۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲

حسن هانی زاده در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره وضعیت مصر و چرایی سرنگونی مرسی نوشته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در مطلبش درباره چرایی سرنگونی تراژیک مرسی با یک کودتای نظامی نوشته است:

«مرسی در طول دوره یکساله ریاست جمهوری خود دایره مشارکت جمعی را تنگ کرد و همواره تابع دستورات دفتر ارشاد اخوان المسلمین بود. گرایش مرسی به سلفی ها و بهره گیری از ادبیاتی کاملا تهاجمی برای انزوای رقبای سیاسی خود به تقویت جبهه نجات ملی به رهبری محمد البرادعی منجر شد.
ترور دردناک شیخ حسن شحاته رهبر شیعیان مصر و3 تن از یاران وی توسط گروه های سلفی تکفیری خشم عمومی را از شیوه های رفتاری سلفیها بر انگیخت... ارتش مصر نیز که حاکمیت اسلام گرایان را بر نمی تابد با اشاره امریکا وارد عمل شد و محمد مرسی را بر کنار کرد. لذا با توجه به سخنرانی اخیر محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین در جمع هواداران مرسی در مسجد رابعه العدویه که گفته بود مرسی باید به قدرت باز گردد، این کشور وارد مرحله خطرناکی شده.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:
«اگر رهبران سیاسی مصر نتوانند در محیطی آرام وبه دور از انحصار طلبی ها مشکلات خود را حل کنند قطعا مصر به سمت تقابل فیزیکی میان جریان های اسلام گرا و نیروهای مسلح حرکت خواهد کرد و این کشور در نهایت به سرنوشت الجزایر در سال 1992 دچار خواهد شد. آنگاه است که پیش بینی نجیب محفوظ نویسنده فقید مصر که گفته بود هر تغییر غیرتدریجی در مصر به بروز خشونت های غیر قابل کنترل منجر خواهد شد محقق خواهدشد.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    3 3
    اتفاقا خیلی هم خوب یود ..