فارس نوشت:

سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که مقارن بود با راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: مذاکرات سازش در طول بیش از 60 سال اشغال فلسطین ذره‌ای سود به حال مردمان فلسطین نداشته است، اگر خیر و برکتی بوده در راستای مقاومت و انتفاضه‌های جانانه و مقاومت 20 روز آنها در مقابل رژیم صهیونیستی و مقاومت 8 روزه آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بوده که روزشان را تبدیل به شام سیاه کرد.معنای این حرف آن است که راه حل مسئله فلسطین تنها و تنها «مقاومت» است ولاغیر و تمام این مذکرات، مسئله تثبیت رژیم صهیونیستی و مشروعیت این رژیم غاصب و ایجاد حاشیه امن برای آن را دنبال می‌کند.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

* یک مشت احمق ساده‌لوح تکفیری را گیر آورده‌اند که مثل آب خوردن آدم می‌کشند، این افراد را به جان جهان اسلام ‌انداختند، مشغول‌شان کرده‌اند و آنها سودش را می‌برند. جنایت‌کاریانی که با پول‌های آمریکا و بیگانگان تغذیه می‌شوند، می‌آیند در عراق به شکل انبوه آدم می‌کشند، در طول روز 60 یا 70 نفر می‌کشند، در سوریه جنایت می‌کنند، این افراد قطعاً وابسته به بیگانگان و صهیونیسم جهانی هستند، نمی‌شود یک مسلمان به این شیوه عمل کند.

*از این تریبون به عنوان ام‌‌القرای جهان اسلام به مردم مصر می‌گوییم که روی اشتراکات خود بمانند و از بیداری اسلامی خود پاسداری کنند.

*{ با اشاره به قرارگرفتن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست تروریست‌ها توسط اتحادیه اروپا} این اقدام به جد عجیب و غریب است؛ حزب‌الله لبنان یک جریان سالم، متدین و در عین حال ملی است.  حزب‌الله لبنان در حمایت از مقاومت همچنان به رسالت خود عمل خواهد کرد.

*دشمن به دنبال تشدید فشارها به ملت ایران است تا ملت ایران دست از آرمان‌های خود بردارند مشکل آنان با ایران اسلامی است نه ایران هسته‌ای.  آنها به ترکیه گفتند اگر می‌خواهید عضو اتحادیه اروپا شوید باید دست از قوانین اسلام بردارید لذا هدف آنان مشخص است و حرف ما نیز به آنها همان حرف گذشته است که ما در تحریم اقتصادی فرزند رمضان و در تحریم نظامی فرزند عاشورا هستیم.

* روز پایانی دولت دهم است لذا صمیمانه از سخت‌کوشی و خستگی‌ناپذیری عزیزان در طول 8 سال گذشته و خدمت آنان به کشور اسلامی و کشور قرآن و اهل بیت تشکر می‌کنم. اگر کسی بخواهد واقعیت را بپذیرد نمی‌تواند در سخت‌کوشی و خستگی ناپذیری دولت نهم و دهم کمترین تردیدی داشته باشد.

* از خدای متعال می‌خواهیم که رئیس‌جمهور منتخب را در امر خدمت‌رسانی به مردم کمک کند و البته خط ما خط مقاوم ولایت است و موضع ایشان کمک به دولت برای حل مشکلات و بازکردن گره‌های مردم است. رئیس جمهور منتخب نه تنها‌ رئیس‌‌جمهور اکثریت بلکه رئیس‌جمهور همه ملت ایران است.

*کابینه دولت یازدهم به معنای واقعی معتدل باشد. ما جز علاقمندی، خیرخواهی نسبت به آقایان هیچ چیز دیگر در دل‌مان نیست. نه عاشق چشم و ابروی کسی هستیم و نه با کسی عقد اخوت بسته‌ایم. فتنه‌گران مصداق تندروها و افراطی‌ها هستند و با کابینه اعتدال سنخیتی ندارند. از رئیس‌جمهور منتخب می​خواهم مانع میدان‌داری فتنه‌گران 88 شده و کابینه را بر اساس اعتدال انتخاب کند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    امروز روز شادی ملّت‌هاست--- پایان سلطه ابرقدرت‌هاست --- قدس دلِ تپنده زمین است--- حُرمتِ مرز و بومِ مسلمین است .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    87 34
    احمدینژاد درست میگه ولی هر حقیقتی رو نباید به هر شکلی گفت. گفتن بعضی حقایق با روش نادرست هزینه هایی زیادی رو به ملت تحمیل میکنه.
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    ممنون از این جمله تون: "فتنه‌گران مصداق تندروها و افراطی‌ها هستند و با کابینه اعتدال سنخیتی ندارند. از رئیس‌جمهور منتخب می​خواهم مانع میدان‌داری فتنه‌گران 88 بشود."
  • علی A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    جناب خاتمی اگه ایشون تفکر شما رو قبول داشتند تو نماز جمعهتون شرکت میکردند راستی جمعیتی که پای منبرتون میشینن همون 4 میلیون نفر حامی اقای جلیلی اند چه خوبه از این به بعد جوری خطبه بگین که همه گرایش ها پای منبرتون بشینن هر چی هم از دکتر تعریف کنید فایده ای ندارد چون گفته هاتون متناقض با گفته های ایت الله رفسنجانی و مکارم شیرازی جوادی املی و... است
    • محمد A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      0 0
      موافق
  • علی A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    جناب خاتمی اگه ایشون تفکر شما رو قبول داشتند تو نماز جمعهتون شرکت میکردند راستی جمعیتی که پای منبرتون میشینن همون 4 میلیون نفر حامی اقای جلیلی اند چه خوبه از این به بعد جوری خطبه بگین که همه گرایش ها پای منبرتون بشینن هر چی هم از دکتر تعریف کنید فایده ای ندارد چون گفته هاتون متناقض با گفته های ایت الله رفسنجانی و مکارم شیرازی جوادی املی و... است
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 2
    شجاعتت ترسوها را 8 سال خانه نشین کرد بدرود مرد مردمی نه مرد تهرانی
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    معلوم هست چه خبره!!!!!؟؟؟ این همه تقدیر از این فرد بابت چیه ما که نفهمیدیم مگر اینکه مثل صدا و سیما در پی کسب امتیاز از این دولت در حال باشند!!!!!
  • مهدی A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    کلا هم خوده احمدی نژاد و هم خیلی های دیگر خیلی تلاش میکنند دولت احمدی نژاد رو خوب نشان بدن نمیدونم برای چه؟ضمنآ اینقدر به آقای روحانی توصیه نکنید هر چیزی حدی دارد.ایشون طفل 3 ماهه نیستند،منتخب مردم در این شرایط نه چندان خوب هستند.توصیه اینقدر زیاد از سوی بعضی از طیف ها نشانه ی دوستی نیست،بلکه بیشتر بوی تهدید می دهد.افراطیون بدانند،پایان شب سیه،سپید است.لطفآ چاپ کن.من دو تا نظر در مورد موضوعات دیگر گذشتم ولی چاپ نشد
  • درود بر مرد خدا خاتمی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    خدا به حق امام زمان و ائمه اطهار حفظشون کنه که همیشه از اسلام و ایران پاسداری کردن نه اینکه جلوی پاش سنگ بندازن خدا حق است و دیر یا زود منافقان دین نمای دنیا پرستو رسوا خواهد کرد