فیلم سینمایی «شکارچی» به کارگردانی رفیع پیتز به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین حضور دارد.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره برلین روز سه‌شنبه اسامی هفت فیلم اول حاضر در بخش مسابقه این دوره جشنواره برلین را اعلام کردند که «شکارچی» رفیع پیتز تولید مشترک ایران و آلمان یکی از آنهاست.

«شکارچی » چهارمین فیلم سینمایی پیتز و داستانی درباره انتقام است. مردی جوان از دست ماموران پلیس به یک جنگل می‌گریزد، اما در آنجا گیر دو مامور پلیس دیگر می‌افتد، آنها در این جنگل که به یک هزارتو می‌ماند گم می‌شوند.

«شکارچی» بر اساس یکی از داستان‌های بزرگ علوی ساخته شده و فیلمبرداری آن اسفند پارسال در رضوانشهر به پایان رسید.

پیتز، صبا یعقوبی، فاطمه علیجانی، علی مزینانی، شجاع‌الدین غنایی، ناصر مداحی، سعید حاج‌محمدی و حسن قلعه‌نوعی در این فیلم بازی کرده‌اند.

«زمستان است» فیلم قبلی پیتز در جشنواره فیلم برلین حضور داشت و در جشنواره پالم اسپرینگز 2007 و وایادولید اسپانیا نیز برنده جایزه شد. «فصل پنجم» و «صنم» دیگر ساخته‌های اوست.

«روح‌نگار» به کارگردانی رومن پولانسکی و «شاتر آیلند» ساخته مارتین اسکورسیزی از دیگر فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره برلین 2010 هستند که با «شکارچی» در این بخش بخش رقابت خواهند کرد.

در مجموع 26 فیلم در بخش مسابقه جشنواره برلین حضور دارند و اسامی بقیه فیلم‌ها بعدا اعلام می‌شود.

شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین 11 تا 21 فوریه 2010 (22 بهمن تا 2 اسفند) برگزار می‌شود و ورنر هرتسوگ فیلمساز آلمانی رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =