هروی می گوید وزرای پیشین اطلاعات تاکنون هیچ یک سابقه اطلاعاتی نداشته اند.

به گزارش خبرآنلاین، جواد هروی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، با بیان اینکه برخلاف اظهارات مخالفان هیچ جلسه‌ای با وزیر پیشنهادی اطلاعات نداشتم، گفت: امروز یک شخصیت توانا، دارای مدارج بالای دانشگاهی و دکترای حقوق اسلامی و دانا برای ریاست یکی از وزارتخانه‌های حساس پیشنهاد شده است که این در نوع خودش بی بدیل است.

وی افزود: همیشه اینگونه بوده که هرگاه یک مملکت برخوردار از فضای امن شده چرخه اقتصاد و تولید به حرکت در می‌آمده است و از اقای روحانی تشکر می‌کنم که برای این وزارت یک شخصیت تحصیلکرده، آگاه با سوابق خوب را معرفی کردند.

هروی وزیر پیشنهادی اطلاعات را فردی با تفکر باز و خلاق دانست و تاکید کرد:ما همیشه این حق را از وزارت اطلاعات می‌گیریم که وزیر نباید شخصیت پخته و کاردان در زمینه تخصصی خودش باشد حالا که این مهم انجام شده حواشی بیشتر شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزرای اطلاعات پیشین هیچکدام سوابق اطلاعاتی نداشتند، ایشان هم مستثنی از این جمع نیست. سوابق آقای علوی 4 دوره نمایندگی مجلس را دارد که مولفه مهمی در تعامل بین نمایندگان با این وزارتخانه است، امری که تاکنون مغفول مانده است و نمایندگان در انتقال مباحث و مسائل کشور به وزرای اطلاعات پیشین دچار مشکلات زیادی می شدند. و این اولین باری است وزیری پیشنهاد می شود که 4 دوره نمایندگی مجلس را دارد.

وی گفت: ایشان عضویت در کمیسیون تدوین قانون وزارت اطلاعات را داشتند که پیشینه قوی برایشان است، معاونت بازرسی نیروهای مسلح و حضور در عقیدتی سیاسی هم روزمه موفقی برایشان است.

وی عنوان کرد: من به نمایندگی از مناطق محروم می گویم در خیلی از مشکلات ما در مناطق مرزی رنگ و بوی وزارت اطلاعات ضعیف بوده است، چه اشکالی دارد وزیر خلاق بیاید و مشکلات مناطق مختلف را جبران کند، ما در مناطق مرزی گاهی می‌بینیم که اختلاف بین گروه‌های مختلف اجتماعی و مذهبی به دلیل عدم داریت دستگاه‌های اطلاعاتی دچار مشکل بیشتری است. عدم انتقال صحیح اطلاعات از نقاط کشور به این وزارتخانه نتیجه ای جز بی عدالتی در کشور نداشته است.

وی تاکید کرد: امروز بسیاری از ضربات به پیکر نظام به این دلیل است که آنگونه نتوانسته ایم یک وزیر خلاق، با تفکر باز، با تامل و با تحصیلات عالیه را در این پست بگماریم.

جلسه علنی مجلس با اظهارات این نماینده موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات به پایان رسید و اظهارات وزیر پیشنهادی به جلسه عصر موکول شد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 0
    چرا نظر مخالفین رو نمیزنین؟اونا هم حرف های شنیدنی دارند که ....
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 0
    تفکر باز یعنی چی اون وقت؟ یعنی باز قصه خودی و غیرخودی از سر گرفته شه؟