فارس نوشت:

 دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از رایزنی سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور برای واردات سه هزار دستگاه کامیون دست دوم فرسوده به کشور، گفت: این در حالی است که 7 هزار دستگاه کامیون تولید داخل در انتظار خریدار مانده است.

احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی برای واردات 3 هزار دستگاه کامیون دست دوم با شرکت آمیکو مذاکره کرده است.

وی ادامه داد: باعث تأسف است که در سال حماسه اقتصادی و در شرایطی که باید از تولید‌کنندگان داخلی حمایت شود، بحث واردات کامیون دست دوم مطرح و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان به اندازه یک سوم تولید سال 90 ، خودرو تولید می‌کنند، افزود: واردات کامیون دست دوم به کشور در حالی مطرح شده که 7 هزار دستگاه کامیون CKD در پارکینگ شرکت آمیکو در انتظار خریدار است.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان، توقف اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی، دلیل اصلی کاهش تقاضا برای خرید کامیون‌های تولید داخل است و بازار خودروهای داخلی با رکود همراه شده است.

وی، دلیل اصلی عدم فروش کامیون‌های آمیکو را نبود تقاضا برای خرید عنوان کرد و گفت: در زمینه تأمین قطعه برای تولید این کامیون‌ها کمبودی نداریم.

وی با بیان اینکه در اروپا از کامیون‌های جدید معمولاً در سه شیفت کاری استفاده می‌شود، گفت: به این ترتیب عمر واقعی کامیونی که سه سال کار کرده است، حدود 9 سال خواهد بود و خرید و استفاده از این کامیون‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: علاوه بر این، واردات کامیون‌های دست دوم، ارزبری بالایی را بابت تامین قطعات یدکی به همراه خواهد داشت.

3131

کد خبر 306639

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    37 4
    همین کامیونهائی هم که شما تولید کردید کم از رده خارج نیستند
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    43 4
    خودروسازها خودشون از چین کامیونهای بنجل و بدرد نخور وارد و مونتاژ میکنن اسمشو میذارن حمایت از تولید داخلی ، والاکامیونهای دست دوم اروپایی شرف دارن به کامیونهای صفر مونتاژ داخلی (چینی) .
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    11 35
    با سلام اينجانب از پرسنل شركت بزرگ ايران خودرو ديزل هستم بزرگترين كارخانه خاورميانه كه داراي يكي بزرگترين سالنهاي سرپوشيده دنيا ميباشدشركت بزرگي كه به واسطه تحريمهاي ظالمانه كمرش خم شده ولي نشكسته و با 20 تا 30 درصد ظرفيت خودش كار ميكنه كه البته با تدايبر مسئولين،اين شركت هنوز روي پا هست و به حيات خودش ادامه ميده و بواسطه اين تحريمها متاسفانه رو به محصولات چيني آورده ولي بازهم با مشكل نقدينگي همانندساير توليد كنندگان دست به گريبان هست واقعاً باعث تأسف هستش در سالي كه رهبر انقلاب همه را به جهاد اقتصادي تشويق ميكنند صحبت از ورود كاميونها دست دوم هستش فقط كافيه كساني كه اين فكر اشتباه رو كردن به اين شركت قطعات برسانند تا اين شركت ظرف مدت حداكثر سه سال تمام كاميونهاي ايران رو نو كنه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    26 2
    خداییش شما نگاه کنید این کامیون های بنز چند ساله دارن کار می کنن؟ عین بنز دارن کار می کنن. یعنی میشه با آمیکو مقایسه اش کرد؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    3 0
    عزیزانیکه مخالف واردات کامیون دست دوم هستید از قدیم گفته اند به نان مردم نزنید در اینگونه معاملات هم در قیمت خرید میتوان تبانی کرد و هم کمیسیون خوبی پرداخت میشود لذا جلو نان خوردن این حضرات را نگیرید خوب نیست.
  • علی A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    3 0
    راناراباقیمت14ثبتنامکردم الان 30دادم هنوزم ازش خبری نیس فقط دروغ دروغ

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین