۰ نفر
۱ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۲

در حالی که بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته را با افت شاخص ها سپری کرد، انجام معامله با شرکت سهام عدالت موجب رشد ارزش و حجم داد و ستدها شد.

آرزو ترکتاز: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته کاری گذشته با کاهش 124.99 واحدی نسبت به هفته کاری ماقبل مواجه شد. به طوری که شاخص قیمت در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته به رقم 9 هزارو895 واحد رسید.
شاخص بازده نقدی و قیمت بورس سهام تهران نیز در هفته گذشته 463.13 واحد افت کرد و به رقم 39 هزارو 895 واحد رسید.
اگر چه شاخص ها در هفته گذشته با کاهش مواجه شدند اما، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته ماقبل رشد چشمگیری داشته است که این افزایش به دلیل افزایش حجم و ارزش معاملات شرکت مخابرات در هفته گذشته است.
در حالی نماد این شرکت، پس از پایان معاملات روز شنبه 25 آبان ماه به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالانه متوقف شد، که طبق آمارها، در تاریخ 27 آبان ماه ،حجم معامله صورت گرفته بر نماد این شرکت 7 هزار و 417 میلیارد و 770 میلیون ریال اعلام شده است که به ظاهر این حجم معامله بر اثر واگذاری 20 درصد از سهام این شرکت به سهام عدالت بوده است.
بر این اساس در هفته ای که گذشت بورس تهران شاهد معامله 9 هزار و 460 میلون سهم به ارزش 8 هزار و 21 میلیارد ریال بود که از این مبلغ بیش از 92 درصد آن به معامله سهام مخابرات اختصاص دارد. فولاد مبارکه با 192 میلیارد و420 میلیون ریال دومین شرکتی است که در هفته گذشته، بیشترین ارزش معاملات را داشته است.
بشترین و کمترین ها
بر اساس این گزارش، هفته گذشته ،گروه معدنی کمترین رشد قیمتی را تجربه کردند.به طوری که گل گهر،چادرملو وسرمایه گذاری امید با بیش از 5 درصد افت قیمت مواجه بودند. کارشناسان معتقدند،اگر چه شرکت های معدنی، پس از بازگشایی نمادشان سود هر سهم را تعدیل منفی ندادند، اما با توجه ریسک بالای این شرکتها با P/E بالایی که دارند، در صورت تعدیل نشدن قیمت سهام آنها، بازار همچنان شاهد در صف فروش بودن نماد این شرکت ها و کاهش قیمت خواهد بود. سرمایه گذاری رنا، فولاد خراسان، لوازم خانگی پارس نیز هفته گذشته با کاهش قیمت سهامشان مواجه بودند.
در مقابل هفته گذشته، شرکت های لعابیران، ایران ترانسفو، شیمیایی فارس، نیروکلروحمل و نقل توکا بیش از 9 درصد افزایش قیمت داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =