۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
فیلم معروف دهه 1960 سریال می‌شود

«فرار بزرگ» فیلم معروف سال 1963 با بازی استیو مکویین به صورت سریال کوتاه بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شبکه بی‌بی‌سی در اولین مراحل بازسازی فیلم کلاسیک «فرار بزرگ» است.

این شبکه با کمپانی آمریکایی «اوپن سیرکل» که حقوق «فرار بزرگ» را در اختیار دارد وارد مذاکره شده و با توجه به قراردادی که با این کمپانی دارد احتمالا بازسازی فیلم به زودی آغاز می‌شود.

بی‌بی‌سی و اوپن سیرکل که موسس آن یکی از اعضای سابق کمپانی لاینزگیت است، بر سر اقتباس تلویزیونی از مجموعه رمان‌های کارآگاهی آن هولت نیز به توافق رسیده‌اند. اولین رمان هولت که قرار است ساخته شود «1222» است که در آن کارآگاه زن فلجی به نام هان ولمسن در کوهستان‌های نروژ معمایی فاجعه‌بار را حل می‌کند.

اما بازسازی سریالی «فرار بزرگ» یک بلندپروازی برای بی‌بی‌سی است؛ این فیلم هر سال در روزهای کریسمس از تلویزیون پخش می‌شود، بسیار محبوب است و برای بسیاری از طرفدارانش جایگاهی مقدس دارد.

در «فرار بزرگ» استیو مکویین، جیمز گارنر و ریچارد آتن‌بورو بازی می‌کنند. فیلم ماجرای گروهی زندانی در زندان اسرای جنگی در جنگ جهانی دوم است. آن‌ها با طرح نقشه‌ای سعی می‌کنند از دست زندانبانان آلمانی خود فرار کنند.

فیلم براساس کتاب غیرداستانی نوشته پل بریک‌هیل ساخته شده بود که براساس فرار دسته جمعی اسرای «بازداشتگاه لوفت 3» به نگارش در آمد.

فیلم سال 1963 را جان استرجس با بودجه 3.8 میلیون دلاری ساخت و به فروش 11.7 میلیون دلاری رسید. فیلم در رشته تدوین نامزد اسکار شد و در رشته بهترین فیلم درام نامزد جایزه گلدن گلوب بود.

نکته جالب اینجاست که نسخه دیگری از این کتاب با همین نام در سال 1944 در بریتانیا ساخته شد. هر دو فیلم بطور کامل به واقعیت وفادار نیستند و با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. احتمالا نسخه سریال بی‌بی‌سی بیشتر به واقعیت وفادار بماند.

به زودی نام بازیگران و سازندگان سریال اعلام می‌شود.

تلگراف / 1 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    8 0
    فرار بزرگ منو یاد فرار از زندان انداخت بنده نمایش خانگی شو دیدم اگر از صدا سیما نشان میداد خیلی به میل می شد