رسالت نوشت:

آقای دکتر نجفی رسما اعلام کرده که قرار است به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس پیشنهاد شود. واقعیت آن است که دکتر نجفی- جدا ازدیدگاه‌های سیاسی - یکی از توانمندترین مدیران در مجموعه یاران آقای روحانی است و به نظر می​رسد  که ایشان برای اقتصاد آموزش و پرورش و حل مشکلات معیشتی معلمان اولویتی خاص قائل می‌باشد. اما واقعیت نخست آن است که اگرچه اقتصاد آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد اما هدف غایی آموزش و پرورش حل مشکلات اقتصادی معلمان نیست . بنابراین اگر مسئله تعیین معاونت اقتصادی برای این وزارتخانه فرهنگی مطرح باشد ، دکتر نجفی بهترین گزینه است.

البته حتی اگر هدف، کمک به اقتصاد آموزش و پرورش هم باشد،  چه بسا دکتر نجفی در سمت‌های دیگری نظیر مسئولیت سازمان مدیریت گشاده دست‌تر بتواند به آموزش و پرورش کمک کند تا تصدی مسئولیت وزارتخانه‌ای که هیچ وزیری به تنهایی نتوانسته است مشکلات اقتصادی آن را حل کند کما اینکه در دوران وزارت طولانی و 9 ساله ایشان هم اگرچه اقدامات رفاهی مثبتی نظیرصندوق ذخیره فرهنگیان یا گسترش باشگاه‌های فرهنگیان و امثال آن صورت گرفت اما مسئله  به طور ریشه ‌ای حل نشد و حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی و حمایت کامل دولت دارد.

علاوه بر این دیدگاه‌های دکتر نجفی در عرصه تعلیم و تربیت با دیدگاه‌ رسمی نظام و قوانین و اسناد کلان موجود تضاد دارد یا حداقل همسو نیست و این تضاد یا اختلاف را به روشنی می‌توان در عملکرد دوران وزارت یا اعلام نظرها ومصاحبه‌های ایشان مشاهده کرد.

واقعیت سوم آنکه مسائل سیاسی به معنای گروه گرایی و رویکرد حزبی، آفت مهلک  امر تعلیم و تربیت است و نباید آرامش محیط مدرسه را با کشانیدن مسائل حزبی سیاسی به دانش ‌آموز و معلم و وزارتخانه برهم زد.

آنچه این نگرانی را تقویت می‌کند ارائه طریق‌های برخی سردمداران شکست خورده جریان فتنه است که پیام می‌دهند برای دستیابی به قدرت باید از مدارس شروع کنیم و در گزینش وزرا نیز  همین افراد بیشترین فشار را در حوزه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و ارشاد   وارد می‌آورند به امید آنکه با استفاده ابزاری از دولت جدید ، بتوانند از نوجوانان و جوانان یارگیری کنند و پس از چهار سال ، خود به قدرت برسند .

