در آخرین روز دولت دهم، مرکز امور زنان، معاونت شد

بیشتر طرحهای که در این چهارسال درحوزه زنان توسط مرکز امور زنان و خانواده داده شد روی کاغذ ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برخی فعالان این حوزه معتقدند که این مشکل به خاطر قوی دیده نشدن ساختار و جایگاه این مرکز است و این مرکز از جهت جایگاه قوی و همچنین از نظر ساختار قانونی نقایصی دارد.

شاید برای همین بود که پیشنهاد تشکیل وزارت زنان داده شد اما منیره نوبخت رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت وگو با خبرآنلاین وزارتخانه زنان را، محدود کردن آنها دانست: تمامی وزارتخانه ها حتی وزارتخانه هایی مانند صنایع و معاون و بازرگانی باید در حوزه زنان برنامه داشته باشند و حوزه زنان با تعریف در یک وزارتخانه محدود می شود.

پس از آن بحث شد تا مرکز امور زنان ریاست جمهوری، به معاونت بدل شود. این اتفاق نیفتاد تا سرانجام در آخرین روزهای کاری دولت دهم، مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رسماً توسط رئیس جمهور به سمت معاون رئیس جمهور در امور زنان ارتقای جایگاه پیدا کرد.

مریم مجتهدزاده در این باره گفت: تمام تلاش ما بر این بود که ارتقای جایگاه در حوزه زنان محقق شود تا در دولت‌های آینده زنان از جایگاه بهتری برخوردار باشند و این ارتقای سمت چند روز گذشته رسماً ابلاغ شد.

مجتهدزاده درباره بحث تشکیل وزارتخانه مستقل برای زنان از سوی دولت آینده تاکید کرد: هر پیشنهادی در ارتقای جایگاه در حوزه زنان خوب است و ما از آن استقبال می کنیم اما با توجه به جامعه 36 میلیونی زنان در کشور که طیف گسترده ای را شامل می شود باید از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده کرد و صرف یک وزارتخانه شاید چندان کارا نباشد.

هرچند خبر انتصاب مجتهدزاده به معاونت رییس جمهور امروز اعلام شده است،‌ اما تاریخ حکم او که امضای محمود احمدی نژاد را پای خود دارد، ۵ مرداد ۹۲ است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    10 21
    آفرین به احمدی نژاد
    • میلاد حمیدی IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      31 24
      معاونت زنان و حتی مرکز زنان و فراکسیون زنان تبعیض آمیز است و یا باید منحل شود و یا فراکسیون و معاونت مردان هم در مقابل و یا در کنار آن تشکیل شود...
    • بی نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      15 14
      چرا در نهاد ریاست جمهوری، معاونت مردان نداریم؟ چرا در مجلس، فراکسیون مردان نداریم؟ مگر ما مردان حق و حقوق نداریم؟ مگر مردان انسان نیستند؟ چه کسی باید از حقوق آقایان دفاع کند؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      1 1
      هر وقت نصف کابینه وزرا رو زنان تشکیل دادند نصف مدیران مملکت رو خانمها تشکیل دادند نصف نمایندگان مجلس ، مجلس خبرگان و شورا ها رو خانمها تشکیل دادند اون موقع اعتراض آقایون در مورد تشکیل معاونت مردان صحیحه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    10 22
    بازم احمدی نژاد. روحانی یاد بگیر!
  • آناهیتا IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    32 25
    میلاد حمیدی بدو بیا!!!
  • رضا A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    15 16
    از ما مردان است که بر ماست! آن قدر به زنان امتیاز می دهیم تا فردا بر ما شاخ شوند! البته الان که قدرتی ندارند هم شاخ شده اند وای به حال آن روز! خدا به ما رحم کند.
  • mms IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    12 10
    اقایا نسایت خبر انلاین شما نظرات معتدلانه ما را اد نمیکنینید. بنده با یکمدرک دکترا و مدرکی دیگر معادل وکمی کمتر از دکترا در رشته دیگر و عضویت در شورای مرکزی حزبی از احزاب جمهوری اسلامی ایران اعلام امادگی میکنم با تمام کسانی که با زنان ضدیت دارند . در 3 مقوله جدا گانه اسلام - عرف - حدیث . با هر کس و کسانی که مدعی هستند مباحثه کنم . در صورت نظر مساعد از من ایمیل صحیح خودم را بخواهید تامباحثه با شرایط خودتان انجام شود .
    • میلاد حمیدی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      7 15
      شما اصلا مباحثه گر نیستید. نظراتتان خنده دار است. واقعا اطلاعات خیلی ضعیفی دارید و احساسی نظر می دهید. کسی که می خواهد بحث کند باید به یک حد و مرتبه ای رسیده باشد.