حسن روحانی تصریح کرد: سفر من به نیوریورک در دست بررسی است، و رفتن یا نرفتن در آینده مشخص می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به این پرسش که در صورتی که حلقه تحریم ها تنگ تر شود،چه تصمیمی خواهید گرفت، اظهار داشت: بنده نگفتم خوشبینم، عرض کردم بد بین نیستم به این دلیل که ما با منطق و استدلال وارد مذاکره می شویم و بدترین شیوه این است که تند و بلند حرف بزند و آرام عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ایران به دنبال حقوق خود است،افزود: فعالیت ما قانونی و صلح آمیز است و اگر نشد در مصاحبه های بعدی درباره برنامه مان صحبت می کنیم. ولی بدانید ما راهکار داریم که اگر لازم باشد به صورت آلترناتیو آن را انجام می دهیم.ولی الان می خواهیم بگویم بد بین نیستم و مسیر را ادامه می دهیم .
رئیس جمهور در پاسخ به یک خبرنگار خارجی که از او درباره اینکه در سفرش به نیوریک برای مجمع عمومی سازمان ملل با اوباما ملاقات می کند و اینکه فکر می کند دورنمایی برای مذاکره با آمریکا وجود دارد یا خیر، گفت: سفر من به نیوریورک در دست بررسی است و هنوز مشخص نیست که می روم یا خیر و کارگروه سیاست خارجی ما این موضوع را بررسی می کند.ممکن است این سفر انجام بشود یا نشود.
وی تاکید کرد:چیزی که برای ما مهم است احقاق حقوق مردم است و بقیه مسائل فرعی است و نسبت به مذاکره آمریکا هم اعلام شده که اگر حسن نیت را ببینیم ، اگر احترام متقابل را شاهد باشیم و احساس نکنیم دستور کار پنهانی وجود دارد، مذاکره می کنیم.این مسائل که با چه کسی دیدار می کنیم، مسائل فرعی است.

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که "در چند سال اخیر ارزش پول ملی سقوط کرده و از طرف دیگر تورم افزایش پیدا کرده ولی حقوق کارگران به بهانه‌های مختلف رشدی پیدا نکرده و بین حقوق کارگران و تورم شکاف زیادی وجود دارد و برنامه دقیق دولت در طول چهار سال برای پر کردن این شکاف چه خواهد بود؟"، گفت: اصل این موضوع کاملا قبول است، یعنی بین افزایش دستمزد و تورم فاصله وجود دارد و این شکاف باعث فشار بر زندگی مردم بخصوص کارگران می‌شود.

روحانی افزود: دولت مصمم است که این شکاف را پر کند و این مشکل را حل کند اما اجرای برنامه زمان‌بندی چطور خواهد بود وابسته به شرایط و بررسی‌هایی است که ما انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در طول 100 روز اول فعالیت دولت قرار است همکاران وی گزارشی واقعی از وضعیت کشور بویژه اقتصادی تهیه کرده و برای مردم بیان کنند، اظهار کرد: البته در ظرف این 100 روز فقط بحث تهیه گزارش و ارائه آن نخواهد بود، بلکه برنامه‌هایی تدوین می‌شود و اجرا خواهد شد.

رییس‌جمهور افزود: برخی رسانه‌ها گفتند که فقط در این 100 روز گزارش کار تهیه می‌شود در حالیکه این تنها یکی از کارهاست و همان‌طور که اشاره شد در این 100 روز اقداماتی در زمینه‌های گوناگون انجام خواهد شد. در کارگروه‌ها، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برای حل مشکلات و پیشبرد امور تهیه شده است و اقدامات انجام می‌شود اما اینکه این شکاف به صورت کلی پر شود بستگی به شرایط کشور و بررسی‌های ما دارد ولی به عنوان یک هدف این موضوع مدنظر دولت است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    روحانی مچکریم
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 41
    اگه نره میگن ترسیده اگه بره هم که احمدی نژاد نمیشه بزار خبر آنلاین
  • saeid A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    31 2
    آرزوی اقتدار را برای همه ایرانیان خواستارم
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 0
    روحانی مچکریم