مراسم تودیع و معارفه مصطفی محمدنجار و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزرای سابق و جدید وزارت کشور صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی که روز شنبه در مراسم معارفه وزیر خود در عرصه سیاست خارجی حضور یافته بود امروز نیز ترجیح داد خود در مراسم معارفه وزیر سیاست داخلی دولتش حضور داشته باشد.(اینجا)

در این مراسم که با حضور برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، نهاوندیان مسئول دفتر رییس جمهور و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد؛ حکم وزارت رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور دولت یازدهم از سوی حسن روحانی به وی اعطا شد و با اهدای لوح تقدیری از خدمات مصطفی محمد نجار در وزارت کشور قدردانی شد.

رییس‌جمهور: حسن روحانی معجزه قرن نیست و اتصال ویژه‌ای به آسمان ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنانی ضمن در این مراسم و دیدار با مدیران، مسئولان و پرسنل وزارت کشور گفت: وزارت کشور یک وزارتخانه فرابخشی است و استانداران به عنوان یک مدیر معمولی در یک استان نیستند، بلکه استانداران نمایندگان عالی سیاسی نظام جمهوری اسلامی در استان هستند. استانداران به عنوان نمایندگانی هستند که مسئولیت امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و اداری در سطح استان را بر عهده دارند.

رییس‌جمهور با اشاره به وظایف خطیر وزیر کشور اظهار کرد: وزیر کشور یک‌تنه بار بسیار سنگینی را در کشور بر دوش دارد و اگر بخواهیم از زحمات وزیر کشور قبلی قدردانی کنیم، کار آسانی نیست چراکه برای من ملموس است که وزیر کشور تا چه حد در کشور بار سنگینی را بر دوش دارد.(اینجا)

وزیر کشور:امیدوارم بتوانیم امنیت پایدار و همه جانبه در کشور ایجاد کنیم

رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم نیز در مراسم معارفه خود با اشاره به فضای امید و اعتمادی که در بین مردم ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که بتواند با لطف خداوند، رهنمودهای مقام معظم رهبری، ارشادات رییس جمهور و دولت و حمایت مردم و مجلس و همچنین کارکنان وزارت کشور به وظایفی که بر عهده دارد به خوبی عمل کند.

رحمانی فضلی

وی گفت: امیدوارم که بتوانیم امنیت پایدار‌ و همه جانبه، توسعه سیاسی و اقتصادی و همچنین آرامش بیشتر برای همه مردم ایجاد کنیم.

وزیر کشور دولت دهم: سفرهای استانی و هدفمندی یارانه ها برکات زیادی داشت
مصطفی محمدنجار وزیر سابق کشور نیز در مراسم تودیع خود، اظهار داشت: شرط موفقیت در پیشبرد برنامه‌ها همدلی و انسجام است و در این صورت می‌توان بر مشکلات فائق آمد، از همه همکارانم به خاطر همراهی‌ها و از خودگذشتگی‌هایشان در وزارت کشور تشکر می‌کنم.

اهم اظهارات وزیر کشور دولت دهم را به نقل از فارس بخوانید:
* باید دانست در برخی از اقدامات دولت همچون سفرهای استانی و هدفمندی یارانه‌ها که برکات زیادی به دنبال داشت و به رشد و پیشرفت کشور انجامید نقش وزارت کشور و استانداری‌ها بارز بود؛ همچنین برخی طرح‌ها همچون مسکن مهر و توسعه بخش کشاورزی و بخش صنعت و معدن وزارت کشور نقش موثری داشت.

* ما توانستیم در فضایی آرام و بدون حاشیه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی، امنیتی و ثبت احوال به دستاوردهای بسیاری در این مدت نائل شویم. به واسطه ایثارگری نیروی انتظامی و تدابیر شورای امنیت کشور و شورای تامین استان‌ها جمهوری اسلامی ایران در زمره باامنیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود.

روحانی


*برگزاری بیش از 80 جلسه شورای امنیت و 200 مصوبه در موضوعات مختلف نتیجه‌اش امنیت پایدار است؛ افزایش 25 درصدی امنیت مرزها، طراحی طرح جامع امنیت مناطق مرزی، حفاظت از دانشمندان هسته‌ای، مقابله با تهدیدات فضای مجازی، امنیت اجلاس سران غیرمتعهد‌ها از اقدامات وزارت کشور به شمار می‌رود.

*تاسیس 100 شهرداری جدید و حمایت از آنها، احداث 2500 باب ساختمان بهداری از دیگر موارد انجام شده در وزرات کشور است؛ در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز می‌توان به تصویب طرح تحول اجتماعی، مبارزه با مشروبات و اجرای برنامه در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد.

*در حوزه سیاسی نیز 45 شهرستان و یک استان ایجاد شد و درخواست‌هایی از احزاب و گروه‌ها نیز داشتیم و در نهایت سه انتخابات بزرگ که یکی انتخابات مجلس و دو انتخابات اخیر در 24 خرداد بود، برگزار کردیم که به عنوان نقطه عطف تلاش‌ها مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران است و ما در انتخابات مجلس نهم برای اولین بار در 21 حوزه به صورت تمام رایانه‌ای آن را برگزار کردیم و امروز کاملا به لحاظ صد در صد نرم‌افزاری می توانیم انتخابات را برگزار کنیم.

صولت مرتضوی: بازگرداندن اعتماد و آرامش به وزارت کشور از مهمترین کارهای نجار بود
دبیر ستاد انتخابات وزرات کشور دولت دهم از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی با اشاره به حوادث انتخابات ۸۸ و توطئه‌های دشمن علیه کشور گفت: بازگردان اعتماد و آرامش به وزارت کشور پس از انتخابات از مهمترین کارهایی بود که در ۴ سال حضور آقای نجار در وزارت کشور انجام شد.

سیدصولت مرتضوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور صبح امروز طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و فعلی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه 8 سال مجاهدت در 2 وزارتخانه کلیدی دفاع و وزارت کشور از خدمات ارزنده آقای نجار است و اگر بخواهیم همه آن را بگوییم، حکایت مثنوی خواهد شد، گفت: زمانی که آقای نجار به عنوان وزیر کشور منصوب شدند، وزارت کشور دارای مشکلات و ابهاماتی بود که اولا در زمان قبل از نجار 4 وزیر کشور تغییر کرده بود و ثانیا حوادث تلخ پس از انتخابات 88 را داشتیم.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: استراتژی دشمن در حوادث انتخابات براندازی بود و تاکتیکش کشته‌سازی و کشتی‌گیری، اما به فضل الهی بنا به تدبیر عالی‌اندیشان نظام و شورای امنیت کشور به مدیریت آقای نجار، داغ براندازی و داغ اختلاف بردل دشمنان نظام جمهوری اسلامی گذاشته شد و کشور به آسانی از بحران ساخته شده توسط دشمن عبور کرد.

مرتضوی نکته دوم در 4 سال اخیر را بحث بازگردان اعتماد عمومی به وزارت کشور دانست و افزود: بالاخره آن زمان فضا ملتهب بود و این شائبه را مطرح کرده بودند که وزارت کشور صلاحیتی برای برگزاری انتخابات را ندارد و حقیقتا یکی از دغدغه‌های آقای نجار هم این بود که اعتماد و آرامش را به مانند همیشه در وزارت کشور پابرجا بگرداند و بر همین اساس 3 انتخابات بزرگ مجلس شورای اسلامی، شوراها و انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کردند.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    5 4
    آقای نجارفردی امین - بی توقع -پرکارومنطقی است وخدمات زیادی رابرای مملکت انجام دادخدایارشان باشد.بهشون خسته نباشید میگویم