ایرنا نوشت:

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: براساس مصوبات جدید، مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل ۳ سال در خارج اقامت داشته باشند می توانند به مدت ۳ ماه و حداکثر ۲ بار در سال بدون تعیین تکلیف سربازی به کشور سفر کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی از شرایط جدید مشمولین ایرانی خارج از کشور خبر داد و پیرامون شرایط جدید این مشمولین و چگونگی اخذ مجوز ، افزود: این افراد بایستی به سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و قبل از ورود به کشور گذرنامه خود را به مهر اجازه تردد که قبلا برای این کار پیش بینی شده است، مهمور کنند.
کمالی پیرامون زمان انجام این شرایط ویژه برای ایرانیان مشمول خارج از کشور گفت: مهلت اجرای این مقررات تا سال ۱۳۹۶ است.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که با توجه به مقررات در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند و یا فرزندان مامورین جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که والدین خود را همراهی می کنند از این قانون مستثنی هستند و طبق قوانین مربوط ، در صورت لزوم می توانند بیش از سه ماه نیز به کشور مسافرت کنند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: از زمان ابلاغ این مقررات، اجرای مقررات مصوب سال ۸۵ که به مشمولین ایرانی که قبل از سال ۸۳ از کشور خارج شده بودند اجازه خرید سربازی می داد، متوقف می شود.
کمالی یادآور شد: کسانی که قبلا براساس مقررات قبلی جهت خرید سربازی اقدام کرده و تشکیل پرونده داده بودند، مقررات جدید عطف به ماسبق نشده و براساس قانون قبلی به وضعیت آنان رسیدگی خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    54 10
    برای داخل چطور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      81 63
      مگه همه ایرانی نیستیم،چرا خون اون ها رنگین تره؟!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      94 45
      بالاخره یه فرقی باید بین شما و آقازاده ها باشه دیگه.
    • بی نام DE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      121 6
      ای خدا این سربازی اجباری رو ریشه کن کن بلای خانمان سوز بنده و خیلیا شده کسی هم که به فریاد ما جز تو گوش نمیده
    • دانیال GB ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      70 8
      اون هایی که خارج هستن اگه بهشون معافی ندن خوب پاشونو دیگه توی مملکتشون نمیزارن، اینجوری خوبه یا اینکه حداقل بیان و عشق و علاقشون رو به کشورشون از دست ندن. به نظر من این قانون بی نظیره. مخصوصا که اگه ایرانی خارج از کشور تصمیم به برگشت بگیره باید سربازیش رو بره،‌ولی اگه تصمیم به برگشت نداره حداقل برای دیدار از خانوادش و زیارت امام رضا (ع) و دیدن کشورش میتونه بیاد ایران و چه بسا سرمایه های زیادی رو هم وارد کشور بکنه.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      13 32
      ما که رفتیم حالا به شما رسیده شده بلای خانمانسوز
    • رضا A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      29 6
      خیلی عذر می خوام شما که ایران هستین اگه سربازی نرین زندانیتون می کنن؟ اگر منظورتون اینه که اجازه خروج از کشور بدن به بچه هایی که ایران هستن این قابل پرسشه و البته راههای متعددی هست برای این کار. نکته ی دیگه اینه که خیلی از کسانی که خارج از کشور هستن و مشمول، تا همین الان هم کم کم ۱۵ ملیون پول ناقابل به عنوان ضمانت به نظام وظیفه دادن که طبیعتن با برگشتنشون به حساب نظام وظیفه ریخته شده،..
    • سعید A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      35 2
      دوست عزیز افراد زیادی از دیدن خانواده و عزیزانشون محروم هستند که از این طریق می تونن سالی دو بار همدیگه رو ببینن. در ضمن اکثریت این افراد آقازاده نیستند و آقازاده ها تسهیلات بهتری دارند. امیدوارم برای داخلی ها هم این مساله حل بشه، اما اینطوری نباشه که از خوشحالی بقیه ناراحت بشیم
    • احمد A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      11 1
      این میتونه مشکل تعداد کثیری از نخبگان خارج از کشور رو حل کنه. قابل توجه دوستانه داخل کشور که تنگ نظر‌آنه اعتراض میکنند؛ مشمولین خارج از کشور برخلاف داخل کشور از هیچ یک از مزایای، نخبگی، انجام طرح پژوهشی، کاهش طول خدمت، امریه، ... برخوردار نیستند، و در صورت برگشت مجبوراً با مدرک دکترا و فوق لیسانس، مستقیم برن خدمت در مرکز نظامی. فکر کنید کسی‌ که از بهترین دانشگاههای اروپا و آمریکا دکتراشو گرفته، زن و بچه داره، و در خارج از کشور مشغول کار، بخواد بیاد بره سربازی با حقوق ۵۰ هزار تومن !!! این باعث شده این افراد حتا فکر اومدن به کشور رو هم نتونن بکنن، حتا اگه پدر و مادرشون فوت کنه
    • محمد A1 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      16 2
      یوهو،اگه راست باشه میتونم برم ایران، یوهو
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 24
      آقا رضا،15 میلیون برای کسی که اونجاست پولی نیست،در ضمن اگر یربازی نریم خیلی از خدمات را نمی تونیم دریافت کنیم و اگر در حین سربازی اون رو ول کنیم،بازداشت میشیم
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      8 3
      فرض کنید در سال 77 دو جوان 20 ساله خامی کرده و به خدمت نمیروند. اکنون آنها هر دو 35 سال سن دارند. یکی از آنها از طرق غیر قانونی از کشور فرار نموده و دیگری بعدها ازدواج کرده و بدون کسب حقوق اجتماعی ناشی از نداشتن کارت پایان خدمت به امرار معاش پرداخته و خرج خود و همسر و فرزند صغیر خود را تامین مینماید. از دیدگاه قانون فعلی نفر اول باید مشمول بخشش قرار گیرد تا با خانواده ای که تعمدا رها نموده ارتباط عاطفی بر قرار کند و نفر دوم باید ضمن قطع ارتباط عاطفی با همسر و فرزند به خدمت اعزام شده و تکفل مالی خانواده او نیز با خدا است!!!!! احسنت به این تدبیر سردار
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    توی ایران جوان ها با ارشد و دکترا باید برن سربازی بعد فرت و فرت برای عزیز دردانه های خارج از کشور تسهیلات میذارن
    • رضا A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      دوست عزیز کسایی‌ که داخل کشور هستند این شانس رو دارن که از مزایای مثل نخبگان و امریه استفاده کنند. کسایی‌ که بیرون از کشور هستند به این چیزا فکر هم نمی‌تونن بکنن.
    • حسین 128 A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      14 4
      جالبه هرروز یک تصمیم می گیرند یه روز اجرا یه روز لغو یه روز مجلس یه قانونو تصویب می کنه برای اجرایی شدن دوباره لغو می کنه نمونش معافیت دوبرادری اول مجلس گفت اجرا شه حالا گذاشته به عهده ی نیروهای مسلح آخه این عدالته که یکی مثل من دو برادرش رفته خدمت و خودشم فوق لیسانس داره 21 ماه خدمت کنه یکی دیگه که مثلا تک پسره و دیپلم داره اون هم 21 ماه از یک خانواده چند نفر باید قربونی تصمیمات غلط شوند سه تا 21 ماه میشه 63 ماه. یعنی 63 ماه دوری از یک خانواده
    • بی نام CA ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      9 1
      شما هم پا ميشدی ميرفتی.
    • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 2
      چی میگی آقا رضا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داداش من با مدرک مهندسی برق از دانشگاه سراسری داره تو کوه و کمر شب و روز فقط پست میده(مرزبانی)!!!!!!!هیچ کجا امریه نمیدادن...باید حتمآیه پارتی واسه گرفتن امریه میداشت که نداشت.........اونوقت تو از مزایا تو مملکت میگی واسه ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      10 1
      من واقعا از بعضی از مردم تعجب میکنم. طرف به جای اینکه بره برای حق خودش از مسیولین توضیح بخاد میگه حالا که من حقم ضایع شده باید حق بقیه هم ضایع بشه تا برابر بشیم! به جای اینکه از تسهیلات جدید برای مشمولان خارج از کشور ناراحت باشید و بهش اعتراض کنید به وضع مشمولان داخل کشور اعتراض کنید. خب شما فکر کن الان بیای اعتراض کنی چرا مشمولان خارج از کشور این تسهیلات رو دارن و مسیولین همیشه زحمت کش! بیان این تسهیلات نیم بند رو بردارن، اون وقت وضع شما بهتر میشه؟ از وضعی که داری راضی تر میشی؟ مشکل ما اینه که بعضی از مردم دوست دارت به جای اینکه وضع خودشون بهتر بشه، دوست دارن اوضاع همه با هم برابر باشه حتی اگر به قیمت بدتر شدن اون اوضاع باشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    سردار عزیز.مشمولین داخلی داخل ادمیزاد نیستن؟ مزایایی ندارن؟ تحصیلکرده ها کسری خدمت ندارن؟ متاهلین؟ تک فرزندان؟
    • امیر IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      4 0
      نه دیگه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    تصمیم های خوب و درست شایستة تقدیره. ممنون بابت این تسهیلات. دل مادرای زیادی شاد میشه و خیلی از بچه ها بعد از سالها می تونن خانوادشون رو ببینن.
    • رامین A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 2
      من خودم بعد 3 سال میرم
  • حمید A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    74 11
    به نظر من تصمیم بسیار درست و به جائیه. کسایی‌ که سالها به خاطره سربازی نمی‌تونن تردد کنن این شانس رو پیدا می‌کنن که خانواده‌ها و کشورشون رو ببینن. جدای از این، می‌تونن سر منشأ کارای زیاد و بزرگی بشن که مستلزم حضور فیزیکی این افراد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    61 16
    یکی باید 3تا پسر خانوادش برن خدمت، یکی هیچکودومش نمیره ! آخه این عدالته ؟
  • سمانه.م EU ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    64 10
    چناب سردار،لطفا خرید سربازی را برای آنهایی که بیش از 5 سال است خارج از کشور هستند بگذارید.این چه تنگ نظری است که فکر می کنند تبعیض است.این طور فقط از بازگشت عده ای ازنخبگان که دوست دارند به ایران برگردند ولی مسلما پس از چند سال زندگی در خارج از ایران سخت است که به محض بازگشت به سربازی بروند هرگز به ایران بازنگردند وجذب ادرات وکارخانه ها در خارج از کشور شوند.برادر من وچند نفر دیگر از دوستانش همین وضعیت رادارند.آنها پزشکی خوانده اند هفت سال در لندن زندگی کرده است حالا چه طور برگردد؟با وجود علاقه بسیار به بازگشت به ایران الان در یک بیمارستان لندن مشغول شده است ومادرم شب وروز از دلتنگی اش گریان است. تمام دلخوشی اش این است که هرروز مصاحبه های شما رادنبال کند......به فکر این نسل از نخبگان باشید.
    • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 4
      مگه ماها که تو ایران هستیم چه مونه؟ ماها در کشور نخبه نداریم؟ ما ها بریم سر بازی زندگی مون عقب نمی افته؟ چرا؟
  • bi naam A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    137 9
    من نمیدونم چرا ما ایرانیا اینجوری هستیم. ی اتفاقی افتاده، یه شرایطی واسه ی عده از هموطن ها فراهم شده که بتونن بیان خانوادهاشون رو ببینن. بعد ی سری دیگه از ماها که توی ایران هستیم به جای اینکه تلاش کنیم واسه خودمون هم ی مزیت بگیریم ، اعتراض میکنیم که چرا به خارج رفته ها مزیت دادین ؟ ازشون بگیرین این مزیت رو ، دل ما هم خنک میشه! عزیزم ما که تو ایران هستیم، باید از این فرصت استفاده کنیم واسه خودمون هم درخواست تسهیلات بدیم، نه اینکه بگیم آقا این تسهیلات رو از اونا بگیرین !!!! آخه چرا ما اینقدر سطح فکرمون پایینه ای خدا !!!
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      9 29
      مغالطه می‌کنید. بحث هیچ‌کس در اینجا شخصی نیست که آنها نیایند خانواده‌شان را ببینند. بحث اینجاست که تفاوت این افراد خارج‌رفته با افراد داخلی در حوزه‌ی قوانین نظام‌وظیفه چندان به عدالت شباهت ندارد. آیا اینجا هم می‌توان حین خدمت ۳ ماه رفت خانواده را دید و برگشت؟ یا نه! مرخصی یک روز در سی روز است؟!
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      102 5
      به امید حذف سربازی اجباری برای همه فرزندان ایران زمین
  • مجید RS ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    13 23
    من که رفتم هر چی دلتون میخواد رای منفی بدید
  • وحید IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    31 0
    کسانی که با کاهش مدت خدمت سربازی موافق هستند مثبت بزنند... به خدا 21 ماه خیلی زیاده... با کاهش آن شاید از افزایش سن ازدواج جلوگیری شود
  • دخو IT ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    9 2
    از معافیت متاهل ها چه خبر؟
  • علیرضا IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    34 6
    سردار تو را به وجدانت فکری به حال مشمولان غایب متأهل بالای 35 سال کنید که با داشتن زن وبچه باید غایب باشند حتی حاظریم با قسط بندی شرایط خرید سربازی را فراهم کنید که خانواده ها استرس رفتن پدر خانواده به سربازی نداشته باشند به امید اون روز
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      5 22
      اخه وقتی مشکل سربازی تو هنوز حل نکردی برای چی ازدواج کری ببین اگه قرار بود برای متاهل ها بخششی باشه اونطوری همه ازدواج میکردن که نرن سربازی تو باید قبل ازدواج به فکر سربازی بودی حالا هم تقصیر خودته
    • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      9 0
      در شرایطی که ازدواج کردیم خرید خدمت شامل حالمون می شد که یک شبه همه چی بهم ریخت و ما موندیم و خرج زندگی و غیبت اجباری الان هم اگه هزینه زندگی رو عادلانه نظام وظیفه بده حاضریم بیایم
    • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 8
      میخواستی هل نشی بری ازدواج کنی
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 4
      دوست عزیز،تو که قانون را میدانستی برای چی ازدواج کردی و بچه دار شدی؟ مگر باید فرقی بین من مجرد که میخوام اول برم سربازی بعد با اونی که خیلی دوسش دارم ازدواج کنم وتو باید باشه؟مگه من و همسر آینده ام دل نداریم؟ اگر اینطوری باشه هرکسی میگه ازدواج کردم و بچه دارم پس سربازی نرم! این که نمیشه عدالت!
  • امیر A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    60 9
    سلام. من هم هشت سال هست که از کشور خارج شدم و فقط یک بار (پایان دوران تحصیلم) به ایران برگشتم. الان اگر خدای نکرده برای پدر یا مادر پیر من اتفاقی بیفته نمیتونم به ایران برگردم. اینکه من سربازی نرفتم به یک سمت، اما اینکه ایرانی هستم، مملکتم رو دوست دارم و می خوام جدا ازش نباشم هم مطرح هست. این قانون فعلا ابلاغ شده.. معلوم نیست که کی این قانون اجرا میشه!
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      11 86
      اگر واقعا پدر و مادر و کشورت را دوست داشتی،میامدی اینجا سر بازیت را میرفتی،این حرف ها همش بهانه است
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      7 61
      اگر شما مملکتت رو دوست دارین می تونین تشریف ببرین سربازی مثل کلی جوون دیگه که بهترین سالهای عمرشون رو دارن خدمت می کنن.
    • بی نام NO ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      34 3
      یعنی بخل و حسادت و تنگ نظری ما ایرانیا رو هیچ قوم دیگه ای ندارن!
  • nabi adam A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    12 1
    تصمیم خوب و درست
  • ایرانی سرمایه گذار A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    31 1
    بسیاری از سرمایه داران مقیم خارج به خاطر مشکلاتی که برای بچه هاشون هست بر نمیگردن،،،،اگه میخواهید سرمایه های فکری و علمی و مالی به ایران برگردن باید بیش از این تسهیلات بذارید....خیلی ازاونها 2 ملییتی هستندمثلا پسر من متولد خارجه و فارسی بلد نیست ...هیچ هزینه ای هم برای ایران نداشته... شما انتظار دارید توی ایران بره سربازی. این موانع فقط به ضرر اقتصاد و سطح علمی کشور هست.تا برای خانواده م شرایط مناسب نباشه متاسفانه نمیتونیم سرمایه گذاری کنیم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    16 3
    متاهل ها هیچ جایگاهی تو این تصمیمگیری ها ندارن؟؟؟؟؟؟؟!!!!! یکی به فکر متاهل ها باشه
  • بی نام IN ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    80 1
    متاسفانه بعضی از هموطنان ما در ایران پس از انتشار چنین اخباری آنچنان با واژه های تلخ و گزنده به سمت فرزندان ما که در آن سوی مرزها مشغول تحصیل و زندگی هستند هجوم می آورند که گویی این قانون برای راحتی بیشتر دشمنان خونی آنها تصویب شده...به عنوان یک مادر متاسفم برای کسانی که فکر میکنند تمام جوانان ایران زمین تا ابد باید تاوان سربازی رفتن آنها را پس دهند و جز با سربازی رفتن تک تک پسرهای ایران،دلشان آرام نمیگیرد...ای کاش گاهی اوقات میتوانستید فکر کنید که مشکلات همه آدمها،با هم یکی نیست...
  • سعید A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    27 0
    آقا من درست فهمیدم ؟ یعنی کسی که سرباز غایب باشه و خارج از کشور ، میتونه 2 بار بیاد ایران بدون اینکه بگیرنش و بگن برو سربازی؟!! خواهشن یکی جواب بده ! من مادرم الان چند ماه مریضه و اگه اینطور باشه که من فهمیدم ، همین فردا میام ایران واسه دیدنش
    • سیاوش NL ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      7 0
      منم همین سوال رو دارم. خبر خیلی مبهمه.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 0
      منم همین مشکل دارم و الان سال هاست منتظر کوچکترین راهه چاره ای هستم که حتی شده واسه ١ ساعت برم ایران و برگردم ..امروز رفتم سفارت ایران اما هیچ اطللا ای نداشتن ، کسی میدونه از کی و چطوری باید اقدام کرد
    • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      1 0
      بله درست متوجه شدید!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    55 2
    کلا من با سرباز رفتن مخالفم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    7 0
    ان‌شاءالله برای همه تسهیلات فراهم بشه. و یه پیشنهاد: بعضی جاها پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند، که تو 21 ماه خدمت میشه 3 ماه تعطیلی. چطوره در راستای برقراری عدالت از طول خدمت سربازهایی که پنج‌شنبه‌ها تعطیل نیستن 3 ماه کم بشه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    12 1
    اجباری رو به جای دو سال بکنیدش 3 الی 6 ماه آموزش نظامی . تا چند سال هم میتونید دوره های کوتاه مدت یادآوری بگذارید که آمادگی دفاعی کشور در مجموع افزایش پیدا کنه. نظامی گری حرفه ای رو هم به عنوان یک فرصت شغلی در اختیار افرادی بگذارید که استعداد و علاقه اش رو دارند و توی ایران کم هم نیستن.
  • م IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    2 2
    یه فکری برای قانون هایی که برداشتید بکنید مثل(قانون سه برادری)
  • سينا DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    15 0
    و ميخواستم بدونم كه مشمولان فراري خارج از كشور هم ميتونن از اين قانون برخوردار بشوند؟
  • ali A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    29 1
    بلاخره بعد از ٦سال تونستم برم ايران خانوادهمو ببينم اصلاً باورم نميشه روحاني مچكرم
    • بی نام A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      0 2
      باور کنید به روحانی ربطی نداره
  • هاتف IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    15 0
    به هر حال خیلی بهتر از اینه که بهت بگن دیگه هیچوقت نمیتونی بری کشورت و اگه بری دستگیر میشی! یکی از بهترین و روشن‌فکرانه‌ترین قوانینی هست که تو این چند وقت شنیدم. ممنون از کسانی که پشتش هستن.
  • مهسا IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    4 0
    با سلام ، فردی 34 ساله که 7،8 سال پیش فوق لیسانس شریف گرفته ، دو فرزند هستن و این فرد فرزند دوم ، و پدر 64و65 ساله هستن و سالم ... الان هم سرباز غایب محسوب میشه ، آیا معاف میشه ؟ کجا بره ؟ چی کار کنه ؟؟؟ ... مرررررررسی
    • مسعود A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      0 0
      با سلام. من سربازمعاونت نیرو نظام وظیفه هستم-اصطلاحا باید خلآ خدمت بکشه-یعنی یه مدت غیبت براش محاسبه میشه که باید بره خدمت کنه-مدت خدمتتو اگه خواستی از فرماندم بپرسم
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    13 0
    امروز سر افطار دعا میکردم پسرم را ببینم دعام مستجاب شد دل یک مادر را شاد کردی روحانی فکری هم برای معافیت بچه ها خارج از کشور بکنید زنده باشی دعا گو هستم از بجنورد
    • بی نام EU ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 1
      ربطی به روحانی نداره.ربط به مجلس شورای اسلامی داره
  • سهیل اربابی EU ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 2
    دوستان من سوال دارم ! تا قبل این کسایی که مشمول بودند و در خارج ؛ مگه میشد سربازیشونو بخرن ؟ الان ینی بیان ایران نمیبرنشون سربازی ؟ دوباره برمیگردن فرنگ ؟ اگه اینطوری باشه که جالبه !
    • آریـــا.م EU ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 0
      سهیل جان از اتحادیه اروپا آی پی داری ؟ نه دیگه گویا نمی فرستند ولی هنوز ابلاغ نشده و تاریخ عملی شدنش معلوم نیست
  • آرش A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    با عرض سلام خدمت دوستان ، من خودم ٦ساله خارج از ايرانم با شنيدن اين خبر خيلي خوشحال شدم ،ولي اين خبر مبهمه اخه من اين جا به سفارت ايران تو كويت كه زنگ زدم گفت هنوز به ما چيزي نگفتن ،اميدوارم كه اين تسهيلات لغو نشه ، ميخواسم بدونم اين سايت اونقد معتبر هست كه خبر رو انتشار كرده ؟ چرا تو سايت نظام وظيفه چيزي ننوشته ؟ چرا تو تلويزيون چيزي نگفته ؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 1
    شما هم ميتونيد إز خوشي بقيه خوش باشيد.نسبت بهم مهربان باشيد تا خدا هم با شما مهربان باشه.بهر حال خدا خير بده به كسي كه دل ديكران را شاد ميكنه.متشكرم
  • علی A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    10 2
    من در جنگ در منطقه سومار و میمک سرباز بودم و بارها به مرگ نزدیک شدم...الان شرایط فرق میکنه...ایرانی های زیادی در خارج داریم که خوشبختانه دارای سرمایه های عظیم فکری و علمی و مالی هستند...برای برگشتن آنها حتی اگه بچه ها شون رو معاف کنند منطقی هست...برای به خدمت گرفتن سرمایه های مالی و فکری و توانایی هاشون باید براشون جدابیت ایجاد کنیم نه دافعه....
  • هادی A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    6 1
    قانون خوبی هست ،،،فکر میکنم باعث بازگشت عده ای از سرمایه داران و متخصصان مقیم میشود. ما که برای جذب سرمایه خارجی به هر دری زدیم و موفق نشدیم.... حالا با کمی تعامل و نرمش میتونیم سرمایه های ایرانی و متخصصای خودمون رو برگردونیم...
  • احمد A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    4 1
    من خودم ایران هستم و سربازی رفتم...ولی با این قانون موافقم.چون باعث میشه چند نفر از اقواممون که اون ور هستند و اتفاقا آدم حسابی هم هستند برگردن و اینجا کار و باری راه بندازن.و گروهی از ما بیکارا ور مشغول کنن.
  • بیژن A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    5 1
    علی با نظرت موافقم با سختگیری و بستن راه ورود چیزی عاید کشور نمیشه
  • مهدی A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 1
    به نظرم این قانون بیشتر برای استفاده از ظرفیتهای ایرانیان خارج از کشور تصویب شده و به نفع کل نظام و کشور توجه داشته تا گروهی خاص. بازگشت عده زیادی از این هموطنان باعث خیر و برکت است.با تشکر از خبر آنلاین.
  • امید US ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    6 0
    با اینکه خبر خوبی هست...اما کاهش باز می شد خرید اما با این حال سفارت کشور تابعه من تایید کرد خبر را...از طرفی به بعضی دوستان بگم که من الان 6 سال مادر و پدر و مو ندیدم دوست عزیز..تو ایران هیچی هم ندارم که بخوام واسش دلم تنگ شه جز اونا...حالا اینا بخوان کمک کنن و نکنن به حال ما فرقی نداره...دوست عزیز سال اولش سخته...اما انقدر تبع و نظرت و بلند کن که از خوشی دوست دیگت خوشحال شی نه ناراحت...
  • پیام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    6 0
    سلام.پس از انتشار این خبر خیلی از هموطنا مون جشن گرفتن .از جمله خونه ما و مادر بزرگم چونکه قراره پسر دایی هام که متولد اروپا هستند و مادرشون خارجیه به ایران بیان و دایی ما که از سرمایه دارها و کار آفرین های ایتالیا هست قول داده بلافاصله در ایران هم یک کار شروع کنه تا انشا الله گروهی از بیکارهای فامیل و هرمون رو مشغول کنه.با تشکر از کسانی که این قانون رو تصویب کردن.منتظر تسهیلات بییشتر هستیم
  • سلیمان A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    7 3
    تاثیر اینگونه قوانین را میتوان در میان مدت و بلند مدت دید.در شرایط فعلی کشور از کمبود متخصصین واقعی در بسیاری رشته ها و سرمایه گذار در بسیاری پروژه ها رنج میبرد. و میدونیم که متاسفانه ایرانیان زیادی چرخ اقتصاد کشورهای دیگر را میچرخانند. به منظور استفاده از این نیروها حتی اگر اونها رو معاف کنند باز هم به نفع کل کشور هست.
  • آرمین US ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 1
    نفهمیدیم، توی خبر سایت ب.ب.سی، قسمتی هست که میگه اگه دوستان عزیز با وثیقه رفتن و برنگشتن (فراری) هم شامل این قانون میشوند. ولی الان ... چیزی نمیبینم. میشه کسی راهنمایی کنه؟
  • بی نام DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    1 0
    با سلام و تشکر ... متاسفانه علیرغم اینکه سردار فرموده اند هماهنگی های لازم با سازمان وظیفه عمومی و وزارت امور خارجه صورت گرفته، نمایندگی های وزارت امور خارجه در داخل و خارج منتظر ابلاغ دستور اجرای این مصوبه جدید هستند... آیا امکان تسریع در ابلاغ و اجرایی شدن مصوبات وجود دارد؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    3 0
    سلام تشکر به خاطر تسهیلاتی که برای جوان ها فراهم کرده ای ببخشید این تسهیلات جدید چه روزی عملی میشه اونای که خارج هستند می خواهند به ایران برگردند ممنون میشم زود جواب بدهید