیشتر، تصریح‌کرد: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده، یکی از چشم‌های این کودک تخلیه شده و وی در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.
عباس‌زاده درباره آخرین وضعیت مادر این دختربچه و مردی که با وی در ارتباط بوده، اظهار کرد: دو متهم پس از تشکیل پرونده و انتقال به دادسرا، روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر درباره هویت پدر اصلی این دختر نیز گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی پدر فاطمه ادامه دارد.

نجات پسر اعدامی از مرگ با بخشش اولیای دم
پسر جوان که در جریان درگیری در باشگاه بدنسازی مرتکب قتل شده بود با رضایت اولیای دم امروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت.
به گزارش مهر، فرید 21 ساله متهم است 20 آذرماه سال 90 در جریان درگیری در باشگاه بدنسازی همکار خود به نام امیرعلی را به قتل رسانده است.
مرداد سال گذشته جلسه دادگاه متهم به ریاست قاضی همتیار در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه اصغری روشن نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهم تقاضای مجازات قانونی کرد. اولیای دم مقتول نیز خواستار قصاص قاتل فرزند خود شدند.
رئیس دادگاه سپس اتهام قتل عمدی را به فرید تفهیم کرد که او در دفاع از خود گفت:‌ روز حادثه در حال تعمیر کمدهای باشگاه بودم و با مقتول درگیری لفظی پیدا کردم. او با باندهای ضبط چند ضربه به سرم زد که خون جلوی چشمانم را گرفت من هم در دفاع از خود با پیچ گوشتی که در دست داشتم چند ضربه به طرف مقتول پرتاب کردم و نمی‌دانم چگونه پیچ گوشتی در سر امیر علی فرو رفت. پس از این جنایت به مشهد گریختم که 2 هفته بعد با مراجعه به پلیس آگاهی خود را تسلیم کردم. من قصد کشتن امیرعلی را نداشتم و تنها در دفاع از خود پیچ گوشتی را به طرفش انداختم.
در دادگاه چند نفر از شاهدان ماجرا به تشریح روز حادثه پرداختند که قضات دادگاه بعد از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش برای صدور حکم وارد شور شده و فرید را به قصاص محکوم کردند.
در حالی که مرد جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، اولیای دم مقتول از خون فرزندشان گذشتند.
صبح امروز جلسه محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم برگزار شد.متهم با اعتراف به جرم خود گفت : من قصد کشتن امیرعلی را نداشتم و حالا از کارم پشیمانم.
با آخرین دفاعیات متهم ، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

دستگیری دزدان خشن با شلیک پلیس
دزدان خطرناک که در جریان عملیات تعقیب و گریز با پلیس، خودرویشان هدف گلوله قرار گرفته بود با قمه به سوی ماموران حمله ور شده که با شلیک پلیس زمینگیر شدند.
به گزارش مهر، ساعت 5:50 صبح روز 23 تیرماه امسال ماموران گشت پلیس در خیابان جمالزاده شمالی به دو سرنشین یک دستگاه خودروی میتسوبیشی که در حال دستکاری خودروی پژو 206 بودند مشکوک شده و آنها را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.
بررسی های اولیه نشان داد متهمان از سارقان حرفه ای هستند که پس از مشاهده خودروی گشت اقدام به فرار از محل کردند. ماموران نیز به تعقیب آنها پرداخته و چند بار به سارقان دستور ایست دادند. دزدان نیز برای فرار از دست ماموران چند بار با خودروی خود به طرف خودروی پلیس آمده و قصد واژگون کردن خودروی ماموران را داشتند. در حالیکه نحوه رانندگی سارقان امکان داشت به دیگر خودروها آسیب وارد کند ماموران با شلیک چند تیر هوایی هر چهار لاستیک خودروی سارقان را هدف قرار دادند. با متوقف شدن خودرو، دزدان قصد داشتند با پای پیاده به فرار خود ادامه دهند اما ماموران آنها را به محاصره خود درآوردند. دو سارق خطرناک این بار با یک قبضه قمه به سوی ماموران حمله ور شدند که با شلیک پلیس زمین گیر و به بیمارستان انتقال یافتند.
در بازرسی از خودروی آنها نیز یک قبضه قمه و شاه کلید برای باز کردن در خودروها کشف شد.
تحقیقات اولیه ماموران نیز نشان داد علی و مهدی از سارقان سابقه دار هستند که پیش از این نیز چند بار به اتهام سرقت دستگیر شده بودند.
در حال حاضر تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی ادامه دارد.

اعتراف دزدان مادربزرگها به جنایت
اعضای شبکه سرقت از زنان سالخورده در جریان تحقیقات پلیسی به قتل یکی از قربانیان خود اعتراف کردند.
به گزارش مهر، در پی وقوع سرقتهای به عنف سریالی از زنان سالخورده در شهرکرد تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.
در بررسیهای پلیسی مشخص شد اعضای این باند با معرفی خود به عنوان مامور ادارات مختلف از جمله اداره آب، برق و کمیته امداد وارد خانه زنان سالمند شده و با اطمینان از اینکه طعمه های خود در خانه تنها هستند نقشه سرقت را اجرا می کردند.
اعضای این باند با تهدید چاقو دست و پای زنان سالخورده را بسته و سپس پول و طلاهای آنها را به سرقت می بردند.
اقدامات مجرمانه اعضای این باند باعث ایجاد جو روانی نامطلوب در منطقه شده بود به همین خاطر کارآگاهان پلیس تجسس های گسترده ای را برای دستگیری آنها آغاز کردند.
ماموران در نخستین گام با کمک مالباخته ها به چهره نگاری از اعضای این باند پرداخته و یکی از سارقان به نام حافظ را شناسایی کردند. حافظ از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده بود.
با شناسایی این عضو باند روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد و کارآگاهان با ردیابی های پلیسی مخفیگاه اعضای این باند را شناسایی کردند.
پس از اطمینان از حضور 4 نفر از سارقان در مخفیگاه شان، ماموران وارد عمل شده و متهمان به نامهای عمار، میثم، سیروس و حافظ را دستگیر کردند.
سارقان در تحقیقات اولیه منکر هر گونه جرمی شده اما پس از روبرو شدن با شاکیان لب به اعتراف گشوده و به 18 مورد سرقت به عنف از زنان سالمند با همدستی دو نفر دیگر از اعضای باند اقرار کردند.
یکی از سارقان به نام میثم نیز در بازجویی ها گفت: سال 90 در جریان سرقت از زن سالخورده ای به نام بخشنده او را به قتل رساندیم. در این سرقت نیز اعضای این باند دست و پای قربانی خود را بسته و او را خفه کرده بودند.
متهمان پس از بازسازی صحنه سرقتها و این جنایت با قرار قانونی روانه زندان شده و تحقیقات برای دستگیری دو عضو دیگر این باند ادامه دارد.

دستگیری عامل شهادت مامور پلیس/ جعل هویت متهم و فرار به افغانستان
قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر که در جریان درگیری با ماموران، باعث شهادت مامور پلیس شده بود سرانجام پس از 5 سال فرار دستگیر شد.
25 اردیبهشت سال 87 ماموران پلیس در جاده حاجی آباد بندر عباس به سرنشینان یک دستگاه خودرو مشکوک شده و به راننده دستور ایست دادند.
متهمان سپس با تیراندازی به سوی ماموران از ایست و بازرسی گذشتند که در جریان این تیراندازی استوار رحیم قاسمی هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
در ادامه تیمی از ماموران پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اما موفق به شناسایی عاملان شهادت مامور پلیس نشدند.
با گذشت 5 سال از این جنایت ماموران با تحقیقات علمی ردپای دو نفر را در این جنایت کشف کرده و آنها را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی های اولیه منکر حضور در محل درگیری شدند اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و اقرار کردند، عامل شهادت مامور پلیس یک قاچاقچی حرفه ای است.
با شناسایی هویت متهم اصلی پرونده ، دستگیری او در دستور کار پلیس قرار گرفت و او در عملیاتی پلیسی دستگیر شد.
متهم در بازجویی ها با اعتراف به این تیراندازی گفت: روز حادثه در حال انتقال 220 کیلو مواد مخدر از کهنوج به داراب بودیم که ماموران به ما مشکوک شدند. من هم برای فرار از محاصره پلیس با اسلحه کلاشینکف به سوی ماموران تیراندازی کردم. بعد از این جنایت با جعل هویت به افغانستان رفته و مدتی را در آنجا مخفی بودم.
سرهنگ حسین اصلحی رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در این باره به مهر گفت: در حال حاضر تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

