تسنیم نوشت:

مقامات آمریکایی که اخیراً فرمانده شبه‌نظامی‌های گروگان‌گیر در حادثه آمیناس را به صورت رسمی متهم کرده‌اند ۵ میلیون دلار جایزه برای ارائه اطلاعات منجر به دستگیری وی ارائه کرده‌اند.
به گزارش گاردین؛ دادستان‌های فدرال در آمریکا مختار بلمختار، فرمانده متواری شبه‌نظامی را در پرونده گروگان‌گیری ماه ژانویه که منجر به مرگ 30 نفر،‌ شامل چندین آمریکایی و بریتانیایی شد، را متهم کردند.

این اتهامات، که در نیویورک مطرح شده‌اند، شامل توطئه برای حمایت از القاعده، استفاده از تسلیحات کشتار جمعی، استفاده از سلاح گرم و حمل و استفاده از مواد منفجره می‌شوند. اتهامات دیگری چون توطئه برای گروگان‌گیری و تیراندازی منجر به جنایتی خشونت‌بار دارای حداکثر مجازات مرگ هستند.

مقامات اعلام کردند 5 میلیون دلار جایزه به کسی خواهند داد که اطلاعات منجر به دستگیری بلمختار معروف به "شیخ یک چشم" را در اختیار آنها قرار دهند. بلمختار القاعده مغرب اسلامی، شاخه این گروه تروریستی، را ترک کرده و گروه خودش را تشکیل داد.

وی متهم به شرکت در حمله 16 ژانویه در یک مجتمع تسلیحاتی متعلق به غربی‌ها در بخش دورافتاده‌ای در شرق الجزایر و نزدیک مرز لیبی است.

پس از یک بن‌بست چهار روزه ارتش الجزایر وارد شده و 29 مهاجم را کشته و سه نفر دیگر را نیز دستگیر کرد. دستکم 37 گروگان، شامل یک کارگر الجزایری، در درگیری‌ها کشته شدند. سه آمریکایی و چندین تبعه الجزایر و خارجی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =