پیام سیلی نواخته شده در گوش یک مدیرکل برای طبیعت ایران!

یک سیلی ظاهراً آبدار نواخته شده بر گونه‌های یک انسان؛ اتفاقی که متأسفانه باید بپذیریم که کمتر پیش می‌آید در معابر عمومی شهر حرکت کنیم و آن را نبینیم! منتها این بار ماجرا اندکی فرق دارد و به همین دلیل هم به شدت رسانه‌ای شده و حساسیت‌ها را برانگیخته است ... زیرا نوازنده‌ی سیلی (محمود شکری)، خود نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی است و دریافت کننده‌ی سیلی، حافظ منابع طبیعی استان گیلان در قامت یک مدیرکل (رحمت‌الله رحمانی)! نوشتار پیش رو، شرح همین ناسازه‌ی حیرت‌انگیز و پیام نهفته در آن سیلی شرم‌آور است برای طبیعت مظلوم ایران ...

    چند روز است که خبری دهان به دهان، سایت به سایت و روزنامه به روزنامه دارد می‌چرخد. در موردش چندین بیانیه صادر شده و احتمالاً چند برابر بیانیه‌های صادر شده هم صادر خواهد شد. همه با حیرت از خود می‌پرسند: مگر می‌شود؟ یعنی یک نماینده مجلس در روز روشن و در برابر دیدگان هاج و واج چند کارشناس و مدیر محلی دیگر، به خود اجازه می‌دهد تا مدیرکل منابع طبیعی استانش (گیلان) را مورد فحاشی علنی قرار داده و آماج ضربات فیزیکی سازد؛ آن هم به این بهانه که چرا آقای مدیرکل اجازه اضافه برداشت چوب از جنگل‌های گیلان را به شرکت شفارود نمی‌دهد؟!

سمت چپ (نماینده مردم تالش) و سمت راست (مدیر کل منابع طبیعی گیلان)

    از این شگفت‌آورتر آن که جناب آقای نماینده (حاج محمود شکری) نه‌تنها از کرده‌ی خویش احساس پشیمانی نکرده و آن را ناشی از خشمی مهارناپذیر معرفی نمی‌کند، بلکه چند روز بعد در صحن علنی مجلس و با آرامش کامل از عمل فیزیکی خود دفاع کرده و آن را در راستای انجام وظایف نمایندگی‌اش و احقاق حقوق موکلانش در شهرستان تالش معرفی می‌کند! زیرا معتقد است اگر جنگل‌ها قطع نشوند و خوراک لازم برای صنایع چوب و کاغذ چوکا در شفارود تأمین نشود، گروهی از کارگران آن بیکار خواهند شد. از آن سو، مدیرکل هم معتقد است که چون شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و چند سال است که فقط بریده و خورده و هیچ نهال جایگزینی را نکاشته و تیمار نکرده است، باید مجازات شده و سهمیه چوبش کم شود. اتهامی که البته مدیر شفارود هم می‌پذیرد، اما می‌گوید: چرا یکباره می‌خواهید اشتباه سنواتی گذشته را جبران کنید؟!
    همان طور که ملاحظه می‌کنید، ماجرا شباهت غریبی به گورخرهای آسیایی (معروف به مصیبت!) موجود در منطقه حفاظت شده بهرام گور دارد که استاندار فارس، وجود آنها را مصیبتی برای مردم منطقه خوانده و برای جلوگیری از بیکار ماندن جوانان نیریزی، خواستار واگذاری گورخرها به منازل مردم داوطلب در شهرستان نیریز شد! ماجرایی که می‌دانم شما خواننده عزیز خبرآن‌لاین، پیش‌تر آن را خوانده‌ و از ابعاد شرم‌آورش اطلاع دارید.
    اینک هم ظاهراً جای گورخرها با راش و افرا و دیگر درختان جنگل هیرکانی در گیلان تغییر کرده و باید سر درختان بریده شود تا جوانان تالشی بیکار نگردند!
    و این بزرگ‌ترین خطای راهبردی است که در هر دو ماجرا رخ داده است؛ زیرا خودآگاه یا ناخودآگاه منافع طبیعت در برابر منافع مردم محلی قرار داده شده و به نظر نوعی تعارض منافع بین متولیان طبیعت و متولیان حقوق و اشتغال مردم بوجود آمده است!
    در حالی که مطابق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ محیط زیست نه‌تنها تنگ کننده و سد راه منافع مردم نو توسعه یست، بلکه ضامن حیات اجتماعی ایشان است.
   چه نادانی از این خطرناک‌تر که بپنداریم، تلاش برای حفاظت از موهبت‌های طبیعی سرزمین، به کاهش درآمد مردم منجر می‌شود.
    بنده اگر جای قاضی دادگاهی بودم که قرار است به شکایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر علیه نماینده تالش رسیدگی کند، بی شک یکی از احکامی را که برای متنبه کردن ایشان صادر می‌کردم، شرکت اجباری و گذراندن سه واحد بوم‌شناسی (اکولوژی) عمومی در سر کلاس استاد عبدالحسین وهاب‌زاده بود تا بلکه دریابند که سیلی واقعی را ایشان نه به مدیرکل منایع طبیعی، بلکه به آینده فرزندان بیگناه تالشی زده‌اند که قرار است در این سرزمین زندگی کنند، اما اینک با کابوس سیل و فرسایش خاک و افت حاصلخیزی سرزمین، چاره‌ای جز مهاجرت از زادبوم اجدادی‌شان ندارند! دارند؟
    نظر شما چیست؟ آیا آن سیلی نواخته شده، پیام‌های دیگری هم دارد؟!
    اصلاً فارغ از داوری مسأله و قضاوت در مورد چرایی آن؛ آیا هیچ از خود پرسیده‌ایم: وقتی فرهیخته‌ترین و عالی‌ترین مدیران منطقه اینگونه به گفتگوی تمدن‌ها در بین خویش مبادرت می‌ورزند!! از مردم کوچه و بازار دیگر چه انتظاری داریم جز کشف روزانه ده‌ها آلت قتاله سرد و گرم از اتومبیل و جیب مبارک‌شان توسط نیروی محترم انتظامی؟

    آیا اینگونه به باریک‌تر شدن شاخه‌ی زیستن در جامعه‌ی امروز کمک نمی‌کنیم؟

     به قول بابک دولتی:

   این روزها خورشید را تاریک می بینم
و مرگ را چون اتفاقی نیک می بینم

چندی ست کابوسم درختانی ست افتاده
و زیستن را شاخه ای باریک می بینم ...

    برای آگاهی بیشتر:

    - حفاظت از طبیعت به عنوان عامل برقراری موازنه بیولوژیک، روحی و روانی در انسان

    - مظلومیت منابع طبیعی و محیط زیست نشانه چیست؟

    - بزرگداشت منابع طبیعی، از حرف تا عمل

    - چرا به جنگل‌های ایران باید مجال تنفس دهیم؟

کد خبر 304687

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 162
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    349 4
    نماينده بوده يا ...
    • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      205 2
      ...بوده !
    • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      347 0
      مشکل اینه که محیط زیست ایران صاحب نداره . والسلام.
    • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      174 0
      همون یا.... بود
    • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      149 0
      نخیر همان یا... بوده
    • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      87 1
      دفاع از سرمایه عده ای به نام مردم
    • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      125 2
      تقصیر این نماینده و سایر نماینده های دنیا طلب مجلس نیست که ابن گونه رفتار می کنند، چون آنها به همین قصد دارد مجلس شده اند. مقصر مردمد هستند که این طماع ها را وارد مجلس می کنند. بله از ماست که بر ماست.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      76 1
      اینها نماینده واققعی مردم نیستند
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      44 1
      متاسفانه تا دلتان بخواهد در کشورمان چنین مدیرانی داریم و افرادی که در مورد کشور تصمیم می گیرند ولی جوابگوی تصمیماتشان نیستند که جزء این بود سرزمینی آباد و آباد داشتیم
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      61 1
      من یک پیشنهاد برای مردم و جوانان تالشی دارم: این آقا الان بظاهر نماینده آن شهر است و عده ای هم به او رای داده اند تا به مجلس رود. ایشان با این کارشان وجهه مردم تالش را تیره شود .من پیشنهاد می کنم حداقل بصورت نمادین در سایت های اجتماعی و یا در مرکز شهر توماری قرار داده شود برای جمع آوری امضاء جهت پس گرفتن رای نماینده بودن ایشان و ارایه آن به مجلس کشورمان که با این کار مردم تالش نشان خواهند داد که چه مردم بزرگی هستند و اولین مردمی هستند که چنین کار بزرگی انجام می دهند
    • ایران دوست IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      28 1
      نه وحشی بود
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      41 2
      این آقا باید محاکمه بشه و هر چه سریعتر توضیح بده بابت این کار از کی و چقدر رشوه گرفته!!
    • بی نام EU ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      31 0
      این به ظاهر نماینده را به عنوان نماینده..... باید رهاش کرد تو جنگل، وسط .... راحت تره. هرکاری دلش خواست انجام بده...
    • تالشی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      16 1
      واقعا تالشی بوده؟؟؟؟؟ وای بر ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • آریایی A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      4 0
      در همه جای دنیا چوب مورد نیاز کارخانه های چوب و کاغذ از طریق کشت چوب و برداشت درختان دست کاشت کارخانه های ذی نفع انجام می شه نه اینکه برداشت از طریق قطع درختان جنگل های طبیعی. کارخانه ها و سازمان های مرتبط مثل صنایع و معادن، جهاد، مجلس شورای اسلامی و غیره موظف هستند ساز و کار لازم برای کشت چوب با هدف تامین نیاز کارخانه ها و اشتغال زایی پایدار و مفید رو فرآهم کنند. ضرورت این کار هم به جهت حفظ جنگل های شمال کمتر از طرح های خوبی مثل مکانیزاسیون آبیاری زمین های کشاورزی نیست.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    212 1
    واقعاً متأسفم براي يه همچين نماينده اي!! از يك نماينده مجلس انتظار بالاتري هست
    • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      329 0
      از اين نماينده ها هيچ انتظاري نميره برادر من
    • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      127 2
      همینن دیگه، چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند. همش تزویر و ریا. البته وقاحت تا جایی پیش رفته که نمی گذارند کار به به خلوت رفتن بکشه و جلوی همه ... خدایــــــــــــا
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    208 1
    آدم متاسف میشه واقعا . جنگلها رو برای چی باید نابود کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا کی محیط زیست مظلوم ایران اینگونه مورد ظلم قرار بگیره .رفتار نماینده مذکور هم تاسف باره و هم مشکوک
  • بی نام IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    169 1
    خدایا شکرت به ما جنگلهای زیبا رو دادی اما ما نابودش می کنیم !!!!! عده ای عزم خود را راسخ کردن تا با خشک شدن دریاچه ارومیه و نابودی جنگلها ایران کامل بیابان بشه . حالا چرا؟
    • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      81 1
      همینطور جنگل ابر و طالاب انزلی و جنگلهای گلستان و زاینده رود و و و و و. البته کار این نماینده واقعا مشکوکه نکنه شفارود مال خودشه یا فامیلی نمیدونم والله!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      27 0
      شرکت شفارود شرکت دولتی است ولی باید به تعهداتش در قبال برداشت از جنگل عمل می کرده که نکرده است لذا حق با منابع طبیعی است که از برداشت بدون کاشت درخت جایگزین، جلوگیری کند البته این موضوع چندین سال است بی صاحب بوده است و کار منابع طبیعی هر چند با تا خیر، قابل تقدیر است
  • یک عاشق طبیعت A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    155 1
    وقتی نماینده مجلس به جای عذرخواهی از عمل خود در صحن مجلس دفاع هم می کند، فکر کنم یکی از پیام‌های تلخش این است: او ایمان دارد که با چنین کاری بر محبوبیتش در تالش افزوده می شود و می تواند همچنان نماینده بماند در دوره بعد!
  • مریم IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    195 2
    از خارج چوب وارد کنید . همه چی از چین وارد میشه مثل زیپ و بند تنبان . چرا چوب وارد نمی کنید ؟ درختان شمال سالها قدمت دارن . بیت الماله.
    • مرتضی IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      148 1
      عجیبه ... چیزی را که باید وارد کنیم، نمی کنیم (مثل چوب) و آنگاه هر چیزی که نباید وارد کنیم، می کنیم مثل ناخن گیر!!
    • سهيل A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      139 1
      پيشنهاد خوبيه. بايد واردات چوب آزاد بشه و براي ده سال برداشت از چوب جنگلهاي شمال ممنوع اعلام شود.
    • مقدم IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      130 1
      چرا از کشورهای دیگه مثل روسیه چوب وارد نمی کنیم؟ جنگلهای دست ساز تو روسیه زیاده . و بعد قطع درختان در شمال و هر جای ایران کاملا ممنوع بشه . واقعا برام سواله؟
    • زبل IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      97 0
      راه حل فقط واردات چوب می باشد و بس.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      60 0
      آخه مفته عزیز دل برادر. بخوان وارد کنن باید پول بدن.
    • آریا IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      17 0
      برنج و شکر و چای را که خودمان داریم (داشتیم) آنقدر وارد میکنیم تا صنایع خودمان نابود شود ، چون برای عده ای سود دارد ، چیزهایی که نداریم وارد نمی کنیم تا صنایع خودمان نابود شود ، چون برای عده ای سود دارد.
  • مهدی A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    85 1
    تاسف باره که مسئولین چنین بی پرده به جان هم و به جان رنجور طبیعت افتاده اند. البته تفاوتی هست! آنجایی که در مسئله گورخرها یک مقام اجرایی چنان گفتارهای ضد تنوع زیستی زده اند و این مورد یک مقام اجرایی به دفاع و برعکس یک مقام نظارت دوباره به ضد ... نتیجه اینست که هنوز بسیار از مدیران و مسئولین ما نیاز به گذراندن دروس اولیه در مدارس را دارند ...
    • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      83 1
      شرم آوره تا تأسف بار ... شرم آور.
    • ایرانی A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      1 0
      مرحبا...
  • سهيل A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    90 1
    نماينده مردم تالش بايد بيش از هر چيز دلش براي جنگلهاي تالش بسوزد كه آينده مردمش را تضمين مي كند. واقعا برايش متاسفم.
  • شهروند IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    88 1
    مردم تالش ای کاش به این نماینده که کار زشتی انجام داده اعتراض کنن. اینجا تو خوانندگان خبر انلاین هم وطن تالشی نداریم؟باید حساسیت عمومی به محیط زیست بالا برده بشه تا هیچ مدیری جرئت نکنه به محیط زیست ضربه بزنه.
  • م IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    76 1
    دلم برای جنگلهای شمال می سوزه .بی پناه هستند.
  • سيدمجيد A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    37 80
    با سلام من به عنوان يك تالشي اين عمل نماينده تالش را به شدت محكوم ميكنم ولي مواردي هست كه بايد درموردش بحث بشه. مطمئنا موضوع فراتر از كسب مجوز تحويل چوب به چوكا بوده است. معمولا در اينگونه موارد دوطرف به آرمانگرايي و شعارهاي ملي و منطقه اي پناه ميبرن ولي واقعيت چيز ديگري ميشود. اينكه مديركل محترم به فكر منابع طبيعي است خوب است ولي آيا در عمل هم اين اتفاق ميافتد يا فقط برگه هاي ضابطه براي تالش مهر شده اند؟ مردم تالش از قديم الايام با يك بدبيني خاصي به مسولان گيلان نگاه ميكنند و ان هم بخاطر تبعيضات فراوان قوميتي، فرهنگي، بودجه اي و سياسي است كه بر تالشان روا داشته اند. قطعا ريشه اين رفتار ذهنيتي بوده كه در همه ما وجود داره.جنگل هاي ما مدتهاست در حال اتمام است و موضوع فقط شركت شفارود نيست
    • مرتضی IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      10 71
      آفرین بر شما هموطن تالشی عزیز.
    • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      97 3
      سید مجید من که نمی فهمم نتیچه گیریت چی بود ؟ اما جناب راه حل چیه ؟ شما دلتون برای اون جنگلها نمی سوزه ؟ شما که بچه اونجایید . با درختها و طبیعت اونجا خاطره دارید. منی که تا حالا تالش رو ندیدم غصه خوردم برای قطع درختاش شما چطور؟
    • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      75 1
      سید مجید شما و همشهری ها به درختان اون ناحیه حساس باشید.سرمایه ملی ایران است.
    • مرتضی IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      45 2
      ببخشید ... من اشتباهی نظر دادم و جمله پایانی و نتیجه گیری این هموطن چالشی را نخواندم! من هم با این نتیجه گیری مخالفم.
    • مرتضی IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      26 1
      منظورم تالش بود !
    • من IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      21 3
      اقا مجید عزیز، از پدرم شنیده ام وقتی 50 سال پیش از مسیر گیلان به تهران میرفتند جنگلهای منطقه تالش انقدر انبوه بوده که مجبور بوده اند با قایق از استارا به انزلی بروند و ار انجا دوباره با اتوبوس ادامه دهند، ولی امروزه چیزی بنام جنگل وجود ندارد! درختان تا کوه پایه ها عقب رانده شده اند و از جنگل جنازه ای پوسیده بیش نمانده!!! اقا مجید عزیز، دیدید در ترکیه برای چند درخت دست ساز پارک با دولت چه کردند؟ و در نهایت دولت بود که عقب نشست! ولی وقتی تفکر شما اینچنین است باید هم نماینده تان آنچنین باشد! درود بر شرافت ان مدیرکلی که با به خطر انداختن شغلش جلوی چنین کاری را بگیرد.
  • سین شین A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    88 3
    رحمت‌الله رحمانی درود بر شرفت فرزندان گیلان هرگز تو را فراموش نخواهند کرد ما حاضریم ده ها سیلی دیگر از آدم های بی ارزش برای حفظ گیلانمان بخوریم
    • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      68 3
      واقعا درود بر شرف چنین مدیرکلی.
  • رضا IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    70 0
    از این دست نمایتده ها کم نداریم. فکر می کنید مردم ایران ثروتمند چرا در بدبختی زندگی می کنند؟ برای ایران متاسفم.
  • علیرضا طبیجی IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    65 0
    متاسفانه هر کی نماینده میشه فکر میکنه رئیس کل شده و هر کاری که دلش میخاد بکنه. باید ایشان در صحن مجلس توبیخ شوند.
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    52 1
    نهادهای قضایی اگه یکبار یک حکم درست و حسابی به نابود کنندگان طبیعت و حیوانات بدن اون وقت دیگه کسی جرئت دست درازی به طبیعت رو نمی کنه.
  • مهران IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    37 1
    جای تاسفه
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    61 3
    شرم آوره!!!!!!!!! روحانی حالشو بگیییییییییییییر
    • شين A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      43 3
      روحاني مچكر خواهيم شد !
  • نگران ایران IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    48 0
    ای خدا اول صبحی یک خبر بد دیگه درباره محیط زیست ..... خوبه الان تو این گرمای شدید هستیم و باید بیشتر قدر طبیعت رو بدونیم . زمین در حال گرم شدن هست اما .... دل همه ما باید بتپد برای گیاهان و حیوانات و جنگلها و رودها و دریاچه ها . اگر محیط زیست تخریب شود زیست خود ما مشکل و غیر ممکن خواهد شد
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    80 0
    این نماینده ها همشون از پس دلالهای ایران خودرو (مدیران دزد ایران خودرو )برنمیان از بس که ازشون حواله خودرو وشیتیل گرفتن آبستن اونا شدن وزبونشون کوتا ه مردم دارن تاوان این ضعف و حقارت وبیسوادی اونا رو میدن
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      39 0
      واقعـــــــــا عـــــــالــــــــــی گفتی مرسی.
    • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      36 0
      اوووفففف. قربون دهنت
    • بينام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      2 20
      اين وسط چه ربطي به ايران خودرو داشت . يه نماينده بيسواد كه بيادبي كرده پاي بقيه رو چرا وسط ميكشي
  • هادی A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    27 0
    این اقای شکری ... موقعی که معاون سازمان مالیاتی هم بود هر سال مالیات اصناف رو یه جوری ماست مالی می کرد. به همین خاطر اصناف الان زیر بار شفاف سازی مالیات نمیرن و مشکلات فعلیشون با سازمان رو میتونید تو همین خبرآنلاین بخونید.
  • م-الف IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    61 0
    ای کاش روحانی یک فرد قوی و کاردان و محکم و آگاه و دلسوز رو رو برای اداره محیط زیست انتخاب کنه که در حال خوشی نداره و در حال احتضاره.
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    58 0
    طبیعت تنها چیزیه که انتقام خودش میگیره ....
    • saman A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      26 1
      عالي بود "بي نام" عزيز
  • شين A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    28 0
    كلن من الان فكم چسبيده روي كي بورد ! سيلي اونوقت !؟
  • افشین A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    7 29
    به هر حال حقوق بگیر هر جایی باید از منافع محل کارش دفاع کنه.شاید حاج محمود هم به وظیفش عمل کرده تا ...
  • ايمان IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    40 0
    نميدونم تالش رفتيد درختان انبوه ريشه دار را سالهاست قطع كردند درختان جديد صنعتي نه پوشش قبلي را مي دهن و نه ريشه هاي قوي دارند حركت لايه سطحي خاك و فرسايش شديد خاك را در اين جنگلها به آساني مي توان ديد حال كه آن درختان بي ريشه را نيز نمي كارند .... نتيجه از دست رفتن خاك، پر شدن سدها افزايش وقوع زمين لغزش و سيل و ....واقعا دشمن دانا به از نادان دوست....
  • حسین IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    37 1
    دوستان باید دید که این نماینده چه مقدار سهام در کارخانه چوکا و .... دارد و چه مقدار از این سهام به خطر افتاده.
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    26 0
    از همه رسانه ها خواهش می کنم اخبار محیط زیست رو به گوش مردم برسانید . تا به اهمیت حفاظت از اون پی ببرن . تلویزیون که متاسفانه در این زمینه هم کم کاره.
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    33 0
    هر كجاي ديگري از اين كره خاكي جاي چنين نماينده اي زندان بود. واقعا مگر اين مملكت قانون ندارد! اون مجلس رئيس ندارد!
  • ايراني A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    4 65
    احسنت به اين نماينده خلاصه يه نماينده دل و جرات دار پيدا شد ولو كارش غلط باشه اما بازم جاي مرحبا داره.هر كس كم كاري بكنه نبايد نماينده ساكت باشه
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    21 0
    جای تاسف دارد
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    19 0
    معلومه که کم کم راه حل های منطقی و کلا منطق داره توی تصمیم گیریها رنگ میبازه و مدیریتهای گتره ای دارن خودشونو بیشتر عیان میکنن .واقعا جای تاسف هست این وقایع
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    9 0
    جناب آقای درویش با سپاس از مطلب زیبایتان مطلب اگر به شیروان می روید در روزنامه قدس مورح 31 تیر در ویژه نامه قدس خراسان صفحه 3 به چاپ رسیده است. پاینده باشید.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    31 0
    به شتر گفتن چرا گردنت کجه؟ شترفرمود: کجام کج نیست که گردنم کج نباشه
    • ب ب A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      4 0
      درستش اینه: به شتر گفتن چرا ... از پسه ؟ / گفت کجام مثه همه کسه ؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    33 1
    باید این نماینده رو از همون درختا آویزون کرد!
  • بیژن IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    26 1
    من از نگاه منابع طبیعی میگذرم چون هممون وضعیتش رو میدونیم ولی این نماینده که به خودش اجازه داده صورت کسی رو بنوازه فکر کرده کیه چرا یک نماینده فرهنگی برای مردمش نیست ؟ چرا با رفتارش باعث شده که مردم بهشون بر بخوره من فکر نمیکنم این نشونه شجاعت باشه بلکه بهانه ای پیدا کرده برای ایجاد جنجال تبلیغاتی تا به ین شکل برای خودش کارنامه درست بکنه . واقعا براش متاسفم!!!!!!!!!×!
  • :| IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    20 1
    این نماینده هارو کی انتخاب میکنه؟؟!؟!! اما خدمت استاندار فارس عرض کنم خیلی کوته فکرید...استان ما(آ.ش) کلی معدن طلا و مس و ... داره ...هرچیم که تو استانتون دارید پیش کش خودتون
  • حالاااااااا IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    25 0
    اگر هر انسانی به درختان حس فرزند و جنگل حس مادر داشته باشد باز هم میتواند به ان اسیب رساند ؟؟؟؟.... مگر انکه انسان نباشد.....
    • كريم IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      18 0
      آفرين بر شما. جان كلام را نوشتيد.
  • سيدمجيد A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    29 1
    دوستان عزيز منظور من دفاع از تخريب جنگل نبود كه خودم از فعالان توريست و حفظ منابع طبيعي منطقه هستم. حرفم اينه كه هيچ كدوم از طرفين دعوا دلشون به حال طبيعت نميسوزه و به دنبال منافع سياسي خودشون هستن. اختلاف يه مسوول تالش با يك مسوول غير تالش در گيلان ريشه تاريخي داره و اونجا تبديل به يك ارزش شده. پيش از انقلاب برنامه جامعي براي حفظ درختان جنگل تدوين و اجرا ميشد و بجاي هر درختي كه قطع ميشد توسط شركتهاي مربوط جايگزيني كاشته ميشد تا هم طبيعت و هم اون شركتها آسيب نبينند. ولي بعد از انقلاب ديگه اين موضوع از ياد رفته و تقريبا هيچ كاشتي انجام نميشه و فقط برداشت صورت ميگيره. اون يخورده سرسبزي هم كه تو تالش هست بخاطر مرغوبيت خاك تالشه وگرنه كسي چيزي نميكاره..
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    24 0
    اقسوس وصد افسوس به اين نماينده !!من براي نه فقط طبيعت ايران بلكه براي سرزمين ايران نگرانم با وجود اين نمايندگان
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    26 0
    پس چی فکر کردید. همه توی این کشور یه تاج پادشاهی گذاشتن روی سرشون و به هیچ قانونی هم معتقد نیستند. نماینده مجلس یعنی نماینده ملت. وقتی اون به فکر منافع شخصی خودشه، باید گفت بیچاره ملت
  • محسن IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    25 0
    مشكل اينه كه وقتي كسي نماينده ميشه فكر ميكنه حوزه انتخابيه خونه خودشه و هركاري دلش بخواد ميتونه براي منافع شخصيش بكنه بعدشم با دروغ سر مردمشو گرم ميكنه و اونارو با خودش همسو ميكنه كه در حرفش به كرسي بشينه . مردم ما بايد ديد وسيع تر و حواس جمع تري داشته باشند
  • بی نام EU ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    33 1
    ... تا کل ایرانو نکنن عین کویر لوت ول کن معامله نیستن
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    23 0
    همیشه موضوع طبیعت در درجه آخر بوده
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    31 0
    برخي از نماینده های مجلس ایران ... طلبکارترین نماینده های دنیا هستند . از بالا به مردمی نگاه می کنند که بهشون رای داند
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    16 0
    طبیعت مظلوم ایران زیر علم هیچ جناح سیاسی نیست تا برای یقه خود را بدرند. حامیان طبیعت هم مانند خود طبیعت مظلومند و فریادشان به جایی نمی رسد.
  • كريم IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    18 0
    ممنون از خبرآن لاين كه مدتي است به مسايل محيط زيستي بيشتر و بهتر مي پردازد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    6 0
    اخه این بنده خدا که اینکارو کرده و طرف رو مورد ذحمت خود قرار داده از این عصبانیه که چرا اقای مدیر کار شرکت شفارود رو حل نکرده ...
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    17 0
    گويا طبيعت هم انسان هاي رياكار و دروغگو را دوست ندارد. سالهاست طبيعت هم با ما قهر كرده و بي تدبيري مسوولين و بي فرهنگي مردم دست به دست هم باعث نابودي منابع طبيعي و حيات وحش كشور كه سرمايه هاي ملي ما هستند شده و هيچ كس هم الا معدودي دوستدار مظلوم محيط زيست به فكر نيست و جالب اينكه در كنار دولت خود ملت هم نقش بي بديلي در نابودي اين سرمايه دارند و از خودشان شروع نمي كنند
  • ايراني A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    14 0
    سيدمجيد از توضيحاتت ممنونم واقعا داشتم فكر ميكردم كه موافق اين عمل نماينده تالش بودي....
  • بی نام EU ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    22 0
    متاسفانه نمایندگان در این جور مواقع حرکت اشتباه را بر می گزینند در جریان دریاچه ارمیه هم نمایندگان اذربایجان شرقی و غربی ظاهرا فشار اورده اند که جاده از وسط دریاچه کشیده شود علی رغم مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست و عاقبت بودجه زیاد گرفتن برای سد و جاده زدن شده خشک شدن دریاچه حالا در گیلان هم اینقد درختان را نابود می کنند که منجر به بروز سیل می شود بعد بودجه می خواهند برای اصلاح وضعیت و...
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    18 0
    هیس بچه ها ..! الان میاد میزنه تو گوش ما..
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      8 0
      غلط كرده!
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    14 0
    راه حل تعادل وارائه راهکارهای مناسب بین خواسته های مدیر محیط زیست و مردم شهر تالش است.مگر میشود راه حلی نداشت که هم نتیجه کوتاه مدت آن برای مردم تالش و هم نتیجه دراز مدتش برای حفظ منابع طبیعی به درد نخورد؟حرکت نماینده هم هیچ توجیهی ندارد و گذراندن کلاس هایی که پیشنهاد دادید بسیار عالی است وحتی به نظر من کار اجباری هم در مواردی توصیه میشود.
  • علی A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    6 8
    اسلام زنده باشد.....
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 0
    ای کاش دلسوزان واقعی همچون آقای درویش در کار اجرایی هم بودند تا بیشتر برای محیط زیست این مملکت مفید باشند
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    26 0
    یکی از دوستان گفتن 10 سال قطع درختان شمال ممنوع شود.اونوقت بزرگترین صنایع چوبی کشور در مشهد که متعلق به آستان قدس است از کجا چوبش را تامین کند و حقوق نورچشمیهای شاغل در آنجا را پرداخت کند؟!!!راستی آیا می دانستید آستان قدس مجوز بهره برداری از درختان جنگلهای شمال را صادر میکند؟!!!! این قضیه هم عین ماجرای پراید و سمند و پژوهای بی کیفیت شرکتهای خودروسازیمان است.سالیانه هزاران انسان در داخل این خودروهای غیر استاندارد جان خود را از دست میدهند و کلی انسان دچار غم و اندوه و افسردگی میگردند ولی هیچگاه تولید این ارابه های مرگ متوقف نمیشود تا خدای ناکرده عده ای نورچشمی و آقازاده شاغل در سایپا و ایران خودرو از حقوقهای میلیونیشان محروم نشوند !!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    17 0
    خوبه همه چیزمان به همه چیزمان میاد.مملکت گل وبلبلی داریم.
    • نامدار ! A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      9 0
      به قول مظفرالدين شاه : بيلَ ديگ ، بيلَ چغندر !
  • سام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    17 3
    من يك تالشي هستم و به صراحت مي گم كه اين نماينده منعكس كننده رفتار يك تالشي مي باشد .توي تالش كتك كاري رسم شده .اين نماينده به پشتوانه يك عده افراد خاص راي اورد و حالا امامزاده داره به خودشون غضب مي كنه. اقاي شكري نفر سوم بود ولي اينقدر با راي بازي كردند تا اومد اول .محمد ياري نماينده خوبي بود كه تالشيها قدرش رو ندونستند
    • مجيد A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      2 0
      اگه تو يه تالشي هستي پس من عميقا برايت متاسفم. ياد بگير با دليل و مدرك صحبت كني. درسته حرف هاي عوامانه و قهوه خانه اي در بين مردم بخصوص در زمان انتخابات زيادي رواج داره ولي اين دليل نميشه اون حرفها واقعيت داشته باشه. هنوز خيلي مونده مردم به اون پختگي و درك بالاي سياسي برسند كه بتونند تحليل المسائل بكنند. تو اروپا هم هنوز به اين مرز نرسيدن . پس به اسم تالشي براي تالش نسخه نپيچ كه اين كار منعكس كننده رفتار يك تالشي است چون اين انعكاس رفتار خود شماست، نه تالشيان.......
  • مهدی IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    7 12
    ماجرا از این قرار بود مدیر کل داشت چوبهای جنگل تالش رو به مازندران برای کارخانه ای که با اونا ساخت و پاخت داشت میفرستاد نماینده خواست از رفتن چوب به اونجا جلوگیری کنه و از چوب جنگل تالش در کارخانه چوب تالش استفاده بشه که کارشان بالا میگیره در ضمن مدیر کل منابع طبیعی گیلان با نماینده سابق تالش اقای محمد یاری همدست بوده و این کار رو با کمک هم انجام میدادند
  • طاهري A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 3
    كتك زدن تو تالش ظاهرا باب شده! اون داور مسابقه فوتبال كه يادتون هست تو برنامه نود و ماهواره هم پخش شد،بنده خدا چقدر كتك خورد. اونجا هم نماينده تالش يكي از عناصر درگيري بود.حالا نميدونم همين آقاي شكري بود يا نماينده قبلي؟ جالبه آقاي حسن زاده رئيس كميته انضباطي فوتبال هم تالشيه.... ظاهرا نمايندگان تالش قبا از نمايندگي دوره‌هاي رزمي طي ميكنن.!
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    15 0
    امروز جلشو نميگيرن.فردا لگد ميزنه
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 3
    واقعا جای تاسف داره برا تالش که همچون فردی را برای نمایندگی مجلس انتخاب کردن. آقا کشور ایران را با چاله میدان اشتباه گرفته که دست بزن پیش گرفته تا وقتی که افرادی مثل اینها تو مجلس برای ما قانون گذاری میکنند وضع ما بهتر از اینها نمیشه .چون ایشان به فکر جیب خودش هست که با قطع درختان سود بیشتری بهش میرسه.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    16 0
    نه نماینده مردمه نه کارگرای شهرش نماینده کارخونه مربوطه و شریک بخور بخور رفقای ...
  • علی انزلی A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    17 0
    باید شجاعت اون مدیر رو هم تحسین کرد، اگه بدونید چه باندهای مخوفی تو شهرها حکم فرماست. مثل انزلی که تالابش بخاطر جاه طلبی نمایندش و مال طلبی اطرافیان دیگه تبدیل به باطلاق شده، هیچ کس هم جلوش در نمیاد چون همه نفرات خودش هستن. اصلا واس همین اومدن، ولی کسی از بالا صدای ماره نمیشنوه ، آقای خسته بند خواهش میکنم
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    12 0
    متاسفانه بعضی از نماینده ها شورش دراوردند ورفتن به مجلس رافقط برای امیال دنیوی خود واطرافیانشان راهدف خود کردند مثل نماینده مهران وفقط امده که پست افراد راعوض کند
  • علی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    16 6
    من برای مردم تالش متاسفم که با چه فکری به این نماینده نماینده نما رای دادند تا به مجلس برود انسانهای کوچک را ما بزرگ می کنیم گر چه سایه ای بیش نیستند
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    14 0
    چه بخور بخور یه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      11 0
      اين اقادر اين شركت چقدر سهم داره دوره اين دروغ بازي ها تمام شده همه ديگه همه چيز ميفهمند  
  • تالشي A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    23 0
    دوستان محترمي كه نظر ميدن لطفا مردم تالش را قاطي اين ماجرا نكنيد. قبل از انتخابات تست روانشناسي كه نميدن تا مردم بفهمن يه آقايي در سه سال بعد چه غلطي ميخاد بكنه، تا الان مسوولش باشن!! مردم به اين آقا راي دادند كه وكالت اونها را در مجلس داشته باشه ولاغير. اين ساختار قدرت ماست كه ايراد داره و همه دوست دارند از موقعيت خودشون براي بره كشي از مردم استفاده كنند. تو بيشتر شهرها همينه! اول ميان و روساي ادارات را باب ميل خودشون انتخاب يا انتصاب ميكنند و بعد هم شروع ميكنن به لابي و چانه زني با مقامات كه البته اين يه كارشون خوبه چون براي شهرشون امتياز ميگيرن ولي كلا حساب مردم از اونها جداست. مگه تو تهران با چند ميليون راي، نماينده اي كه با 250هزار راي رفته مجلس بايد به تهراني ها تهمت زد؟
    • جواد حق گو IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      17 1
      احسنت. به نظر من هم اين شرمساري ربطي به مردم شريف تالش ندارد.
  • علی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    30 0
    یه روز یه تصویر از جنگلهای تالش دیده بودم. توی ذهنم مونده بود. همیشه واسه مثال زدن می گفتم مثل جنگلهای تالش. حالا انگار باید دنبال مثال دیگری باشم... افسوس...
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    18 1
    اقای رحمانی شیر مادرت حلالت. یک لحظه یاد میرزا کوچک خان افتادم....
  • هادی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    12 0
    این آقای شکری، زمانی هم که معاون سازمان مالیاتی بود، مالیات اصناف رو ...
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    23 0
    اینا وکیل الدوله هستند نه وکیل مردم . بیش از این انتظاری نیست.
  • طاهری DE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    9 0
    به قول مولانا: شیخنا تو نیک ورد اورده ای لیک سوراخ دعا گم کرده ای آقا شنیدی که مجلس در راس امور است ولی نه اینجا و اینجوری! اونجائی که باید کار کنین و جلوی تضییع حقوق ملت رو بگیرین رو اون صندلی های نرم دارین چرت میزنین. اینجا هم که یکی دیگه میخواد از حق مردم دفاع کنه شما دست به کار میشین و ماهیت خودتون رو نشون میدین. احسنت احسنت
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    12 0
    داداش اينجا ايران است مملكت صاحب زمان!!!
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    9 0
    هنوز رفتارهای فیزیکی مهار نشدنی در جامعه است یعنی قانون نوزاد است وق بدتر وقتی که قاتون گذار خود رسم غیر قانونی را رواج دهد و دفاع کند اینها خود را برتر می دانند و این بزرگترین خطر است و اگر درمان نشود به فئودالیته بر می گردیم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    13 0
    باید دید این آقای نماینده چند گرفته بابت این سیلی!
  • كارمند A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 0
    هر دم ازين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    14 0
    تازه به دوران رسیده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • سينا A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 0
    دمه مدير حفاظت گرم اما جاش بود يه چك محكم از طرف همه مردم روانه ميكرد
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    16 1
    درود بر محمد درویش. ایکاش حداقل یک نفر مثل ایشان نیز در بخش سیاست داشتیم
  • مهرداد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 1
    این آقایون نماینده مردم نیستن بلکه نمایندگان مافیاهای اقتصادی و سیاسی هستن فقط موندم به چه طریق وارد خانه ملت شدن... افسوس....
  • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 0
    من بسیار بسیار خوشحال شدم که بالاخره در این مملکت یک نفر پیدا شد که حاضر باشد برای انجام وظیفه اش حتی حاضر به سیلی خوردن شد . اجرش را خدا خواهد داد . درود بر شرف و غیرتت مرد . دستت را میبوسم
  • پیام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    7 0
    1-هنوز گوشهامان آنقدر دراز نشده که باور کنیم منافع آقای به اصطلاح نماینده در این کار دخیل نبوده و صرفا برای احقاق حق مردم بوده است! 2-متاسفانه دخالت در حوزه اختیارات ارگانها و نهادهای دیگر توسط افراد غیرمتخصص در کشور باب شده و اینچنین گستاخانه نماینده مجلسی به خود اجازه دست درازی به منابع نسل آینده را ولو به قیمت زیر پا گذاشتن حرمت و کرامت انسانی می دهد و جالب تر اینکه فقط بخاطر مردم!!! 3-براستی این مساله در ابعاد بزرگتر باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که اینگونه دخالت های نابهنجار تاکنون صدمات بیشماری را بر پیکره کشور نواخته است و روز به روز شاهد تبعات سنگین اینگونه تصمیم گیری های فردگرایانه و سلیقه ای در حوزه کلان کشور هستیم. . با تشکر از خبرآنلاین...در این راه رسانه نقش خطیری خواهد داشت.
    • بهزاد A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      0 0
      شما فکر کنم نماینده خودتان را با نماینده ما اشتباه گرفتید؟ نما ینده فعلی تالش 30 سال سابقه صادقانه دارد .
  • v IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 0
    واقعا متاسفیم.کدخدای ده که ... .این قبیل کارها باعث می شود که بد اخلاقی در جامعه نیز رواج یابد. این عمل کاملا نادرست است و باید هرچه سریعتر با این نماینده برخورد جدی شود.
  • پویا A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    17 0
    1-هنوز گوشهامان آنقدر دراز نشده که باور کنیم منافع آقای به اصطلاح نماینده در این کار دخیل نبوده و صرفا برای احقاق حق مردم بوده است! 2-متاسفانه دخالت در حوزه اختیارات ارگانها و نهادهای دیگر توسط افراد غیرمتخصص در کشور باب شده و اینچنین گستاخانه نماینده مجلسی به خود اجازه دست درازی به منابع نسل آینده را ولو به قیمت زیر پا گذاشتن حرمت و کرامت انسانی می دهد و جالب تر اینکه فقط بخاطر مردم!!! 3-براستی این مساله در ابعاد بزرگتر باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که اینگونه دخالت های نابهنجار تاکنون صدمات بیشماری را بر پیکره کشور نواخته است و روز به روز شاهد تبعات سنگین اینگونه تصمیم گیری های فردگرایانه و سلیقه ای در حوزه کلان کشور هستیم. . با تشکر از خبرآنلاین...در این راه رسانه نقش خطیری خواهد داشت...
  • سيدمجيد A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 0
    آقاي من عزيز، توضيحات بنده را در ادامه نظرات بخونيد. زود قضاوت نكنيد. بايد از سابقه بعضي از رفتارها آگاه باشيد تا بدونيد اونجا چي ميگذره. اين اولين بار نيست كه اتفاقاتي از اين دست مي‌افته... جاي تاسف داره ولي واقعيته. رفتار نماينده تالش كه اصلا و ابدا قابل دفاع كه چه عرض كنم حتي قابل مطرح كردن هم نيست. ولي بايد ديد اين دفاع از منابع طبيعي واقعا دفاع بوده يا برنامه اي براي منافع عده اي ديگه در كار بوده؟ تو شهرستان ها صحبت از ملي و اين حرفها در رده مسوولين خريدار نداره. اونجا همه منطقه اي كه نه، محلي فكر و عمل ميكنند. نمايندگان تهران فقط بحث هاي ملي مطرح ميكنن چون همه سازمانها اينجا هستند و كار مردم راه ميافته و نيازي به نمايندگي قوميتي يا شهري نداره.تو شهرستان نماينده يه تعريف ديگه داره.
  • شهریار IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    9 0
    معنی مجلسی ولایتمدار را هم فهمیدیم. کسی که انسان نیست چطور میخواد نماینده انسانها باشه؟
  • جاوید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    14 0
    این آقای نماینده از اصولگراهاست؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      8 0
      بله.
  • رامین IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 0
    واقعیت اینه که ایشان نماینده هیچ ملتی نسیتند قانون گذاری که حق دیگران را رعایت نمی کند و قانون شکنی گردن کلفتی می کند با یدمجازات شود ایشان باید قانون پذیرترین افراد باشد و ایشان در مجلس حضور دارند تا از حق مردم دفاع کنند نه اینکه خود باعث بی قانونی شوند
  • بهنام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 0
    ببین کیا شدن نماینده ما.چه بلایی سر ما ایرانیا اومده خداااااااااااا
  • علي IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    14 0
    چند سال پيش در ماسال جنگلباني را بخاطر حفاظت از جنگل و انجام وظيفه سر بريدند (شهيد پيروي) البته آنان گويا به سزاي اعمالشان رسيدند واعدام شدند انشاء الله اين آقاي نماينده مجلس ؟؟؟‌ مجازات شود البته اين آقا چون در وزارت دارايي بوده وتا توانسته به فكر جيبش بوده پارتي دارد چون دست چربي دارد واحتمالاً فردا در مجلس مطهري وتوكلي و.... تمتم قد از ايشان حمايت ميكنند اين از نماينده به اصطلاح مجلس واقعاً حق با آقاي احمدي نژاد بود كه نماينده را قبول نداشت ما هم صد درصد مجلس را قبول نداريماگر مجلس ، مجلس بود اين همه گراني وبي قانوني بيداد نمي كردو......فقط به فكر جيب بايد بود مردم ..... .
  • ایرانی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 0
    احتمالا خودش ذینفع بوده که از کردش ناراحت نیست! پیشوند حاجی رو رو این قسم آدمها نذارید لطفا!
  • علي IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 0
    چند سال پيش جنگلباني را در حين انجام وظيفه از وظايفش و كنار نيامدن با غارتگران در جنگل ماسال سر بريدند نام جنگلبان به پيروي بود .خدا رحمت كند .
  • ماکان A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    13 0
    این موضوع رو نباید ولش کرد باید اینقدر رسانه ای بشه تا به گوش تک تک آدما برسه!
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 0
    سلام از خبر انلاين مى خواهم اين نظرات را مانند برخى موارد درصفحه اول سايت بنويسد مخصوصا درمورد واردكردن الوار از خارج متشكرم
  • افرا A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    13 1
    با این حرفا کاری ندارم! دیدم که تعداد زیادی نظر داده شده! بیشترش دلسوز جنگل بودین! هم وطن دیدی تلویزیون تبلیغ میکنه که دارن درختارو میبرن بعد کارمند براحتی کاغذو مچاله میکنه میندازه دور!!!؟؟؟ دیــــــــــدی؟ همون کاغذا از همین شرکتا تولید میشه عزیزِ من! لطفا درست مصرف کنید! البته اگه هنوز دلسوز درختو،جنگلو،شمال هستی!!!
  • محمودرضا پولادی IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    16 0
    این سیلی را انگار به گوش ما زده اند . در حالیکه اینجا دوستان ما کوههای اطراف را با نهال های بلوط زینت بخشیده و هر هفته آبیاری میکنند کار ننگ آور این مقام مسئول توهین به همه یفعالان محیط زیست کشور است
  • سعید A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    16 0
    من به عنوان یک تالشی واقعا از این عمل وقیح به اصطلاح نماینده شرمسارم و به جای ایشان از تمام مردم کشورم عذرخواهی میکنم و مطمئنم مردم تالش جواب این ادم رو خواهند داد
  • محمد طولارودی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    17 3
    این نماینده باعث ننگ و ابروریزی ما تالشی ها شد و به زودی برای ابراز انزجارمان از این حرکت ناجوانمردانه دست به یک اقدام سمبلیک خواهیم زد
  • پیام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    4 13
    ممنون از نظرات کارشناسی و دلسوزانه ی شما من هم قبل از اینکه فیلم درگیری این دو مسئول را ببینم مثل شما فکر می کردم ولی بعد از دیدن فیلم نظرم عوض شد و به آقای نماینده حق دادم! اگر من هم آنجا بودم یک سیلی خودم می خوابوندم در گوش مدیر کل! در ضمن اخبار این درگیری کاملا واروونه جلوه داده شده! و بر اساس مستندات و فیلم موجود این مدیر کل هستش که جنگل ستیزه نه نماینده!! کاش موضوع این درگیری را از زبان خود نماینده هم بشنوید و بعد قضاوت بکنید!!
    • بی نام IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      12 0
      خوب شما كه فيلم را ديديد به جاى دفاع كردن توضيح ماوقع را مى داديد تا ما تصميم درست داشته باشيم!
    • فرشید IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      1 0
      دوست عزیز تالشی و هم استانی من کاری ندارم آقای رحمانی مسئول خوبی است یا نه ولی این و میدانم که همه شما تالشی های عزیز باید بدانید که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی لازمه بقای خود شماست این من نمیگم این تجربه و علم میگوید . برادرم شما فواید درخت و جنگل و در جلوگیری از سیل ، تعادل دما ، آلودگی میدانید . آیا شده دقیقه ای فقط به فکر نجات جان خویش بیفتید ؟ بله بنده تجربه کردم بهره برداری بی رویه از جنگل های محل سکونتم چرای مفرط دام ها و ... دست به دست هم داد تا سیلی بی سابقه و دور از ذهن و باور حتی بعد از حادثه ، ما هم کشاورزی داشتیم ولی دیگه نداریم شالیزار ، باغ کیوی ،مرکبات داشتیم ولی افسوس دیگه نداریم ، تمام خاطره های بچگی مون و آب با خود ش به دریا برد . بجنگ با مخربان جنگل ها
  • darya A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    12 1
    به نظرم کل استان گیلان مشکل برداشت بی رویه چوب را دارد . سری به جنگل های اشکورات بزنید .. به بهانه ویلا سازی چه جنگل ها که ویران نشده .. مگر جنگل جز اراضی ملی نیسیت ؟ چطور است این اراضی مالکیت شخصی پیدا می کند ؟
  • پرتوی A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    11 0
    تالشی ها دارای تمدنی بسیار غنی و قدیمی هستند و همیشه به جوانمردی شناخته میشدند ولی ضرب و شتم یک مهمان در خانه بسیار باعث شرمساری است و به یقین میگم این مثلا نماینده نمیتونه اصالتا تالشی باشه و باید به تالش بودنش و مردانگیش شک کرد
  • کورش A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    2 12
    من در کل با زدن سیلی موافق نیستم و خودم هم اهل تالشم و من فقط شنیدم که همچون چیزی شده ولی در کل نمیدنم دقیقا جریان چی بوده اقای شکری این چنین واکنشی نشان میدهد،با شناختی که من ایشون دارم نظری در موردش نمیدهم،ولی من نمیدنم شما چقدر در مورد شهرستان تالش اطلاعات دارید با اظهار نظرتان ک معلومه خیلی بی خبرید،و بحث یکی دو مورد نیست..اولا در تالش بعد انقلاب هیچ تحولی یا سرمایه گذاری چشمگیری نشده و اکثر امید تالشیها به همین چوکا بوده ک قبل انقلاب درست شده،و چطور نباید برداشت مدیر حافظ منابع طبیعی داره باعث بیکاری میشه داره باعث میشه چندین نفر از کار بیکار کنه ،جوابگوی اینا کیه همینا که صدرصد حداقل چند نفرش تو خانواده شان لیسانس منابع طبیعی بیکار داره، ولی این مشکل براحتی میتونست حافظ منابع طبیعی حلش
  • فلاح A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    10 0
    هرکس درمورد هر فرد ظلمی بکند در برابر قانون جواب گو باید باشد . قانون چکار کرده در روزنامه چاپ کنید تا برای همه عبرت شود
  • بهزاد IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    5 11
    این آقای مدیر کل خود را گرفتار مافیای مخوف تالش ستیز کرده و خودش را دستاویز آنها قرار داده و جلوی بیشتر پروژه های عمرانی تالش را گرفته! این سیلی واقعا حقش بود!!
  • nader IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    6 6
    به مسئول دزد و بی منطق باید سیلی زد! این آدم داره مظلوم نمایی میکنه! منابع طبیعی را سپر قرار داده ! من کارمند منابع طبیعی هستم از نزدیک می بینم که این مدیر کل چه جنایت ها و تبعیض هایی بین مردم تالش و سایر اقوام قائل میشه! دست نماینده درد نکنه!
  • رحمان IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    7 9
    در حدیث است فرق بین حق وباطل چهار انگشت است چرا ازافراد مطلع وحتی حاضر در صحنه سوال نمیشود؟ در ضمن مدیرکل منابع طبیعی در گردنه حیران ؛ رود بار مدیر نیست ، مراتع ما توسط استان همجوار تصرف میشود ،200متر زمین جانباز در ییلاق ماسال رفع تصرف میشود در حالی 2000 متر به قهرمان ورزشی در ییلاق زمین داده میشود؟کومه های تالش خراب میشود . ویلاهای آنچنانی پابرجاست؟اگر هر انسان دیگری ذره ای غیرت داشت واین تبیض ها را میدید .به یک سیلی آنهم اگر در مقام دفاع نباشد اکتفا نمیکرد.
  • ایلیا(و) A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    4 4
    دوستانی که بت نظرات خود عمل نماینده محبوب تالش را زیر سوال می برید مطمئنان یا وابسته به نماینده پیشین تالش هستید و یا مرتبط به مدیر کل می باشید وگرنه به هیچ وجه کار پهلوانانه پهلوان اساطیری تالش را که پس از رامبد تالش برای نجات این قوم هیشه مورد ظلم قرار گرفته توسط همینگونه مدیران نالایق را زیر سوال نمی بردید. ما جاوانان تالشی و همچنین بقیه 80 هزار نفری که به این بزرگ مرد اصیل تالشی رای داده اند دست ایشان را بوسیده و حمایت همه جانبه خود را از ایشان اعلام میداریم.
  • تالشی DE ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    4 2
    آقایون محترم بنده حاضرم قسم بخورم که این آقا تقصیری نداره.با ما تالشی ها از طرف مرکز استان داره سخت گیری می شه.ضمنا این خبر هم جانبدارانه نوشته شده.(کمی دقت!!!)
  • دوستدار انسان و محیط زیست A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 2
    لطفا فقط با خوندن یه مطلب در مورد این اتفاق قضاوت نکنید .من اصلا در مورد درست بودن رفتار اقای نماینده نظر نمیدم ولی آقای رحمانی را هم خوب میشناسم که چه مدیر بی کفایتی هستند.
  • فرشید ( دانشجوی منابع طبیعی و محیط زیست ) IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    4 1
    . مقصر نماینده نیست . دل نماینده برای کارگران آن شرکت نسوخته بلکه دلش برای رای آوردن مجدد میسوزه این که اکثر نمایندگان ما سواد و فرهنگ نه مدرک ندارند هیچ شکی در آن نیست چون اکثر مردم ما این چنیند (ببخشید ولی حقیقت داره ) که آنها رو انتخاب می کنند . اگر نماینده جاهل تالش دلش برای مردم می تپید می دانست که آوارگی و بیچاره گی مردمش به وسیله قطع درختان و سیل خیلی بیشتر از بیکاری چند کارگر خواهد بود . حتما میداند ولی نمیداند ، ولی نزدیک است آن روزهایی که مردم از تلویزیون شاهدش بودند بله درست است سیل سیلی که در تیر ماه سال گذشته در رحیم آباد رودسر رخ داد سیلی که همه چیز را نابود کرد . این مکار چه میداند زیان ناشی از رانش خاک خیلی بیشتر از برداشت میباشد . آقای رحمانی زنده باشید و پاینده
  • صابر تقی پور (دانشجوی اکولوژی جنگل دانشگاه گیلان) IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    4 1
    مشکل اینجاست که هر کی نماینده میشه فکر میکنه بتمن یا مرد عنکبوتی هست و باید تمام مشکلاتو حل کنه ، از نماینده ای که در طول عمر شکمش را پول مفت نفت پر کرده انتظاری جز این نیست، مرد بود این سیلی را به یک جنگلبان در ترکیه میزد ، تا ببیند چه بلایی سرش می آورند ، مشکل اینجاست که این خانه از بنیان خراب است ، سازمان های زیست محیطی ما تحت سلطه قدرت مادیگرایان قرار دارند و باید از این وضعیت خلاص شد ، بشکند دستی که به صورت سرباز یک مملکت سیلی میزند ، بشکند.
  • افشین EU ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    1 0
    متاسفانه نماینده تالش برای نشان دادن خود از روش جنگل استفاده کرده است
  • رضا RO ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    3 0
    وقتی مدیرکل منابع طبیعی ازمدیری که باید حمایت بشه کتک می خوره تکلیف قرقبان ها وجنگبانان تنها درعرصه بازمین خواران وسودجویان مشخصه که فریادشون به گوش جامعه نمی رسه .وای بر مظلومیت جنگلها ومراتع وحافظان این طبیعت