حسن روحانی ابراز امیدواری کرد با رای اعتماد مجلس به کابینه دولت یازدهم سریعتر کار خود را آغاز کند.

به گزارش خبرآنلاین،حسن روحانی در ادامه دفاع از وزرای پیشنهادیش به معرفی وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، امورخارجه، بهداشت و درمان، اقتصاد و آموزش و پرورش پرداخت که در ادامه می‌آید:

محمدجواد ظریف «وزیر امور خارجه»: شناخت من به آقای ظریف من به سال‌های طولانی برمی‌گردد، در دوران دفاع مقدس در بخش سازمان ملل و سیاست خارجی فعالیت می‌کردند، در مذاکرات قطعنامه 598 به ایشان نزدیک‌تر شدیم، ایشان همچنین مسئولیت‌های مختلفی در وزارت خارجه به عنوان معاون وزیر داشتند و در دورانی هم به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل فعالیت کردند.
[حاشیه: نمایندگان مجلس طبعشان این است که همانطور که با بقیه حرف می‌زنند گوششان به تریبون است من خودم مجلسی هستم عادت دارم(خنده)]
آقای ظریف از چهره‌های ممتاز در فهم سیاست خارجی هستند و دانش و تخصص مورد نیاز را دارند و از افراد شایسته به خاطر تجربیات فراوانی که داشتند،هستند. حتما یکی از چهره های بنام در مذاکرات سیاست خارجی و از صاحبنظران و دانشمند در فهم و درک سیاست خارجی هستند و معتقد بهترین گزینه برای سمت وزارتخارجه هستند آن هم در شرایط امروز که به وزیر خارجه کاملا آگاه، هوشمند و کارآمد برای رفع معضلات نیاز داریم.


علی ربیعی«وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی»: آقای ربیعی را از زمانی که در مجلس معاون پارلمانی بودند می‌شناسم بعد از آن هم که به مدت 16 سال در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی حضور داشتند. فرد صاحب نظری است، ایشان هم اکنون استاد دانشگاه و اندیشگر هستند، در بحث وزارت کار به غیر از بعد اقتصادی، بعد اجتماعی و کارگری هم برای ما بسیار مهم است. آقای ربیعی در زمین مسائل اجتماعی صاحب نظر است، در زمینه کارگری هم درست است که ایشان تحصلیکرده و صاحبنظر هستند اما همه ایشان را به عنوان کارگر می‌شناسند، در صندوق و تشکلات کارگری بودند و کارگران ایشان را از جنس خودشان می‌دانند و آشنا به درد و مشکلات آنها هستند.

علی طیب نیا «وزیر اقتصاد و امور دارائی»: ایشان فرد صاحب نظر، متخصص و از اساتید به نام دانشگاه در حوزه مسائل اقتصادی هستند. یکی از صاحب نظرانی است که دارای تجربه عملی زیادی است، در کمیسیون‌های مختلف دولت در خود نهاد ریاست جمهوری، شورای عالی پول، ستاد تنظیم بازار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت امور اقتصادی حضور داشتند و چهره ای است که به دلیل دانش و تجربه‌اش مورد پذیرش صاحب نظران است. در مشورت با بسیاری از اساتید و صاحبنظران اقتصادی ایشان را جز بهترین‌ها معرفی کردند. در مذاکراتی که با ایشان داشتیم و توضحیاتی که دادند خود ما هم هم به همین نتیجه رسیدیم. معتقدم ایشان قادرند این وزارتخانه را متحول کنند آنهم در شرایطی که کشور درگیر مسائل اقتصادی است.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی«وزیر دادگستری»: ایشان نیاز به معرفی ندارند، آقای پورمحمدی به سال‌ها وزیر کشور بودند، مسئولیت‌های دیگری در مقاطع مختلف داشتند، داشتند رییس سازمان بازرسی در حال حاضر هستند، از فضلای حوزه علمیه قم، دارای تحصیلات اجتهاد هستند و هرکجا ایشان بوده چهره موفقی بوده است. هم بخش اجرا و هم بخش قضا را تجربه کرده است و همه جا به عنوان چهره موفقی بوده الان هم به عنوان استاد حوزه و دانشگاه مشغول فعالیت تدریسی هستند.
البته ایشان تنها وزیر دادگستری و رابطه بین دو قوه نخواهند بود و به خاطر تجربیات فراوانی که دارند از تجربیات ایشان در هیات دولت استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمودعلوی«وزیر اطلاعات»: از چهره‌های شناخته شده و معتدلی هستند. ما با ایشان به مجلس شورای اسلامی باز می‌گردد همان مجلس اول که ما قانون وزارت اطلاعات را می نوشتیم ایشان هم عضو همان کمیسیون مشترک تدوین قانون بود و در تدوین این قانون نقش داشت. مدت‌ها در مجلس به عنوان رییس کمیسیون امنیت داخلی شوراها مسئول بود و کاملا به قوانین و مقررات داخلی کشور آشنا هستند. فرد معتدلی بودند و ایشان هم جز سوابق شان این است که جز جلسه عقلا بودند و به میانه‌روی و دقت نظر شهرت داشتند الان هم که سال‌هاست در مجلس خبرگان رهبری همکار هستیم.

سیدحسن هاشمی«وزیر بهداشت»: آقای هاشمی عنصر جهادی است، آشنایی ما با ایشان به عنوان یک چهره جهادی در میدان رزم و دوران جنگ باز می گردد. ایشان سابقه 33 ماه جنگ در جبهه دارند ، دو بار در میدان جنگ مجروح شدند، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و از افتخارات علمی کشور هستند. جزو افراد نمونه در کشور هستند، جایگاه ایشان هم جهانی است، دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران هستند، فرد خدومی به مردم هستند. طرح خیریه نوآوران سلامت را تاسیس کردند که تیم‌های جراحی، امکانات جراحی چشم و داندانپزشکی را در استان‌های محروم فعال کردند و بسیاری از محرومان کشور را به صورت مجانی معالجه کردند. این کار یک کار ارزشمند است، ما باید اینجوری پزشکی را در کشور درست کنیم، اینکه مغازه‌ای بگیریم و بگوییم دولت پول و امکانات بدهد درست نیست البته که باید دولت پول بدهد اما باید بخش‌های مردمی را فعال کنیم. ایت تیم خیریه در روستاهای دور افتاده مناطق محروم می‌روند و مردم را مجانی درمان و معالجه می‌کنند اگر بتوانیم این موسسات خیریه را گسترش دهیم بخش بزرگی از معضلات حوزه سلامت را حل و فصل کردیم، ایشان جز وزرایی بود که با اصرار از ایشان خواستم برای مسئولیت بیایند. معتقدم که حضور دکتر هاشمی در این وزارتخانه موجب تحول خواهد شد و با برنامه‌های که برای بخش سلامت دارد کاملا همفکر و هماهنگ است.

محمدعلی نجفی«وزیر آموزش و پرورش»: چهره معروفی که برای این وزارتخانه برگزیده شده است را هم مجلس هم کشور آشنا است. از چهره‌های علمی به نام است، از دانشجویان با استعداد رشته ریاضی در دانشگاه ام آی تی بوده است، بعد هم در ایران چه در وزرات علوم که ریاست دانشگاه را برعهده داشته و چه در دولت و هم مدتی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش بود مورد احترام و محبوب همه بود. آن زمان ما در مجلس بودیم و عکس العمل نمایندگان را نسبت به ایشان می دیدیم. فردی که تجربه لازم را دارد، صاحب نظر است، برنامه های خوبی برای این بخش آموزش و پرورش دارد و سابقه طولانی در این وزارت داشته است.

رییس دولت در پایان معرفی وزرا ابراز امیدواری کرد همه وزرای معرفی شده بتوانند از اعتماد نمایندگان برخوردار باشند و دولت یازدهم بتواند پس از رای اعتماد هرچه سریعتر کار خود را آغاز کند و وعده هایی که به مردم داده یکی بعد از دیگری آن ها را عملیاتی کند.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =