امروز واقعیتی تلخ بر پیکره آی تی نقش بست و آن نظرسنجی جدید در مورد صنعت کلود بعد از افشاگری های اسنودن بود.

طبق تحقیق صورت گرفته توسط موسسه اتحاد امنیت کلود CSA برنامه پریسم آژانس امنیت ملی امریکا در ضبط و ردیابی اطلاعات باعث شده تا سرویس دهندگان کلود در امریکا مشتریان خارجی خود را از دست بدهند.
بر این اساس بعد از شنیدن افشاگری های اسنودن درباره برنامه پریسم، 10 درصد از مشتریان خارجی پروژه های تعریف شده برای استفاده از سرویس کلود کمپانی های امریکایی را لغو کردند.
همچنین از بین 207 مشتری غیر امریکایی که در این تحقیق مورد پرسش قرار گرفته بودند، 56 درصد گفته اند درصد کمی وجود دارد که از سرویس های کلود امریکایی استفاده کنند.
سه درصد گفته اند به احتمال زیاد از سرویس های کلود استفاده می کنند و 31 درصد نیز گفته اند استفاده از سرویس کلود امریکایی، بیزینس آنها را دچار اختلال نمی کند.

برای دیدن نمودار روی تصویر زیر کلیک کنید

 

.

دو سال قبل مدیر سازمان بهداشت کانادا در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از سرویس کلود امریکایی (تحت نرم افزار مانند سرویس یا SAAS) گفته بود نه به خاطر قوانین حفظ حریم خصوصی کانادا، بلکه به خاطر دسترسی آژانس امنیت ملی امریکا چنین کاری را نمی کند. این حرف آنهم دو سال پیش برای سایرین اغراق به نظر می رسید اما امروز با روشن شدن ابعاد برنامه پریسم حکایت از آن دارد که مشتریان خارجی حق دارند به این سرویس ها پشت کنند.
فکر اینکه امریکایی ها اطلاعات را چک می کنند برای مشتریان خارجی قابل تصور نیست و قوانین FISA که اجازه جاسوسی روی دیتا برای کشف توطئه های تروریستی را می دهد، باعث شده تا این اعتماد کمتر شده و در نهایت بازنده اصلی این ماجرا صمعت نوپای کلود در امریکا باشد که در درازمدت به نفع کشورهای دیگری که خود را کمتر درگیر برنامه های جاسوسی کرده اند، باشد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 2
    هیچی به پای کیفیت سرویس های کلود های امریکا و اروپا نمیرسه.