مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 24 مرداد 1392

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر گفت: پدری در اثر استعمال مواد مخدر فرزندش را در آذرشهر کشت.

سیدلطیف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مبنی بر وقوع یک درگیری خانوادگی در حوزه استحفاظی بخش گوگان و فوت فردی با هویت معلوم بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری گوگان قرار گرفت. با اعزام ماموران به محل درگیری مشخص شد که مقتول فردی 22 ساله است که با پدرش درگیر شده و از ناحیه شکم مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و جان باخته است.

به گزارش فارس، او گفت: ماموران در ادامه با انجام تحقیقات فنی و پلیسی در صحنه قتل و بررسی اظهارات شاهدان، قاتل که پدر مقتول بوده شناسایی و موفق شدند در کمتر از یک ساعت قاتل را در منزل فردی شناسایی و دستگیر کنند. متهم پس از انتقال به کلانتری و در بازجویی‌های ماموران اعتراف کرد که در زمان حادثه به دلیل مصرف مواد مخدر در حالت طبیعی نبوده و پس از آنکه با مقتول درگیر می‌شود با وارد کردن چندین ضربه چاقو پسر خود را به قتل می‌رساند.

توضیحات هواپیمایی آسمان در مورد سانحه پرواز 3772 تهران- شیراز

شرکت هواپیمایی آسمان در مورد خبر برخورد فوکر 100 این شرکت با ماشین آلات فرودگاه مهرآباد توضیحاتی ارسال کرد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در مورد خبر برخورد فوکر 100 این شرکت هواپیمایی با ماشین آلات فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: پرواز 3772 شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد شیراز که قرار بود طبق برنامه درساعت 13 بعدازظهر روز سه شنبه مورخ 15/5/92 انجام شود، پس از طی مسافت کوتاهی در هنگام خزش و قبل از خروج از رمپ آسمان نوک بال سمت چپ هواپیما (wing Tip) با دستگاه ایرکاندیشن مستقر در کنار هواپیما برخورد می‌کند و بلافاصله هواپیما متوقف و طبق بررسی توسط کارشناسان ایمنی زمینی آسمان مشخص می گردد ( wing Tip) مختصر صدمه ای دیده و از آنجا که این قطعه قابلیت جابجایی( Assembly) را دارد بلافاصله و در کمترین زمان ممکن قطعه قابل خدمت بر روی هواپیما نصب و جایگزین قطعه معیوب شده و طبق تایید بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما آماده پرواز می‌گردد.

در جریان وقوع اتفاقات مشابه هرچند حادثه بسیار کم اهمیت باشد، لیکن بدلیل رعایت استانداردهای لازم ایمنی ، ضرورت دارد تاییدیه های لازم از سوی مراجع ذیربط اخذ و متعاقبا اجازه پرواز صادر شود که البته این مهم در حداقل زمان ممکن (30/2 ساعت ) برای هواپیمای مذکور در همان مسیر تعیین شده قبلی اجازه پرواز صادر گردید.  

 

خانواده مقتول پس از ۱۷ سال قاتل زندانی در مراغه را بخشیدند

رحیم فلاح، رییس اداره زندان مراغه به ایرنا گفت: خانواده مقتول پس از ۱۷ سال قاتل فرزند خود را که در زندان این شهرستان بود، بخشیدند.

پدر، همسر و فرزندان مقتول محمد رضازاده که در سال ۷۶ در شهر ملکان به قتل رسیده بود، با حضور در اداره زندان مراغه، متهم را بخشیده و از قصاص وی گذشت کردند.

وی با اشاره به اینکه با بخشش و گذشت خانواده مقتول، قاتل از زندان آزاد شد، اظهارکرد: پدر مقتول رضا‌زاده، هدف از این کار خداپسندانه خود را جلب رضایت پروردگار و خشنودی روح فرزندش اعلام کرد.

 

انهدام باند سارقان خانه و مغازه در شهرستان اهواز

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان از انهدام باند سارقان حرفه ای و کشف 17 فقره سرقت منزل و مغازه در شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حفیظ الله خواجوی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل و مغازه و وصول یک فقره پرونده و 2 نفر سارق به هویت علی و عادل از کلانتری 25 اهواز، ماموران پلیس آگاهی با بررسی چگونگی سرقتهای انجام شده، با اتخاذ تدابیر هوشمندانه تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند.

در ادامه بازجویی های فنی و پلیسی، متهمان به 8 فقره سرقت اماکن خصوصی، 7 فقره سرقت منزل و یک فقره سرقت موتورسیکلت جمعاً 17 فقره سرقت با همدستی یک سارق دیگر اعتراف کردند.

با حصول اطمینان از صحت موضوع و شناسایی دقیق مخفیگاه سارق، پس از هماهنگی لازم با مقام قضایی درعملیاتی ضربتی متهم به هویت جواد در مخفیگاهش دستگیر شد.

در بازرسی های به عمل آمده از مخفیگاه سارقان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف، که به مالباخته تحویل داده شد.
متهمان با تکمیل پرونده، پس از تحویل آنها به مراجع قضایی با صدور قرار مناسب راهی زندان شدند. 

 

کلاهبرداری در پوشش مسکن مهر

فرد شیادی که با تاسیس شرکتی برای ثبت‌نام از متقاضیان مسکن مهر، اقدام به کلاهبرداری از 85 نفر کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ منصور خدادادی، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: با مراجعه فردی به پلیس و تنظیم شکایتی دایر بر وقوع یک فقره کلاهبرداری، بررسی پرونده در دستور کار قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود به پلیس گفت: چندی پیش با واریز مبلغ 105 میلیون و 500 هزار ریال به حساب شرکتی، اقدام به خرید یک واحد آپارتمان در طرح مسکن مهر کردم و با گذشت چند ماه از موعد تحویل آپارتمان و پیگیری‌های بیشتر متوجه شدم، مدیر عامل شرکت به هویت مهدی متواری شده است.

با اظهارات شاکی و بررسی شواهد موجود، ماموران در طی یک سلسله اقدامات پلیسی و فنی و انجام تعقیب و مراقبت‌های مستمر،‌ موفق به شناسایی محل اختفای متهم و دستگیری وی شدند.

متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف کرد و با تلاش ماموران آگاهی تا کنون 85 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شدند.
متهم پس از تشکیل پرونده با صدور قرار یک میلیاردی از سوی شعبه دوم بازپرسی به اتهام کلاهبرداری روانه زندان شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    19 9
    من یه سوال دارم در مورد مطلب زیر "خانواده مقتول پس از ۱۷ سال قاتل زندانی در مراغه را بخشیدند " آیا این بنده خدا 17 سال در زندان بوده؟ مگه خدا در قرآن نفرموده که به حز خون ولی دم، حق دیگه ای نداره اونوقت ادعا میکنه که واسه رضای خدا اینکار رو کرده!؟ خوبه خودش 17 سال بره زندان بفهمه چه خبره!؟
    • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      9 2
      تازه اونم بدون مرخصی بوده زندان قاتلها اصلا مرخصی نداره
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      4 0
      حالا من از شما می پرسم چرا17 سال زندان بوده و اعدام نشده؟! ضمن اینکه برای یه زندانی بخصوص اینجور زندانیا یک روز یا حتا یک ساعت حبس کمتر و بیرون اومدن از بلا تکلیفی دنیایی می ارزه حالا بعد 17 سال اعدام نشده و میتونه دوباره به زندگی برگرده باز هم جای شکر داره
    • بابک A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      2 0
      خوبه انسان ارزش حیات را بدونه...هرجند 17 سال خیلی ساله...ولی اون شخص میتونه با کمک از پروردگار زندگی جدید و ان شالله خوبی بسازه..
  • ایرانی A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    3 0
    "موفق شدند در کمتر از یک ساعت قاتل را در منزل فردی شناسایی و دستگیر کنند" به این میگن هوش سیاه!!!!!!!!!
  • شهرام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    11 0
    آقایون دانشمند ببخشید ها طرف آدم کشته یعنی حکمش اعدام این هفده سال رو هم با لطف خانواده مقتول زنده مونده
  • بی نام EU ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    4 1
    بچه خودشو كشته واسه چي دستگيرش كرديد . شما كه ميدونيد آزاد ميشه چرا زحمت كشيديد . اما شمايان طرفدار قاتل اگر عزيز خودتونو كشته بودن اينقدر جوش مي زديد.
  • صنم A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    0 5
    کاش همه لذت بخشش را بفهمند
    • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
      0 0
      باشه یک وقت اگر خدای نکرده این بلا سر شما آمد میتونید این لذت را بچشید و برای ما تعریف کنید!