۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

ایسنا نوشت:

معاون صدام در اظهاراتی برای نخستین بار با بیان این مطلب که القاعده برادران ما در عراق هستند، از ارتباط میان گروه القاعده با حزب منحل شده بعث عراق پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عزت الدوری، معاون صدام در سخنانی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد کودتای 17 ژوئیه سال 1968 حزب بعث عراق گفت: پس از حمله آمریکا عراق بیش از دو میلیون تن از مردم خود را از دست داد که از این میان بیش از 150 هزار تن از اعضای حزب بعث بودند و در راه آزادی عراق و پاکسازی آن از وجود اشغالگران کشته شدند.

وی افزود: ما توانستیم بر ظالمان پیروز شویم و این آمریکا بود که در میدان جنگ شکست خورد چنان که فرار آمریکا از عراق خود دلیلی محکم بر این شکست است.

الدوری هرگونه حمله به نیروهای پلیس و ارتش عراق را محکوم کرد و با بیان اینکه نیروهای مسلح بخشی از ارتش ملی عراق هستند خواستار امتناع از هرگونه حمله به نیروهای مسلح شد.

وی که در حال حاضر رهبری بعثی‌های عراقی و نیروهای موسوم به "ارتش نقشبندیة" (از شاخه‌های گروه "دولت اسلامی عراق"، وابسته به القاعده) را بر عهده دارد، با طرح این ادعا که شبه نظامیان شیعه مسئول کشتار نظامیان و غیرنظامیان عراقی هستند گفت: به عقیده من القاعده در این کشتارها دست ندارد و تنها از نام القاعده برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های ددمنشانه‌ این گروه استفاده می‌شود.

الدوری در ادامه گفت: القاعده در عراق برادران ما هستند و من از آنها می‌خواهم که تنها دشمنان عراق و دشمنان ملت عراق را هدف قرار داده و فقط برای آزادی عراق "جهاد" کنند.

الدوری همچنین برای نخستین بار به اشتباه رهبران سابق عراق در دوره صدام در جریان حمله به کویت اشاره کرد و گفت: در آن هنگام یک لغزش تاریخی رخ داد که روند انقلاب ژوئیه را متوقف کرد، انقلابی که مردم برای آزادسازی فلسطین و آزادی ملت عراق به آن چشم امید دوخته بودند.

از سوی دیگر سعد معن، سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: گرچه عزت الدوری به دلیل جنایت‌هایی که وی و حزبش علیه مردم عراق مرتکب شده‌اند، از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب است، اما به عقیده ما جنایت‌های وی در رسانه‌های عراق بزرگنمایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: مشخص نیست که الدوری دقیقا کجا است اما هر گروهی این حق را دارد که در درست بودن بیانیه‌هایی که به نام وی صادر می‌شود، شک کند، چرا که جز منابع اینترنتی هیچ مدرک دیگری مبنی بر وجود وی در عراق در دست نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =