گزارش قیمت خودرو در هفته ای که سپری شد.

محمد هیراد حاتمی:

بازار خودرو هفته های تکراری بدون تحرکی ویژه را سپری می کند. شاید هر از گاهی در همین روزهای بی تحرکی اتفاق هایی بیفتد اما بازار خودرو را از خواب رکود بیرون نمی آورد. چه اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با شکست خوردن پروژه شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو باشد و چه پاسخی که جمشید پژویان به اظهارات آقای وزیر مطرح کند. بازار خودرو تصمیم خودش را گرفته است و در یک بی تعادلی زیر سایه رکود به فعالیت خودش ادامه می دهد. حتی روزهای پر حرارت تابستان هم اثری در این رفتار بازار خودرو نداشته است و بر همین اساس در هفته ای که سپری شد بازار خودرو اتفاق چندان تازه ای را تجربه نکرد. شاید کاهش ناچیز قیمت برخی خودرو های داخلی را بتوان مهم ترین اتفاق بازار خودرو در هفته ای که سپری شد عنوان کرد. بر این اساس پژو 206 در مدل تیپ2 کاهش 500 هزار تومانی را ثبت کرد و به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

پژو 206 در مدل های V9 و V20 در هفته ای که گذشت ثابت بودند و به ترتیب روی ۵۲ و ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی ماندند. مدل V8 هم با کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

گفتنی است پراید ۱۱۱ مانند هفته گذشته ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و افزایش قیمت بیشتری نداشت. دیگر مدل این خانواده؛ یعنی پراید ۱۳۱ با کاهشی ۱۰۰ هزار تومانی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله ‌شد. پراید ۱۳۲ معادل ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید تا تغییر قیمتی نداشته باشد.

تیبا  ۵۰۰ هزار تومان ارزان شد و به ۲۰ میلیون تومان رسید.

خودروی مگان که در نیمه دوم سال 90 حدود 36 میلیون تومان قیمت داشت در مدل آپشن دار خود که طی دو هفته گذشته قیمت آن به ۹۱ میلیون تومان رسیده بود از رکود بازار تاثیر گرفت و در این هفته به ۸۸ میلیون تومان رسید.

 ماکسیما و تیانا، دو مونتاژی پارس خودرو هم به ترتیب ۱۱۶ و ۱۴۷ میلیون تومان قیمت دارند که ثبات قیمت آنها را در بازار نشان می‌دهد.

در ادامه جدول قیمت خودرو در هفته ای که گذشت آمده است: 

نام خودرو

قیمت

مگان

91000000

تندر 90- پارس خودرو

34500000

تندر 90- ایران خودرو

35500000

تیبا

20000000

ماکسیما

116000000

سمند SE

22000000

سمند LX

27500000

ویتارا

132000000

پژو 206- تیپ 2

355000000

پژو 206- تیپ 6

51000000

پژو 206 صندوقدار V9

52000000

پژو 206صندوقدار V8

38500000

پژو 206 صندوق دار v20

34500000

پژو 207 اتومات

56000000

پژو 405

27500000

پراید 111

18200000

پراید 131

16700000

پراید 132

16300000

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    24 15
    یه پیشنهاد دارم که قبلنم مطرح کردم و میدونمم مسئولین توجه نمی کنن ولی به نظرم بد نیس هم برای تولید کننده هم مصرف کننده چون توضیح داره تو چند نظر میگم...... گمرکی ماشینای بالای 50 هزار دلار برداشته بشه: این ماشینا رقیب داخلی ندارن و الان شدن شبیه جواهرات و زیورآلات که پولدارا به رخ دیگرون میکشن!!! از نظر اجتماعی تاثیر زیادی داره که دیگه ماشین یه کالای بسیار لوکس حساب نمیشه که از نزدیک جلوی چشم مردمه ضمن اینکه اونایی که چنین ماشینایی میخرن براشون فرق نمیکنه گمرکش چقدره یا دلار چنده
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      22 2
      این پیشنهادا چه خوب چه بد مسئولین توجه نمی کنن. تو این چند سال براحتی میتونستن بجای عوض کردن چراغو تبدیل 206 به رانا و ازین قبیل کیفیت تولیداتو بالا ببرن که دست کم با چینیا بتونن رقابت کنن
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    24 4
    گمرکی ماشینای 30 تا 50 هزار دلاری 50 درصد کم بشه و زیر 30 هزار هم 25 درصد. با اینکار همچنان تولید داخل (یا مونتاژ) ارزونتر از معادل خارجیشه و البته محرکی هم میشه برای رقابت که تولید کننده ی داخلی شاید چند سالی فروشش کم بشه و کمی از سودش بزنه ولی بعد چند سال با تولید خودروی با کیفیت تر و گرفتن بازار منطقه میتونه جبران کنه. در اون زمان حتا میشه گمرکی رو بطور کامل برداشت .... میدونم این فقط یه پیشنهاد خیلی خلاصه س و میشه بهترش کرد
  • حامی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    64 2
    یه نمونه از بلاهایی رو که تو این 8 سال، این دولت و حامیاش سرمون درآوردن ملاحظه بفرمایید: دیگه کم کم باید گاری و درشکه سوار شد...
  • کیان A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    34 4
    قشر کارمند وبازنشتگان وخانواده درآمد متوسط با این قیمت دیگر نمتوانند خودرو بخرند. این افراد حقوقشان تا 15 ماه کفاف زندگی را نمیکند چگونه می توانند با این قیمتها خودر بخرند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    38 4
    خدايي پرايد ١١١ ، ١٨ مليون تومن؟ چرا سايت سايپا ميگه ١٥ و ٢٠٠؟؟
    • فرهاد IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      17 5
      جناب اینجا قیمت بازار رو نوشته نه قیمت کارخونه که. اگه قیمت بازار و کارخونه یکی بود که دیگه مشکل چی بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    32 5
    واقعا مسئولین با این قیمتها باید به خودشون ببالن.
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    16 2
    آمارتون غلطه ، قیمتن تندر پارس خودروئی از ایران خودروئی یک میلیون گرونتره
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    25 5
    ایول پراید 100 تومن ارزون شد بریم خریم!!!!
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    41 6
    دويست درصد گران شده دو درصد ارزان
  • ع A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    23 3
    واقعآ که چقدر پولمون بی ارزش شده،کم کم به ماشین 30،40 میلیونی باید بگیم مفت
  • رضا A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    30 3
    کاش یه مرد پیدا میشد این گمرکی ماشین ها رو بر می داشت تا ببینیم چطور ایران خودرو و سایپا میتونن با ماشین های روز دنیا که به پول ما 20-30 میلیون بیشتر نمیشن رقابت کنن .چه حالی میکنن این خودروسازا با این انحصاری که دارن تازه همیشه هم می نالن که تابلو نشه
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      14 15
      رضای عزیز اینکه بگیم یهو گمرکی رو ور دارن و هیچ راهکاری هم ندیم که نمیشه! بخوایم نخوایم عده ی زیادی در این صنعت مشغولن. اون بالا یه پیشنهاد داده شده که شاید بتونه دو طرفو راضی کنه. بهرحال نباید یه طرفه به قضیه نگاه کنیم هرچند داره به مصرف کننده ظلم میشه و شده!!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    7 1
    بنده با رديف قرارداد 7078016 در بهمن ماه سال گذشته (91) اقدام به ثبت نام پارس دوگانه سوز در يكي از نمايندگي هاي ايران خودرو نموده ام تا كنون در دو قسط پيش پرداخت را به مبلغ 17 ميليون و 500 هزار تومان پرداخت نموده ام طبق قرارداد بايد خودرو را تيرماه تحويل ميگرفتم كه دعوتنامه آن 30 تير ارسال شده است و در آن آمده است بخاطر استاندارد يورو4 بايد مبلغ 3 ميليون تومان بيش از قيمت قبلي پرداخت نمايم ضمنا در فاكتور نهايي اين مبلغ وجود ندارد !!! آيا اين كار قانوني است؟ آيا نبايد پول پرداخت شده بصورت كامل فاكتور گردد؟؟؟ مسئولين ايران خودرو كه تاكنون خودرو را تحويل نداده اند پاسخگو باشند