ایسنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های فرهنگی‌، امنیت ملی و سیاست خارجی و اصل 90 مجلس هتک حرمت به خانم محجبه را پیگیری کرده و گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت درباره قرائت بیانیه فراکسیون اهل تسنن مجلس از سوی حجت الاسلام ابوترابی اظهار کرد: فراکسیون اهل تسنن بیانیه‌ای را داشتند که می‌خواستند قرائت شود، اما چون راه آیین نامه‌ای پیدا نکردیم خواسته شد آقای ابوترابی در نطق قبل از دستور خود آن را قرائت کند.

وی تاکید کرد: البته بعضی‌ها تصورشان این بود که این موضع آقای ابوترابی است که البته حجت اسلام ابوترابی از برادران کاملا شناخته شده مجلس است و چون وقت آیین نامه‌ای نبود بیانیه فراکسیون اهل تسنن از سوی ایشان قرائت شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تذکر روح الله حسینیان درباره مساله هتک حرمت خانم محجبه حزب اللهی اظهار کرد: این موضوع پیگیری شد و کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه بررسی های لازم را انجام خواهد داد و البته کمیسیون اصل 90 هم می‌تواند این موضوع را پیگیری کند.

باهنر خاطرنشان کرد: این مساله موضوع مهمی است و باید پیگیری شده و گزارش در صحن قرائت شود که خدای ناکرده این نوع حرمت شکنی‌ها ادامه پیدا نکند و برخورد جدی و قاطع با این موضوع شود.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    کدوم خانم کدوم؟ هتک حرم؟ اگه امر به معروف کرده باید بگم جوونای امروزه با این حجم وسیع بیکاری و گرونی دیگه طاقت نصیحت شنیدن وسط خیابون رو ندارن البته کارشون درست نیست.
    • زهرا A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      واقعا باید جواب این بی احترامی به یک خانم با حجاب کامل اسلامی داده شود. باید توهین به حجاب ریشه کن شود. بنده به نوبه ی خودم هر روز چندین خانم را که به نظر حجاب درستی ندارند، امر به معروف می کنم.
    • طاهره IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      اگر قوه قضائیه با بدحجابان برخورد می کرد، دیگر اینگونه شاهد توهین به یک خانم با حجاب کامل اسلامی نبودیم.
    • عـــلـــی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      نمایندگان مجلس مدیونیــــد اگر پیگیری نکنید. توهین کننده باید مجازات شود. توهین به حجاب باید متوقف شود.
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    143 4
    اين كه خوبه پيگيري كنيد اما هتك حرمت كسي كه كمي از موش پيداست رو هم پيگيري ميكنيد؟
    • اسماعیل A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      دوست عزیز، کسی که به قول شما موش پیدا باشه، دو حالت داره. یا از روی جهل اینکار را کرده و یا به عمد و از روی دهن کجی به قوانین. در مورد اول، قطعا نباید هتک حرمت شود و فقط باید آگاه شود. اما در مورد دوم باید به گونه ای برخورد شود که دیگر به قوانین دهن کجی نکند. در حالت اول کار فرهنگی می خواهیم. در مورد دوم هم برخورد پلیس لازم است.
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      85 11
      اسماعیل جان جاهای دیگه که به قانون دهن کجی میشه چشم پوشی میشه. تازه گناهش بیشتر از غیبت نیست که.میدونم مقایسه ی گناه اشتباهه.ولی مردم از دروغ خستن. آرای منفی و مثبت را هم ببین.
    • باربارا IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      45 8
      آقا اسماعیل، همین برخوردهای بد با جوان های مردم کار رو به اینجا رسونده. خب، همین برخوردها باعث چنددستگی میان مردم شده. این برخوردها نباید به گونه ای باشه که باعث دوری هرچه بیشتر از حجاب و حتی نفرت و بیزاری از حجاب و محجبه ها و چادری ها باشه! کمی منطقی باشین. با زور و پرخاش و بی احترامی که نتیجه ای حاصل نمیشه، برادر من!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    اگه به یه خانم غیر محجبه هتک حرمت بشه بازم اینجور پیگیری میکنید؟؟؟؟!!!!!!!!
    • مریم سادات A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      10 70
      بی نام جان، قیاس شما اشتباهه. اینجا بحث این هست که "حجاب کامل اسلامی" توهین شده. به "چادر" توهین شده. بحث توهین به فرد نیست. باید برخورد بشه با این بی احترامی ها. من واقعا از پلیس می خواهم مسامحه را کنار بگذارد و برخورد کند با این بی احترامی ها. در ماه مبارک، این توهین ها پذیرفته نیست.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    17 72
    اگر اجازه بدین ما مردم هم مسالمت آمیز و در عین حال کوبنده، دوست داریم این هتک حرمت را محکوم کنیم. کاش اجازه صادر شود.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 98
    قوه قضاییه که هیچ خواهش می کنم خودتان حساب و کتاب این بی حجابها و بی حرمتی ها را رسیدگی کنید پر رو شدن فردا دیر است همینها مملکت را ویران می کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    15 96
    آقایان نیروی انتظامی، چقدر کوتاه می آیید. بس است. از اول تابستان، دریغ از کوچکترین برخوردی که با بدحجابان بکنید. چرا تماما بر کار فرهنگی تاکید می کنید و تازه هیچ کاری هم نمی کنید. جواب این هتک حرمتی که جدیدا به ساحت مقدس "حجاب" شده است را چه می گویید؟ هنوز هم نمی خواهید کاری کنید؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    86 16
    اینا که بهشون میگید بی حجاب همه در دوران گشت ارشاد و بگیر بگیرها رشد کرده اند. پس مشکل از خود شماس که با نحوه ی برخورد بد مردم را به اینجا رسانده اید که نه تنها از حجاب بلکه از افراد محجبه هم متنفر شده اند!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      6 69
      اتفاقاً رشد این قبیل مسائل از زمان شخصی ایجاد شد که شعار آزادی آزادی سر می داد و حد و حدود این آزادی رو مشخص نکرد. گرچه من هم با برخوردهای زننده و غیراسلامی مخالفم ولی بهتره مسائل رو وارونه جلوه ندیم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    15 84
    مسئولین نظام، دلمان خون است از توهین کنندگان. شما را به خدا قسم این بار کوتاه نیایید. ریشه ی این هتک حرمت ها را خشک کنید.
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    16 92
    خواهران و برادران عزیز....این بدحجابی که دارید ازش حمایت میکنید اگر تو کل جامعه فراگیر بشه آتشی به پا خواهد کرد که اول از همه خود شما رو خواهد سوخت... آتشی که هر کدوم از شما که دارید به بد حجابی کمک میکنید با عملتون با حرفاتون و .. رو به عنوان یکی از هیزم هاش به کام خود خواهد کشید... بد حجابی آمار تجاوز رو بالا میبره، آمار ازدواج رو پایین میاره آمار خیانت رو بالا میبره، طلاق و گسیختگی خانواده ها رو بالا میبره فساد رو بالا میبره... خانم هایی که دوست دارید حجاب نداشته باشید تا گرمتون نشه فردا روز که شوهرتون به دام یه بدحجاب مثل خودتون افتاد فغان سر ندید ها... فردا که پسرتون که خودتون را کشتید براش تا بزرگ شد و مایه افتخارتون اونوقت تو دام یکی از هم قماش های خودتون افتاد و دیگه تره برا حرف شما که مادرشی خرد نکرد گریه زاری راه نندازید ها و ... خوب یادتون بیاد این آتیشی که دارید توش میسوزید خودتون یکی از هیزم هاش بودید تا بسط و گسترش پیدا کنه.... این طوری نیست که منکری به این بزرگی رو تو جامعه ای که براش این همه شهید دادیم گسترش بدید بعد هیچ اتفاقی نیفته ها....عذاب خدا یک دفعه نازل میشه.... خدا هی صبر میکنه هی صبر میکنه هی صبر میکنه خوب که شورشو آوردید بالا چنان میزنه ما رو زمین که نتونیم از جا بلند شیم یهو گناهای ما میشه یه بلا... یه زلزله یا... خدا دیر گیره ولی شیر گیره.
  • نرگس ع. IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    14 79
    از کمیسیون‌های فرهنگی، امنیت و اصل 90 مجلس می خواهم این موضوع را تا آخر پیگیری کند و با متخلف برخورد جدی و قاطع انجام دهد.
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    20 86
    خدایا ببین چه به سر تهران آمده، که در روز روشن، در ماه رمضان، به حجاب و با حجاب ها توهین می کنند...
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      59 7
      شما و دوستانتون بفرمایید چه بر سر تهران اومده؟؟ مگه چندین سال نیس که با انواع و اقسام روشها و برخوردها از جزیمه و تعهد گرفته تا ... حتا با بدحجابی به قول شماها مبارزه نمیشه. پس کو نتیجه ش؟؟؟ کی میخواید قبول کنید که این کارا نتیجه ی عکس داره
    • مرتضی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      15 32
      تهران دیگر دارالمومنین نیست. دیندار ماندن در تهران سخت تر شده و البته اجر بیشتری هم دارد که در این محیط بمانی و سالم بمانی. بمانی و دیندار بمانی.
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    49 7
    به برخي بی حرمتی که پلیس به مردم میکنه هم اینجوری رسیدگی میکنین؟!!
  • بی نام EU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 54
    ماهواره پوله حروم داره بد بخت میکنه جوونارو داداش بابا شوهرش چطور اجازه میدن اون جوری بیاد خیابون هیهات من الذله
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    28 13
    ريشه اين توهين ها از توهين هاي است كه بعضي به بهانه بد حجابي (و نه الزاما خود بد حجابي) در كشور راه انداخته اند اگر آن را اصلاح كردند اين هم خود به خود اصلاح مي شود.
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    10 43
    اونوقت نماینده های مجلس چیکار میکنن؟ خواهشا توهین کنندگان را تحویل قوه قضائیه بدهید.
  • وحیـــد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    9 52
    یاد آن شهید بزرگواری افتادم که چندسال پیش در میدان امام حسین(ع) به خاطر امر به معروف، شهید شد. اسمش را گذاشتند شهید امر به معروف. خدایا ما را از شهدای امر به معروف قرار بده. این خواهر عزیز هم که در این روزهای ماه مبارک رمضان، اسیر توهین عده ای شده، اجرشان محفوظ است.
  • آریا IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    32 6
    متاسفانه سیاستهای غلطی که دوستان مایلند باز هم ادامه پیدا کند مردم را به دو گروه تقسیم کرده است.مهم نیست تعداد کدام گروه بیشتر است ، مهم کینه ایست که در دل جامعه شکل میگیرد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    37 7
    میخواین این افرادو اعدام کنن خیالتون راحت شه؟؟ مثه همون زورگیرا. بعدش چی شد؟؟!! بابا اشکال از جای دیگه س ..........
    • منصوره IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      14 32
      اشکال از اینجاست که امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده ایم. همین شما که الان داری این متن را می خوانی، هر روز چند برادر و خواهر دینی ات را امر به معروف و نهی از منکر می کنی؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      38 2
      آخه آدم نا حسابي چي رو با چي مقايسه مي كني؟ گشت ارشاد تو خيابون گير داده به يه بنده خدا و هيچ كسي هم نميگه برخودر مامور گشت ارشاد چي بوده و چيكار كرده طرف مقابل هم عصباني شده چادر گشت ارشاد رو كشيده چه ربطي به زورگيري داره؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      8 1
      سلام میدونید ریشه همه ی این بی بند وباری ها کم شدن روحیه ی اسلامی ، تهاجم فرهنگی به وسیله ماهواره ها و عدم ارزش قائل شدن جامعه به مسأله حجاب است. حالا اگر کسی هم روی دلسوزی وبه امر دین امر به معروف کنه این چنین گستا خانه فرد بی حجاب بدون توجه به نیت خوب فرد رفتار زشتی را از خودس نشان می دهد. . ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است. ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    34 7
    خسته نشین با این جور خبردهی آخه علتش رو بنویسید و این که چه برخوردی با اون خانوم کردن همین جوری هتک حرمت شده و اصلا هتک حرمت معانی گوناگونی دارد.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      9 42
      آقای حسینیان به باهنر گفت که چند روز گذشته در ماه رمضان یک خانم محجبه به خانمی لاابالی و مبتذل تذکر داده بود توسط آن خانم بدحجاب مورد ضرب و شتم قرار گرفته و چادر از سرش کشیده شده بود و این اتفاق روبروی نیروی انتظامی رخ داده است. چه حرمتی بالاتر از اینکه زن فاطمی که به وظیفه اش عمل کرده مورد گستاخی و تجاسر قرار گیرد، مجلس به این امر باید حساسیت نشان دهد. اگر این خانم مورد هتاکی یک فرد مومن قرار گرفته بود حساسیت نشان می دادید اما چرا الان عکس العملی نشان نمی دهید. باید بررسی شود که نیروی انتظامی قوه قضاییه در این رابطه چه کرده، این اقدامات از پیش برنامه ریزی شده است و قصد دارند نیروهای مذهبی را تخریب کنند. که باهنر هم گفت این مساله موضوع مهمی است و باید پیگیری شده و گزارش در صحن قرائت شود.
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    56 11
    من با چشم خودم بارها و بارها توهين هاي خانم ها و آقايان گشت ارشاد رو به مردم عادي و با پوشش هاي عادي ديده ام چرا به آن رسيدگي نمي كنند؟
  • ز. وفایی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    3 71
    درود بر حسینیان، نماینده مردم دار تهران. دلمان به شما خوش است در این وانفسا. به شما رای دادیم و به این رای افتخار می کنیم. ما را ناامید نکنید. قضیه را تا آخر پیگیری کنید لطفا. این سینه پر است.
  • محسن IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    5 0
    همه در برابر قانون یکسان هستند. و هتک حرمت هم از سوی هرکس و به هر کسی ناپسند و قابل پیگرد است .
  • اسفندیار IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    8 7
    لطفا بی حرمتی های گشت ارشاد و نیروی انتظامی هم پی گیری شود
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    6 10
    این چه نوع فرافکنی است چه محجبه و غیر محجبه وظیفه دولت رسیدگی به حقوق تمام شهرواندان است
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    2 3
    این ابوترابی که بیانیه را خواند آن ابوترابی شما نبود.نماینده شهر دیگری بود جانم و باهنر توضیحات را در مورد همان ابوترابی داد.
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    7 7
    متاسفم براي مردمي كه ماهواره را مي اورند تو خونه از شما انتظار دفاع از حجاب نمي ره ! حجاب دستور خداست نه ايت الله بيخود بهانه نگيريد.