قضاوت مخاطبان خبرآنلاین از شخصیت روحانی در کنفرانس خبری دیروز

روز گذشته رئیس جمهور در یک نشست خبری نسبتا طولانی پاسخ خبرنگاران داخلی و خارجی را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی قرار بود از ساعت 5 تا ساعت شش و نیم ادامه پیدا کند اما تعداد خبرنگاران منتظر در صف برای پرسیدن سوال به قدری بود که این جلسه تا ساعت 7 تمدید شد و در نهایت هم خیلی ها معترض ماندند.

خبرآنلاین که به صورت زنده این برنامه را پوشش می‌داد، سخنان رئیس جمهور را در چند خبر منتشر کرد ( ایــنــجــا). ذیل این اخبار کاربران خبرآنلاین نظرات مختلف و متعددی را مطرح کردند. خیلی‌ از این نظرات مربوط به شخصیت خود رئیس جمهور بود. خیلی‌ها روحانی را با احمدی‌نژاد مقایسه کرده بودند و برخی هم راجع به لحن و گفتار روحانی نظر داده بودند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: در قامت رییس جمهور ایران بسیار ادیبانه و فکورانه صحبت می کنند. پیروز باشد و پاینده باد ایران ما.

کاربر دیگری نظر داده است: من صحبت های آقای روحانی را گوش کردم. با اینکه به ایشان رای ندادم ولی باید اذعان کنم که با جدیت و پختگی به سوالات خبرنگاران جواب دادند و از صحبت های هجو و هرز خودداری کردند و پس 8سال گذشته اولین باری بود که به رئیس جمهور کشورم افتخار کردم.

شخص دیگری هم نوشته بود: من به آینده بسیار امیدوارم چون رئیس جمهوری توانا و باهوش داریم.

اما یکی از مخاطبان ما با انتقاد از روحانی درباره نحوه صحبت کردن او نوشته است: روحانی دو پهلو حرف می​زد. اصلا معلوم بود چه کسانی به این نشست دعوتند.

برخی واکنش‌ها درباره سخنان روحانی در موضوعات خاص مثلا رابطه با آمریکا بود. مثلا به این کامنت توجه کنید: خیلی خوب صحبت کرد در رابطه با امریکا. کاربر دیگری هم نوشته است: این حرف آقای روحانی واقعا تحسین برانگیز بود که گفتند" ما همه اقدامات دولت آمریکا را رصد می کنیم و اگر اقدامات معنا دار وجود داشته باشد پاسخ مشابه و عملی دریافت خواهد کرد." چون ایشان می‌داند که حرف​های دولت امریکا بهانه‌ای بیش نیست پس با این حرف توپ را عملا در زمین دولت امریکا انداخت. هرچند که از اول هم توپ در زمین دولت امریکا بود و تظاهر به این می‌کرد که توپ در زمین ایران است!

کاربر دیگری در همین زمینه نوشته است: انصافا به همه سوالات بالاخص درباره رابطه با آمریکا درست و قاطع و با خنده جواب داد.

برخی از کاربران هم رئیس جمهور را فردی هوشمند و سیاستمدار عنوان کردند. مانند نظر این خواننده محترم که نوشته است:  واقعا آقای روحانی یک سیاستمدار است . جواب​های دقیق و هوشمندانه و بدون ایجاد تنش و هیاهوی ایشان نیاز امروز ماست. بسیار فاخر پاسخگو بودند. امیدوارم از این فضای داخلی و خارجی که بوجود آمده است استفاده بهینه صورت گیرد. پر واضح است با حل مشکلات خارجی؛ مشکلات داخلی نیز راحت تر حل خواهد شد. خداوند به همراهشان .

برخی هم سخنان روحانی را با سخنان احمدی نژاد مقایسه کردند. یک کاربر خبرآنلاین نوشته است: بعد از 8 سال نشستم و صحبت رییس جمهور را شنیدم. ادبیات کوچه بازاری دیگر وجود نداشت.

یکی دیگر از کاربران هم  نوشته بود: تشما را به خدا مقایسه کنید شخصیت و گفتار دکتر روحانی را با رئیس جمهور قبلی.

همینطور کاربری نوشته بود: این سخنرانی را آدم می‌ گذارد کنار آن سخنرانی های قبلی: "اون مه رو لولو برد" یا "آب رو بریز اونجا که می سوزه" یا "گنده تر از شماها رو هم ما ساکت کردیم" یا "اونقدر قطعنامه بدید تا قطعنامه دانتان پاره بشه" و ... تازه می فهمد ارزش مردم ایران چی بوده!!!

البته یک کاربر هم از موضع متفاوتی نوشته بود: از همین حالا مشخص شد دولت تدبیر و امید فرقی با دولت پیش از خود ندارد و همچنین جرعت پرش بزرگ را ندارد.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    114 7
    عالی بود ... ادبیاتشون عالی بود ... واقعا لذت بردم
  • روزبه A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    99 10
    درود بر روحانی
  • محمد A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    باور کنید تو خونه ما حتی نوجوونا هم نشسته بودن و به دقت گوش می دادند. اصلا این مرد اینقدر خوب حرف می زنه و امیدوار کننده که آدم حس میکنه به عنوان یک شهروند بهش اهمیت داده میشه. واقعا احساس شوق و شعف و افتخار کردم از حرفه ای بودن ایشون. خدا را شکر
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    10 1
    روحانی دارای هوش بسیار بالایی است و همچنین ادبیات و قدرت بیان عالی دارد.
  • حامد A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    9 2
    در تمام طول مصاحبه منطق و نزاکت بر کلام ایشان حاکم بود.ایشان در انتخاب جملات خود که هم مخاطب داخلی داشت و هم خارجی دقت بسیار داشتند.ایشان نه بحث هستی شناختی داشتند نه قصد داشتند در زمان بدست امده دنیا را نصیحت کنند.
  • موسی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 15
    باسلام لطفا زود قضاوت نکنید همه امیدواریم عاقبت به خیر باشه از قدیم گفتند جوجه ها را........
  • محسن IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    15 2
    واقعا نمی شود ادبیات و مواضع آقای روحانی را آقای احمدی نژاد مقایسه کرد ، حالا معنی عزت و اقتدار را تجربه کتید. دراین چند دوره 8سال کذشته ازبدترین دوران تاریخ سیاسی بود.
  • مهران IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    14 2
    خیلی قشنگ، مودبانه، متفکرانه ، سیاستمدارانه و درجهت صلح صحبت کرد، باید منتظر حرکت عملی در جهت صلح از هر دو طرف ایران و غرب بود
    • نفس A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      1 0
      حتی اگه ما بخوایم نمیشه با امریکا صلح کرد میبینید داره بامصری ها چی کار میکنه چرا راه دور بریم دیدید محمد رضا شاه رو چجوری از خودش روند واونو با وجود بیماری توی کشورش راه نداد
  • امید GB ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    10 1
    انتقال آرامش به مخاطبین برجسته ترین نقطه این کنفرانس بود. مانند صحبت کردن پدری دلسوز و البته دانا با فرزندانش.خداوند او را حفظ کند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    3 1
    برخورد اقای روحانی با آقای نابینای احمدی نژادی باید به عنوان الگو بهترین برخورد با مخالف، در دانشگاهها تدریس شود!!
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    5 1
    از .... لولو برد خبری نبود.