رئیس جمهور که نسبت به لحن اظهارات برخی نمایندگان در طول بررسی صلاحیت وزرایش گلایه داشت، گفت: البته برخی نقدها و سوالات نمایندگان برای آن بود که شبهات در ذهن مردم و در کشور برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی پس از پایان بررسی صلاحیت وزرایش در مجلس نهم طی سخنانی از نمایندگان مجلس به دلیل کار سخت و طاقت فرسای چهار روز گذشته تشکر کرد و دقت و وسواس نمایندگان را لطف و مرحمت آنها به دولت تدبیر و امید خواند.

او که از نمایندگان موافق و مخالف تشکر می​کرد، ادامه داد: بی تردید همه به وظیفه قانونی، شرعی و ملی خود عمل کرده​اند. به مردم بزرگوار ایران که در داخل و خارج از کشور این موضوع را دنبال می کردند نیز خسته نباشید می گویم. از رسانه​ها بویژه رسانه ملی نیز بابت اطلاع رسانی کامل و به هنگام متشکرم.

روحانی سپس از وزرای پیشنهادیش تشکر کرد که به عهد خود وفادار بوده و در کمال حوصله و رعایت ادب و اخلاق به نقدها و مخالفت​ها و حتی مخالفت​هایی که گاهی با لحن تند بیان می​شد، پاسخی منطقی و مناسب دادند. وی افزود: برخی لحن​ها می​توانست بهتر باشد اما همه سخنان نمایندگان در مجموع درچارچوب آیین نامه بود. گرچه برخی رسانه​ها نسبت به نوع سوالات و انتقادات نمایندگان، لحن منتقدانه​ای داشته و گاهی از اصطلاح «اعتراف گیری» استفاده می​کردند اما همه نقدها و سوالات حق نمایندگان بوده و آنها باید بدانند که به چه کسی رای سیاسی می​دهند. رای نمایندگان سیاسی و حقوقی و در چارچوب قانون اساسی است. امیدوارم بنده و همه اعضای کابینه همواره مستحضر به حمایت از مجلس باشند و این حمایت هدیه​ای بزرگ برای استحکام کار دولت خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: برای این فرزند مجلس که منادی اعتدال است، گاهی برخی از تعبیرات در مجلس شورای اسلامی کمی دلگیر کننده بود اما چه باید کرد؛ این شیوه مرسوم در شیوه مردم سالاری پارلمانی است. همه باید عادت کنیم و تحمل​ها را بالا ببریم. هم نمایندگان و هم اعضای دولت با بالا بردن آستانه تحمل بهتر می توانیم به یاری هم بپردازیم. مجلس در ایفای وظایف نمایندگی و اظهار نظر کاملا آزاد است. حتی می خواهم به رسانه ها تذکر دهم. برخی نقدها و سوالات نمایندگان برای آن بود که شبهات در ذهن مردم و در کشور برطرف شود. این کار به اعتقاد من به خوبی انجام گرفت.

به گفته وی، اگر شبهه​ای مطرح باشد و نماینده​ای آن را مطرح کند؛ کمک به دولت است چون کمک کرده است که در افکار عمومی این شبهات مرتفع شود.

روحانی خاطرنشان کرد: برخی انتقادات تند بود اما ما همه انتقادات را به رسمیت می شناسیم. البته نظر مجلس با سخنان برخی نمایندگان گاهی متفاوت است. نظر نهایی نمایندگان در رای نهایی آنها مشخص خواهد شد. ساعاتی باید صبر کنیم تا پس از شمارش آرا، رای مجلس مشخص شود. هرچه رای مجلس باشد، به آن احترام می گذاریم.

ادامه دارد....

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    167 6
    مجلس نباید جلوی رای ملت بایستد
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    11 69
    اینکه بچه هاشمی را دله دزد خواتدند را هم به رسمیت می شناسید؟
    • هادی A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      6 0
      دیدی که ! اون وزیری که برای کوبیدنش به فرزند آیت الله هاشمی توهین کردند؛ رای آورد! و این نشون میده که نظر همه نمایندگان مجلس درباره فرزند آیت الله هاشمی اون چیزی یه نماینده اومد اعلام کرد نیست!!!!