باشگاه خبرنگاران نوشت:

علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان در نشست مشترک با معاونین این وزارتخانه و اصحاب رسانه گفت: بسیار خرسندم که جمهوری اسلامی ایران و ملت آن با ساخت یک حماسه سیاسی بار دیگر ارزش و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید چرا که هیچ کس باور نمی‌کرد علی‌رغم این چنین فشارها و تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه قریب 73 درصد از واجدین شرایط در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و به رویه‌ای به نام اعتدال و تدبیر رای دهند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مراحل مختلفی را گذرانده تا به اینجا رسیده است؛ ایران دوران برانگیختگی را گذراند و از دوره مشروطه تا انقلاب عبور کرد و تجلی آن جمهوری اسلامی ایران بود، پس از آن 34 سال دوران بالندگی را طی کرد و این ملت مفتخر است که ملتی اندیشه‌ساز است.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: در این 34 سال نمونه‌های فراوانی از اقتدار این ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جامعه جهانی عرضه شد که از جمله می‌توان به شیوه حکومتی جدید که یک شیوه استثنایی است و کارایی خود را در این برهه حساس به خوبی شاهد هستیم اشاره کرد.

صالحی اظهار داشت: عدالت‌گستری و تحولات چشمگیر در ارتقا شاخص‌های اجتماعی که منجر به انعکاس گزارش‌هایی از سوی سازمان ملل شد نمونه‌هایی از این مهم است.

وی تاکید کرد: ما بالاترین رشد شاخص‌های انسانی را بعد از کره را داشتیم و در زمره گروه اول بودیم و اکنون از بین 5 گروه در رتبه دوم قرار داریم که اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای ملت بزرگ و شریف ایران است.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما این دوران بالندگی را به عینه شاهد بودیم و علی‌رغم نواقص، مشکلات و‌ کاستی‌ها هیچگاه ملت و نظام‌ها جهت‌های اصیل انقلاب را فراموش نکرده است.

صالحی افزود: چند ماه پیش بنده با توجه به اطلاعات به دست آمده در وزارت خارجه پیش‌بینی کرده بودم که در سال 92 ایران وارد دوره جدیدی خواهد شد و فاز جدیدی از تعاملات رقم خواهد خورد و همانطور که شاهد هستیم به لطف الهی ما در این مسیر قرار گرفته‌ایم و نشانه‌هایی از ورود ایران به عهد جدید را به خوبی می‌بینیم.

وی تاکید کرد: من این نوید را می‌دهم که ایران بیش از گذشته و سریعتر از پیش رو به پیشرفت، اعتدال و عزتمندی پیش خواهد رفت.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: این نوید بی‌پایه و اساس نیست همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود فرمودند؛ در منطقه و شمال آفریقا شاهد بحران‌های عظیمی هستیم اما به لطف الهی جمهوری اسلامی ایران هر روز شاهد تحولی جدید، نشاط‌ آفرین و امید بخش است و قطعا این روند در دولت جدید نیز استقرار و تداوم خواهد یافت.

صالحی خطاب به رسانه‌ها گفت: درست است که رسانه‌ها در طول زمان و در این دوره شاهد به کار گیری ابزارهای پیشرفته‌ای هستند که باعث شده اطلاعات آنها به طور شفاف، دقیق و با سرعت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد،‌که این امری تحول‌آفرین و چشمگیر برای اصحاب رسانه است اما باید به بعد محتوایی نیز توجه کنند.

وی اظهار داشت: همانطور که مدعی هستیم سیاست ما دارای مبنای اصولی و ارزشی است و در همان راستا نیز سیاست خارجی به همین گونه است، رسانه‌های ما نیز باید این گونه عمل کنند.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما به دنبال منفعت‌طلبی نیستم و این در حالی است که ما در پی منافع ملی هستیم و رسانه‌ها نیز باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

صالحی افزود: محوریت مبنایی رسانه‌های ما باید براساس ارزش و اخلاق باشد؛ رسانه‌ها باید به صورت ویژه عمل کنند.

وی تصریح کرد: درست است که تمام رسانه‌ها از ابزارهای لازم برخوردار هستند اما این مسئله کافی نیست؛ آیا ما می‌خواهیم مثل رسانه‌های دیگر جهان باشیم یا می‌خواهیم یک رسانه‌ اخلاق‌مدار و ارزش‌مدار باشیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =