۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸

رمان اجتماعی «تقاطع انقلاب و وصال» و چاپ دوم «جای پای فرهاد» زندگی شهید زرتشتی فرهاد خادم به روایت مادرش روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «تقاطع انقلاب و وصال» نخستین رمان میثم امیری از سوی نشر تارونه منتشر شده است. این رمان داستان جوان سربازی به نام آئین است که از دوران دانشجویی به هم‌دانشگاهی و هم‌رشته‌ای خود علاقمند می‌شود اما در ابراز این عشق به شدت ناتوان است و دنبال راهی می‌گردد که علاقه‌اش را به وی ابراز کند. ماجرای داستان به نقشه‌های پیدا و پنهان او برای اثبات عشقش برای کسی می‌پردازد که انگار حتی نام آئین در خاطرش نمانده است؛ ولی آئین که پسری محجوب و ساده است تلاش دارد با تکیه بر نقشه‌های عجیب و غریب و ترسیم الگوریتم و تغییر مداوم آن، به وصال دست یابد.

رقم خوردن ماجراهای داستان در محیط دانشگاهی و محیط سربازی و تقابل و مقایسه صحنه‌های آن با هم شیرینی داستان را چند برابر می‌کند و در نهایت ماجرا به شکلی پیش می‌رود که خواننده انتظارش را ندارد.

رمان «تقاطع انقلاب و وصال» در 142 صفحه به تازگی توسط انتشارات تارونه با قیمت 6500 تومان منتشر شده است.

خبر دیگر از حوزه کتاب اینکه، کتاب «جای پای فرهاد» زندگی شهید زرتشتی فرهاد خادم از نگاه مادرش به چاپ دوم رسید. «جای پای فرهاد» کتاب نخست مجموعه «مادران» است که زندگی شهید زرتشتی فرهاد خادم را از نگاه مادرش روایت می‌کند. این اثر در سال 1389 به قلم فرهاد خضری نوشته شد. فرزانه مردی، محقق اثر و سید ایمان نوری نجفی، طراحی جلد کتاب را برعهده داشته‌اند. این کتاب بدون تغییر در محتوا و ساختار از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ دوم رسید. داستان «جای پای فرهاد» از کوچه پس‌کوچه‌های کرمان پا می‌گیرد و خواننده را دنبال دخترکی می‌کشد که آرام و قرار ندارد اما سرنوشت دخترک چنین رقم خورده که بعدها مادر شهیدی باشد به نام «فرهاد خادم»؛ همان که روز نخست اسفندماه 1360 در خط مقدم جبهه، در تنگ چزابه، به شهادت رسید. 

فرهاد خضری در این کتاب روایتش را با یک جست‌وجو آغاز می‌کند؛ جست‌وجوی «فوران عشق به هستی»، در قلب یک مادر ایرانی. اما چرا او دست به چنین جست‌وجویی زده است؟ خودش پاسخ می‌دهد: «چون مادران ایران زمین حرف‌ها برای گفتن دارند... و غزل‌ها برای سرودن.» این آغاز ماجرای دور و درازی است که «تاج گوهر خداداد کوچکی» راوی و فرهاد خضری «راوی مکمل» در صفحات کتاب به نقل آن می پردازند و شهید فرهاد خادم را به عنوان یکی دیگر از شهدای این سرزمین به مخاطب معرفی می کنند.

کتاب «جای پای فرهاد» در چاپ نخست با شمارگان 2200 نسخه و بهای48 هزار ریال از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.


همچنین خبر دیگر حوزه کتاب به بخش کودک و نوجوان مربوط است. 6 عنوان کتاب‌ برگزیده‌ شعرهای شاعران فارسی زبان که پیش از این توسط شورای شعر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود، تجدید چاپ شد. در این دوره‌ کتاب‌های تجدید چاپ شده، از مجموعه «گلی از باغ کهن» برگزیده اشعار حافظ که با هدف آشنایی نوجوانان با میراث ادبی و فرهنگی ایران و ترسیم چشم‌انداز روشنی از آثار ماندگار شعر فارسی برای گروه سنی «د و هـ» (دوره راهنمایی و دبیرستان) منتشر شده است که تا امروز با چاپ 5 هزار نسخه در مرحله ششم شمارگان آن به 53 هزار نسخه رسیده است.

برگزیده شعرهای «سعدی» و «نظامی» نیز به ترتیب در مرحله‌ چاپ ششم و پنجم آمار چاپ آن‌ها از مرز50 هزار و 48 هزار نسخه گذشت.

از مجموعه «شعر معاصران» نیز دو کتاب برگزیده شعرهای «پروین اعتصامی» و «اقبال لاهوری» تاکنون از هر کدام 41 هزار نسخه منتشر شده که 36 هزار نسخه در مراحل قبلی و 5 هزار نسخه آن در مرحله چهارم به زیر چاپ رفته است.

ششمین کتاب برگزیده شعر که در این دور، تجدید چاپ شده مربوط به شعرهای شهریار است که انتشارات و شورای شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمونه‌های برجسته‌ آن را برای آشنایی نوجوانان با پیوند میان شعر معاصر با فرهنگ و ادب دیرینه و گنجینه شعر پارسی کهن منتشر کرده است و با چاپ 5هزار نسخه از این کتاب در مرحله سوم در مجموع 30هزار نسخه برای نوجوانان رده سنی«د و هـ» تجدید چاپ شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرتا A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    2 0
    با سلام باید بگم پیش نیومده بود کتابی تا این حد منو طالب خوندنش کنه و از وقتی این کتاب معرفی شد در برنامه خندوانه باید بگم مشتاق شدم تهیه کنم و بخونمش یادشون سبز و گرامی