در خبری که درباره ازدواج پسران بزرگتر با دختران کوچکتر از خودشان منتشر شد، عده‌ای موافق این قضیه بودند و عده دیگری مخالفت‌های شدیدی داشتند.

فهیمه حسن‌میری: به این عادت کرده‌ایم که عروس باید کوچکتر باشد و داماد بزرگتر. حالا با آمارهای منتشر شده درباره رشد میزان ازدواج‌هایی که در آن دخترها بزرگتر از پسرها هستند، نگرانی‌ها و سوال‌هایی به وجود آمده که اصلا این کار درست است یا نه و این که تبعاتی خواهد داشت یا این ازدواج‌ها هم می‌توانند ازدواج‌های موفقی باشند؟

بر اساس آمار، از 831 هزار و 670 ازدواجی که سال گذشته در کل کشور ثبت شده در 88 هزار و 631 مورد سن زوجه بیشتر از زوج بوده که بیشتر این افراد با جمعیت 74 هزار و 893 مورد، فاصله سنی یک تا پنج ساله دارند و شامل 9 درصد از کل ازدواج‌های کشور می‌شود.

در خبری که منتشر کردیم و از خوانندگان سایت خواستیم سوال‌هایشان را درباره این مساله بنویسند تا از کارشناسان بپرسیم، علاوه بر سوال‌های مطرح شده، نظرهای موافق و مخالف زیادی هم از طرف آنها گذاشته شد به طوری که بیش از 200 نظر برای این خبر منتشر شد.

بعضی از نظرهای منتشر شده برای این خبر، با استقبال یا مخالفت زیادی از طرف خوانندگان دیگر مواجه شدند و امتیازهای منفی یا مثبت زیادی داشتند. جدول زیر مروری است بر بعضی از نظرهای منتشر شده کاربران که تاکنون بیشتر از پنجاه مثبت یا منفی گرفته‌اند.

 

جزییات اظهارنظر

تعداد مخالف‌ها

تعداد موافق‌ها

سورن: این تغییر ساختار در روند سنی ازدواج آیا به مسائل محبتی ربط نداره که احتمالا نسلی که با مادر بزرگ شدن و خلاقیتی نداشتن و بهشون گفتن این کارو بکن و اون کارو نکن حالا باز هم در ذهنشون نیاز به داشتن یه بزرگتر دارن و اینجوری زن بزرگتر از خودشون میگیرن؟

130

42

نیما افشار: در مورد پدیده‌های اینچنینی نمیشه تک‌بعدی برخورد کرد. وجود یک مادر- و ایضا پدر- سلطه‌گر که بیشتر تصمیمات رو خودش میگیره و چیزی رو که درست میدونه بر فرزندش تحمیل می‌کنه می‌تونه موثر باشه، اما از عوامل اجتماعی مثل بالا بودن تعداد زنان مطلقه، عوامل اقتصادی مثل افزایش بودجه خانوار و روانی مثل مشکلات جنسی هم نباید غفلت کرد.

9

55

بی‌نام: پیامبر با زنی ازدواج کرد که 15 سال از خودش بزرگتر بود. اصلا هیچ اشکالی نداره خدا کنه هم رو دوست داشته باشن

84

8

میلاد حمیدی: این قبیل ازدواج‌ها کماکان خلاف عرف و رسوم است چه در ایران و چه در سایر نقاط دنیا کم استثنایی است و به جز موارد خیلی کم معمولا ناموفق است. الان هست که طبق معمول از قضا یک عده از کسانی که با دختر بزرگتر از خود ازدواج کرده‌اند بیایند و بگویند هیچ اشکالی ندارد که با دختر بزرگتر از خود ازدواج کنیم. مهم عشق است. من با دختر n سال بزرگتر از خودم ازدواج کردم و موفقم. جالب اینجاست به محض انتشار این اخبار از قضا همین استثنائات هم سروکله‌شان در بین نظردهندگان پیدا می‌شود ...

75

238

بی‌نام: چرا دخترا باید با پسر بزرگتر از خودشون ازدواج کنند؟ قانون هست؟ دستور خدا هست؟ نه. من زوج‌های خوشبختی رو می‌شناسم که زن چندین سال از شوهر بزرگتر هست.

77

14

کاوه: ازجمله کسانی هستم که همسرم دو سال از خودم بزرگتر است. چهار سال از ازدواج ما می‌گذرد، دارای یک فرزند دختر هستیم. دلیل ازدواج ما سلیقه‌های مشترک و نزدیکی افکار و عقاید و وجود درک مشترک از یکدیگر بود. به نظرم دلایل بسیاری برای چنین ازدواج‌هایی وجود دارد: 1- ارتقای موقعیت اقتصادی زنان و رشد در زمینه کسب موقعیت‌های شغلی و اقتصادی توسط آنها 2- بهبود جایگاه اجتماعی زنان از طریق افزایش سطح تحصیلات و سطح مشارکت اجتماعی آنها 3- افزایش کیفت زندگی جمعیت درکل و از جمله زنان- مثلا بهبود وضع تغذیه، افزایش سطح سلامت و غیره تاثیر زیادی بر وضعیت ظاهری و جسمانی زنان داشته است و ...

33

98

بابک: همسر من از من 4 سال بزرگتره... اشتباهه به خدا اشتباهه ... الان مهریه میخواد... هر روز اعصاب منو خرد میکنه تا برم درخواست بدم که بتونه مهریه بگیره ... میخواد رو من تسلط داشته باشه... فقط حرف حرف خودش ...

16

84

بی‌نام: سلام به نظرمن مشکلی نیست چون مهم علاقه وتفاهم در زندگیه... من یه دخترم نامزدمم 4سال از خودم کوچیکتره، راستی پول دار هم نیستم...خودم قبلاً فکر می کردم چنین مسئله‌ای رو نمیتونم تحمل کنم ولی حالا فهمیدم میشه

14

50

امیر: من 8 سال از همسرم کوچکتر هستم. 10 سال هست ازدواج کردیم و 1 پسر داریم. شدت عشقم به ایشون به حدی هست که گاهی فکر میکنم اگر اتفاقی بیفته برای ایشون من قطعا خواهم مرد. این وابستگی عاطفی شدیدم نه اقتصادی است (تحصیلاتم دکتری مکانیک هست) و نه خودم مشکل خانوادگی داشتم. این که کارشناسان این جور ازدواج‌ها را این طوری تحقیر می‌کنند خیلی تاسف‌آور است. عشق سن و سال و عدد و رقم نمی‌شناسه و مبنای دوست داشتن یه عدد به عنوان سن نیست. لطفا به انتخاب اشخاص و عواطفشون احترام بگذارید و زندگی خصوصی مردم را با نگاه متعصبانه سیاسی و فرهنگی پیوند نزنید.

4

62

 

توجه: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام ار یو نظر خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات مخاطبان خود را منتشر می کند.

47234

کد خبر 305152

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 191
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    سر خط اخبار حوادث جرايد ٥ سال ديگر رو ميشه حدث زد !!! --افزايش نرخ جنايات خانوادگي ... به گزارش .
    • احمد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      پسرها از زمان تولد تا آخر عمر توسط دخترها و خانواده های خودشون و دیگران سلاخی میشن . همیشه پسرها بودن که مورد سوء استفاده و فشار قرار داشتن و دارن. مهریه - نفقه - تو زورت زیاده پس باید کوتاه بیایی - تو باید مسئولیت چیزی رو بپذیری که اصلا بهت ربط نداره یا در حوزه اختیاراتت نیست - تو باید نون در بیاری - تو باید زنت رو ارضاء کنی- تو باید زنت رو شاداب کنی ، مجردی پس بهت خونه نمیدیم و ......... وقتی پسر از اول عمرش مورد ظلم و فشار هست و در آخر همه رسانه ها و مردم و جامعه فقط از زن و دختر حمایت می کنن نباید انتظار داشته باشیم پسرها هم رفتار درستی داشته باشن . خدا رو شکر کنید که پسرهای ایرانی با این برخوردی که در طول همه این سالها باهاشون شده ، کشور و جامعه و دلاک و املاک رو به آتیش نکشیدن .
    • بهنام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      80 71
      احمد جان حرف دل ما رو زدی 1000 لایک
    • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      خطاب به احمدو...! جمع کن این حرفا رو بچه جان...همون رسانه ای که داری از دستش ناله میکنی مخ توروعلیه زنهااینطوری شست و شو داده...این بایدهایی که شماخیلی ازش ناراحتی رو زنهابه اندازه ی تاریخ بشریت هزاران برابر تحمل کردن.حرف آتیش زدن رو هم نزدن.هنوزم دارن سعی میکنن با کامنت و نظر و...(!)ذهن تو رو روشن کنن که اگه شمااینقدر ناراحتی واسه همینه که بافکر 100سال200 سال پیش میخوای تودنیای امروززندگی کنی.شماچراخودت نبایدمعقول باشی که اینو و اون بهت بایدنباید نکنن.یعنی واسه شمااینقدرسخته که مثلا همسرت رو ارضا کنی؟شاداب کنی؟البته تعجبی نداره این تلقین رسانه هاییه که از فمنیسم هیولاساختن واحیاحقوق زن رو خواری وذلت مردتعریف کردن نه تلاشی برای انسان ترشدن.
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      احمد جان داداش دورت بگردم
    • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      83 7
      شرکت تو این بحث ها انرژی زیادی از ادم میگیره چون افراد با منطق وارد بحث نمیشن و متاسفانه با خوندن برخی کامنتا متوجه شدم هدف عده ای برای ازدواج استفاده و بهره مندی هرچهبیشتر از همسرشونه واسه همین انتظار دارن همسرشون بسیار زیبا جوان پولدار مطیع و... باشه در حالی ممکنه خودشون فاقد این خصایص باشن در حالیکه تمام اینها با وجود خوب بودن هر لحظه ممکنه از بین برن پس نباید معیار اصلی قرار بگیرن صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ای برادر سیرت زیبا بیار
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      54 18
      ببین آقا جون اگر زن شما را شاداب نکنه!!! اونوقت شما حق داری خیییییییلی راحت بری هر کاری دلت خواست بکنی که شاداب بشی اما زن نه ! تنها وظیفش تمکینه حتی اگر شاداب نشه ! حالا اگر زنت شادابت میکرد اما دلت شادابی بیشتر و متنوع تر میخواست باز هم دستت بازه ... اگر قبل ازدواج بخوای شاداب بشی برای ازدواجت مسئله ساز نمیشه اما تو خودت با همچین زنی ازدواج میکنی ؟! صد البته که نه! خیلی از خانم ها هستن که مهریه های بالا نداشتن و در کنار همسرشون دارن کار میکنن و به خرج خونه کمک میکنن چرا چون مرد زندگیشون مرد بوده. راجع به شرایط مرد و زن متارکه کرده هم رو نمیگم دیگه ..اینارو یعنی نمیدونی یه نون درآوردن فشار آورده بهت ؟!!
    • میلاد حمیدی به خانم حسن میری و بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      33 31
      خانم حسن میری شما نظرات طولانی تر از من را در جدول گذاشتید ولی نظر من را ناقص نوشتید و سه تا نقطه گذاشتید که منصفانه نیست و پیام من رو نرسوند. خطاب به بی نام هم که به قول خودش جواب احمد را داده بگم که منظورتون از رسانه ها کدوم رسانه هاست! رادیو و یا تلوزیون و سایت هایی مثل خبر آنلاین که مجهز به نویسندگانی مثل خانم حسن میزی هستند بر علیه شما جو دادن؟ البته اینم بگم قلم فرسایی افرادی مثل خانم حسن میری بر خلاف تصور شما منجر به بیداری هر چه بیشتر مردان میشه و این نتیجش میشه چیزی که شما گفتید که رسانه ها مقصرند که مردان تا این حد جریح شدند! بوجود آمدن این همه نظر موافق و مخالف بر سر ازدواج با مرد کم سن تر تنها و تنها نشانگر حریص شدن زنان و طمع ورزی برای تصاحب مرد کم سن تر میتواند باشد که زشت اس
    • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      19 24
      به به!جناب حمیدی!نماینده تام الاختیارمردان درامور زنان!آره دقیقاًمنظورم رسانه هایی بودکه امثال شمادستاوردش هستید.یه چیزی گفتی دوباره خودت ازش برگشتی.خودت میگی کارهمین رسانه هاست که مردهارو نسبت به زنهاجری کرده.خب دیگه من چی بگم؟ آره جناب! حرف منم دقیقاً همینه که همین رسانه هاحقایق رو طور دیگه ای به شما مردها نشون میدن و شماروبه جون زنهامیندازن.ولی خب میدونی جناب!اون چیزی که شمابهش میگی بیداری ما میگیم به خواب زدن.چون کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده هرگز بیدار نمیشه.مگه وقتی که دیگه چاره ای نداره.این مسیرهم داره راهشو میره و خودزنی امثال شماشایداونو به عقب بندازه اما محوش نمیکنه.خب حالا بدو بیا جواب بده که مبادا شب خوابت نبره.خبرآنلاین لطفا انتقادپذیر باش و چاپ کن.
    • احمد IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      27 18
      منظور من این بود که پسر و دختر در ی زندگی شریکن و هر کسی وظایفی داره . ولی تو ایران فقط به دختر ها و زنها بها داده میشه . نمونش مهریه هست . میگن دخترمون زیباست ، آشپز خوبیه ، خانه داره خوبیه و فلانه و بیساره پس مهریه 400 سکه . خوب ببخشید اگه قرار بود پسر زیبا باشه که پسر باید چادر سرش میکرد میرفت بیرون . چرا بابت خوب بودن پسر چیزی بهش نمیدن ؟؟؟ کسی نگفت پسر نباید مسئولیت پذیر باشه . باید باشه ولی به این شکل و فشار نه . رفتار جامعه و دولت و مردم و خانواده ها واقعآ به حدی بد و افتضاحه و شخصیت و انسانیت مردها رو زیر سوال میبرن . همین شده که درست بعد از ازدواج مردها خالت بسیار خسته ای دارن . مردی که همه شادی و روحش و روانش فرسوده شده مشخصه دیگه نه میتونه شوهر خوبی باشه و نه میتونه پدر خوبی باشه
    • میلاد حمیدی به بی بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      25 23
      خانم بی نام دست از دروغ پراکنی و سیاهنمایی بر دارید. خودتون هم خوب می دانید از سایت های زنان گرفته تا خبر آنلاین تا صدا و سیما پر شده اند از کسانی که مثل خانم حسن میری فکر می کنند. منظور من هم همین بود. با صحبت های جانبدارانه و زن مدار و برنامه های خانواده ای که پخش می شود سراسر صحبت از حقوق زن است و حقوق مردان در محاق زنان ناپدید شده است. این بدگویی از مرد و بزرگ بینی بیش از حد و تقدیس بیش از اندازه از زن و بزرگنمایی بیش از حد مشکلات آنان بدون در نظر گرفتن مردان. نشان دادن حضانت دختران توسط دختران مجرد در زمانی که هنوز تصویب نشده بود. میزگرد ها و فعالین حقوق زن که مدام در حال برنامه پخش کردن در تلویزیون هستند مردان را جریح کردند. شما این مخرباتتان را از کجا یاد گرفتید؟
    • به میلاد حمیدی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      4 1
      به میلاد حمیدی: خودتان می گویید همه جا صحبت از حقوق زنان است. بله، حرفش هست ولی کجاست عملش؟ عملش این است که حقوق قانونی زن ها نصف مردها است و در مواردی اصلا حق قانونی ندارند. ضمنا با دیدن کلماتی نظیر "جریح" و "مخرباتتان" در نوشتار شما، دیگر حرفی برای گفتن ندارم!
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    این موضوع انقدر مهمه که هی واسش خبر میذارید ؟! بابا جان چیکار دارید آخه ؟! دو نفر همو دوس دارن میخوان به هم برسن ! حالا چه فرقی میکنه کی از کی بزرگتره !
    • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      آخه معیار الآن همین شده دیگه .....دوست داشتن....که این همه آمار طلاق رو بالا برده
    • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      اصلا این موضوع شخصی هست .هر کسی برای زندگی خودش تصمصیم میگیره.حالا یکی مخالفه یکی موافق
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      35 10
      اگر فقط دوست داشتن بود كه آمار طلاق وحشتناك نبود.
  • منتقد IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    83 16
    الان خبر آنلاین اومده چکیده ایی از کل نظرات رو بده؟ یا مسیر بحث رو تغییر بده؟! من اکثر نظرات را خوانده ام. تعداد بسیار زیادی از نظرات مخالف این سبک جدید ازدواج، به مسئله تغییر سریعتر چهره خانوم ها نسبت به آقایون در دراز مدت اشاره کرده اند. حتی برخی به مشکلات بارداری در سن بالاتر اشاره کرده و یا بحث تفاوت در لایه های شخصیتی را بیان کرده اند. در حالی که نظرات مربوط به تناقض با عرف جامعه چندان زیاد نبود. من فکر میکنم که تیتر شما و نظرات منتخب بیان شده در جدول بالا با مجموع نظرات منتشر شده زیاد قبلی متناسب نیست.
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    وقتی 70% دانشگاه ها رو دخترها گرفتن و سربازی هم نمی رن و به این خاطر بیشتر فرصت اشتغال در زمان فعلی رو در ادارات گرفتن و حق عائله مندی می گیرن و به همین خاطر بین 150 تا 200 تومان حقوقشون از پسر مجرد همترازشون بیشتره، و هیچ مسئولیت اقتصادی در خانواده همچون نفقه، مهریه، اجرت المثل و ... ندارن و قرار هم نیست هزینه خانه و زندگی دهند و انواع و اقسام رسانه ها دم از حقوق آنها می زنند و کاری ندارن که پسرها چه بلایی سرشان آمده و چرا اینقدر افسردگی گرفتند، طبیعی است در این شرایط از خداشون باشه که با پسر کوچکتر از خودشان ازدواج کنند و نقش بالاسر رو بخوان واسه شوهرشون بازی کنند، چون با وضع موجود دیگه شوهرها، مردانگی و سلطه سابق رو از دست دادن و زنها جای اونها رو گرفتند. این یکی از تبعات زن سالاری اه.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      92 34
      احسنت
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      هزاران سال زنان تحت سلطه مردان بودند حالا برعکس شده . آسیاب به نوبت.
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      به‌پا یه وقت ازنفس نیفتی جناب...لازم نیست زیاد شلوغش کنی.بحث دانشگاه و شغل که رقابتیه.بحث سربازی هم از بی عرضگیه خودتونه که گرفتارشید.به جای این شلوغ بازیا برید سعی کنید مثل خیلی از کشورها قانون لغو سربازی اجباری رو به تصویب برسونید چون کاملا موافقم که قانون درستی نیست. میمونه بحث مسائل مالی که اگه شما آقایون قبول کنید تمام امتیازات قانونی، شرعی و عرفی که دارید به خانومها بدید و درواقع جونمون رو آزاد کنید! مهر و نفقه و هرچیز دیگه ای که به اسم تکلیف مرد ساختید و درواقع براتون امتیاز محسوب میشه(چون موجب وابستگی اقتصادی زن و درنتیجه وابستگی فکر و ذهن و جسم و... زن به مرد میشه) رو حلال میکنیم! حالا منتظرم آقایون مثلا قرن بیست و یکمی روشنفکر که پای اینترنت نشستن بیان و تا دلشون میخواد منفی بدن.
    • حمید رضا A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      35 9
      فرصت های شغلی را گرفتند!!!!!! کدوم فرصت؟ میشه به اندازه انگشتان یک دستتون مشاغلی را بفرمائید که به خاطر مردانگی از همان ابتدا نباید سمتش میرفتید؟ تحقیر آمیزتر از مناسباتی که در عرف حاکم بر بازار کار در مورد زنان اعمال میشه چیزی سراغ دارین؟ اگه در جکی به اسم رقابت در بازار کار، زنان با وجود حقوق اندک در موقعیت های نازلی تحت عنوان شغل حاضر به خدمت میشوند باید باز پیکان اتهام را به سمت آنان نشانه رفت.
    • مسعود IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      28 18
      با نظر شما موافقم. امروز من با مدرک لیسانس بیکارم ولی بسیاری از دختران همسن و سالم با پارتی و پیگیری تونستن در نهادهای حکومتی مشغول بکار بشن. یه بنده خدایی می گفت چند وقت پیش در ارتش فراخوان گذاشتند که نیرو استخدام کنند. دیدند پسر نیست دخترها رو استخدام کردند. بعد من جوان دو سال باید سربازیم تمام بشه بعد بگردم دنبال کار که گیر بیارم یا نیارم. چند وقت پیش رفته بودم اداره ثبت برند در زیر مجموعه قوه قضائیه، بیش از 70 درصد کارمندهاشون زن بود. جالب اینه که معاون اونجا هم یک خانم به نام خانم «آرش» بود.
    • سمانه مرادی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      40 16
      من خودم کارمند بانک هستم. در بانک ما اکثر کارمندها خانم هستند. برادر خود من الآن بیکار است و مجبور شده برود دنبال کار آزاد. نه بیمه ای داره نه آینده ای. خیلی ناراحتم.
    • رضا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      23 29
      بی نام دوم مواظب حرفت باش! بی عرضه شمایید که برای یک حجاب صدجور مانور می دین! همه ی سازمان ها به تعدادی خانم برای استخدام نیازمندند و در آمد مردان از دو طرف توسط بانوان ایرانی کنده میشه: از یه طرف فرصت های شغلی و دانشگاهیمان را غارت می کنند و از طرف دیگر خزانه ی درآمد شوهر را صاحب می شوند و مهر و نفقه و وووو می گیرند. جاهلیت اونه که قوانین طبیعت رو پس از این که یاد گرفتیم نقض کنیم وگرنه قرن 21 هم نوع دیگر عصر جاهلیته و روشن فکری اسم دیگه ی جاهلیته! عقل و پاکی مهمه نه آنارشیسم روشن فکرها!
    • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 11
      آقا كارت درسته.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      26 8
      خانم سمانه مرادی خودت کارمند بانکی اشکال نداره بقیه همکارات خانمن اشکال داره؟ بیکاری داداش شما هم بخاطر شاغل بودن خانمهای همکار شماست نه احیانا خود شما!!!! یعنی کشته مرده این همه انصاف و منطق هستم!
    • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      8 3
      دوست دارم از این حضرات بپرسم اگر خودشان روزی صاحب فرزند دختر بشوند، باز هم از این نظرات می دهند؟!
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      15 4
      کم کاری و کم توانی خودتان را به پای دخترها و ابر و باد و مه و خورشید و فلک نگذارید. پسرهایی هستند که توی همین شرایط، گوی سبقت را در زمینه تحصیل و شغل از دخترها ربوده اند. یک کم به آن پسرها نگاه کنید و ازشان یاد بگیرید.
    • حیران! IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      2 0
      پاسخ به آقا رضا: در باب کلام قصار شما، "غارت" مانده ام!
    • مجید A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
      3 0
      من تجربه نامزدی با خانمی که 5سال ازم بزرگتر بودند رو دارم،خواهش میکنم اگه کمتر از 100در100 تفاهم ندارید با ثانیه های عمرتون بازی نکنید
  • مجید حسینی IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    32 32
    مثل همیشه جهت گیرانه با رویکرد فمی.نیس.تی بود. البته این روش قلم زنی «نویسنده» مطلب برای خوانندگان آشناست. کلا هر چه کامنت به نفع «زنان» بوده است درج شده و به این خاطر که زیاد شور نشود چند تا کامنت مخالف نیز درج شده است. البته کاری نداریم که مثبت و منفی ها نمی تواند ملاک تعیین کننده ای برای کامنت باشد. چه اینکه با چند مرورگر و پاک کردن هیستوری آنها می توان هر چند ساعت یکبار تا 10 تا به مثبت ها افزود. همچنین اگر تبلت یا موبایل و نوتبوک هم باشد یا یک سیستم مجازی باشد می توان چند تا ویندوز نصب کرد و در هز چند ساعت یکبار 10 تا پلاس به نظرات افزود.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      22 6
      آدمی که چنین کاری بکند باید خیلی بیکار باشد برادر!!! فکر نمی کنم یک امتیاز مثبت و منفی دادن اهمیتی داشته باشد که شخصی چینی کاری بکند!!
  • مصطفی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    52 24
    جالب اینه که این نظر بیشترین لایک رو داشته ولی خانم حسن میری مثل همیشه جانب دارانه و سلیقه ای عمل کرده و این نظر رو در جدول درج نکرده. چرا؟ چون یک کمی به ضد فمینیستی اه! متن نظر:به خاطر اينكه خيلي از دختر خانم هاي امروزي با وجود سن 25 تا 30 سال هنوز مثل يك دختر بچه 13 ساله عمل ميكنن و جز اينكه آرامش آدمو به هم بزنن كاره ديگه اي بلد نيستن.. شايد خانمهاي سن بالا عاقلانه تر عمل ميكنن...... مثبت: 316 منفی: 56
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      13 13
      اتفاقا به نظر من كار درست رو انجام داده چون اين نظر توهين آميز بوده و اصلا نبايد منتشر ميشده!
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      36 9
      جالب تر اینه که مرد 40 ساله هم هنوز چشمش دنبال دختراییکه سن دخترشو دارن زنان حتی از نظر دین هم دارای رشد عقلی جلوتر هستن و زود تر شایسته ایستادن در پیشگاه خدا هستن خبر انلاین بچاپ
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    بیشترین دلیل مخالفت با بزرگتر بودن سن خانم ها ، ناشی از اینه که مردها می خوان بهره مندی بیشتری از جوانی زن داشته باشند. و زنها هم از می خوان با جوانی و طراوات اعتماد بنفس بیشتری تو زندگی داشته باشند. اگه پیامبر هم با زن بزرگتر از خودش ازدواج کرد می خواست درس اخلاقی به جامعه بده که زن رو بیشتر از زیبایش باید خواست.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      31 2
      از میون اینهمه تعصب و خودخواهی بالاخره یه نظر منطقی دیدم مچکرم
    • کژال EU ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      12 0
      آفرین به شما که انقدر وسیع دیدتون و ذهنتون باز واقعا خوشحالم ک هستن کسایی ک برای کرامت انسانی ارزش قاولن نه صرفا جنسیت و زیبایی های ظاهری و زودگذر ک فرد هیچ نقشی در بدست آوذدنشون نداره و تاثیری در فهم و درک فرد نخواهد داشت
  • منصوره IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    52 43
    مثل همیشه جانب دارانه و یک سویه به نفع زنان بود. من همان روز اول هم که آن مطلب را منتشر کردید فهمیدم در پس پرده مطرح کردن چنین موضوعی، اهداف فمینیستی بود که با جمع بنیدی ای که خانم حسن میری از نظرات داشتند به قطعیت رسیدم. چون اکثر نظرات خلاف این چکیده ای است که ایشان بیان کرده اند.
    • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      4 0
      خودت فهمیدی از چی به چی نتیجه گیری کردی؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    74 6
    اینطور کلی صحبت کردن درست نیست به قول مشاورم برای تشخیص اینکه دو نفر به هم می خورن یا نه حداقل 10 تا فاکتور اصلیه که یکیشون سنه پس منطقی نیست بقیه فاکتورا رو فدای یکیش کنیم یا برعکس
  • یک پسر! A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    44 34
    رسم و عرف همیشه بد و خرافات نیست. چرا؟ چون که دختران زودتر از پسران به سن بلوغ می رسند و خواسته و امیال اونها زودتر شکل میگیره. همینطور حس شادابی و جوانی در دختران زودتر از پسران رو به افول میره و دلایل بسیار دیگه...
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      47 9
      لزوما شادی و طراوت خانم زود از بین نمیره و این بستگی به فرهنگ جامعه و مسایل بهداشت و... داره که تو مملکت ما تعطیله به سلامتی
  • محمدرضا A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    72 12
    چرا اینقدر این موضوع را بزرگ می کنید. مگه پیامبر(ص) با زنی که بزرگتر از خودش بود ازدواج نکرد. همه چیز را نمی شه مطلق نگاه کرد. باید دید اون زنی که از مرد بزرگتره و اون مردی که از زن کوچکتره هر کدام چه ویژگی هایی دارند و چه درکی از زندگی دارند.
    • باب اتش IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      28 52
      درسته که پیامبر برای تبلیق جایگاه زن خودش زن بزرگتر گرفت ولی از اونور خیلی زنان جوانتر از خود را به عقد خود دراورد .یه کم به این موضوعات بیشتر فکر کنید احساساتی حرف نزنید
    • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      12 34
      فکر کنم هیچ مردی به مانند حضرت محمد بناشه و مانند خدیجه که شما خودتان را قیاس میکنید. البته حضرت رسول در فرهنگی بود که چند همسری یک عمل معمل بوده ولی در جامعه امروزی این چند همسری به نوعی قبح محسوب می شود پس چه از نظر فیزیولوژی و چه از نظر عاطفی زن در دراز مدت نمی تواند جواب گوی مرد باشد البته گاهی استثناهها یی وجود دارد اما انسان باید واقعیت را ببیند نه ایدال
    • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      48 0
      در پاسخ به این دو دوست عزیز که در مورد کامنت من نظراتی دادند لازم است بگویم که پیامبر(ص) با حضرت خدیجه 25 سال زندگی کردند. تا زمانی که حضرت خدیجه زنده بود هیچگاه زن دومی اختیار نکرد و همیشه از ایشان به نیکی یاد کرده اند.
    • محمدرضا A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      29 4
      خبرآنلاین محترم نظرمو بزن. اسم مقدس پیامبر(ص) را آوردم. به همین اسم مقدس قسمت میدم این نظر دوم را هم بزن که دو دوستی که زیر کامنت من نظر داد بدونن که پیامبر در مدت 25 سالی که با حضرت خدیجه زندگی کردند هیچگاه زن دومی اختیار نکردند. پیامبر(ص) بعد از مرگ حضرت خدیجه نیز همیشه از ایشان به نیکی یاد کردند.
    • میلاد حمیدی به محمدرضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      29 19
      برادر گرامس هدفتون از این نظر چیست؟ چرا با زمان باز ی می کنید؟ اگر می خواهیدبا زمان بازی کنید بگذارید بگویم اولا این ازدواج پیامبر در زمان قبل از اسلام بوده است. در ثانی اگر می خواهید سبک زندگی و سیره پیامبر را مطرح کنید ناگزیر باید چند همسری و تعدد زوجات را هم قبول کنید که خودتان می دانید در شرایط فعلی هر دوی اینها چه قدیم و چه امروز معدود و استثنایی و نشدنی است. هیچ معصومی هم توصیه ای به تقلید از پیامبر در این زمینه را نداشته و خودش هم این کار را نکرده است. سعی نکن با دادن این جو به هم جنس های خودت ظلم کنی و اونها رو به مسیری هدایت کنی که بعد هم خودشون به مشکل بخورن و هم یک زن بیچاره رو تحقیر کنن و با خیانت و یا زخم زبان اذیتش کنن! فکر نکن اینکه من میگم زن کوچکتر باشه ضد زنه!!!!!!!!!!
    • محمدرضا A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      17 7
      در پاسخ به این جمله جناب میلاد حمیدی (اولا این ازدواج پیامبر در زمان قبل از اسلام بوده است). متوجه منظورشون نشدم و نمیدونم حالا یعنی که چی. اما باید عرض کنم پیغمبر در 25 سالگی با حضرت خدیجه ازدواج کردند و 25 سال نیز با ایشان زندگی کردند. پیغمبر در 40 سالگی به پیامبری مبعوث شدند.بنابراین بعد از اینکه به پیامبری مبعوث شدند 10سال با ایشان زندگی کردند.
    • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      2 0
      باب آتیشه! آن قدر احساساتی شدی که "تبلیغ" را با "ق" نوشتی!
    • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      11 2
      احمد خان! ما زن ها مهریه نمی خواهیم. اصلا مهریه را برای مردها در نظر بگیرند. ما زن ها می خواهیم به اندازه شما مردها حق قانونی داشته باشیم. حقوق قانونی زنان نصف مردها است و در برخی موارد هیچ حق فانونی ندارند. بعد شما می گویید همه چیز به نفع زن ها است! شگفتا!
  • صفا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    13 16
    به نظر من اختلاف سنی مهم نیست ولی در ایران اکثر دختران در سنین پایین 18 سال ازدواج یا به قول خودشان عقد می کنند بنابراین نسبت دختران سن بالا نسبت به پسران همسن خود منفی است و این باعث می شه که خودبخود در بیشتر آشنایی ها پسر بزرگتر از دختر باشه. بهرحال سن مهم نیست ولی اکثر دختران سن بالا نیز خود ترجیح می دهند با مردان مسن تر از خود ازدواج کنن.
    • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      9 4
      این اتفاقا تو روستا ها بیشتر داره می یوفته نه همه جا
  • معمار IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    24 7
    بحث داغ شده ..حتی از فیس بوک هم داغ تر .. بحث های مختلفی رو میشه اینجا گذاشت..
  • آرش شمالی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    28 4
    این کارشناسان تابحال یه عشق لمس نکرده چه برسه به یه آمار غلط و غلوط شش ماه از من بزرگتره بخدا یه عشق دست نیافتنی احساس میکنم.
  • احمد IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    22 31
    ی روزی این صبر و تحمل تموم میشه و انوقته که باید انتظار اتفاقات خیلی بدی رو داشته باشیم . این کشور و جامعه هیچ حقی به گردن ما پسرها نداره بجزء فشار و تحقیر کردنمون . ی روزی به سختی جواب همه این ها رو میدیم .
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      37 8
      یک روز فقط یه روز جاتو با من عوض کن بعد تهدید کن. وقتی مجبوری توی خیابان و محل کار و درس هر نگاه و حرف ... رو بشنوی رد بشی و چشم ببندی که فقط به عنوان ...دیده میشی. وقتی میخوای سوار تاکسی و اتوبوس و مترو بشی باید خیلی چیزا رو تحمل کنی و صدات در نیاد. وقتی برای چیزی که میپوشی حق انتخاب نداری. برای ازدواج حق انتخاب داری اگر قبلش انتخاب بشی!!! برای کار اول ازت میپرسن مجردی!! و وقتی که باشی تو نهادهای دولتی سخت کار پیدا میکنی و اولویت میشه مرد مجرد به جای تو چون حتما عامل فسادی! وقتی خسته داری برمیگردی خونه باید حواست باشه یکهو جایی گشت ارشادی تشخیص نده که تو مورد داری و به منکرات هدایت نشی ... وقتی کنار خیابان وای مایستی منتظر تاکسی یا رسیدن دوستت انواع پیشنهادات نشنوی
    • احمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 15
      خواهر عزیزم همه این مشکلات از اونجا نشات میگیره که دختر و پسر تو سن 18-20 سالگی نمیتونن به سادگی برن زیر ی سقف و زندگی کنن و هم دیگه رو از وجود هم ارضاء و سیراب کنن . باید کلی سختی و بدبختی بکشن شاید در 30-40 سالگی شرایط خانواده و فامیل رو بتونن مهیا کنن که چی حالا شرایط ازدواج رو داری . به خدا زندگی مشترک بجزء ی خونه و 4 تا بشقاب و قاشق و وسیله ساده چی میخواد ؟؟؟ حتمآ باید تختش فلان باشه ، میز ناهار خوریش بیسار باشه ، ماکروفر ، یخچال ساید بای ساید ، تلویزیون ال ای دی 100 اینچ ( مدلش از مدل خانه و شهین خانم بالاتر باشه ) و .... مهریه صد هزار سکه ای . الان پسرها دیگه میترسن برن خواستگاری . از بس هرجا رفتن هزار چیز ازشون خواستن . همین کارها رو میکنید مشخصه اول آسایش از خودتون گرفته میشه .
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      16 3
      یعنی شما میگی همه این مزاحمت ها و تحقیرهای روزانه ما از جانب پسران جوان ازدواج نکرده است!!! میگم یه روز بیا جای من برای همینه دیگه!!!! این همه محدودیت برای اشتغال و دانشگاه و .... به خاطر چیه؟! به خاطر مهریه سنگین؟! شما بگرد مهریه کم هم پیدا میشه منوط به اینکه انقدر قابل اعتماد باشی که طرف با خیال راحت با 14 تا سکه بیاد خونت....
    • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      3 3
      احمد آقا! شما از کدامین کهکشان توی خبرآنلاین نازل شدی؟
  • شایان IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    56 19
    سلام من یک معلم 30 ساله هستم که یه حقوق بخور نمیر میگیرم آیا دختری هست که فداکاری کنه و با این حقوقی که دارم باهام ازدواج کنه؟؟؟ خواهشن خانما جواب بدن
    • دیوید IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      73 20
      چرا فکر میکنی فداکاریه ؟؟؟؟ ی پسر همین که مرد باشه ، سالم باشه ، خوش اخلاق باشه خودش نعمته و دخترها باید از خداشون باشه همچین مردی و پسری شوهرشون باشه . متاسفانه همیشه طوری رفتار شده انگار دخترها میخوان لطف کنن در حق پسرها . نه داداش هیچ لطفی در کار نیست . ازدواج برای دخترها یعنی پاسخ به نیازهایی که پدر و مادر و برادر و .. نمیتونن جواب بدن و از طرف یکی به اسم همسر پاسخ داده میشه .
    • سعید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      31 5
      داداش خبر آنلاین اومدیا سایت زوجیابی هم موجوده
    • نظرخوان A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      19 1
      پول مسئله مهمي هست اما يكي از فاكتورهاي زندگي مناسب است نه همه چيز يادش به خير استادمون مي گفت:با بعضي آدمها ميشه تو وسط كوير هم زندگي كرد اما بعضي... اميدوارم فرهنگ همه ي جامعه مون رشد كنه
    • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      8 2
      حالا چرا گارد میگیری اقای منصور برو بزنش که میخواد ازدواج کنه
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      22 3
      اگر دنبال دخترانی در سطح خودتان باشید حتما پیدا می شود.
    • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      17 2
      حتما اگه نخای پاتو از گلیمت دراز تر کنی و دختر یکی یدونه یه ملیاردر را نخای دختر خوب سربراه و نجیب هست چشم بصیرت میخاد و ولی پسرا امروزه دنبال پول و پست پدر زنن که البته اونام دختر به مثل شما با شرایط مطلبق میل شما نمیدن
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    21 8
    با رواج اینترنت انسانها برای پذیرفته شده در یک دنیای مجازی جهانی بدون مرز بطور قهری از عرف و رسوم کشور خود دور می شوند و مقاومت در مقابل این پدیده هم راه به جایی نمی برد. جوانان امروز انعطاف پذیر تر و قدرت پذیرش بیشتری نسبت به نسل قبل دارند بطوریکه برای پذیرش و مقبول بودن در دنیای مجازی ناخود اگاه از باورهای والدینشان فاصله گرفته اند. جوانان امروز باور دارند که همه چیز لزوما نباید سیاه و سفید باشد، به خاکستری هم مجالی برای دیده شدن می دهند!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    بابا من بدبخت خانمم 4 سال ازم کوچکتره زندگیم جهنمه هیج تفاهمی با هم نداریم ده بار تا پای طلاق رفتیم فقط بخاطر دختر کوچولوم من کوتام اومدم الان شدم عابر بانک هیچ دلخوشی به این زندگی ندارم پس هی مزخرف نگید اگر مرد بزرگتر باشه خوبه و عالیه خداکنه طرفین شعور زندگی داشته باشن حالا مرد بزرگتر یا زن فرق نداره اتفاقا زن بزرگتر عاقل تر هستن و بیشتر درک میکنن تا یه بچه ی رشد نکرده ای مثل خانم بنده!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      27 5
      احسنت
    • علی A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      9 18
      پس چند سال دیگه صبر کنین تا بزرگ بشن ! نه اگر بزرگ تر باشه بد تر هم میشه! مشکل جای دیگس
    • مسعود IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      23 7
      خدا صبرت بده
    • یه مرد بدبخت A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      12 5
      بی نام عزیز هم درد هستیم
    • سارا IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      21 6
      همسر من 10 سال بزرگتره ولی مثل پیرمردها میمونه و فقط انگار یک پرستار میخواسته دیگه از دستش خسته شدم اصلا همدیگر رو نمیفهمیم اما میسوزم ومیسازم چون از طلاق متنفرم
  • نیما A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    91 16
    چند وقت پیش تو یه جمع دوستانه بودم دوستای قدیمی خداشاهده همه یا طلاق گرفته بودن یا در استانه طلاق!!! همه هم بدون استثنا از خانمهاشون بزرگتر بودن! پس بهتره این بحث مسخره رو بی خیال بشی خبرجان و به شعور و سلایق و عقیده ادمها احترام بزاری
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      15 17
      نوع استنتاجت من کشته !!!! در یک نظر فهمیدی همه به خاطر اشتباه بزرگتر بودن آقایون از خانمهاشون بوده دیگه!!!
    • نیما A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      27 5
      جناب استنتاج منظورم این بود که ازدواجهایی که بر اساس تعصبات جامعه (مثلا عرف) مرد از زن بزرگتره هم لزوما موفق نیستن! باید مستدل حرف زد امار گرفت نه دیمی
    • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      4 15
      باید مستدل حرف زد نه دیمی منم دقیقا منظورم همین بود !!! با یه جمع دوستانه نتیجه گیری کردن میشه دیمی دیگه نه!!!؟
    • نیما A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      24 2
      منظور من اینه که اطراف ما موارد ازدواجهایی که مرد از زن بزرگتره و به طلاق کشیده شده یا در استانه طلاقه و در بهترین حالت طلاق عاطفی (خودم نمونش) هم کم نیست.اما اگر یه ازدواجی که زن از مرد بزرگتره شکست بخوره همه زوم میکنن روی سن بالاتر خانم بدون توجه به هزاران هزار عامل دیگه برای همین گفتم دیمی نباید حرف زد یه کارعلمی میخواد برای مقایسه هر دو نوع ازدواج و اینکه چند درصدشون منجر شده به طلاق یا طلاق عاطفی و علت اصلی طلاق اونها
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    27 7
    پس انتظار دارید یک مدافع حقوق زنان و انسانیت از عرف و سنتی که بر مبنای فرهنگ جاهلیت و سلطه جویی به عرف تبدیل شده دفاع کند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    20 56
    اینایی که با یه خانوم حتی هم سن ازدواج میکنن فکر آینده نیستن! خانوما به خاطر اینکه زودتر بالغ میشن زودتر هم شکسته و پیر میشن و درواقع سن واقعی خانوما 5-7 سال بزرگتر از سن بیولوژیکی شونه مثلا یه خانوم 50 ساله درواقع 57 سالشه! از دیدگاه علم روان شناسی بهترین اختلاف سنی رو 5-7 ساله
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      22 3
      دوست من اگه من دنبال این مسائل بودم که ازدواج نمی کردم و تا 50-60 سالگی دنبال صیغه و... می رفتم تا با دختر 18 ساله رابطه داشته باشم!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      26 8
      آمار ها نشان می دهد مردها از 7-10 سال کمتر از زن ها عمر می کنند.اگر زن از مرد کوچکتر باشد نتیجه اش افزایش زنان بیوه سالمند است که در جامعه شاهد ان هستیم و در آینده با توجه به هنجار شدن فرهنگ خانواده هسته ای، هم خانواده ها و هم دولت با مشکل پر هزینه نگهداری زنان بیوه سالمند در خانه سالمندان مواجه خواهند شد.
  • حامد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    59 14
    همسر من دو سال بزرگ تر از من هست و ما بسیار خوشبختیم
  • میثم IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    73 8
    من زن میخوام ولی پول ندارم !
    • علیرضا A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      23 4
      منم میخوام + بدین
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      18 4
      منم میخوام
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    19 2
    به نظر من این فقط به تفکرات و رشد فکری یک پسر بستگی داره نمیشه برا همه یه نسخه پیچید و گفت خوبه یا بد. به طور کل چون رشد عقلی و فکری دختران از پسران بیشتر است توصیه می شود مرد بزرگتر باشد تا همفکری ایجاد شود اما پسرانی داریم که سطح فکری بالاتر از سن خود دارند . ولی به طور کلی برخی معتتقدند اگر پسر یا دختر از 35 بگذرند در ازدواج اختلاف سن زیاد مهم نیست
  • مربم IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    44 2
    سلام به نظر من عقل باید کامل شده باشه سن مهم نیست یه آقا یا خانومی تو سن 40 سال مثل یه دختر یا پسر 14-15 ساله فکر می کنند زندگی می کنندو تصمیم می گیرن ولی ممکنه یه آدم 20-21 ساله مثل یه مرد یا زن بالغ فکر کنه و تصمیم گیری کنه . بانبراین سن ملاک نیست .
    • معمار IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      8 10
      بابا منطقی .....ایول شما خودت ازدواج کردی؟
  • ممل US ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    66 20
    ببینید دوستان من الان خودم رو مثال میزنم شما قضاوت کنید: 28 سالمه تازه فوق لیسانس گرفتم و باید برم خدمت، تا الان برای پول تو جیبی خودم ترجمه و خرید فروش و ....کردم، اما برای یه زندگی متاهلی نه خونه دارم نه کار نه پس انداز...خانما از سن 22 سالگی فرصت های شغلی رو میگیرن...چون سربازی ندارن... برای ازدواج یه خانم 32 ساله رو خونوادم در نظر گرفتن که دندانپزشکه و نونش تو روغن!!! اما خودم یه خانم 21 ساله رو دوست دارم که دانشجوئه، تا حرف ازدواج تو خونه میشه بابا مامانم میگن سفره خالی نون می خواد نه عشق!!! حالا جدا از دلایل روانشناسی و ....اگه توی کشور وضع اشتغال پسرا درست میشد مطمئن باشید 95 درصد با دخترای کوچکتر از خودشون ازدواج میکردن، بابا اگه پسرا کار داشتن الان اینقدر دخترا بی خواستگار بودن؟!!
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      16 11
      ايول!
    • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      33 14
      تقریبا حرف دل من هم همین بود...آخه به ما مهندسان بیکار کسی زن نمیده..قمپز مهندسی فقط باعث آمپاس شده واسه ما....دخترا همه جا رو گرفتن و ما هم بیکاری رو گرفتیم.
    • محمد RS ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      25 5
      داداش یعنی اون خانومه دندون پزشک حاضره با یه ارشد بیکار ازدواج کنه !؟ اگه اینجوریه که عالیه برو با همون ازدواج کن !
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      43 11
      ببین جناب.دخترا خواستگار دارن.تادلت بخواد.ولی خواستگارخوب ندارن.یعنی پسرخوب نیست.پسر خوب پسری نیست که پولش ازپارو بالا میره.بلکه پسریه که پاک باشه. وفادار باشه.به زن به چشم ابزار جنسی نگاه نکنه.انتظار نداشته باشه زنش به اندازه ی زن غربی از نظر جنسی مترقی باشه ولی تا بحث حقوق زن وسط میادبرگشت کنه به دوره ی مغول!دوست عزیز.بحث اخلاقه.فهمه.درکه.شعوره!دخترا موندن ترشیدن آره! چون خودشون نگاهشون به جنس زن تغییر کرده ولی نگاه پسرها هیچ تغییری نداشته.شوهرمناسب شوهریه که به جای تلقین پذیری از محیط ضدزن جامعه -یه نگاه به محیط کلی سایت بکنید تا بفهمید- خودشم یه لحظه فکرکنه.به زنهای دیگه نه، فقط به مادرش.ببینه خوشبخته یانه.بعد انتظارداشته باشه دخترای امروزی هندی بازی دربیارن باهمه چیزبسازن.
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      40 10
      همون دختر 22 ساله رو بگیر تا به زمین گرمت بزنه و تا ته معنی عشق رو درک کنی . فقط ی 100 تا آمپول بی حسی بزن چون خیلی درد داره . مرد حسابی دختر 22 ساله چی میفهمه . اونم تو ایران . حالا اگه خارج بود ی چیزی .
    • آرش شمالی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      25 7
      دختر 22 ساله تهرانی مغرور ... خیلی خطرناکه هیچوقت برات صبحانه ناهاز شام درست نمیکنه باید عابر بانکش باشی.. یه جورایی اخلاق و رفتار و عادت بد دارن پنهان میکنن بهتره تا دو سال صبر کنی حقایقش خودبخود پیدا میشه.
    • احمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      7 14
      یکی از دوستای من رفته بود خواستگاری یکی از آشناهاشون که دندانپزشک بودن . تو جلسه اول از بس هی گفتن چی داری چی نداری که رفتن . بعد 2-3 روز مادر دختر زنگ زد که بیائید ما هیچی نمیخوائیم . پسرها بعد از 30 سالگی هر چقدر هم کسی رو بخوان ولی اگه یک ذره بهشون توهین بشه یا غرورشون شکسته بشه دیگه حاضر نمیشن برن اونجا . این رو شخصآ درباره 10 تا از دوستانم دیدم که سنشون بین 32 تا 42 ساله بعد از 3 ماه مذاکره تلفنی ( البته پسر و پدرش دیگه حاضر نشدن برن خواستکاری و بگم که پسره واقعآ خیلی به دختره علاقه داشته ) مادر دختر اعتراف کرده بود 90% همکلاسی ها و همکارای دختره ( دندان پزشکه ) مجرد تشریف دارن و خواستگار ( خوب ) ندارن . متاسفانه تربیت دخترها و فرهنگ و فکرخانواده های دختر دار مشکل داره .
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    23 2
    شما بذارید پول دستمون بیاد، کار داشته باشیم اونوقت به این مسایل هم فکر می کنیم والا مسایل مهم تر هم هست بهش بپردازین
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    42 3
    مهم شعور و تفاهم دو طرفه. حالا يكي كوچيكتره يكيم بزرگتر
  • وحید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    27 11
    خدمت سربازی رو مدتش رو کم کنید تا این مشکلات کاهش یابد
    • دیوید IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      14 20
      به خدا قسم سربازی رو -2 سال هم کنن هیچی حل نمیشه . ( یعنی نه تنها سربازی نری - بلکه 2 سال از سنت هم کم کنن ) ما مشکل فرهنگی داریم . مشکل اجتماعی داریم . مشکل تربیت دخترهامون و درک و فهم و شعور خانواده ها رو داریم .
    • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      5 2
      پسرها که مشکل ندارند، اصلا!
  • السا A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    26 2
    قرار بود کارشناس بیارید نه اینکه نظرات را باز نشر کنید
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    83 4
    من 34 سال پیش با مردی ازدواج کردم که 3 سال از من کوچکتره ( البته من بعداز عقد فهمیدم ) پول هم نداشتیم فقط هردو کار میکردیم با حقوق کم حالا 3 بچه دارم با مدرک دانشگاهی هیچ مشکلی هم بین ما به وجود نیامد اصل زندگی تفکر درسته ( بعد از یک لقمه نان )
    • مجيد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      32 4
      به نظر من اگر اختلاف سني كم باشه زياد مشكلي نداره ولي اگر اختلاف زياد بود، اختلاف زياد ميشه!
    • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      9 3
      شما از نسل قبلی هستید در مورد زمان حال صحبت می کنیم با این گرونی ها و مشکلاتی که جوانان ما با آن روبرو هستند
    • بی نام EU ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      1 9
      بهت دروغ گفته برو سراغ طلاق مهریه 70 تومنی که دارید رو اجرا بذارید
  • وحید IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    13 4
    به نظر من اختلاف سنی زیاد مهم نیست ولی فکر کنم علت گرایش مردها به این چنین ازدواج هایی ریشه در تکامل تفکری زن و خارج شدن از رفتار دخترانه خود در سنین پایین تر دارد. به عبارت دیگه بخواهم بگم این هست که دخترها پس از دور شدن از سنین بین 18 - 25 بیشتر به مسائل زندگی پی می برند و دید آنها نسبت به مراسم عروسی، ماشین، سکه و طلا و... تغییر کرده و به مسائل مهم زندگی می پردازند
  • سهیل A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    26 25
    ۲% مردها عقل دارن ۹۸٪ دیگشون زن دارن!
  • سعید NL ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    13 4
    در کل بهتره که دختر یکی دو سال از پسر کوچکتر باشه! ولی این وحی منزل نیست! وقتی پسر و دختری که یکی دو سال از اون بزرگتر باشه نسبت به همدیگر احساس محبت و علاقه واقعی(و نه کاذب) داشته باشند، ازدواجشان صددرصد با احساس خوشبختی توأم خواهد بود. حتی گاهی اختلافات سنی در حد یکی دو سال را هم بدلیل جثه و ساختار فیزیکی افراد باید کنار گذاشت. چون گاهی میبینیم که دختر 23 ساله 20 ساله و پسر 20 ساله 23 ساله به نظر میاد! بنده به شخصه اگر به اختیار بخواهم انتخاب کنم، دختری با یکی دو سال کوچکتر از خودم رو انتخاب می کنم. اما اگر قرار بر عشق باشد، اگر عاشق دختری شوم که 2 سال از من بزرگتر باشد، سخن دل و اگر بیش از 3 سال از من بزرگتر باشد، از دلم میگذرم.
  • مرتضی A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    32 3
    قرن 21 اختلاف سنی . که مرد سنش بیشتره یا زن مسخرست
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    4 18
    من نسبت به مواردی که در اطرافمون دیدم کثیریشون نا موفق بوده به نظر ازدواج با دختر بزرگتر خلاف عقل و منطق مردانه است و بیشتر کار مردان احساسیه و از روی درایت انجام نمیشه در ابتدا رفتار احساسی افراطی و محبت بی رویه و در انتها کم توجهی و ازدواج با همسری جوان تر در مورد مرد جوانتر در اطراف خودم تنها یک مورد دیدم که با وفاداری به سربرده اما موارد زیادی دیدم که عشق آتشینشون به سردی گرایید یکیشون در پاسخ به درخواست همسرش که یه کفش خواسته بود براش 6تا رنگ از اون کفش خریده بود !!!!!
  • بی نام ZW ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    25 2
    دوست داره و مهم اینه که دوست داشته باشن همو اینا حرف بچه هاست. موضوع اینه که نسلی تربیت کردیم که نه پسرش و نه دخترش اصلا آماده ازدواج نیست. تا 19 سالگی دختره را می کنن تو ی اتاق برو درس بخون دکتر شی. بعد خانم دکتر و آقا مهندس درس دارن و هیچ کاری نباید بکنن. بدون قبول هیچ مسئولتی شده 28 ساله و وقت ازدواج و سنت محمدی. حالا انتظار داری دختری که تا دیروز هیچ مسئولتی در زندگیش نداشته از امروز برات ی همسر بشه، بدتر بچه درست حسابی تربیت کنه یا شاپسر، وای به حال اون بدختی که بخواد به این دومادا تکیه کنه، با کوچکترین اختلافی نمی دونه با زنش چطوری حرف بزنه، باید بره از مامانش بپرسه این می شه اول مصیبت الان خوشبختانه بعضیا فهمیدن مرد این میدون نیستن، کنار کشیدن، این بهتره. رمزشو گرفتی
  • امیر IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    7 19
    خیلی جالبه .. این متن یجور تبلیغات واسه ازدواج پسر کوچکتر با دختر بزرگتره :) ... سن ازدواج رفته بالا ؟؟؟ مشکل جایی دیگست ... اصلا کاری با خوب یا بد بوندن این ازدواج ندارم ... به نظر من این متن و مقاله بجور تبلیغات واسه این کاره ... تا این که بخواد این کارو درست نقد کنه !!!!
    • بی نام A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 4
      دليل مخالفتتون رو ميشه اعلام كنيد؟ صرفا چون تا حالا اينطور بوده بايد از اين به بعد هم اينطور باشه؟
  • شایان IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 2
    سلام من یک معلم 30 ساله هستم که یه حقوق بخور نمیر میگیرم آیا دختری هست که فداکاری کنه و با این حقوقی که دارم باهام ازدواج کنه؟؟؟ آخه بعضی از دخترا میگن با معلم ها ازدواج نمیکنیم چون حقوقشون کمه . خواهشن خانما جواب بدن در ضمن اهل هیچ خلافی نیستم خیلی هم خوش اخلاق هستم
    • فاطمه A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      2 0
      فداکاری برای حرفتون معنی نداره اگه واقعا اونطور که گفتین باشین .بگردین پیدا مکنین دخترایی رو که جز پاکی و صداقت چیزی نمیخوان دیروز خواستگاری داشتم که خوب 1سال کوچکتر از خودم بود اول صحبتش تا آخرش فقط پول بود وپوووووووووووول به خدا من نه ازش پول خواستم نه خونه نه ماشین انسانیت و ایمان به خدا خواستم که تو حرفاش فهمیدم نداره ذهنش به سمت خوشگلی و پول بود نه نجابت و حیای دختر واقعا برای پسرایی که فکر میکنن همه دخترا فکرشون پیش یه همسر پولداره متاسفم
    • ترنم A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      0 0
      اره عمو چرا نیست؟ خیلی دلشونم بخواد اگر واقعا خوش اخلاقی و مثبت پس سرمایه بزرگی ذاری 1 خورده ساده تر زیست کنی چی میشه آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    20 1
    ازدواج نتیجه عشق و علاقه دو فرد به همدیگس. نه اینکه از رو هوا با هم ازدواج کنن. من نمیدونم شما ها رو چه حسابی میگین ازدواج از روی عشق و علاقه آخرش به طلاق میرسه !!!! وقتی پای عشق و دوست داشتن و علاقه وسط باشه دیگه سن اهمیتی نداره یعنی واقعا فکر میکنید ازدواجِ روشن فکرانه از ازدواج روی عشق و علاقه سرتره ؟؟؟؟ از کجا اومدین شما ها خبرآنلاین یه اینبار رو نظر ما رو تایید کن
  • دفتر ازدواج IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    11 18
    با سلام- بنده سردفتر ازدواج در تهران هستم- برای اطلاع عرض می کنم از 10 مراجعه کننده اخیر به دفتر اینجانب- 8 دختر خانم از آقا پسرها بزرگتر بودند که باعٍ تعجب بنده نیز شده است. البته به نظر بنده اگر دختر خانم ها کوچک تر باشند بهتر است والله عالم بالصواب
  • مهدی EU ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    3 8
    در مورد این مساله نمی شه براحتی نظر داد. موفقیت یا شکست این تغییر را نمی توان از زبان کسانی که این کار را تنها چند وقتی است انجام داده اند جویا شد. با توجه به درک متقابل و عشق آتشین ابتدای ازدواج و جوانی و سرزندگی دوطرف چیزی احساس نمی کنند. مشکل مثلا 15 سال بعد آغاز می شود. که دوطرف به سنین بالا رسیده اند. مطمئن باشید دیری نمی گذرد که درصد بالایی پشیمان خواهند بود. از لحاظ فیزیولوژیکی واقعا دچار مشکل خواهند شد.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    8 14
    اگر بپذیریم که زن و مرد مکمل هم هستند و دو نیمه‌ای هستند که باید با هم به تکامل برسند، بیشتر بودن سنّ زن از مرد مسئله‌ی چندان مهمی نخواهد بود. البته شخصاً نمی‌توان بپذیرم که زنی ۱۰ سال از مرد بزرگ‌تر باشد. سن بلوغ در دختران حدود ۶ سال زودتر از پسران است و همین باعث می‌شود که دختران در سنین ۳۰-۳۵ سالگی نسبت به چهره‌ی خود بالاتر نشان دهند (بعضاً) در حالیکه در برخی پسران این موضوع کمتر دیده می‌شود. شخصاً بهترین اختلاف سن را حداکثر ۷ سال می‌دانم به همان دلیل اختلاف سن رسیدن به بلوغ جسمی. اما این مسئله‌ی اختلاف سنّ دختر و پسر و بزرگتر بودن دختر نباید مسئله‌ی جلودار برای ازدواج باشد.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    9 1
    ایکاش بجای تکیه بر اداب و رسوم بنا بر مستندات صحبت میشد یعنی چند درصد از طلاقهایی که صورت میگیرد بر اثر ازدواج هایی اینچنین است ؟یا اختلافات بیشتر در کدام خانواده ها زیاد تر است ؟یا طلاق عاطفی در کدام یک از این دو خانواده زودتر رخ میدهد؟
  • غزل IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    38 5
    ای بابا سن پسرکمتر باشه یا بزرگتر مهم نیس مهم اینکه انسان باشه
  • مسعود IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    12 9
    خانوما چرا اسم نمیزنن؟ انگار همه ی بی نام ها خانوما و دخترا هستن!!!
  • محمدامین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    33 6
    من خودم عاشق دختری هستم که 4 سال از خودم بزرگتره اما هرچی به خانوادم اصرار میکنم برن خواستگاری زیر بار نمیرن من لیسانس حقوق دارم ایشونم فیزیوتراپیستن هیچکدوم نیاز مالی نداریم ولی هردو بشدت بهم علاقه مندیم پسر دایی خود من که باهم نه ماه فاصله سنی داریم با یه دختری که سه سال از خودش بزرگتره دارن زندگی میکنن خوشبختن
    • فاطمه A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      16 0
      اگه با منطق با خانوادت صحبت کنی موافقت میکنن فقط آرامش خودت رو حفظ کن و بیخود داد و بیداد راه ننداز و خیلی با منطق باش انشالله که جور میشه
  • بين نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    22 42
    من خودم. يك زن هستم و كاملا مخالف بزرگتر بودن خانم زنها با توجه به فيزيك بدنشون تا يك سن خاصي ميتونن باردار بشن وبارها ديده أم زنهاى بزگتر قدرت برتر خونه ميشن و جذبه و شخصيت شوهر آنشون را زير سؤال ميبرن واى به اين كه پولدار هم باشن
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      34 9
      شما مطمئنی که زنی؟
    • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      29 7
      اینجاست که میگن از ماست که بر ماست ....
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      38 6
      جامعه مرد سالار به لطف شیرزنانی!!!!چون شما به حیات خود ادامه میده
    • سید IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 17
      کاملا صحیح است. کافیه برای اثبات این سخن، سری به دادگاه های خانواده زد
    • رضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 20
      کاملا با شما موافقم. شما به بلوغ فکری کامل رسیده اید! خودتان هم می بینید که زنان خود بعید می دانند که زنی از حق مرد دفاع کند و این نشان می دهد که اکثر زنان ایرانی خودخواه و انتقادناپذیر هستند و انتظار دارند که همه ی مردان مطیع آن ها شوند که این خود امری شیطانیست (ارتباط تنگاتنگی با بی خدایی و شیطان پرستی دارد). واقعا متاسفم که در این جامعه ی زن سالار زنان ایرانی بیش از پیش طلبکار شده اند! دیگران بهتر است خود را سرزنش کنند که طمع وجود آن ها را فرا گرفته. من به همین اقلیت زنانی که جایگاه انسانی خود را می شناسند هم امید دارم چون این زنانند که خانواده ای پایدار و فرزندانی سالم دارند.
    • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      7 1
      آقا رضا! شما خیلی بدبین هستی. از طرفی، شیطان پرستی را چرا وسط این بحث ها کشیدی؟ چرا ربطی دارد؟
  • مصطفی زمانی A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 39
    سالهاست شمار ازدواج هایی که معیار مذهبی حاکم مبنی بر کوچکتر بودن زوجه (مصطلح 5-7 سال) ملاک عمل قرار نگرفته به مراتب ارقام تکان دهنده تری را نشان میده که حاکی از استحاله فرهنگی جامعه است وجالب آنکه همچنان صاحبان قدرت سعی به انکار دارند.
  • salar A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 19
    دوستان عزیز یکی به من بگه وظیفه زنها در قبال همسرانشون چیه؟
    • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      5 1
      و البته مردها در برابر همسرانشان؟
  • محمدرضا A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    21 4
    خبرآنلاین محترم نظرمو بزن. اسم مقدس پیامبر(ص) را آوردم. به همین اسم مقدس قسمت میدم این نظر دوم را هم بزن که دو دوستی که زیر کامنت من نظر داد بدونن که پیامبر در مدت 25 سالی که با حضرت خدیجه زندگی کردند هیچگاه زن دومی اختیار نکردند. پیامبر(ص) بعد از مرگ حضرت خدیجه نیز همیشه از ایشان به نیکی یاد کردند.
    • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      27 5
      کاملا صحیح.متااسفانه مردا از اسلام اونجاهایی که به نفعشون هست را می بینم بقیه را نه.
  • ادیب IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 14
    من کارمندرسمی،23 ساله هستم. با دختر فامیل(کارمند) 25ساله ،اردیبهشت 92عقد کردم که یکطرفه عاشقش بودم وهستم.ولی متاسفانه دو ماه بیشتر با هم عقد نبودیم که از هم جدا شدیم،خواسته خود ه دختره بود،می گفت ما هم عقیده نیستیم در صورتی که من تمام نیارهای زندگی رو براش فراهم کردم، ولی می خواست فقط به خواسته هاش احترام بگذارم متاسفانه او خواسته های منطقی خودم رو رد می کرد ولی تا لحظه آخر بهم مگیفت عاشقتم دیگه شوهر نمی کنم می خوام مجرد بمانم.
  • بی نام AE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    26 4
    همسر من (خانمم) ٣ سال از بنده بزرگتره و ١٥ سال که با هم زندگی میکنیم ، چندتا مزیت داره که خیلی پخته عمل میکنه و خودش مثل ١ مرد وقتی من نیستم و اخلاقهای زنانه قهربازی و بچگانه بینمون نیست، ولی بعضی وقتها بخاطر اینکه از من بزرگتر میخواهد اخلاقهای مردونه منرو هم کنترل کنه که این اصلا خوب نیست ، چون مرد باید جایگاه خودش رو داشته باشه، و همسر هم به وظایفش برسه ، چنین زندگیهایی مرد خیلی باید سعی کنه جایگاه خودشو تثبیت کنه، و خیلی از مسائل زناشویی که اینجا جای بحثش نیست از معایب این کار است ، ولی حضرت رسول با ازدواجشون با حضرت خدیجه این بنارو گذاشتن که جایی برای حرفی باقی نمیمونه ، اگر مادی باشه زندگی موفق نخواهد بود
  • يونس A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    42 6
    اصلا ازدواج كردن اشتباهه,چه با بزرگترش چه با كوچكترش.
    • سوسن IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      31 7
      بله، درسته. ازدواج کردن تو این زمونه کار واقعاً اشتباهیه.
  • محمد A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    11 23
    حالاکه بااین همه حرص وتعصب طرفدار یه همچین نظری هستید،پس من هم میگم ازدواج آقایون با دخترهای کم سن وسال هم ایرادی نداره.این به اون در.
    • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      23 4
      الان حرصت خالی شد؟ راحت شدی برادر؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      5 0
      مگر تا حالا ازدواج می کردند کسی می توانست ایرادی بگیرد که شما مجوز دادید؟
  • میلاد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    43 4
    این همه طلاق تو این کشور بوده که مرده از همسرش بزرگتر بوده، ولی اگه یه خانم از همسرش بزرگتر باشه و طلاق بگیرن همه خیلی راحت مسئله سن زن رو می کشن وسط حتی اگه هزار تا مشکل دیگه تو زندگیشون باشه، اونایی هم که راحت با هم زندگی می کنن افکار عمومی کاری کی کنن که زندگیشون خراب بشه. واقعا فرهنگ چیپی داریم که به زن این جوری نگاه می کنه.
    • منصوره IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      9 6
      دقیقا هیمن چیزی که شما گفتید واسه آقایون هم جریان داره. کسی باورش میشه که 90 درصد درخواست طلاق ها در دادگاه ها رو خانم پیش می کشن و میدن؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      4 1
      چون آقا سر و گوشش جنبیده یا معتاد شده است.
  • ممل A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    9 14
    متاسفانه تا موضوع بحث ازدواج میشه فوری خانم ها کامنت ضد مرد و آقایون هم کامنت ضد زن میذارن!! خداییش برید از 10 تا پسری که با خانمای بزرگتر از خودشون(اختلاف سنی زیاد) ازدواج کردن بپرسین چرا... 2 تاشون میگن با عشق ازدواج کردن که خوشبخت باشن...یکی شون کمبود محبت مادر داشته خب میخواسته با این کار اشتباه جبران کنه...در یک مورد هم شاید خانم میخواسته روی مردش تسلط داشته باشه...اما در 6 مورد باقیمانده با جرات میگم که دلایل اقتصادی دخیل هست... و این یعنی فاجعه...فوق لیسانس بیکار سربازی نرفته بدون مسکن و پس انداز و ...معلومه که با یه خانم بزرگتر که دارای مسکن و اتومبیل و حقوق ماهیانه هستش ازدواج میکنه...ولی عواقب احتمالی بعدی رو همه میدونن دیگه...خدا رحم کنه به اون زندگی...
    • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      12 7
      داداش شما خودت رفتی از اون 10 نفر مذکور سوال کردی؟!
    • سانیا A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      0 6
      بابا فیلسوف! اون 10 نفر رو کامل حفط بودی؟
  • عباس IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    22 1
    بگذریم...مهم شخصیت و هدف و.. سواد و طرز فکر و.. آدآٔم هاست
  • فرین US ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    17 3
    من و همسرم 30سال پیش ازدواج کردیم که حاصلش سه فرزند با تحصیلات دانشگاهی و از نظر اخلاق نمونه در فامیلند.هردو کارمندیم و از نظر مالی در هر زمینه ای اشتراک داریم.با اینکه من حدود یک سال از همسرم بزرگترم اما خیلی جوانتر از ایشون به نظر می رسم.مسائل زندگی ما معمولا با مشورت و اظهار نظر همه افراد خانواده و تصمیم گیری جمع حل میشه .من فکر میکنم درخانواده موفقی زندگی میکنم واختلاف سنی من و همسرم تاثیری در چگونگی گذران روزگارمان نداره.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    14 0
    حالا خدا وکیلی بعد از این همه بحث کردن و نظر دادن به چه نتیجه ای مخواین برسین؟ که یعنی این جور ازدواج ها مشکل دارن؟ تو دین گفته نداره! یعنی خدا هم اینو سپرده به آدما سرش بحث نکرده ما گیر دادیم!
  • ثريا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    23 7
    من 13 سال از شوهرم بزرگترم ...ازدواجمون به خاطر مسايل مادي نبود...اختلاف سن به خودي خود مشكلي نيست ...وگرنه ازدواج استاندارد هم مشكل ساز شده.خدا نكنه طرفت ناتو باشه
    • شهرام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      11 10
      سلام ثریا خانم واقعا 13 سال از همسرت بزرگتری!اونوقت هیچ مشکلی باهم ندارید چندساله باهم ازدواج کردید و شوهرت چند سالشه؟ واقعا میشه!؟براتون سخت نیست؟ شوهرت ازت راضیه؟ نیازهای همدیگر رو مثل دیگر زوجهای با اختلاف سنی استاندارد برآورده میکنید؟ چواهشن جواب بدید
    • ثریا IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      2 11
      نه بابا حالا ی چیزی گفتم. تو چرا باور کردی؟؟
  • فرزانه IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    47 5
    از لحاظ شرعي و اسلامي اصلا مانع و مشكلي نيس كه دختر از پسر بزرگتر باشه ولي خب اختلافشم به نظرم اختلافشم خيلي نبايد زياد باشه چطور يه پسر كه سنش بالاي 30ميشه انتظار داره دختر 19 -20 ساله بدن ولي هيچ كيم صداش در نمياد ولي دو نفر كه از لحاظ عقيدتي مثل همند ولي دختر حالا چند سال يا اصلا هم سن باشن كلي براشون متخصص پيدا ميشه كه بدبخت ميشيد بيچاره ميشيد اين حرفاااااااااا انوقت اون دختر 30 ساله اي كه نسبت به اون دختر 20 ساله از همه لحاظ پخته تره بايد مجرد بمونه!!!!!!!!
    • میلاد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      9 2
      دو کلوم حرف حساب.
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    10 4
    هیچ وقت آینده قابل پیش بینی نیست حتی ازدواج هایی با رعایت تمامی استانداردها دچار مشکل می شود. من قربانی همین طرز فکر شدم. پسری عاشق من شد که کوچکتر بود ،7 سال پیگیری او و انتظار من بی فایده بود و خانواده ها رضایت ندادند. حالا هردو به دور از خوشبختی و آرامش.........
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    35 2
    انصافا راست بگید، قبول دارید که دخترهای امروزی بیش از حد لوس و ناز پرورده و خودخواه تربیت شدن؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      7 1
      انصافا نظرت را در مورد پسرهای امروزی هم بنویس.
  • بی نشون IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    3 11
    به نظر من کار اشتباهیه... شاید در ابتدای زندگی خیلی خوشبخت به نظر برسند اما مشکل از جایی شروع میشه که کمی سن میره بالا و نشونه های پیری در ظاهر خانوم پیدا بشه مشکل وقتی حاد تر میشه که آقا از اطرافیانش هم بشنوه که خانومت چقدر پیره.... دیدم که میگم......
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    9 1
    من فقط نظر میخونم و هیچ نظری ندارم
  • الهام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    7 5
    اقای احمد اقا سلام بمیرم واسه دل پرت داداش؟ اقای محترم؟ گذشت اون زمانیکه شما نون اور خونه بودین مسئولیتای زندگی با شما بود خرج و مخارج زندگی کمرتون و می شکست الان دیگه اکثر کسایی که شما بخاطرشون در طول تاریخ و قرون گذشته متحمل عذاب شدید دستشون تو جیب خودشونه که هیچ کمک خرجتون هم هستن بعدشم شما زنت و شاداب نکن ، ارضا نکن ، ولش کن بدبخت به حال خودش بمیره اون بیچاره فقط به امید یه زندگی شاد و پر احساس میاد پیشت دریغ کن ازش خدا ازت راضی باشه عوضش خودت و امپال خودت برین دنبال دلتون 4 تا عقدی ،40تا صیغه خدا بده برکت ارضا میشی؟ شاداب میشی؟ دیگه تنوع از این بیشتر؟ بنده خدا به شما خونه نمیدن؟ به ما اجازه نمیدن فکر جدا شدنم بکنیم میدونین چرا؟ بخاطر وجود یه موجود مزاحم به نام پسرررررررررر
    • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      4 8
      تو همه ی نفس هایت را مدیون مردان هستی! واقعا که دخترهای امروزی امثال تو چقدر بی حیا و گستاخ شده اند، از ماست که بر ماست.
    • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      6 1
      یعنی چی؟ یعنی مردها ماسک اکسیژن هستند؟
  • مهدي A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    13 2
    من در سن 25 سالگي با دختري كه 7 سال از من كوچكتر بود ازدواج كردم كه متاسفانه زندگي ما يكسال بيشتر دوام نياورد چون دختر در اين سن بسيار بچه نازپرورده و ... مي باشد و توقعات بسيار زيادي داشت پس از آن تصميم گرفته ازدواج نكنم ولي در سن 28 سالگي با دختري هم سن ساله خودم ازدواج كردم كه متاسفانه اين ازدواج نيز 2 سال بيشتر دوام نياورد چون همچنان پاره اي از همان خصوصيات در اين مورد نيز ديده ميشد در حاليكه مي گفتم پشت دستم را داغ كنم مجددا ازدواج كنم 3 سال پيش در حاليكه 33 سال داشتم با دختري كه 16 سال از من بزرگتر بود ازدواج كردم و 3 سال است كه با خوبي و خوشي در كنار هم زندگي مي كنيم چون واقعا پختگي و تجربه و خلا هاي موردهاي گذشته را پوشش داده است پس از پيش نبايد قضاوت كنيم
  • عماد A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    38 1
    دوستان من خودم زنم از خودم 3 سال کوچیکتره، واقعا زندگیمون داغونه، دارم بدبخت میشم کم کم. البته بدبخت شدم. تفاهم ربطی به سن نداره. جالبه بدونید که من یک دوستی دارم که زنش از خودش 5 سال بزرگتر است اما اونا واقعا خوشبخت اند. شاید باورتون نشه ولی خیلی خیلی زندگی خوبی دارن چون بینشون عشق هست. مهم عشقه!
  • اميد A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    1 7
    سلام ,لطفا هر کي اين مطلب رر ميخونه سعي کنه از روي انسان دوستي به صورت مستند وواقعي از تجربه خودش بهم کمکم کنه, فردي٣٠ ساله با مدرک ليسانس,١٩٠ قد داريه يه خانواده معمولي, چهره مطلوب ومردانه هر دختري رو خدا به من داده اما متاسفانه شغل ثابت ندارم به همين دليل به شدت از فضاي حال وآينده کشور جهت بستر سازي براي افرادي مثل تت نااميدم , به خاطر همين معيارخاي ازدواج خواه ناخواه برام به ديد يه فرصت استثماييذهنمو درگير کرده ,يه مورد استثنايي برام پيش اومده که چند ماست دارم دست دست ميکنم, طرف استاد دانشگاست ۵ سال از من بزرگتره ,خونه وماشين و حقوق ثابت , عضو هيات علميو و خانواده خوب وباکره اما من دوست دارم زني داشته باشم که قدش بهم بيات ايشون ١۵٨ هست قدش , چهرش هم معموليه يه مدت اين مطلب ازيتمم يکرد الا
    • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      2 4
      به نظزم ازدواجتان موفق نخواهد بود چون تفاوتتان در زمینه های مختلف خیلی زیاد است. به مشاور هم مراجعه کن.
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    10 0
    سلام. امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیرید آقای امید خان راجع به موضوع بزرگتر بودن سن زن از مرد در ازدواج می تونم بگم که سن فقط یک فاکتوره. برا ازدواج یک معدلی لازم هست. ازدواجهایی که مردا بزرگترن هم می تونه به طلاق ختم بشه. یعنی عامل شکست در این گونه ازدواج ها می تونه چیزی غیر از فاکتور سن باشه.
  • بنده خدا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    6 1
    مشکل اصلی جای دیگری است وگرنه سن زیاد مهم نیست فقط تو ازدواج اول طوری باشن که بتونن بچه دار بشن در باقی ماجرا تفاهم مهم است. مسکن ، شغل ، درآمد ، توان اداره خانواده اینها آیتم های مهمی هستند سن مهم نیست خود من علی رغم داشتن شغل دولتی قادر به تامین زندگی نیستم و زیر خط فقر قرار دارم نصفم حقوقم رو باید برای یه ماه اجاره بدم به وظایفی که مرد در قبال خانواده داره هم معتقدم و نمی خوام زنم بیرون خونه کار کنه تو این وضعیت می تونم ازدواج کنم؟
  • حامد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    7 3
    به نظر من ایرادی نداره چون تفاهم (برای دخترا بیشتر پول)حرف اول رو میزنه و به سن ربطی نداره کلا پسرا از بچگی تحت فشار هستن و مثل یه نوکر برای خونواده داره کار میکنه-حامد برو مغازه فلان چیزو بخر.حامد برو نونوایی.حامد در ها رو قفل کن.حامد ماشین رو بشور.حامد دیش ماهواره رو تنظیم کن.حامد تلوزیون رو ببر تلوزیون سازی درستش کن.حامد بیا کولر رو ببر برا عموت و... ولی دخترا معمولا زیاد فشار روشون نیست فقط خونه داری و بچه داری میکنن کلا باید تفاهم دشته باشن و سن ربطی نداره
    • بی نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      1 3
      فقط خونه داری و بچه داری با زناست! آخی هیچکاری که نمیکنن میخوای شما برو استراحت کن خواهرت بره نون بگیره نفت بگیره ...! تنبلی و خودخواهی امثال شما آبروی مردا رو برده.
    • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      3 2
      به نظرم شما به نام های حمید، رضا، احمد و چند تا نام دیگر در همین صفحه و صفحات ئیگر مرتبط با این موضوع، همین دیدگاه را با ادبیات مختلف نوشته ای. خوب چه چیز را می خواهی ثابت کنی؟
  • مجید A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    9 0
    من 25 سالمه و حدودا دو سالی هست که تو فکر ازدواج هستم تا مجبور نشم بک دفعه تو سن بالا با کسی که نخواهم ازدواج کنم. من تا الان حدودا شاید 20-30 تا دختر دیدم. اما هیچ کدوم به دلایلی که میگم پسند نکردم و جالبه که میشه گفت همشون راضی بودن... اما موضوع اینه که هر کدام به دلیلی مثلا یکی بهم نمیخورد یکی بهم میخورد اما توقع اش بالا بود. یکی پولدار بیش از حد بود و خودشون از من بالا میدید.. خلاصه از طرف آنها مخالفتی نبود اما میدونید من چند وقتی هست که دنبال کیسی هستم که یا همسن باشه و یا دو یبا سه بالا تر باشه و یا نهایتا 1 سال کوچتر من باشه... میدونید چرا ؟ چون اتفاقا دخترایی که همسن مرد باشن یا یکم بزرگتر ( نه خیلی بزرگا -- یکم بزرگتر مثلا 3 یا سال بزرگتر نهایتا ) قدر زندگی رو بیشتر میدونن !
  • مجید A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    3 0
    ادامه بحثم: چون همسر بزرگتر در سن من بیشتر قدر ازدواج رو میدونه چون تا اینی که هست میفهمه که هیچ خبری نیست. باید توقع پایین تر بیاد... متاسفانه اینکه انقدر سن ازدواج در دخترها زیاد شده توقعات زیاد خود دختر یا خانواده اش است. من به شخصه چندین مورد داشتم ( مثلا 1 یا 2 سال بزرگتر از من ، مثلا 26 یا 27 ساله .. پس زیادم نیست ) که به خاطره رسیدن به من کلی تلاش کردند ، چرا ؟ چون تا این سن فهمیدن که سخت گیری زیاد به نفع خودشون نیست. به نظر من باید این فرهنگ که دختران خودشان را بالاتر میبینن را تغییر دهند چون واقعا به ضررشان است. واقعیت این است که پسران حق انتخاب زیادی دارند اما دختران خیلی حق انتخاب محدودی دارن.. من نمیگم به هر کی ج مثبت بدین نه ! منظور اینه که منطقی جواب بده
  • هانیه EU ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    9 0
    لطفا دوستان راهنماییم کنن من خواستگاری دارم که نزدیک 5 سال ازم کوچیکتره،من همیشه اعتقادم بر این بود که یا همسن یا پسر بزرگتر از دختر باشه،این خواستگار از بین بقیه خواستگارا بهتر به نظر میرسه حالا سردرگمم و نمیدونم چه تصمیمی باید بگیرم،مادرش هم خیلی بهم گیر داده،ما آشنای خانوادگی هستیم،در ضمن من کارمندم و همش احساس میکنم به خاطر کارم بهم گیر دادن در صورتی که وضع پسره خوبه
    • سحر IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      5 2
      هانیه جان 5سال شاید یه کم زیاد باشه.ولی اول ببین ایا دوسش داری ومیتونی این شخص رو به عنوان یک مرد در کنارت قبول کنی میتونی احساس اینکه ایا میتونه شوهرت باشه رو ازش بگیری میتونی وقتی در جمعی حضور پیدا کردی هیچ نگرانی نداشته باشی بابت سنش و...؟؟؟؟بهتره اول باهاش صحبت کنی و از نظر بلوغ عقلی بسنجیش ببینی از نظر فکری به هم میخورید؟؟واینکه وقتی در کنارشی احساس قدرت نمیکنی و دوست نداری بهش مسلط باشی و...؟؟؟همه جوانب رو در نظر بگیر اگر واقعا از هر نظر بهم مخورید واین اقا با سن شما مشکلی نداشت روش فکر کن اما توصیه من این ک حتما با ی مشاورم قضیه رو مطرح کن.من خودم تو این روزا نامزد میشم و خواستگارم 2سال از خودم کوچیکتره همه جوانب رو در نظر گرفتیم ومن از نظر بلوغ عقلی ایشون درحد ی پسر25 ساله س.من 22سال
  • مایا A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    7 0
    من دختری هستم که 3ساله عاشقانه پسری راکه 5سال از خودم کوچکتر دوستش دارم به نظر من عشق سن وسال نمیشناسه همچنین اوجونش برام میره یه دقیقه دوری همدیگر رانمیتونیم تحمل کنیم از دوست داشتن زیادی زبان زدشدیم
  • سوره IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    16 0
    من از همسرم 9 سال بزرگتر هستم با همکار بودیم که آشنا شدیم خیلی به هم علاقه داشتیم البته در ابتدا کمی او نگران این مسئله بود ولی با هم ازدواج کردیم الان 7 سال است که زندگی مشترک داریم بینهایت خوشبختیم هیچ وقت در هیچ شرایطی همدیگر را تنها نگذاشتیم الان هم عاشق هم هستیم و یه پسر داریم من مخالف نظرات کارشناسانی هستیم که این ازدواج را اشتباه اعلام می کنن همه طلاق ها مال زوج هایی هست که دختران از پسران کوچکترند و متاسفم برای این تحلیل گران
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 2
    من رن میخوام اما بیکارم، پولم ندارم. فقط یه مدرک فوق لیسانس مهندسی دارم. :)
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    8 0
    بنظر من هیچ اشکالی نداره سن فقط یه عدد اگه همه جوانب که تو زندگیمشترکموثر باشه دگه عدد هیچ نقشی نداره...جهان سوم دگه افکاربعضی ها هم جهان سومیه. خوشبختب مهمه نه سن
  • مهدی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    3 0
    (قابل توجه می باشد که چندین سال پیش طبق یکسری آمار رسمی متوسط طول عمر مردان 70 سال و متوسط طول عمر بانوان 73 سال بر آورد شده بود که این آمار تفاوت قابل ملاحظه با زمانی داشت که خانمها بر اثر عدم رعایت مسائل بهداشتی ، به علت عفونتها و زایمان می مردند .طبق آمار اخیر متوسط طول عمر آقایان 76 سال و متوسط طول بانوان بدلیل رعایت بیشتر مسائل بهداشتی، کاهش عفونتها و... نسبت به گذشته ،81 سال برآورد می شود. با تمامی این تفاسیر به نظر می رسد که همانطور که عده ای از صاحبنظران منصف می گویند برای ازدواج سن آقا بهتر است 10 سال کوچکتر یا بزرگتر از خانم باشد تا تفاهم برقرار گشته و خانواده از انسجام لازم برخوردار باشد. جالبه که در هر حیطه ای خدا عدالت را برقرار کرده ولی آقایان فرهنگساز محترم از آنجای
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    3 0
    (قابل توجه می باشد که چندین سال پیش طبق یکسری آمار رسمی متوسط طول عمر مردان 70 سال و متوسط طول عمر بانوان 73 سال بر آورد شده بود که این آمار تفاوت قابل ملاحظه با زمانی داشت که خانمها بر اثر عدم رعایت مسائل بهداشتی ، به علت عفونتها و زایمان می مردند .طبق آمار اخیر متوسط طول عمر آقایان 76 سال و متوسط طول بانوان بدلیل رعایت بیشتر مسائل بهداشتی، کاهش عفونتها و... نسبت به گذشته ،81 سال برآورد می شود. با تمامی این تفاسیر به نظر می رسد که همانطور که عده ای از صاحبنظران منصف می گویند برای ازدواج سن آقا بهتر است 10 سال کوچکتر یا بزرگتر از خانم باشد تا تفاهم برقرار گشته و خانواده از انسجام لازم برخوردار باشد.
  • araz IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    جناب مهدی بنظر من 10 سال زیاده ولی اختلاف تا 5 سال میتونه بهتر باشه ولی در کل تفاهم ها و تناسب ها هست که میتونه تعیین کننده باشه . اختلاف سنی بالای 5 سال زید جالب نیست اما تا 5 سال (چه پیر بزرگتر باشه چه دختر) خوبه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین