مرکز اسناد پرونده استیضاح مهاجرانی و عبدالله نوری را بازکرد

کتاب مجلس پنجم شورای اسلامی با بررسی موضوعاتی مانند استیضاح عبدالله نوری و عطاءالله مهاجرانی، اصلاح قانون مطبوعات، حادثه کوی دانشگاه تهران و قتل‌های زنجیره‌ای منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، مرکز اسناد انقلاب اسلامی که پیش از این کتاب 5 دوره مجلس شورای اسلامی (دوره اول، دوم، سوم، چهارم و هفتم) را چاپ و روانه بازار نشر کرده بود، در جدیدترین اثر خود اقدام به چاپ و انتشار کتاب مجلس شورای اسلامی دوره پنجم کرد.

این کتاب که تألیف علی خسرو شیری و مصطفی جوان است در 4 بخش و 9 فصل تنظیم شده است و در آن به موضوعات و حوادث اتفاق افتاده در آن دوره مجلس شورای اسلامی و واکنش مجلس به آن پرداخته شده است.

نویسندگان در این کتاب به طور مفصل به بررسی موضوعاتی مهم و حساس در عرصه داخلی و بین‌المللی همچون تصویب قانون داماتو در کنگره آمریکا بر ضد ایران، دادگاه میکونوس، استیضاح عبدالله نوری و عطاءالله مهاجرانی، وزیران کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصلاح قانون مطبوعات، حادثه کوی دانشگاه تهران و قتل‌های زنجیره‌ای می‌پردازند که اهمیت این کتاب را دوچندان می‌کند.

مجلس پنجم شورای اسلامی از خرداد 1375 تا خرداد 1379 و در شرایط خاص داخلی و بین‌المللی و مقارن با دو دولت سازندگی و اصلاحات استقرار یافت.

سایت ناشر نیز در معرفی این کتاب آورده است:«یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، تشکیل مجلس شورای اسلامی بود. چنین نهادی مرهون اندیشه‌ سیاسی امام خمینی است که نظام سیاسی شیعه در عصر غیبت را بر مبنای ولایت فقیه و متکی به آرای ملت ترسیم نموده‌اند. در این دوره مردم توانستند نمایندگان واقعی خود را وارد مجلس نمایند تا با تصویب طرح‌ها و لوایح در مسائل مختلف کشور، در روند رو به رشد کشور گام مؤثری بردارند. در ادامه‌ بررسی ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، اینک پژوهشی درباره‌ دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، تقدیم علاقه‌مندان مطالعات انقلاب اسلامی می‌شود. »

این کتاب در 408 صفحه و به قیمت 13هزار تومان در تیرماه سال جاری چاپ و روانه بازار نشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    19 0
    فایل صوتی استیضاح مهاجرانی موجود نیست؟