سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: اکثر وزیران رای اعتماد می گیرند/ ظریف در مجامع بین‌المللی شناخته شده است

سیدحسین نقوی حسینی می گوید اکثریت وزیران پیشنهادی از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در تشریح ویژگی های وزرای پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی به مجلس گفت: هدف مجلس کمک به کابینه یازدهم برای رفع مشکلات موجود در کشور است و جمع بندی مجلس این است که اکثریت وزرا رای اعتماد خواهند گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ویژگی های وزیران معرفی شده به مجلس گفت: اکثریت وزرای پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت و این افراد شناخته شده هستند و تجربه و داشتن برنامه از جمله ویژگی های آنها است.

وی ادامه داد: البته بنده با کلیت کابینه موافق نیستم و در جلسه های رای اعتماد در مخالفت با وزرا سخن خواهم گفت اما جمع بندی مجلس این است که اکثریت وزیران معرفی شده رای اعتماد خواهند گرفت و هدف مجلس کمک به دولت یازدهم است.

نقوی حسینی درباره گزینه پیشنهادی روحانی برای وزار امور خارجه تصریح کرد: آقای ظریف از وزرای پیشنهادی است که هم تحصیلات و تجربیات مناسبی دارد و هم این که در عرصه بین المللی روابط خوبی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شرایط حساس ایران در مجامع بین المللی گفت: آقای ظریف در دنیا شخصیت شناخته شده ای است و روابط بین المللی خوبی نیز دارد.

وی گفت: روز گذشته وزیر خارجه پیشنهادی روحانی در جلسه کمیسیون امنیت ملی به خوبی به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داد و سعی کرد نمایندگان را قانع کند.

نقوی حسینی با بیان این که نمایندگان تا پیش از برگزاری جلسات رای اعتماد برنامه های وزیران پیشنهادی را بررسی می کنند، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی عصر امروز برنامه های وزیران پیشنهادی اطلاعات و دفاع را مورد بررسی قرار می دهند و عصر یکشنبه نیز میزبان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیشنهادی خواهند بود.
/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =