زاکانی نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهاد نفت گفت: دوستان نماینده نامه ای خطاب به لاریجانی نوشته اند و صحت گفته های آقای توکلی را مبنی بر قسم دروغ زنگنه را تایید کرده اند.

وی متذکرشد: صدای ضبط شده زنگنه موجود است که ایشان به واضح بله گفته اند.

زاکانی تاکید کرد: آقای نادران و آقای میرکاظمی می خواستند صحبت کنند که وقت خودشان را به من دادند.

وی علت عدم سخنرانی میرکاظمی برعلیه زنگنه را در رعایت مسایل اخلاقی دانست و با نگاهی بر نحوه مدیریت زنگنه در 8 سال مدیریت وی در نفت افزود: قراردادهایی در زمان زنگنه امضاء شده که در تمام آنها 3 نفر با هویت مشخص دست داشته اند که اسناد آن هم موجود است. قراردادهایی چون استات اویل،کرسنت و توتال قراردادهایی هستند که کسانی که در آن دست از سوی طرف خارجی  داشتند در کشورهای خارجی دادگاهی شدند و حتی عده ای از آنها خودکشی کردند.

نماینده مردم تهران افزود: کرسنت یکی از قراردادهای پر ابهام دوره زنگنه است که خود شما در سال 81 درنامه ای به این نکته تاکید کرده بودید اما وزیرنفت به سوالات آنزمان پاسخ نگفت.

وی متذکرشد: در زمان مخالف با این قرارداد جلسه ای برگزارشد مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز و شرکت ملی نفت به گواهی اسناد موجود علی رغم دعوت قبلی به دستور زنگنه از حضور در جلسه منع شدند اما باز هم این همه ماجرا نیست به استدلال یکی از مقامات همراه شما دیوار کرسنت تا ثریا کج است. آقای روحانی شما از الحاقیه ششم کرسنت مطلع هستید مدیرعامل این شرکت در امارات به سرمی برد. فعالیت های ضد ایرانی مدیرعامل کرسنت بر هیچکس پوشیده نیست ایشان در زمان جنگ اطلاعات ایران را به عراقی ها می داده از دوستان رژیم صهیونیست است.

وی تصریح کرد:آقای روحانی آیا می دانید یارانه هنگفتی برای شیخ نشینان شارجه در نظر گرفته شده بود آقای روحانی آیا می دانید برخلاف مصوبه شورای اقتصاد گاز میدان سلمان به جای انتقال به عسلویه به صورت 180 درجه تغییر به عسولیه تغییر می کند. قیمت کرسنت به ضرر جمهوری اسلامی ایران است. آیا شروط شگفتی آور در الحاقیه ششم آن خوانده اید.

وی با تاکید بر اینکه زنگنه در دوران مدیریتش با امتیازهای ترکمنچایی قراردادهای مرده را زنده کرد افزود: چرا زنگنه برخلاف مجوز رسمی در سکو مبارک در کنار این سکو پرچم بیگانه برافراشته شود. از همه مهمتر آیا مستحضرید دلال اول قرارداد آقای یزدان پناه مذاکراتی با یکی از مدیران نزدیک به زنگنه معروف به جونیور صورت داده است. ما باید جلوی تکرار این فسادهای مشابه استات اویل را بگیریم.

زاکانی افزود: فردی که در برخی از این قراردادها دست داشته اخباری منتشر شده که کشته شده که اگر ایشان زنده بود قطعا می توانست اطلاعاتی بسیار خوبی در خصوص مافیای نفتی به ما بدهد.

وی گفت: باید انتخاب درست تری برای نفت صورت می گرفت تا شاهد برگشتن مافیای نفتی نباشیم.

/31221 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    8 46
    آفرين به دو نماينده بزرگ و توانمند مجلس آقيان توكلي و زاكاني كه حقايق را براي مردم روشن كردند.
  • بی نام DE ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    5 36
    مخالفت صادقانه و مستند...
  • محمد A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    7 16
    ما هم يادمونه. بهتره وزارت هاي نفت و صنايع و معادن رو بدن دست افراد متخصص . درواقع مديران متخصص توي اون زمينه ها . اين 2 وزارت خونه بيشتر به مدير نياز داره تا فرد سياسي. اكر تخصص هم داشت كه چه بهتر.
  • مرتضی A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    22 2
    نه اینکه الان نداریم! منتها الان مافیاش خوشایند شماست. داستانی که زاکانی می خوند رو وزیر نمی تونه جواب بده به نظرم باید جیمز باند رو میاوردن تا مساله رو پیگیری کنه
  • ابراهیم A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    22 3
    یادم میاد آیت الله خامنه ای 4 سال پیش به دولت احمدی نژاد گفتند که یکدسته از نقدها از طرف دشمنان شماست وهدفی جز تخریب ندارند، به اونها توجه نکنید. حالا باید به آقای روحانی عرض کنم دشمنی آقای زاکانی و امثالهم با شما و اصلاحات بر همه آشکاره. پس بدونید ما مردم میفهمیم که آقای زاکانی داشت سیاه نمایی میکرد و به خصوص با خطاب قرار دادن شما سعی داشت شمارو تو چشم مردم ایران تخریب کنه. اما به امید خدا تیر دشمنان دولت راستگویان(داخلی و خارجی) به چشم خودشون فرو خواهد رفت، انشاءالله
  • سارا A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    26 4
    زاکانی با خودشم مخالفه چه برسه با وزای پیشنهادی دولت اقای روحانی
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    22 1
    چطور در زمان زنگنه مافیای نفت بود و با در آمد کم نفتی کشور به آن خوبی اداره می شد و در زمان محمود پاکدست و وزیر نفتش مملکت به قهقرا رفت معلوم نیست پولها به چه حسابی می رفت کمی انصاف هم خوب است در مورد زنگنه بحث فتنه را که دیدند لوث شده یک دروغ وتهمت دیگر را علم کردند خداوند را به داوری درمورد اظهار نظرهای نمایندگان فر امی خوانم
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    راست می گویند زیرا اکنون نداریم!