خبرگزاری تسنیم:

منابع نزدیک به دولت انگلیس گزارش دادند که لندن طرح تسلیح شورشیان سوری را کنار گذاشته و معتقد است رئیس جمهور سوریه سال‌ها قدرت خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع نزدیک و آشنا به دولت انگلیس اعلام کردند دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس طرح تسلیح شورشیان سوری را کنار گذاشته و معتقد است بشار اسد برای سال‌ها به عنوان رئیس جمهور سوریه بر سر قدرت باقی خواهد ماند و انگلیس مطمئنا به هیچ طریقی تصمیم ندارد برای شورشیان سلاح ارسال کند.
بر اساس این گزارش، دلیل این تغییر سیاست انگلیس درباره سوریه مخالفت گسترده افکار عمومی و ترس از افتادن تسلیحات ارسالی به دست گروه‌های افراطی است.
بنا بر گفته این منابع، دخالت ایران و حزب الله در این جنگ موازنه قوا را در میدان نبرد به نفع دولت سوریه تغییر داده و بشار اسد انگیزه‌ای کمتر برای مذاکره دارد و غرب نیز هیچ استراتژی برای پایان دادن به جنگ در حال حاضر ندارد.
این منابع گفته‌اند، ارزیابی غرب از بحران سوریه تغییر کرده است، آنها فکر می‌کردند که اسد تا چند ماه دیگر سقوط خواهد اما در حال حاضر بر این باورند که وی برای سال‌ها در قدرت باقی خواهد ماند.
در حالی که نیروهای وفادار به دولت سوریه در چند ماه اخیر پیشروی‌های زیادی کرده‌اند، گروه‌های شورشی درگیر یک جنگ درون گروهی شده‌‌اند.
بنا بر گفته این منابع، در حالی که تلاش‌های آمریکا برای تسلیح شورشیان در کنگره به بن‌بست رسیده و دولت انگلیس نیز هر چند به صورت عمومی می‌گوید، ارسال سلاح برای شورشیان را کنار نگذاشته، اما در حقیقت این کار را انجام داده است.
بر اساس این گزارش تنها چیزی که می‌تواند در سیاست کنونی انگلیس تغییر ایجاد کند استفاده گسترده از سلاح‌ شیمیایی توسط دولت سوریه است. انگلیس معتقد است تاکنون فقط در مقیاس کوچک از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    17 2
    استراتژی غرب در نبرد سوریه راهبرد جنگ بدون پیروز است چراکه هر دوطرف را دشمن خود میداند و مطلوب برای انها طولانی شدن جنگ و نابودی زیرساختهای سوریه، رفع خطر از اسراییل و در نهایت هم فرقی برایشان ندارد که کدام طرف بر این مخروبه حکومت کند. اگر همانطور که روسیه از اسد حمایت کرد غرب هم از مخالفان حمایت میکرد وضع کاملا دگرگون بود
  • مهدی IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    13 3
    سیاست انگلیس همیشه تاثیر گذار ترین سیاست برای دنیا بوده.