عامل جنایت تابستان 88، 4 سال بعد رسوا شد
سردار حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری شرور و قاتلی فراری که اقدام به قتل یکی از بستگانش در تابستان سال 88 کرده بود، خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال اعلام وقوع قتل زنی به هویت معلوم در مردادماه سال 88 در یکی از مناطق شهرستان دشتستان، اقدامات پلیس برای دستگیری متهم به قتل آغاز شد.
سرانجام کارآگاهان، متهم به قتل فراری در حالی که چهار سال ارتکاب جنایت از سوی وی می‌گذشت، هنگام خروج از مخفی‌گاهش در عملیاتی شبانه، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اعترافات متهم دستگیرشده و انگیزه‌اش از قتل گفت: مقتول از بستگان متهم به قتل بوده و وی در اعترافاتش، هدف از این جنایت را اختلافات‌خانوادگی اعلام کرد.
ماموران در بازرسی از مخفی‌گاه این شرور و متهم به قتل فراری، یک قبضه اسلحه کلاش و 27 فشنگ جنگی را کشف و ضبط کردند. در پرونده وی شش فقره سابقه کیفری از جمله مباشرت در آدم‌ربایی، شرارت، سرقت، اخلال در نظم عمومی و ... دیده می‌شود.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه پرونده متهم پس از تشکیل برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، خاطرنشان کرد: وی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

قتل مشکوک پسربچه 3 ساله در مشهد
فرمانده انتظامی مشهد گفت: جسد کودک سه ساله‌ای که به طرز مشکوکی در مشهد به قتل رسیده است برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشک قانونی انتقال یافت.
به گزارش فارس، احد کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش مرگ مشکوک پسر بچه‌ای سه ساله در مشهد، ماموران گشتی کلانتری طبرسی جنوبی در محل حاضر و تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.
با کشف جسد این کودک که داخل خانه مسکونی‌شان به قتل رسیده بود تحقیقات پلیس از مادر کودک ادامه پیدا کرد، زن جوان که در وضعیت عادی نبود در بررسی‌های اولیه اظهار داشت کودکش را به دلیل عصبانیت آنی خفه کرده است.
جسد این کودک به پزشکی قانونی در حال حاضر انتقال یافته و تحقیقات به دستور مقام قضایی درباره علت و چگونگی ماجرا و ابعاد ابهام‌آمیز این پرونده ادامه داد.
28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    43 3
    یعنی کلاهتون رو بذارین بالاتر!!! قتل کودک! کودک آزاری!!! حمله به مامور با قمه!!! اونم تو مملکتی که ادعای اسلامی بودن رو داره!! یه نکته!!! اسم چند نفرشون جالبه عمار میثم علی مهدی . . . چرا اینا اردلان و کامران آرمان و . . . نیست اسمشون مثه فیلما؟!
  • علیرضا US ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    9 2
    میگه با شلیک تیر هوایی هر چهار چرخشو پنچر کردن!!! خوب تیر هوایی چطور پنچر میکنه؟ نکنه ماشینه داشته پرواز میکرده؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 0
    لعنت بر اعتیاد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    1 0
    واقعا خیلی نامردیه پدر ومادر ها چجوری دلشون میاد بچه هاشون رو بکشن خوب اگه نمیخوان به دنیا نیارنشون