موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات:بایددر روستاها اینترنت راه اندازی شود/وزیر ارتباطات باید دیپلماسی بداند

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به سوال هایی که عضو کمیسیون صنایع مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح کرد پاسخ داد.

کاتب گفت: « آنچه بیان شد خوشبختانه چالش های جدی بود که در سنوات گذشته به دلیل تغییرات ساختاری پی در پی اتفاق افتاد. اگر این تغییرات اتفاق نمی افتاد وزارت ارتباطات تا این اندازه مظلوم واقع نمی شد. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات سخن می گفت، گفته های خود را اینگونه ادامه داد: «  مجبورم نکاتی که در دفاع از ایشان آماده کرده بودم را کنار بگذارم و به سوالاتی که مطرح شد پاسخ دهم. »

او ادامه داد: « گفتند دکتر واعظی یک دیپلمات است و شناخت ایشان به مخابرات به دهه 60 مربوط می شود. امروز یکی از مهم ترین شاخصه ها برای وزارت راتباطات این است که وزیر بتواند به توسعه فضای کشور دست پیدا کند و برای حفظ و توسعه کشور از منابع بین المللی استفاده کند. بر این اساس وزیری که انتخاب می شود اولین ویژگی آن باید تخصص و تجربه در الکترونیک باشد و دوم اینکه باید دیپلماسی بداند.خوشبختانه آقای واعظی هر دو تجربه را دارد. تجربه که در دهه اول انقلاب ایشان در وزارت مخابرات حضور داشته و از پایین ترین سطح هرم تا بالاترین سطح مدیریتی مشغول بوده است. »

کاتب افزود: « ده سال سابقه اجرایی برای اینکه شخصی بخواهد تصدی وزارت ارتباطات را داشته باشد کافی نیست؟ دوم اینکه ایشان هم دو مدرک دارد؛ مدارک ایشان هم در رابطه با روابط بین الملل است و هم مربوط به الکترونیک است. از سوی دیگر امروز که کشور ما مشکل بزرگ دیپلماسی دارد فردی که تجربه دیپلماسی دارد می تواند به دولت کمک کند. »  

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه دفاع خود از محمود واعظی گفت: « سوال شد که چه برنامه ای برای توسعه روستایی دارد؟ اگر به برنامه های دکتر واعظی دقت کنید در برنامه های اجرایی اتفاقا یک سرفصل مستقل برای توسعه ارتباطات روستایی بیان شده است. امروز روستاها مشکل ارتبات تلفن ندارد. امروز دنبال این هستیم که در روستاها اینترنت را راه اندازی کنیم و  ارتباط مجازی را دایر کنیم. این در برنامه های دکتر واعظی به صراحت آمده است. »

کاتب ادامه داد: «  خوشبختانه اگر به تاریخچه روستاها دقت کنید اولین بار در سال 1358 مجوز خط انتقال روستاها توسط مخابرات به وسیله دکتر واعظی از مجلس گرفته شد و در سال 1359 این کار شروع شد. این نشان می دهد در ابتدای خدمت ایشان توسعه روستایی را به عنوان خدمت قلمداد می کرد. »

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه همچنین به موضوع سازمان فضایی و مرکز پژوهش و تحقیقات وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: «  در خصوص انتقال مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فضایی مخابرات باید گفت که این بزرگترین ظلمی است که به وزارت ارتباطات شد. در صحبتی که با آقای دکتر روحانی کردم ایشان گفتند هر دو باید به وزارت ارتباطات برگردد. » 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =