۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۰

اگر نمایندگان مجلس به محمدعلی نجفی برای نشستن بر صندلی وزارتخانه آموزش و پرورش رای اعتماد بدهند، چه تغییراتی قرار است در این وزارتخانه اتفاق بیفتد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی نجفی، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای آموزش و پرورش است. او که پیش از این سابقه کار در این سمت را هم داشته، حالا با ارائه برنامه‌هایش باید دید می‌تواند رای اعتماد را از نمایندگان مجلس بگیرد یا نه.

او تاکید کرده که برنامه‌اش مبتنی بر مجموعه اسناد بالادستی مصوب در زمینه تعلیم و تربیت و به ویژه سیاست‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنج ساله پنجم، سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور است. ضمن این که در فرآیند برنامه‌ریزی و اجرا به دو بخش فعالیت‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت (بازه زمانی شهریور 1392 تا خرداد 1393) و میان مدت (بازه زمانی شهریور 92 تا شهریور 1396) تقسیم خواهد شد.

نجفی همچنین یادآوری کرده است که در برنامه‌های پیشنهادی، به مجموعه اقدامات فوری که تا پیش از شروع سال تحصیلی آینده باید به انجام رسد، اشاره نشده است.

جدول زیر، مرور رئوس برنامه‌های پیشنهادی نجفی برای انجام اقداماتی در آموزش و پرورش است:

عنوان برنامه

توضیحات

سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش

1-1- استمرار گفتمان تحول در آموزش و پرورش و حفظ مضامین تحولی و تعالی‌بخش آن همراه با تشکیل شورایی از صاحب‌نظران آموزش و پرورش به منظور بررسی محتوایی «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و اسناد پائین‌دستی آن خصوصا «برنامه درسی ملی» و ارزیابی اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر در اجرای سند تحول از جمله تغییر شتابزده ساختار نظام آموزشی به 3-3-6

مدیریت و رهبری آموزشی

2-2 افزایش کارآیی و اثربخشی و کاهش نرخ ضایعات از طریق بازمهندسی نظام مدیریت آموزش و پرورش با رویکرد شایسته‌سالاری و تمرکززدایی

3-2- تبدیل مدرسه به اصلی‌ترین کانون تعلیم و تربیت و همچنین ارتقاء جایگاه‌ و نقش آن در توسعه جامعه محلی با افزایش تدریجی دامنه اختیارات متناسب با این کارکردها

2-3- ارزیابی طرح تاسیس مجتمع‌های آموزشی شهر و روستا با بازنگری در مصوبه مربوطه

2-4- طراحی نظام واگذاری اختیارات اداری و اجرایی در راستای کاهش تمرکز با تاکید بر تقویت نقش شورای آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق و مدارس متناسب با مقتضیات آموزشی و افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه (شورای معلمان، شورای دانش‌آموزی) و گروه‌های آموزشی با تفویض برخی از اختیارات اداره و مدرسه به آنان و فراهم آوردن زمینه مشارکت بیشتر ایشان در فرآیند تعلیم و تربیت.

2-5- تقویت فرهنگ خودباوری و مسئولیت‌پذیری در استان و منطقه متناسب با ویژگی‌های سازمان یادگیرنده

2-6- طراحی نظام بهره‌گیری هدفمند و مداوم از تجارب صاحب‌نظران اعم از فرهنگیان، استادان و بازنشستگان در جهت افزایش کارایی درونی و بیرونی و اثربخشی نظام آموزشی.

2-7- ایجاد تعامل و ارتباط مؤثر با دیگر نظام‌های تربیت رسمی و غیررسمی کشور ازجمله آموزش عالی و رسانه ملی

منابع انسانی

3-1- ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم و افزایش مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی، حرفه‌ای و تربیتی فرهنگیان با روزآمد ساختن برنامه‌های درسی تربیت معلم متناسب با الگوی برنامه درسی جدید (محور پنجم این برنامه مراجعه شود)، تنوع‌بخشی به شیوه‌های یاددهی و یادگیری و تربیت معلمان چند موضوعی

3-2- تقویت آموزش‌های کیفی و اثربخش مدیران مدارس به عنوان مؤثرترین حلقه نیروی انسانی در فرآیند تعلیم و تربیت، با تدارک تحصیلات تکمیلی با رویکرد «عملی و مساله محور» ‌برای ارتقاء سطح دانش حرفه‌ای، بینش و مهارت‌های آموزشی و تربیتی و آماده‌سازی آنان برای ایفای نقش رهبری آموزشی و تربیتی

3-3- محقق ساختن دسترسی معلمان به تجارب خلاق و سازنده در ایران و جهان با استفاده از ظرفیت‌های فن‌آوری‌های نوین

3-4- اصلاح نظام پرداخت بر اساس شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران متناسب با ویژگی‌های شغلی ایشان از طریق استقرار نظام سنجش صلاحیت علمی و حرفه‌ای

3-5-  استقرار نظام معیشتی و رفاهی ویژه فرهنگیان جهت تامین امنیت و منزلت شغلی آنان با تاکید بر نقش صندوق ذخیره فرهنگیان.

3-6- ساماندهی و به کارگیری بهینه منابع انسانی با هدف افزایش اثربخشی نظام تعلیم و تربیت

3-7- ارتقای دانش و مهارت حرفه ای معلمان با به کارگیری روش‌های تشویقی و ایجاد رغبت در آنها برای شرکت در دوره‌های ضمن خدمت و دوره‌های ادامه تحصیل فرهنگیان.

3-8- تقویت مرجعیت و منزلت فرهنگی و اجتماعی معلمان با اتکاء به ظرفیت‌های درون و بیرون آموزش و پرورش

منابع مالی

4-1- افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور و مدیریت بهینه منابع و مصارف و ایجاد تنوع در منابع و یافتن منابع جدید

4-2- افزایش سهم بخش غیردولتی در منابع آموزش و پرورش با گسترش و تقویت شوراهای استان و مناطق و توسعه و تقویت مدارس غیردولتی

4-3- طراحی سازوکارهای فرهنگی و حقوقی استفاده از معافیت‌های مالیاتی، عوارض خاص آموزش و پرورش، موقوفات و نظایر آن

4-4- ارتقاء مستمر سطح مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و بسط فرهنگ نیکوکاری و تعاون با الهام از آموزه‌‌های دینی برای بهبود کیفیت تعلیم و تربیت

برنامه درسی

5-1- تعمیق و اعتلای تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان با تاکید بر انس با قرآن با رویکرد فطری جهت تکوین و تعالی هویت دینی و مقابله با آسیب‌ها و آفت‌های تربیتی و اخلاقی با همکاری حوزه‌های علمیه و مراکز دینی.

5-2- اجرای مصوبه واگذاری اختیارات برنامه‌ریزی درسی به استان‌ها به تناسب ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و ایجاد شبکه پشتیبان به منظور تسهیل تبادل تجربیات و حمایت از نوآوری‌ها در سطح استان، منطقه و مدرسه

5-3- جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی در انجام امور مربوط به تولید، چاپ و توریع مواد و منابع آموزشی در چارچوب سیاست‌های آموزش و پرورش با تاکید بر سیاست تولید بسته‌های آموزشی و سیاست چند تالیفی کتاب‌های درسی

5-4- کاستن از حجم (چگالی برنامه‌ها) و تعدد دروس برای ارتقای کیفیت یادگیری با اتخاذ رویکرد درهم تنیده (تلفیقی) در طراحی برنامه‌های درسی

5-5- موضوعیت قائل شدن برای هویت‌های اختصاصی در کنار هویت مشترک دانش‌اموزان با ایجاد انعطاف در برنامه‌های درسی از طریق اجرای الگوی برنامه درسی سه وجهی الزامی (تجویزی)، (نیمه تجویزی)، اختیاری (غیر تجویزی) وفق مبانی نظری سند تحول در این زمینه

5-6- تضمین کیفیت و پایش دقیق و نظام‌مند پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان با تاسیس سازمان ملی سنجش آموزش عمومی کشور

5-7- ارتقای جایگاه و کیفیت عملکرد دانش‌آموختگان علوم انسانی در نظام آموزشی با ایجاد جذبه‌های لازم و افزایش انگیزه در جهت جذب دانش‌آموزان مستعد و سرمایه‌گذاری برای بهبود کیفیت آموزش در شاخه علوم انسانی

5-8- برنامه‌ریزی برای اجرای بند ج ماده 19 قانون برنامه پنجم در خصوص اجرای اصل 15 قانون اساسی مبنی بر تقویت گویش محلی و ادبیات بومی در مدارس

فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی

6-1- توسعه و تقویت کارکرد پرورشی (تربیتی) نظام آموزش و پرورش در ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت با بازبینی و بازتعریف ساختار، محتوا، ترکیب نیروی انسانی و فعالیت‌های پرورشی و تشکیلات مرتبط با آن و ارزیابی اجرای قانون احیاء معاونت پرورشی با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی

6-2- استفاده مطلوب از ظرفیت‌های قانونی سازمان دانش‌آموزی در جهت توسعه مشارکت فعال دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های پرورشی و به کارگیری ظرفیت و امکانات سایر سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، سمن‌ها و نهادهای فرهنگی در این زمینه

6-3- توسعه و فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی (بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، پیشتازان و فرزانگان، شوراها و مجلس دانش‌آموزی، شهردار و پلیس مدرسه و ...) در جهت رشد هویت دینی، ملی و اجتماعی دانش‌آموزان و کسب شایستگی‌های شهروندی

6-4- گسترش دامنه شادابی و نشاط و سلامت در دانش‌آموزان از طریق تقویت و تعمیم برنامه‌های ورزشی (ورزش همگانی) در سطح مدارس و هماهنگی با سایر تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی برای افزایش بهره‌وری این برنامه

6-5- مشارکت در عرصه ورزش قهرمانی کشور در رده سنی زیر 18 سال و اخذ مجوز دولت برای واگذاری مسئولیت‌ها و امکانات مرتبط به وزارت آموزش و پرورش

6-6- استقرار نظام فراگیر مشاوره و راهنمایی اعم از تحصیلی، شغلی، روانی و اجتماعی برای دانش‌آموزان و خانواده با استفاده از مشاوران تخصصی، معلمان و مربیان

6-7- کمک به تکوین و توسعه شایستگی‌های هنری و خلاقیت دانش‌آموزان از طریق تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری مدارس و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تربیت فنی و حرفه‌ای

7-1- تاکید بر یادگیری مهارت‌های فن‌آوری و کارآفرینی در آموزش عمومی متناسب با آمایش منطقه‌ای و توانایی‌ها و نیازهای سنی دانش‌آموزان و پایه‌های تحصیلی مختلف جهت توسعه شایستگی حرفه‌‌ای و اقتصادی دانش‌آموزان

7-2- تامین و تربیت هنرآموزان موردنیاز با توجه به ویژگی‌های این آموزش‌ها و توزیع بهینه آن‌ها

7-3- ایفای نقش کلیدی در طراحی و تدوین برنامه کلان توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به سیاست‌های کلی اشتغال و ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه

7-4- تنوع‌بخشی منابع مالی و استفاده بهینه از ظرفیت و امکانات بخش دولتی و غیر دولتی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش کیفیت آنها

7-5- افزایش کارآیی بیرونی و اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای پاسخگویی به نیاز بازار کار و اشتغال مولد از طریق احیاء دوره‌های کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای (5 ساله) با گسترش ظرفیت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی و کاربردی

مشارکت‌های مردمی

8-1- اجرای کامل مصوبات قانون مدارس غیردولتی با تاکید بر ایجاد صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی

8-2- بازنگری قوانین و مقررات مربوط به مدارس غیر دولتی با رویکرد پشتیبانی از موسسان و سرمایه‌گذاران مدارس و به کارگیری ظرفیت‌ها و امکانات بخش عمومی و تعاونی‌ها در توسعه مدارس غیر دولتی

8-3- تامین بخشی از نیروهای آموزشی و اداری مدارس غیر دولتی به ازاء ثبت‌نام تعدادی از فرزندان خانواده‌های محروم

8-4- تقویت انجمن‌های اولیاء و مربیان به منظور افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه، برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش، ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها برای همسوسازی اهداف و روش‌های تربیتی خانواده و مدرسه

8-5- ساماندهی آموزشگاه‌های آزاد با نظارت بر فرآیند تاسیس و عملکرد آنها

گروه‌های آموزشی خاص و با نیازهای ویژه

9-1- توسعه فرصت‌های دسترسی به آموزش‌های با کیفیت مطلوب به منظور توانمندسازی مربیان ساکن در مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، عشایر کوچ‌رو و مناطق دوزبانه

9-2- توسعه فرصت‌های دسترسی به آموزش‌های با کیفیت مطلوب برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه (تیزهوشان و استثنایی) ‌از طریق بازنگری عملکرد آموزش و پرورش در این عرصه

نهادهای صنفی و مدنی

10-1- گسترش ارتباط و تعامل با تشکل‌های صنفی فرهنگیان و نهادهای مدنی و انجمن‌های علمی فرهنگیان و تقویت نقش و جایگاه آنها در فرایند تصمیم‌سازی و انتقال مطالبات، انتظارات و ایده‌های فرهنگیان به مدیریت آموزش و پرورش

10-2- ارتقای منزلت حرفه‌ای فرهنگیان و واگذاری بخشی از مسئولیت‌های غیر حاکمیتی آموزش و پرورش به معلمان با تدوین طرح تاسیس «سازمان نظام معلمی» و اجرای آن پس از تصویب مراجع ذیربط

فضاهای کالبدی

11-1- طراحی، توسعه، ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی متناسب با مقتضیات و الزامات برنامه درسی، تحولات بافت جمعیتی، اصول شهرسازی و معماری و شرایط اقلیمی با تاکید بر استفاده از فن‌آوری نوین ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی با رعایت الگوی معماری اسلامی - ایرانی

11-2- مقاوم و متناسب‌سازی مدارس فرسوده و قدیمی و تجهیز مدارس به امکانات سرمایشی و گرمایشی ایمن.

فن‌آوری اطلاعات

12-1- بازنگری در اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری از فنآوری‌های نوین آموزشی و تاسیس مدارس هوشمند و ساماندهی این اقدامات در جهت افزایش اثربخشی فرآیند یاددهی یادگیری

12-2- پوشش وسیع‌تر بازماندگان از تحصیل به ویژه بزرگسالان با توسعه بهره‌بردرای از نظام آموزش از راه دور

12-2- طراحی و تاسیس شبکه ملی «تدبیر و تعالی تعلیم و تربیت»‌با هدف تقویت بنیه کارشناسی آموزش و پرورش، با عضویت استادان و کارشناسان ارشد تعلیم و تریبت و رشته‌های مرتبط (مجمع مشاوران مجازی) از طریق استفاده از ظرفیت فناوری‌های جدید

سایر اقدامات

13-1- تدوین طرح جامع توسعه روابط و همکاری‌های بین‌المللی آموزش و پرورش و پیش‌بینی ساختار تشکیلاتی متناسب با آن

13-2- استقرار نظام خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش و حمایت مادی و معنوی از مدیران، معلمان و دانش‌آموزان خلاق و نوآور

13-3- اصلاح ساختار و برنامه‌های نهضت سوادآموزی به منظور کاهش نارسایی‌های فعلی و دستیابی به هدف کلی محو بی‌سوادی

13-4- ساماندهی مدارس خارج از کشور در جهت افزایش جاذبه و ارتقاء سطح کارآیی و اثربخشی این مدارس

13-5- بازنگری در تغییر جایگاه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از نهاد مشرف به کل دستگاه به زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    49 18
    برنامه بهداشت مدارس شامل بهداست محیط ، سلامت دانش آموزان و ....در زیر گروه پرورشی گنجانده نشده است. سلامتی شرط اول فرا گرفتن علم و دانش است. آقای نجفی خودشان برای برگرداندن مربیان بهداشت به آموزش و پرورش در سال 1369 اقدام کردند.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      47 5
      این منفی ها برای چیه / سلامت بچه ها مهم نیست. بعضی ها همیشه مخالفند
  • مهربان توسی A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    68 4
    به عنوان یه فرهنگی برای دکتر نجفی و بقیه وزرا ارزوی توفیق در رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس را دارم
    • محمدحسین IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      5 7
      من پدرم و مادرم و عمم و همه دوست های بابا و مامانم فرهنگین و همه با اتفاق گفتن بدترین دوره ای که ما داشتیم دوره ی نجفی بوده....بهتر برین از یه فرهنگیه با تجربه بپرسین خبر لطفا خواهشا رزومه ایشون رو در سایت بیار
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    30 0
    در حوزه پرورش جای آموزش مهارتهای زندگی ( مهارت گفتگو مهارت حل مسئله، تقویت توانایی های روانی و اجتماعی و ......) که باید در کل دوره تحصیلی یک دانش آموز پر رنگ باشد و به عنوان یک درس بسیار مهم در برنامه روزانه و هفتگی در نظر گرفته شود،خالی به نظر میرسد !!!!.... متاسفانه بیشتر مشکلات خانوادگی واجتماعی و اقتصادی و...ناشی از رویکرد خنثی آموزش و پرورش نسبت به این مقوله بسیار مهم طی سالیان گذشته بوده...
  • ایران IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    64 5
    لطفا از نظر مالی هم حقوق معلمان رو به حقوق سایر کارمندان در وزارت خانه های دیگر نزدیک کنید.
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      13 79
      معلمان با حدود 8 ماه کار در سال آنهم هفته ای 5 روز و روزی 5-6 ساعت کار، چنانچه 4 برابر یک کارگز زحمت کش و یا 2 برابر یک پرستار شب بیدار حقوق بگیرند باز هم طلبکارند. آنهم با کیفیت فوق العاده ضعیف آموزشی که همگان به آن اذعان دارند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    39 4
    انشالله مجلسیان بدون غرض به همه ی این وزرای پیشنهادی باتجربه و باسواد رای اعتماد بدن
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 0
    در حوزه پرورش جای آموزش مهارتهای زندگی ( مهارت گفتگو مهارت حل مسئله، تقویت توانایی های روانی و اجتماعی و ......) که باید در کل دوره تحصیلی یک دانش آموز پر رنگ باشد و به عنوان یک درس بسیار مهم در برنامه روزانه و هفتگی در نظر گرفته شود،خالی به نظر میرسد !!!!.... متاسفانه بیشتر مشکلات خانوادگی واجتماعی و اقتصادی و...ناشی از رویکرد خنثی آموزش و پرورش نسبت به این مقوله بسیار مهم طی سالیان گذشته بوده...
  • رشید A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    28 1
    امیدوارم که نمایندگان با رای قاطع به دکتر نجفی او را در اداره وزارت آموزش و پرورش یاری رسانند.
  • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    19 3
    موافقم موفق باشند انشاا...
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    15 3
    مطمئنا نمایندگان نیز با توجه به مقبولیت ایشان بین معلمان به ایشان رای بالایی خواهند داد
  • کمال A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    17 2
    شخص اول متحول در آموزش و پرورش آقای نجفی بود. امیدوارم رای دهندگان ما به او رای دهند. یک دبیر
  • مریم A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    12 0
    نجفی بسیار انسان شریفی است.
  • ذیجی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    12 3
    انتخاب نجفی امید را در دل فرهنگیان زنده کرده است. امیدشون رو ناامید نکنید.
  • شکراله IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    6 2
    " تقویت آموزش‌های کیفی و اثربخش مدیران مدارس به عنوان مؤثرترین حلقه نیروی انسانی در فرآیند تعلیم و تربیت، با تدارک تحصیلات تکمیلی با رویکرد «عملی و مساله محور» ‌برای ارتقاء سطح دانش حرفه‌ای، بینش و مهارت‌های آموزشی و تربیتی و آماده‌سازی آنان برای ایفای نقش رهبری آموزشی و تربیتی" یکی از مهمترین مشکلات آموزش وپرورش همین نکته است که مدیران ما رهبر آموزشی نیستند بیشتر مدیران خدماتی وتحکمی هستند انقلاب در مدیریت آموزش وپرورش اصلی ترین نیاز است
  • عباس A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    15 1
    ادراه وزارتخانه ای به بزرگی آموزش و پرورش نیاز به مدیری چون نجفی دارد.
  • محمدی A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    11 1
    به نام الله به نظر من آقای نجفی فرد مفیدی برای جامعه فرهنگبان خواهد بود. امیدوارم نمایندگان محترم به ایشان رای اعتماد دهند. خودم الان مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی هستم.درخواستم از آقای نجفی اینه که در وهله اول مجتمع های آموزشی و پرورشی را حذف نمایند و مدرسه به روال گذشته باز گردد. چرا که مجتمع های آموزشی و پرورشی باعث سردر گمی مدیران و راحتی کار ادارات آموزش و پرورش میباشد و هیچگونه سودی به حال دیگران نخواهد داشت. با تشکر
  • فرزاد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    7 0
    من خودم در هنرستان در رشته کامپیوتر تدریس می کنم اگر کتاب های درسی نیز به روز شوند بسیار خوب است چون باعث بالا رفتن انگیزه در دانش آموز و هم مدرس می شود مانند کتاب های درس برنامه سازی
  • معلم جوان IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    6 2
    ن یک فرهنگی هستم.اقای نجفی بهترین گزینه برای وزارت خانه آموزش و پرورش هستند.لطفا فرهنگیان دیگر نیز تایید کنند....ما فرهنگیان از نمایندگان مجلس می خواهیم که با رای اعتماد بالا به دکتر نجفی موجبات وزیر شدن ایشان را فراهم کنند.قشر عظیمی از فرهنگیان خواستار وزارت ایشان بر وزارت خانه هستند.به امید تحول در تعلیم و تربیت کشور عزیزمان ایران.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    6 1
    تمام معلمان از درایت وموفقیت نجفی می گویند
  • مادر A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    4 0
    با سلام من یک اولیای مدارس فرزانگان تهران هستم سوال از وزیر دارم ایا شهریه 7و8 میلیونی پیش دانشگاهی این مدارس که به صورت غیر قانونی و به اجبار گرفته میشود جه راه کاری راه در نظر دارند با تشکر امیدوارم اقای نجفی وزیر بش وند و از کارهای غیر قانونی مدیران جلوگیری شود
  • مربی بهداشت IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    8 0
    مربیان بهداشت همیشه بین وزارت بهداشت . آموزش وپرورش سرگردان بودند .امیدوارم آقای نجفی اگر وزیر شدنداهمیت بیشتری به بهداشت مدارس بدهند. همه 24 ساعت موظفی دارند حتی مشاوران الا مربیان بهداشت. ما مربیان بهداشت دوست داریم ساعت آموزشی داشته باشیم میشه؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    اقای وزیر چه برنامه ای برای مربیان پیش دبستانی دارید
  • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    آموزش پرورش منتظر نجفی است تا دوباره احیا شود
  • نسترن IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    7 2
    آقای نجفی مجتمع ها رو حذف کنید
  • مربی پیش دبستان IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 0
    انشاالله برای مربیهای پیش دبستان هم که سالیان سال است بلاتکلیف اند تدبیردرست واساسی ومنصفانه اندیشیده شودوهرچه زودترازاین وضعیت نجات یابند.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 0
    سلام اقای وزیر من و تعداد زیادی از دبیران دوره راهنمایی شهر نجف اباد استان اصفهان که دروس پایه را تدریس می کردیم از سال گذشته به عنوان نیروی مازاد شناخته شده و با بیش از بیست سال تجربه تدریس در دوره راهنمایی و تدریس علوم تجربی مجبور به تدریس در دروه ابتدایی ان هم در کلاس دوم و سوم شدیم شما چه طرحی برای رهایی ما و دانش اموزان از این معضل دارید لطفا به فریاد ما برسید. این در حالی است که تعداد زیادی از همین دبیران علوم با سابقه تدریس در نهضت و یا دوره ابتدایی جای ما را گرفته اند و حتی مدیران از کارایی انان راضی نیستند.
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 0
    ن یک فرهنگی هستم.اقای نجفی بهترین گزینه برای وزارت خانه آموزش و پرورش هستند.لطفا فرهنگیان دیگر نیز تایید کنند....ما فرهنگیان از نمایندگان مجلس می خواهیم که با رای اعتماد بالا به دکتر نجفی موجبات وزیر شدن ایشان را فراهم کنند.قشر عظیمی از فرهنگیان خواستار وزارت ایشان بر وزارت خانه هستند.به امید تحول در تعلیم و تربیت کشور عزیزمان ایران.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام وخسته نباشید به اقای وزیر، ما فارغ التحصیل دانشگاه ازاد هستیم با مدرک دبیری وبا گذراندن واحدهای درسی روش تدریس و...ودورههای کاراموزی در مدارس وباتوجه به اینکه هرکدام از ما قریب به 5سال وبعضی از افراد بیشتر در مرکز اموزش از راه دور در روستاهای دور افتاده به تدریس اشتغال داشتیم متاسفانه وزیر قبل ما رارا از کار بر کنار کردند بی توجه به اینکه سابقه کار و رشته تحصیلی وتخصصی مربوط به اموزش وپرورش را مد نظر قرار دهند،امیدوارم جنابعالی به عنوان وزیر انتخاب شده و به وضعیت ما علاقمندان به تدریس وحرفه معلمی رسیدگی کنید،با تشکر
  • بی نام US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 0
    من از آقای نجفی تعریفهای زیادی شنیده ام امیدوارم ایشان وزیر شده و بخشی از مشکلات معیشتی فرهنگیا ن ررو حل کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    1 0
    اومیدوارم اقای نجفی وارد وازرت بشه وحق برباد رفته مارا پس بگیره -جناب دکتر نجفی ما در ازمون 40 هزار نفری ثبت نام کردیم ودر مرحله اول با نمره علمی عالی قبول شدیم ودر مرحله مصاحبه به علت نداشتن رابطه ردمون کردند اما کسانی بودند در ان ازمون که با نمره پاین بصورت ذخیره قبول شدند در مرحله مصاحبه با داشتن رابطه قبول شدند بنده در یک منطقه محروم خوزستان بنام دهدز زندگی میکنم در همان ازمون اموزش وپرورش دهدز 33نفر نیرو خواست وبچحه های دهدز که 10 نفر بودند در ان ازمون شرکت کردندفقط 2نفر قبول شدند31 نفر نیرو از خارج دهدز جذب کردندنیرو های خارج از رشته دبیری برای دهدز در ان ازمون جذب کردند.فوق دیپلم حسابدلری از بهبهان برای تدریس اموزش ابتدای در ان ازمن برای تدریس در دهدز جذب کردند اما بچه های دهد