ایسنا نوشت:

به دنبال سلسله انفجارهای سه شنبه شب در نواحی مختلف عراق بیش از 50 تن کشته و 100 عراقی دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این انفجارها که در دو استان بغداد و دیالی رخ داد بیشتر توسط خودروهای بمب گذاری شده و بمب‌هایی دست ساز انجام شد.

این اتفاق تنها چند روز پس از فرار اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام"، وابسته به القاعده از دو زندان ابوغریب در غرب بغداد و التاجی در شمال این شهر به وقوع پیوست.

بنا بر این گزارش، در انفجار خودرویی که عصر سه شنبه در یکی از مناطق شهر بعقوبه در استان دیالی رخ داد، ده تن کشته و 15 تن دیگر از جمله چهار زن زخمی شدند.

ساعاتی پس از این انفجار، انفجارهای مشابهی در بغداد توسط هشت خودروی بمب گذاری شده و چندین بمب کار گذاشته شده در مناطق مختلف صورت گرفت که نتیجه آن کشته شدن بیش از 30 تن بود.

این انفجارها در مناطق عمدتا سنی نشین و شیعه نشین عراق و برخی مناطقی که ساکنان آن ترکیبی از شیعیان و سنی‌ها است رخ داد.

منابع امنیتی عراق نیز اعلام کردند: در انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الکرادة در مرکز بغداد شماری کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که سه خودروی دیگر به همراه دو بمب به طور همزمان در مناطق نهروان، الدوره و الزعفرانیه بغداد منفجر شد که خسارت‌های زیادی به بار آورد. در انفجار یک بمب در منطقه الطالبیه در شمال بغداد نیز چهار تن به شدت زخمی شدند.

در دو انفجار جداگانه در ناحیه السعدیه در شمال بعقوبه والفلوجه در غرب بغداد نیز سه تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل پیشتر هشدار داده بود موج جدید خشونت‌ها در عراق امکان دارد به تجدید درگیری‌های طائفه‌ای در این کشور بینجامد.

انفجارهای جدید عراق در حالی رخ داد که 30 هزار تن از نیروهای ارتش این کشور عملیات گسترده برای پاکسازی برخی استان‌های این کشور از گروه‌های تروریستی به ویژه در کوهستان‌های حمرین در مسیر دیالی به کرکوک آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: این عملیات تاکنون به بازداشت و کشته شدن ده‌ها تن از افراد مسلح و مظنونانی که برخی وابسته به القاعده بودند، منجر شده است.

عراق ظرف چهار ماه گذشته شاهد کشتار بیش از سه هزار و 500 تن بوده که از این میان هزار تن در ماه ژوئیه ودر شدیدترین موج خشونت‌های این کشور در 5 سال گذشته، کشته شدند.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق ساعایت پیش از انفجارهای بغداد و بعقوبه متعهد شده بود گروه‌های تروریستی این کشور را تحت تعقیب قرار داده و مجازات کند.

وی در این اظهارات که درمیان نیروهای امنیتی در بغداد ایراد کرد، گفت: عملیات تعقیب گروه‌های تروریستی تا پایان کامل تروریسم و ریشه کن شدن آن ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =