ایسنا نوشت:

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی رای مجلس به 15 نفر از وزرای کابینه حسن روحانی را رای بالا توصیف کرد و در عین حال گفت که به نظر می‌رسد عمده جامعه انتظار داشتند که همه کابینه رییس جمهور از مجلس تاییدیه بگیرند.

غلامعلی جعفرزاده اظهار کرد: اگر با دوره‌های گذشته قیاس کنیم، می‌بینیم که در این دوره تنها سه نفر رای نگرفتند و در مقابل 15 وزیر رییس جمهور مورد تایید مجلس قرار گرفتند و این یعنی بیش از 80 درصد وزرای پیشنهادی آقای روحانی به دولت راه پیدا کردند که رای خوب و بالایی است.

وی افزود: وزرای پیشنهادی انصافا در این مدت توانستند خوب با مجلس همراهی کنند، برنامه‌شان را به نمایندگان اعلام کنند و حضور مستمری در مجلس داشته باشند. نکته ظریف در این میان این است که آقای روحانی مجلس را می‌شناسد و به ادبیات مجلس آشناست و این دلیل مهمی در موفقیت رییس جمهور برای گرفتن رای اعتماد 15 عضو کابینه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه چند دوره نمایندگی حسن روحانی در مجلس، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به این موضوع این بار مشکلات نسبت به گذشته خیلی کمتر باشد. یکی از مشکلات دولت‌های قبلی مخصوصا در دولت‌های نهم و دهم عدم شناخت از حاکمیت و ارکان آن بود. در واقع ورود از شهرداری به ریاست جمهوری باعث شده بود اختیارات دولت وجود نداشته باشد اما من فکر می‌کنم این مشکل در این دولت وجود ندارد و حداقل تا الان شاهد آن نبوده‌ایم.

جعفرزاده ادامه داد: من کابینه را خیلی تایید می‌کنم زیرا اینها افراد کاردان و کارکشته‌ای هستند و نه آدم‌های صفرکیلومتر. همه آنها برای وزارتخانه‌هایشان برنامه داشتند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه وزرا به طور غیرمستقیم از مردم رای گرفته‌اند، یادآور شد: نمایندگان منتخب مردم هستند و رای آنها به وزرا در واقع به این معنی است که آنها منتخب غیرمستقیم مردم هستند که طبیعتا همین امر مسوولیت آنها را بسیار سنگین‌تر می‌کند.

جعفرزاده با بیان اینکه به نظر می‌رسد عمده جامعه انتظار داشتند همه کابینه مورد تایید مجلس قرار بگیرند، اضافه کرد: البته این اتفاق سختی بود که همه تایید شوند اما من فکر می‌کنم آقای روحانی همانطور که در مراسم تحلیف خود و زودتر از موعد، وزرای پیشنهادی‌اش را به مجلس معرفی کرد، در کوتاه‌ترین زمان گزینه‌های خود برای سه وزارتخانه باقیمانده را نیز اعلام می‌کند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    6 4
    با اين ميگن اصولگراي واقعي
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    30 1
    جعفر زاده نماینده شهر ماست و مستقله!! اصولگراشو از کجا اورده اید؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    7 1
    راستی واژه وکیل الدوله چه معنایی داشت؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    7 0
    خودتون رو حذف کردید و اعتماد مردم به مجلس طرفدار منافع ملی را خدشه دار نمودید. به ما چه!!!بعدا نگید تقصیر اصلاح طلبان بود ها!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    7 3
    کاش همه نماینده ها مثل شما فکر میکردن .
  • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    4 0
    ايشان اصولگرا نيست كي گفته ايشان اصولگرا هست از نزديك بارها با ايشان صحبت كردم هيچ نزديكي از تفكر اين نماينده محترم با اصولگرا ها نديدم