رییس جمهور معتقد است: شرایط فعلی منجر به فساد خواهد شد و باید با عوامل اصلی این فساد مبارزه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اولین نشست خبری حسن روحانی رییس جمهوری ایران بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف و آغاز رسمی کار، امروز برگزار شد.
وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دولتش برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، گفت: یکی از برنامه‌های محوری این دولت مبارزه با فساد است. این مبارزه با فساد است که مقدمه‌ای برای رونق خواهد بود و این رونق است که در کنار سیاست درست به تولید و در ادامه به عدالت منجر می‌شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد با شعار درست نمی‌شود، افزود: یعنی باید در فضای اقتصادی فضا رقابتی باشد و انحصارها شکسته شود. هرکس دارای هر ویژگی است اگر می خواهد فعالیت اقتصادی انجام دهد باید در فضای رقابتی وارد شود، حذف رقیب در دنیای سیاسی یعنی ایجاد فساد. ما برای رفع فساد نیاز به شفافیت و دادن اطلاعات به مردم داریم اینکه گروهی از رانت اطلاعاتی اسفتاده کنند به معنای فساد خواهد بود.
روحانی ادامه داد: در تعامل جهانی، ارتباطات اقتصادی‌مان در جهان را باید در چارچوب مقررات و به صورت شفاف انجام دهیم. شرایط فعلی بی‌تردید موجب فساد خواهد بود. برای مبارزه با فساد باید عوامل اصلی آن و ریشه‌های اصلی آن برخورد شود و دولت قدم به قدم اینکار را خواهد کرد.
رییس دولت با بیان اینکه من به خوبی می‌دانم که چه مشکلاتی پیش روی دولت است، اظهار کرد: با صداقت با مردم سخن خواهم گفت. علامت‌ها را از هم اکنون نه، از همان روزهایی که برخی در نظرسنجی‌ها برخی احساس کردند من پیروز انتخابات هستم شروع کردم امروز زمان گله و بحث نیست هنوز فرصت باقی است که همه ما در مسیر اعتدال دست به دست هم دهیم و فرصت باقی است که اگر راجع به وزرا اظهارنظر کنیم صادقانه نه بر مبنای اینکه یکی قرار بود چون نشد حالا فشار بیاوریم.
وی گفت: برنامه بر این مبنا است که با حسن ظن با تحمل فراوان با سعه صدر جلو برویم و امیدوارم هیچوقت لازم نباشد گله‌ها را برای مردم بازگو کنیم و با حسن ظنی که همه دارند در این مسیر موفق باشیم و بتوانیم یک فضای مناسب کسب و کار و رقابتی ایجاد کنیم و رانت‌ها را از بین ببریم و این آغازی برای دفع و رفع فساد و سپس رونق اقتصادی و مبارزه با فقر که در کنار آن عدالت آغاز خواهد شد.
رییس جمهور در ادامه درخصوص همکاری روسیه و ایران در زمینه هسته‌ای و ساخت نیروگاه‌های بوشهر 2 و 3، گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از تکمیل نیروگاه بوشهر و حتی قبل از آن به فکر ایجاد نیروگاه‌های هسته ای دیگر هم بود و مجلس هفتم مصوبه ای در این زمینه تصویب کرد که ایران نیاز به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای دارد لذا نیازمند این نیروگاه هستیم.
روحانی با بیان اینکه دو مسیر برای رسیدن به این هدف وجود دارد، گفت: یک مسیر ساخت نیروگاه توسط ایران است که آغاز شده است و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی کار پیش برود و ایران بتواند نیروگاه هسته ای را بسازد و ادامه دهد و با سوختی که خودش هم تولید می کند ادامه دهد.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: راه دوم خرید نیروگاه هسته‌ای از دیگران است که فعلا روسیه اعلام امادگی کرده است و یک مذاکرات کلی اولیه هم صورت گرفته و در این زمینه دولت راه را ادامه خواهد داد هم برای ساخت نیروگاه هسته‌ای هم خرید نیروگاه هسته ای هم در بوشهرو هم جاهایی دیگر
دنبال خواهیم کرد.

ادامه دارد...

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =