تسنیم نوشت:

منابع خبری از پاکسازی دو منطقه مهم دیگر شهر لاذقیه از گروه‌های تروریستی و ادامه پیشروی ارتش سوریه در این شهر خبر دادند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، ارتش سوریه که چند روزی است عملیات خود برای پاکسازی اطراف لاذقیه از گروه های تروریستی را آغاز کرده است، در تازه ترین پیشروی خود توانست بر دو منطقه استراتژیکی و مهم "بلاطه" و "استربه" مسلط شود و کنترل آنها از اختیار گروه های مسلح خارج کند.
بنا به این گزارش، ارتش صبح امروز عملیات نظامی گسترده ای را در اطراف لاذقیه آغاز کرده است و هم اکنون پیشروی ارتش به سمت مناطق "الخنزوریه"، "اوبین" و "الشیخ نبهان" است که در صورت تسلط ارتش بر این مناطق استراتژیک، سربازان سوری می تواند گروه های مسلح در مناطق سلمی و کفر دلبه را به طور کامل در حلقه محاصره خود قرار دهد.
در همین حال خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش سوریه مواضع گروه های مسلح سوری در روستای دورین از توابع منطقه صلنفه، واقع در اطراف لاذقیه را مورد هدف قرار داد و به دنبال آن شماری از تروریستی غیر سوری کشته شدند.
بک منبع امنیتی سوریه اعلام کرد که از این میان، کریم ایه المامون ملقب به ابو الزبیر المغربی از مراکش و محمد علی علیوه درز ملقب به ابو عبدالرحمن المصراتی دارای تابعیت لیبی و ابواشرف التونسی با تابعیت تونس کشته شدند.
ارتش سوریه طی هفته جاری همچنین دو روستای استراتژیکی "بیت الشکوحی" و "النبی شعیا" در اطراف لاذقیه را نیز آزاد کرد و امنیت را به این دو منطقه بازگرداند.
ارتش عملیات خود در لاذقیه را پس از آن گسترده تر کرد که گروه مخالف دولت بشار اسد موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های تروریستی شنبه گذشته پس از درگیری با ارتش بر چندین روستای لاذقیه سیطره یافتند. به چندین مرکز امنیتی ارتش سوریه و روستاهای اطراف آن در حومه لاذقیه حمله کردند که در پی آن بیش از 50 تن کشته شدند.
در جریان حملات عناصر مسلح وابسته به گروه «جبهه النصره» به این روستاها، تروریست‌های مسلح 120 غیرنظامی ساکن این مناطق را به قتل رسانده و 50 زن را نیز به ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
طی چند روز اخیر نبرد ارتش سوریه با تروریست های مسلح در استان لاذقیه متمرکز شده است. تروریست ها در تلاش اند بر مناطق کوهستانی مشرف بر دریا مسط شوند تا بتوانند نبرد را به سمت سواحل بکشانند، اما نیروهای ارتش سوریه در"بنی یونس" استقرا یافته اند تا مانع حرکت آنها شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    27 15
    در العسیل بدجور این وحشی های تکفیری جنایت کرده اند. یکی از مشکلات اصلی مسلمانان این است که بعد از اولین موفقینها سریع شاد میشوند و پیگیری ندارند که مرحله بعد را با پشتکار بیشتر ادامه دهند و احتمال زیاد دهند که چند روز بعد شکست بخورند. که این مورد بعد از موفقیت در القصیر باعث شکست در العسیل شد.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      9 27
      اگه ارتش سوریه تسلیم بشه دیگه مخالفاشم مجبور نمیشن کسی رو بکشن ، واقعا آدم چقدر میتونه وحشی باشه ، چرا بشار اسد اینقدر لجبازی میکنه ، چرا اینقدر سنگ دله
  • هادی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    17 21
    دقیقا حق با شماست. ای کاش بیبی زینب کبری س خودش بطلبه و قسمت شه ما بتونیم بریم اونجا انتقام این بی حرمتی ها و خون این مردم بی گناه رو بگیریم.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      19 5
      شما سربازان جنگ نرم نیازی نیست تشریف ببرید میدان جنگ، همین که هرجا کامنت در مورد اسد می بینید حمله ور میشید خودش کلی اجرت اخروی و دنیوی داره براتون!
  • مسعود IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    11 17
    ارتش ازاد این همه منطقه رو در دست داشته و شما یک بار هم در خبرها نگفتین که فلان منطقه به دست ارتش ازاد افتاد. بنابراین اینن مسئله نشان دهنده ی این است که شما با موضوع صادقانه برخورد نمی کنید. دیگه کسی دروغ هاتون رو باور نمی کنه.
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    10 4
    با تجهیزات پرنده بی سرنشین روسی نمیشه این وحشی ها را هدفگیری کرد؟