عصر ایران در گفت​وگویی با محسن دعاگو عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه شمیرانات نوشت:

* با شناختی که از آقای دکتر روحانی دارم فردی با تقوا و طبعاً اعتدال گراست، باید از خدای بزرگ استمداد بطلبد و با تقویت تقوا و دوری گزینی از وسوسه های شیاطین در خط اعتدال باوری و اعتدال گرایی ثابت قدم بماند و در هیچ شرایطی به سمت و سوی حزب، جناح و جریان‌های سیاسی افراط گرا و تفریط گرا منحرف نشود.

*با دولت روحانی کاهش مشکلات و شکوفایی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فنی، اطلاعاتی و امنیتی از شفاف‌ترین مسائل قطعی است.

*ساختار اجرایی در هشت سال گذشته از سه ویژگی شاخص و ممتاز ساده زیستی، پرکاری و برخی مواضع قاطع در برابر دشمنان خارجی برخوردار بود ولی مشکلات منحصر به فردی را در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب به خود اختصاص داد.

*حاکمیت تندروی بر بسترها و عرصه های و مناسبات ملی و تا حدودی بین المللی بزرگ‌ترین مشکل فضای هشت سال گذشته بود، اعتمادسوزی، ارزش ستیزی، دروغ سازی، دروغ پردازی، توهین و تهمت پراکنی، حریم و حرمت شکنی، تلاش شیطنت آمیز برای مخدوش سازی چهره دین، روحانیت، دینداران، دینداری و ولایتمداری، نمایش خلاف شرع و قانون و عرف اخلاق از رسانه های ملی در رقابت‌های انتخاباتی، توجه اندک به شایسته سالاری و عنایت ویژه به جناح مداری، فریبکاری، شعارپردازی و تخریب و تضعیف گرایی از ناهنجاری‌های نگران ساز و کم نظیر در هشت سال گذشته بود.

*در حوزه اقتصاد، ثروتمندترین کشور به لحاظ ذخایر ارزی را به بدهکارترین کشور در پایان دوره هشت ساله تبدیل کردند و بر گرانی، تورم، بی ثباتی اقتصادی و غم و رنج مردم افزودند، در بستر مدیریت بی بهره از درایت، نظارت و تدبیر منحرفان فسادهای اقتصادی پرحجم، کم نظیر و نگران کننده مانند اختلاس 3000 میلیاردی پدید آمد و یکی از عوامل بزرگ تورم و گرانی و فشارهای اقتصادی روزافزون بر اقشار ملی را نمایان ساخت.

*بازار ارزو طلا را با بی تدبیری و شیطنت سیاسی آشفته کردند و اکنون در اندیشه سوءاستفاده از آشفته بازار برای ادعای کمترین تورم در تاریخ جمهوری اسلامی هستند.

* از بزرگ‌ترین مشکلات آزار دهنده هشت سال گذشته در حوزه مدیریت اجرایی عزل و نصب‌های برآمده از انگیزه های اخلاقی و سیاسی است. ویژگی ارزشی حق شناسی و ولایتمداری را در همه تریبون‌ها رسمی و غیر رسمی فریاد کشیدند و با قهرها، نافرمانی‌ها و بداخلاقی‌ها نشان دادند که به میثاق‌ها و ارزش‌ها اعتقاد و پایبندی قابل قبولی ندارند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    29 3
    دعاگو: پردرآمدترین دولت تاریخ ایران رابابدهی تحویل می‌دهند"احسنت چه خلاصه و مفید
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    5 11
    چقدر اظهار نظر زیاد شده ؟ کدوم آمار مبلغ ؟ کی راست میگه ؟ اطلاعات شما از کجاست؟ مگه میشه پنجاه نظر مختلف درباره بدهی ها و درامدها؟ دو عدد!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    18 4
    الان مثلا این خبر بود که منتشر کردید؟؟ خب ما خیلی زودتر از جناب دعاگو این چیزارو میدونستیم که چه بلایی سرمون اومده