پیشنهادی جالب درباره روز وفات حضرت خدیجه (س) و همبستگی مسلمانان

من نیز در پیروی از این پیشنهاد خوب ، روز جمعه دخترانم ( ستایش و نیایش ) را به نام زیبای حضرتش خانم خدیجه(س) خواهم نامید.

حتما قرار نیست که "آیت الله" بود و اهل فتوا تا بتوان پیشنهادی داد که مایه نمود دین و آیین شود. همینکه در میان مردم باشیم و تا اندازه ای از ابزار شناخت بهره ببریم  کافیست تا بتوانیم حال و هوای دین و آیین پیرامونمان را بهبود بخشیم و مهربان تر به آن بنگریم.

آقای "حجت الاسلام" شهاب مرادی نیز یکی از همین آدمهاست ، مانند خودمان! اما در این روزگار که گاهی  افراطی های وقت نشناس زمینه واگرایی مردم از یکدیگر و آیین شان را فراهم می کنند ، پیشنهادهایی جالب می دهد.

روز جمعه 28 مرداد 1392 برابرست با وفات بانوی بزرگ دین ما ، حضرت خدیجه(س) که نیازی به برشمردن بزرگی های خدمات آن حضرت به دین محمد(ص) نیست اما آقای شهاب مرادی در این روزگار وقت شناسی (فرصت طلبی!) کرده و به گمانم به دو جهت پیشنهاد نام نهادن و نامیدن فرزندان دخترمان را به نام زیبای خدیجه کرد.

1-     ارج به مقام والای حضرت خدیجه کبری(س)

2-     پاسخی درخور و شایسته به کسانی که به هر بهانه مایه درگیری میان مسلمان می شوند.

یادمان باشد در همین روزگار کسانی هستند که به خیال بالا بردن مذهب تشیع ،با بدگویی از اصحاب و یاران پیامبراکرم(ص) بدترین ضربات را به فرهنگ و مذهب علوی وارد ساختند.

صد البته نیز از آن سو افراطیون وهابی ، در سیاه نمایی آیین و سیمای زیبای اسلام روی اینان را سپید کردند!

چندی پیش همچنین احمقی خواست که با توهین و ناسزا به پیشوایان و امامان ما ، خود را زبانزد کند که همین آقای شهاب مرادی و البته بسیاری دیگر در فضای مجازی توانستند با پاسداری از نام های زیبای جواد و هادی و نقی آن احمق را سیه روی سازند.

من نیز در پیروی از این پیشنهاد خوب ، روز جمعه دخترانم ( ستایش و نیایش ) را به نام زیبای حضرتش خانم خدیجه(س) خواهم نامید.

پس ببینید به همین سادگی می توان بهانه همبستگی میان مردمان  را فراهم آورد.

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    22 1
    آقای همدانی! شما نیز فرصت را مغتنم شمردید و در لفافه ناگفتنی هایی را فرمودید. خداوند شر افراطیون شیعه و سنی را از سر مسلمانان کم کند. آمین
    • سلامت IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      17 1
      البته برای دخترانش نیز نامهایی نیکو انتخاب کرده است( ستایش و نیایش) که هم ایرانی است و هم بار معنوی فراوان دارد
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    27 3
    درود بر همسر بزرگ حضرت محمد که مادری فاطمه شایسته اوبود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    11 5
    بسیار خوب. من هم موافقم و به دوستان هم خواهم گفت. من هم دخترم را به نام آن بانوی بزرگ صدا خواهم کرد و البته قبل آن هم باید برایش مفصل از فضایل این بانوی بزرگ اسلام صحبت کنم. فرصت خوبی است
  • مادر حمدا... IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    3 5
    باسلام قرارشده کوچکترین دختر خانواده را خدیجه صدا نمایند پس فقط نیایشتان را خدیجه صدا کنید .عاقبت بخیر باشند
  • بهروز IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    11 9
    حالا این کار چه ارتباطی با همبستگی شیعه و سنی داشت ؟؟؟؟؟؟
    • شهرام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      11 3
      اگر کمی به اظهارنظر بعضی ها درباره همسران پیامبر دقتی کنی خواهی فهمید اینکار بدون توهین به کسی موجب وحدت خواهد شد. آقای ترک همدانی سربسته و در لفافه خیلی از دغدغه ها را گفته.
  • ایراه IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    9 0
    واقعا آفرین به این تفکر من به عنوان یک سنی مسلمان از ان استقبال میکنم حالم خیلی بدمیشه و قتی میببینم بعضی از اقایون به خلفای راشدین و صحایه و همسران پیامبر اهانت میکنند وبعد به خودشونم میگن مسلمان
  • اولگونار سولشایائر !!! A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    3 14
    فشار جسمی ماه رمضان متاسفانه باعث صدمات مغزی میشه !!!! بعد از رسم مسخره یک دقیقه سکوت برای احترام به فرد متوفی این دومین حرف مسخره ای بود که شنیدم .... اگه شما اردات داشتی وقت تعیین نام برای بچه هاتون اون موقع این بزرگواران رو یاد می کردید نه الان واسه یه روز و چند ساعت میخوایید اسم بچه هاتونو عوض کنید .... واقعا شعور معنوی و شناخت شماها از مفاخر دینی ما انقدری پایین اومده که با این پیشنهادات باعث تمسخر جهان میشید ؟!!!! بقول قدیمیا خدا یه عقلی به شما بده یه پولی بمن !!!!
    • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      9 0
      ماه رمضان فشار جسمی نداره بلکه بار معنوی برای انسان دارد ، چیزی که باعث تاسف است فراموشی بزرگی و فداکاری این بانوی بزرگ ، حضرت خدیجه سلام الله علیها ، است تا آنجا که نام ایشان را هم کمتر می بریم. شما برای ارج به مقام والای حضرت خدیجه چه کرده اید؟
    • صدرا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      3 0
      شما به عقل و ادب بسیار محتاج تری
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      1 0
      افرادی را دیدم که پدر و مادر خوبی نداشتند که تربیت شون کنه اما متاسفانه شما در محروم بودن از شرافتِ ادب خیلی پیشتاز بودی
    • همدانی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      2 0
      با سلام وسپاس از خوانندگان. خواننده اخیر که فشار روزه را مایه صدمه مغزی دانسته اند خود به بزرگی حضرت خدیجه اذعان داشتند و با کرامت از ایشان نام بردند اما نظر خود را با واژ های تند بیان کردند.
    • مسعود A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      0 0
      یک ساعت بهتر از هیچیه!
  • گودرزی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    1 0
    پیشنهاد بجای جناب مرادی با دقت نظر و تبلیغ مناسب آقای همدانی همراه شد و مناعت طبع ایشان در پاسخ به خواننده اخیر قابل تقدیر است. انشاالله بزرارانی از جنس این دونفر هرروز بر جمعیتشان افزوده شود.