/2929

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    100 4
    چشم در اولین فرصت به آقای روحانی میگم
  • ثریا IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    94 6
    این جنابی که این مقاله را نوشته خبر از آموزش وپرورش ندارد تو که در اتش نیستی چکونه ادعای سوختم را سر می دهی معلمی که نگران معیشتش نگران هزینه درمان وعمل جراحی فرزندش نگرانکرایه خانه اش باشد آیا می تواند با فکر وحوصله کافی در کلاس حاضر شود جناب پیامبر فرموده اگر فقر از در وارد شود ایمان از پنجره خارج می شود تبعیض دریافت معلمین با سایر کنان دولت وبدتر تبعیضی که حاج بابایی در بدنه خود آموزش وپرورش ایجاد کرد تا جایی که حتی دفترداران با عنوان کذایی معاون اجرایی دوبرابر معلمین پای تخته کلاسها دریافت می کنند و.. اینها همه مواردی است که فقط وفقط آقای نجفی میتواند آموزش وپرورش را نجات دهد به امید انتخاب دکتر نجفـــــــــــــــــــــــی بعنوان وزیر آمـــــــــــوزش وپرورش
  • بی نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    75 4
    تحلیل منطقی نیست. خود نویسنده متن اذعان دارد وزارت آموزش و پرورش با مشکلات معیشتی مواجه است و برای رفع انها دکتر نجفی بهترین گزینه هستند، حال مشخص نیست از کجا و بر چه اساسی می گویند مواضع ایشان در ضمینه تعلیم با مواضع نظام یک سان نیست!! حتما مواضع نظام تنها مواضع سلیقه و جناح آنهاست!
  • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    96 7
    نجفی بهترین گزینه برای آموزش و پروش هست. اما وزیری آموزش و پرورش مناسب قدر و جایگاه نجفی نیست. قبول این سمت توسط او نوعی فداکاری به حساب می اید.
  • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    88 2
    برای روزنامه رسالت بسیار متاسفم که معتقد است چون آقای نجفی توانمند است نباید وزیر آموزش وپرورش باشد.واین روزنامه باید بداند که آشفتگی اقتصادی امروز ناشی از بی توجهی به آموزش وپرورش بوده است ام روزآموزش وپرورش نیازمند مدیر توانمند اقتصادی می باشد.ا
  • محسنی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    9 2
    نجفی، شایستگی ریاست جمهوری را هم دارد، او سال ها وزیر آموزش و پروش، علوم و رئیس سازمان مدیریت و مسئول بودجه ریزی کشور بوده است. اشراف خوبی به کلیت دولت و سیستم بروکراسی کشور دارد. ای کاش وزیر آموزش و پرورش نمی شد و در کنار اصلاح طلبان به تحکیم مبانی پایه ای اصلاحات می پرداخت.
  • محمد صادق اسلامی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    10 1
    مثل اینکه روزنامه های اصولگرا هنوز از شوک و سکرات ناشی از شکست انتخابات بیرون نیامدند، تا دیروز می گفتند فتنه گران برای وزارت فرهنگ نقشه دارند، بعد شد علوم و الان هم آموزش و پرورش!
  • بی نام IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    7 1
    نمدانم چه سود توی اموزش و پرورش برای اقایون هست که همیشه می خواهند یک وزریر درجه دو به اش تحمیل کنند این وضع اموزش و پرورش نتیجه همان تفکرات شماست که به این حالت زار افتاده اگر واقعن دلتان برای پیشرفت این مملکت می تپد اولین جایی که خیلی سریع باید به فکر درست کردنش باشید همین جاست که بهقول بزرگان اموزش وپرورش در دنیا راه اول پیشرفت هر کشوری داشتن اموزش وپرورش پیشرفته و به روز نه کارخانه و نیرو گاه اون هم از نوع هسته ایش پس اگر کاری نمی کنید برای این مریض در حال موت دست از سرش بردارید و خابتر اینش نکنید صحبت در این زمینه خیلی زیاده
  • محمد A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    10 2
    بهتر است مدتی در کارهای آقای دکتر روحانی دخالت نکنید و به کارهایی که در هشت سال گذشته کردید و بلاهایی که نماینده شما بر سر این مملکت آورد فکر کنید و توبه کنید.
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    5 3
    اتفاقا حل مشکلات اقتصادی معلمان اولویت اول هست چون همه چیز رو زیر سئوال برده. شما شکمتون سیره بچه هاتون هم میرن غیر انتفاعی برادر .
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    6 1
    مهترین عامل پیشرفت هر کشور وابسته به آموزش وپرورش هست
  • حسین 2007 IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    8 2
    به امید اومدن دکتر نجفی تا آموزش و پرورش از این اوضاع اسف بار نجات پیدا کنه
  • po A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 8
    سلام نجفی رو هرگز نخواهم بخشید. به خاطر آوردن نظام جدید آموزش متوسطه و تباه کردن عمر من و بسیاری از نظام جدیدی های دوره های اول اماروحانی را دوست دارم
  • معلم IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    11 3
    آیا ما معلم ها در باره سر دبیر و نویسندگان شما نظر می دهیم ؟ برادران عزیز ما فرهنگیان اکثرا بر این باوریم که نجفی دوای درد ما هست شما واقعا انصاف را در نظر بگیرید مثل روزنامه........ نباشید با تشکر
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    5 1
    ناراحتي حاجي بابايي بمونه با فرشيدي يا ......؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    6 2
    یهترین انتخاب ممکن است. بعنوان فردی که بیش از 20 سال در امور ستادی آموزش و پرورش کار کرده. ضمنا این روزنامه و مقاله نویس آن مگر رای داده اند به روحانی که تکلیف هم تعیین می کنند
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 13
    این آموزش و پرورشی ها چرا همیشه از دریافتی هاشون گلایه دارن؟! اغلب معلم هایی که تو سیستم به طور رسمی استخدام شدن دیپلمه بودن و حین خدمت با هزار جور تسهیلات ارتقاء دادن پایه تحصیلی شون رو، اونم بیشتر به خاطر بالا رفتن پایه حقوقشون، نه بالا بردن توانایی شون و دل سوزوندن برای بچه ی مردم. یه سره هم در حال اعتراض کردن هستن در حالی که دریافتی شون از خیلی های دیگه بالاتره تازه این که کارمندای دیگه همه ی سال دارن می رن سر کار (کاری به این که کارمندای دیگه تو طول زمان خدمت شون کار می کنن یا نه ندارم!)
  • باربارا IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    12 1
    اتفاقن یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور همین آموزش و پرورشه! باید یک آدم حسابی مدیریت اون رو به دست بگیره! همین کم اهمیت انگاشتن این وزارتخانه وضع آموزش این کشور رو به این فلاکت انداخته! همیشه باید باسوادترین، باوجدان ترین و دلسوزترین ها در راس این وزارتخانه قرار گیرند!
  • حسام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    21 4
    اولا: نجفی بهترین و موفق‌ترین وزیر آموزش و پرورش در ۳۴ سال گذشته بوده است. ثانیا: لطفا کسانی‌ که به روحانی رای نداده اند در مورد وزراي ايشان هم اظهار نظر نفرمایند.
  • حمید IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 3
    خدایا چراظلم خدایامعلمان دارند ازگرسنگی وفقر تلف میشن ای خدا کمک حکمهایی که زده بودند 12مرداددومرتبه کم شد خدایا حق معلمای بدبختوازمسئولین بگیر
  • زهرا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 3
    خدایا معلمان این قشر همیشه نالان را که وضعشون از همه کارمندا بهتره رو به راه راست هدایت کن!!!!
  • معلم IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 0
    اقای نجفی بهترین گزینه است
  • داریوش جلالی IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    4 0
    آقایون بزرگوار:در شرایط کنونی وزارت آموزش و پرورش دکتر نجفی را فریاد می زند چون هیچکدام از وزرای بعدی الحق و الانصاف نتونستند جایگزین خوبی برای ایشان باشند.شاید یکی از اولین مطالبات فرهنگیان از دولت یازدهم بازگشت دکتر نجفی به سکان وزارت باشد.لطفا سنگ لای چرخ نذارید و کارشکنی نکنید.
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    3 0
    امیدوارم وزیر جدید شادی و نشاط را به مدارس بازگرداند