واحدمرکزی خبر نوشت:

براساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) پیش بینی تقاضاهای جهانی نفت را براساس شاخص های اقتصادی دلگرم کننده به ویژه در آمریکای شمالی اندکی افزایش داد.

این سازمان که تقریبا 35 درصد از نفت جهانی را تولید می کند، تقاضای 89 میلیون و 710 هزار بشکه در روز را برای سال 2013 پیش بینی می کند. این تقاضا در ماه گذشته 89 میلیون و 640 هزار بشکه در روز بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، این سازمان برای سال 2014 تقاضای 90 میلیون و 750 هزار بشکه در روز را تولید می کند. این در حالی است که تقاضای 90 میلیون و 680 هزار بشکه در روز پیش بینی شده بود.

سال گذشته این تقاضا به 88 میلیون و 920 هزار بشکه در روز رسید.

این پیش بینی ها براساس داده های موقتی است که از آنچه برای شش ماه نخست 2013 انتظار می رفت، بهتر است و به ویژه افزایش برآورد تقاضای نفت را در آمریکای شمالی نشان می دهد.

اوپک همچنین به افزایش نیاز به برخی مشتقات نفتی که می تواند با افزایش تولید صنعتی و بهبود برخی شاخص های اقتصادی در منطقه در ارتباط باشد اشاره کرد.

براساس این گزارش، با وجود آنکه نشانه های ثبات اقتصادی ظاهر شده است و اوضاع ماه ژوئن در برخی کشورها به ویژه انگلیس بهبود یافته ، به علت بحران اقتصادی که در اورپا وجود دارد میزان تقاضا رو به کاهش است.

اوپک همچنین از سرگیری تولیدات کارخانه ای را در منطقه یورو پیش بینی می کند که برای خروج از رکود امیدوار کننده است.

در سال 2014 کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و به ویژه چین تقاضای نفتی خود را بار دیگر افزایش داده و به یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز می رسانند. در کشورهای ثروتمند عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی میزان تقاضا قرار است به 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

آژانس بین المللی انرژی نیز قرار است به سبب کاهش چشم اندازهای اقتصادی صندوق بین المللی پول، روز جمعه پیش بینی های رشد تقاضای جهانی نفت را برای سال 2013 و 2014 اندکی کاهش دهد.

برآوردهای آژانس بین المللی انرژی درباره میزان تقاضای نفت بیش از اوپک است و برای امسال 90 میلیون بشکه در روز و برای سال آینده 92 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =