لشگر یک و نیم میلیون نفری گیمرها در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران

سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای تهران با پنج روز فعالیت و شرکت بیش از 150 شرکت، موسسه و نهاد با یک میلیون و پانصد هزار نفر مخاطب دیروز شنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای با پنج روز فعالیت در مصلای امام خمینی(ره) عصر روز شنبه 26 مرداد ماه به اتمام رسید.
این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 24 هزار متر مربع و در قالب بخش های مختلف طی 5 روز در تهران برپا شد. فضای نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته بود.لازم به ذکر است؛ در سومین دوره از برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، 7 دانشگاه حضور داشتند همچنین برپایی بخش خانواده، دنیای بدون گیم، بخش بازی سازان مستقل، غرفه اسرا (نظام رده بندی سنی گیم) با هدف آشنایی خانواده ها با گیم و تهیه بازی رایانه ای به تناسب سن فرزندان از برنامه های این رویداد بود. در این نمایشگاه در بخشی با عنوان «تولیدات»، آخرین بازی های تولید شده ایرانی و ساخته های خارجی که مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای بود عرضه شد.
همچنین «پنجره» از بخشهای جدیدی بود که در قالب این نمایشگاه به مخاطبان طی پنج روز معرفی شد. در این بخش روند تولید بازی های ایرانی در دو دهه اخیر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازی های رایانه ای با تنوع بیش از 50 عنوان گیم و مسابقات بازی های رایانه ای برای علاقه مندان از دیگر بخش های این این رویداد فرهنگی بود.ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران به شمار می رفت که تا حدودی زیادی در سومین دوره جامه عمل پوشید.
طبق گفته بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این دوره از برگزاری نمایشگاه 30 اثر بیشتر از سال گذشته به دبیر خانه ارسال شد. در بخش دانش آموزی نیز 70 بازی مستقل در نمایشگاه امسال حضور داشتند. همچنین 20 تیم دانشجویی در ایام برگزاری سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای مسابقه بازی نامه نویسی برگزار کردند. 219 اثر برای شرکت در سومین دوره نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای ارسال شد و در این بین 32 اثر بزرگ وجود داشت. همچنین 30 بازی رایانه ای نیز در این رویداد فرهنگی رونمایی شد.موسسات و تیم های بازی سازی در این دوره از نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای رشد 50 درصدی داشتند و 150 شرکت و موسسه و نهاد در این رویداد فرهنگی شرکت کردند. سومین نمایشگاه ملی بازی های رایانه ای تهران طی 5 روز برگزاری خود میزبان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر مخاطب بود که این تعداد بازدید کننده نسبت به دوره گذشته افزایش چشمگیری داشته است. سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای در بخش های تولیدات، بازیسازان مستقل، خانواده، آموزش و کارگاه های آموزشی، فناوری، بازی و سرگرمی و مسابقات برگزار شد.

ماجراجویی در ماموریت های بازی های رایانه ای
در آخرین روز از برگزاری کارگاه های تخصصی کارگاه طراحی بازی و اهمیت دیالوگ گویی و طرح معما های ماجراجویی در بازی های رایانه ای مورد بررسی قرار گرفت. کارگاه تخصصی ماجراجویی در دنیای بازی های رایانه ای با حضور شروین استاد زاده متخصص نرم افزار کامپیوتر برگزار شد.در این کارگاه هدف اصلی در بازی های ماجرایی و به اتمام رساندن زنجیره ای از ماموریت ها و اینکه بهتر است ماموریت ها حس ماجراجویی داشته است نیز اشاره شد.

توانمندی بازی سازان ایرانی بیش از حد انتظار است

مدیر کل گسترش دانشگاه علمی کاربردی گفت که با توجه به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای، توانمندی شرکت کنندگان در این عرصه بسیار بالا بوده و پیشرفت و تنوع بازی های رایانه ای در این رویداد بیشتر از حد تصور است.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،مرتضی تشکری افزود: در این نمایشگاه، ارائه بازی های رایانه ای و مهیج که جلوه های جنگی و شاخص های منطبق بر مناسک اسلامی را داراست گواه بر توجه بازی سازان و فعالان در این عرصه است.وی یادآور شداستقبال بیش از اندازه مخاطبان از نمایشگاه گیم تهران، نشان دهنده بستر توسعه این عرصه و از طرف دیگر نیز نگرانی خانواده ها از بازی های بیگانه است.

کارگاه تخصصی برنامه نویسی در نمایشگاه گیم تهران برگزار شد

کارگاه تخصصی برنامه نویسی با عنوان «طراحی ui به کمک scalefrom » در آخرین روز از سومین نمایشگاه گیم تهران برگزار شد.در این کارگاه که توسط عماد آقاجانی از برنامه نویسان و متخصصان عرصه گیم برگزار شد ابزار نوین برنامه نویسی برای بازی های رایانه ای معرفی شد.آقاجانی یادآور شد: بسیاری از بازی های امروزی نه تنها برای یک جلوه گرافیکی برای جذب بیشتر بازیکن در طول یک بازی رایانه ای، بلکه به عنوان بخشی از روند بازی محسوب می شود.

استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه گیم نشان از جایگاه این رویداد دارد

رییس مرکز رسانه های دیجیتال گفت که استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه گیم تهران نشان از جایگاه ویژه این رویداد فرهنگی دارد. دکتر حسن علیزاده در خصوص ارزیابی خود از سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای گفت: معیار ارزیابی نمایشگاه استقبال بی نظیر مردم است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.وی در ادامه افزود : امروزه دیگر بازی های رایانه ای از سرگرمی صرف خارج شده و یک معقوله مهم در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گرفته است و امیدوارم در دولت جدید با حمایت و تخصیص بودجه های کافی از بازی سازان حمایت بیشتری صورت گیرد.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    4 1
    تیتر خوبی زدید
  • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    9 0
    همه میدونیم که خیلی ها برای نمایشگاه نمیرن!