آخرین حضور احمدی نژاد در نفت/ افتتاح نصفه و نیمه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

هفته نامه آسمان نوشت:

افتتاح نصفه و نیمه بخشی از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، "آخرین حضور" احمدی نژاد در نفت است. می خواهند اینروزها، یک ردیف از پالایشگاه این فازها را با 12.5 میلیون متر مکعب از گاز فازهای 8و7و6 راه اندازی کنند که یعنی دو فاز پارس جنوبی را افتتاح کرده اند.! گاز فازهای 8و7و6 باید به مخزن نفتی آغاجری تزریق شود تا فشار مخزن نیافند و تولید نفت پایین نیاید.

هفته گذشته برخی تلاش کردند تا از این فرصت استفاده کرده و خود را در آستانه تشکیل دولت جدید در رسانه ها مطرح کنند. موسی سوری که تا دیماه 91 در مجموعه دولت احمدی نژاد حضور داشت و در سمت ریاست شرکت نفت و گاز پارس بازنشسته شد، هفته گذشته در گفت و گویی با خبرگزاری "ایسنا" حرفهای عجیبی زده است. عین این خبر را بخوانید: "موسی سوری از وجود گروههای قدرت طلبی در صنعت نفت خبر می دهد که نه تنها او، بلکه تعداد زیادی از مدیران با سابقه نفتی را به دلیل اینکه حاضر نشدند باج بدهند- در حالی که کشور به دلیل تشدید تحریم ها به تجارب آنها نیازمند است- خانه نشین کرد." باورکردنی نیست که موسی سوری بخواهد خود را به کسانی که در هشت سال گذشته، با حذف سیاسی از صنعت نفت کنار گذاشته شده اند، بچسپاند. چرا که او هم در دولت احمدی نژاد، هم مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده، هم در دیماه 89 از وزیر وقت نفت حکم گرفته است تا مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، که متولی توسعه فازهای پارس جنوبی است، شود.

 نمونه ای از تعریف ها و تمجیدهای موسی سوری، از مسعود میرکاظمی، وزیر وقت نفت، را به نقل از سایت رسمی وزرات نفت در هشتم بهمن 89 بخوانید: "با توجه به نگاه جدید و راهبردی در مدیریت کلان وزات نفت و بهره گیری از استراتژی های نوینی چون تمایز در اجرای طرحها و تنوع منابع مالی، مدت اجرای فازهای پارس جنوبی به نصف کاهش خواهد یافت." دولت تمام شد، 35 ماه مهلت اجرای فازهای جدید پارس جنوبی هم به پایان رسید، اما خبری از پایان این پروژه ها نشد. سوری تنها پنج ماه قبل از انتخابات بیست و چهارم خرداد از دولت خارج شده است. ! "حافظه تاریخی" مان شاید ضعیف باشد اما نه اینقدر.

 

39221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    30 2
    این روزای آخر خیلی چیزارو فقط واسه اینکه بنام خودشون تموم بشه هویجوری فله ای افتتاح میکنن!!!
    • بی نام EU ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      7 0
      درست مثل راه اهن شیراز-اصفهان که 3 روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با اون افتصاح افتتاح شد و هنوز که هنوزه نه تنها شیراز ایستگاه راه اهن نداره(ساختمان ایستگاه رو نیمه کاره رها کردند و 4 ساله نتونستند این ساختمان رو تمام کنند)بلکه به دلیل تعجیل در افتتاح این پروژه و رعایت نکردن اصول ایمنی و استاندارد در ریل گذاری چندین قطار تا حالا از این خط خارج شدند ضمن اینکه به دلیل استاندارد نبودن زیرساختهای ریل و تراورسها قطار نمیتونه با سرعتی بیشتر از 60 کیلومتر از روی انها عبور کنه!!جالبتر این که تازه با همه این تفاسیر فقط هفته ای 2 قطار از این ریل عبور میکنند!!اینه شیوه مهرورزی دولت عدالت محور!!
  • saeed IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    2 0
    افتتاح زود هنگام و خارج از استاندارد فازهاي 15 و 16 فقط جنبه سياسي داره و مضافاً اينكه هيچگونه توليد ثروتي براي كشور نداره چون چاههاي مربوط به اون تكميل نيست و از گاز ترش فازهاي 6و7و8 استفاده مي كنه. ضمناً با اين راه اندازي غير اصولي خيلي از استانداردهاي ايمني و زيست محيطي زير پا گذاشته مي شه.