ایسنا نوشت:

دبیرکل سابق اتحادیه عرب در واکنش به اظهارات سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا درباره مصر تاکید کرد، آمریکا اولین کشوری بود که محمد مرسی را عزل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری العربیه، عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب و از چهره‌های برجسته و جبهه نجات ملی مصر با صدور بیانیه‌ای اظهارات جان مک کین و لیندسی گراهام، دو تن از سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا را در سفرشان به مصر محکوم کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد: مردم مصر، خودشان قادرند چیزی که در کشورشان اتفاق افتاده را تعریف و تفسیر کنند.

وی افزود: ریاست جمهوری مصر با اظهارات مک کین مخالف بوده و آن را "دروغ جلوه دادن حقایق" می‌داند.

موسی خاطرنشان کرد: من با دقت اظهاراتی را که جان مک کین و لیندسی گراهام در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه ایراد کردند دنبال کردم و به نظرم به عنوان یک شهروند مصری واکنش من نسبت به اظهارات این دو جزئی از واکنش‌های منفی مردمی و رسمی و مطبوعاتی مصر در این‌باره است.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: من به مک کین که با او بیش از 25 سال درباره مسائل مختلف خاورمیانه اختلاف نظر داشتم می‌گویم، مردم مصر خودشان می‌دانند چه کنند و قادرند چیزی را که در کشورشان اتفاق افتاده را تعریف و توصیف کنند و هیچ کس نمی‌تواند به نیابت از آنها قاموس جدیدی را بگشاید و انقلاب مردمی مصر را در برابر "نظامی باطل" تفسیر و توصیف کند.

موسی تاکید کرد: من به گراهام می‌گویم ما فراموش نکرده‌ایم که چهره‌های نظام سابق از طریق صندوق‌های رای انتخاب شده بودند اما این مساله آنها را از اتهامات کیفری وارده به آنها مبری نمی‌کند.

وی عنوان داشت: آمریکا خودش اولین کشوری بود که رئیس‌جمهور منتخب (محمد مرسی) را پس از آنکه وارد کردن اتهاماتی به وی، از قدرت برکنار کرد.

این رهبر جبهه نجات ملی در پایان بیانیه خود از رسانه‌ها و سیاستمداران این کشور خواسته تا در برابر هرگونه دخالت در امور داخلی مصر ایستادگی کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =