دولت با مرخصی 9 ماهه زایمان مخالف است و این مخالفت را با لغو مصوبه مربوطه اعلام کرده است.

 معاون سرمایه‌های اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دولت دهم گفت: در پی لغو مصوبات سه ماه اخیر دولت دهم با دستور معاون اول رئیس جمهور اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران متوقف شد.
پروین هدایتی به فارس گفت: به دنبال دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال جاری، اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 ماه به 9 ماه و مرخصی تشویقی پدران لغو شد.
وی ادامه داد: به دنبال این دستور معاونت امور زنان نامه‌ای را تنظیم کرده است تا این مصوبه را که با فراز و فرودهای بسیاری توانستیم آن را به مرحله اجرایی برسانیم از بقیه مصوبات مستثنی کند و ترتیبی اتخاذ کند تا روند اجرای آن تسریع شود.
افزایش مرخصی زایمان مادران پس از ماه‌ها تلاش توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت دهم به مجلس داده شد و پس از تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن این مصوبه ابلاغ شد. که با دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال جاری این مصوبه نیز که در 20 خردادماه در مجلس نهایی شده بود متوقف شد و امیدواریم دولت تدبیر و امید، تدبیری بیاندیشد تا مادران و پدرانی که از شنیدن این خبر خوشحال شده بودند خوشحالی‌شان ادامه پیدا کند.
در همین زمینه سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 ماه به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای تشویقی پدران در مجلس به تصویب رسید و نمی‌تواند توسط دولت لغو شود.
لاله افتخاری گفت: ممکن است در متن لایحه تأمین بار مالی آن بر عهده دولت گذاشته شده باشد که در این صورت به دلیل تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن این مصوبه ممکن است از سوی دولت اجرای آن برای مدتی متوقف شود اما لغو آن توسط دولت امکان ندارد.
حال باید دید که این موضوع به اولین چالش های مجلس با سیاستهای اجتماعی دولت دکتر روحانی بدل خواهد شد و یا اینکه سیاستهای جمعیتی جدید تر و کارامد تری از سوی دولت به مجلس ارایه خواهد شد.

45301

کد خبر 309217

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 235
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    چه معنی داره این همه مرخصی؟ پس مملکت چه جور چرخش بچرخه؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      ولی این مرخصی های چند ماهه توی کشورهای دیگه هم هست.آمارشو همین خبر آنلاین داده بود.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      اینم یکی از خدمات دولت تدبیر و امید !!!
    • بی نام DE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      درسته. هم چنین در حالی که افراد زیادی از مردم ایران از گرفتن چنین مرخصی های با حقوقی محروم اند( مثل زنان خانه دار، خانواده های کشاورزان، کارگران، بیکاران و ...) دادن پول بیت المال برای عده محدودی از حقوق بگیران دولت، بی عدالتی محض است.
    • بی نام DE ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      اینکه شما می گویید در کشورهای دیگر هست، لطفا این را هم بررسی کنید که در کشورهای اروپایی افراد شاغل مالیات بسیار زیادی به دولت می دهند. آنها حق دارند تقاضای مرخصی طولانی داشته باشند ولی در ایران منبع مالی این کار بیت المال خواهد بود.
    • بی نام DE ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      آلمان دو ماه
    • میلاد حمیدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      آقا یا خانم بی نام که با پرچم آلمان نظر می دهید. شما به مرخصی چکار دارید؟ مرخصی بد نیست. اگر این سرمایه گذاری ولو اینکه از بیت المال باشد برای مصلحت همه خرج شود چه اشکالی دارد. آیا خرج کردن از بیت المال برای موارد عام المنفعه ایراد دارد؟ یکی از دلایل تزلزل زندگی های مدرن این است که خانواده های شهری که غالبا شاغل در شرکت های دیگر هستند ساعات کاری زیاد و مرخصی کم دارند و خانواده فرصت کمتری برای در کنار هم بودن دارد. این کمتر در کنار هم بودن شاید با مرخصی قدری جبران شود و سبب مودت شود. می تواند برای تفریح و نشاط خانواده به کار گرفته شود. هر چند برای اکثریت افراد که در شرکت های خصوصی کار می کنند زیاد هم به شکلی که شما می گویید نباشد. در قرار دادها ذکر می شود 5 یا 6 روز در هفته به جز روزهای تعطیل
    • محمد A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      روحاني مچكريم . اصن همين درسته . بايد همه چي لغو شه . منتظر دلار 8 هزار تومني هستيم . روحاني مچكريم.
    • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      5 ملیارد پول بی زبون رو میخوان به خلعتبری بدن .سالی نزدیک به 500 ملیارد تومن پول تو جیب فوتبالیست ها میریزن اونم از بیت المال کسی نطق نمیزنه.حالا برا مرخصی 9 ماهه مادران رگ گردن همه زده بیرون کی ای بییاین که بیت المال به باد رفت جباری سالی دو ملیارد از پول ملت میگیره بعد میاد میگه همه مسخره ان اونوقت یقه مادران رو برا مرخصی میگیرید شماها مال کدوم سیاره اید؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      59 13
      این مرخصی توی سوئد 400 روز هست که بین پدر و مادر تقسیم میشه و برای تمام مدت نوزادی هست. یعنی تا یک سالگی.
    • علي A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      63 14
      اگه هزينه و مرخصي براي حفظ سلامت جامعه، بخصوص مادران باشه هيچ اشكالي ندارد. مگر يك خانواده امروزه در ايران بيشتر از يكي دو بار ميتونه بچه دار بشه؟ به نظر من حتي بايد كمك هزينه تولد فرزند نيز پرداخت بشه.
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      4 4
      برای مثال میگوییم با بیشترین سرعت میچرخد و اگر باور ندارید بروید ببینید .
    • بی نام DE ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      13 14
      آقای حمیدی، اولا که فقط آن دو نظر پشت سرهم رو من گذاشته ام و "آلمان دو ماه" رو هموطن دیگری گذاشته است. دوما پول بیت المال سهم همه مردم ایران است. پیشنهاد می کنم به سیستان بلوچستان سفر کنی، آن وقت می فهمی چرا می گویم بیت المال و عدالت. ساکنان شهرهای بزرگ از امکانات عمومی خوبی بهره مند هستند، شغل هم دارند، اما شهرها و روستاهای دور افتاده حتی از درمانگاه و مدرسه نیز محروم اند (یا اگر هست نمونه اش را در مدرسه پیرانشهر دیدید). شما می گویید اروپا، ولی نمی بینید که درآمد دولت های اروپایی جیب مردم است و درآمد ایرانیان از جیب دولت (یا بهتر است بگوییم از نفت که متعلق به همه مردم است). شما می گویید عام المنفعه ولی حاضر نیستید نه تنها شهرها و روستاهای دیگر را ببینید بلکه شرایط دشوار کشور را هم نمیبینید.
    • محمدحسین IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      25 14
      آخه مادری که میدونه الان بچش گریه زاری میکنه و به مادرش احتیاج داره چطور میتونه کار کنه؟؟؟؟
    • msx A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      32 1
      مگه تو ایران مالیات نمیدن؟پدر من کامند بانکه هنوز فیش حقوقیش نیومده 30% مالیات کسر میکنن.حالا خوبه تنها قشر مالیات دهنده کشور کارمندا هستند!30 % که میدونی ینی چی ها؟
    • سید IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      18 13
      عاقا من یکی از دلایلم برای بچه دار شدن همین مرخصی بود :-(
    • میلاد حمیدی به بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      15 4
      بنده شغلم طوری است که به مناطق دور افتاده کشور زیاد می روم. کمابیش از اوضاع مردم خبر دارم. قبول دارم که در روستاها وضعیت رفاهی مردم مناسب نیست به خصوص اوضاع زنان در جنوب غرب کشور خیلی بد است . اما من اصلا حرفم این نیست. من به وضوح تفاوت رضایت مندی زن و شوهر ها از همدیگر را در شهر و روستا دیدم. در روستاها رضایت از همسر بیشتر است. علاقه ها معمولا بیشتر است. چون ساعات در کنار هم بودن بیشتر است. به دلیل اختلاط کمتر زن و مرد روابط خارج از چهارچوب خانواده کمتر است. زندگی های روستایی به این دلایل مستحکم تر است. لااقل یکی از دلایل مهمش این است. در شهر وضعیت برعکس است. روابط فراخانوادگی زیاد است. بطوری که زوجین ساعات کنار دوست همکار بودن ساعات بروز جذابیت ها در محل کار بیشتر است از محیط خانواشان
    • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      2 8
      به میلاد حمیدی: شما می گویید چون زنان کارمند دولت رضایتمندی زیادی از شوهرانشان ندارند باید سهم بیشتری از بیت المال ببرند؟ شاید باید به آنها آموخت چطور خوب زندگی کنند نه اینکه به آنها مرخصی با حقوق داد! من یک زنم. تحصیلات عالیه دارم. اما به هیچ عنوان قبول ندارم حجم عظیمی از بودجه مملکت در اختیار کارمندان دولت که عده کمی از مردم ایرانند قرار گیرد، ولو اینکه به خود من دهند. در حالی که کشور در شرایط سختی به سر می برد نیازمند یاری و از خودگذشتگی همه مردم است تا بعد از چندی اوضاع بهبود یابد. اما اگر در این شرایط بخواهد بودجه مملکت صرف رفاه عده کمی شود این مشکلات برای همه بچه های همه اقشار باقی می ماند. پیشنهاد می کنم پول این کار صرف تجهیز آزمایشگاه دانشگاه ها و مدارس شود! چون بیشتر کارایی دارد!
    • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      3 7
      این همه مرخصی بی عدالتی است.
    • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      2 0
      سلام بی نام. به نظر میاد چون شما توی این موقعیت قرار نداری نمی تونی درک صحیحی از مشکلات یه نوزاد داشته باشی. امیدوارم اونائی که نمی تونن شرایط و مشکلات یه مادر و پدر با مسائل یه نوزاد به غیر از مالی درک کنند نظری نذارن مثل بعضی از مسئولین
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    مردم با این حرفا کشوندن بای صندوق ری دیگه
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      آره دیگه. همه با هم باز بگیم روحانی مچکریممممممم
    • امین A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      48 29
      ببخشید از طی تا حالا زایمان جزو امور عام المنفع است !!! لطفا تعداد منفی هایتان را بشمارید .
    • دولت آبادی A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      19 8
      کار با خانمها ندارم . خود خانمها منصفانه نظر بدند که چقدر مرخصی واقعآ لازمه . ولی آقایون بابت چه کاری دو هفته باید استراحت کنند ؟! تصور کنید طرف کاره ای هم باشه و خلق اله بابت یه امضاء دو هفته لنگ باشند . آدم یاد امضاء گرفتن فیروز تو سریال دودکش میفته !! .
    • رضا MY ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      15 5
      در مالزی 14 هفته یعنی 3. نیم ماه - در انگلیس 17 هفته تقریباٌ 4 و نیم ماه -ژاپن و آمریکا و ایتالیا 12 هفته یعنی 3 ماه - حالا هی نق بزنید
    • رضا MY ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      15 3
      ژاپن و آمریکا و ایتالیا و.... فقط 3 ماه مرخصی زایمان -در انگلیس 4.5 ماه - در مالزی 3.5 ماه .در کشور ما طولانی ترین زمان مرخصی زایمان برای خانمها است
    • بی نام EU ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      18 7
      ما مثل طرفداران احمدی نژآد نیستیم که بخاطر 45 تومان بهش رای بدیم آقای روحانی طرح های بزرگی داشتند که مردم بخاطر اونها بخش رای دادن
    • میلاد حمیدی به دولت آبادی A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      10 12
      کسانی که از مدیریت و پست های کلان برای زنان حرف می زنند هیچ گاه نمی گویند مرخصی و زایمان برای یک زن تا چه حد مشکل زا خواهد بود. ستیز با مردان تا حدی است که چشم دیدن این دو هفته ناقابل را هم ندارند...ا
    • سسی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      4 2
      روحانی مچکریمممممم
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    دولت قبلی عاشق تعطیلی بود. بابا تعطیلی هم حدی داره. کسی که بخواد بچه دار شه بدون این مشوق ها هم بچه دار می شه.
    • مهسا A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      احمدی نژادم آرزوست !
    • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      شما مثلا عاشق کاری ساعت 13 و 19 دقیقه از کجا داری کامنت میذاری از سر کار یا از تو خونه ؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      67 49
      کجا عاشق تعطیلی بود؟ عاشق بچه دار شدن ملت بود. اگه عاشق تعطیلی بود پنج شنبه ها رو هم تعطیل میکرد. ضمنا کی گفته که ما تعطیلی هامون زیاده که شما میگی تعطیلی هم حدی داره؟ خیلی عاشق کار کردنی؟
    • رها IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      11 4
      مهسا خانم زشته یعنی فقط به خاطر 3 ماه تعطیلی بیشتر ادم بیاد این حرفو بزنه؟؟!!! و تو این سه ماه اضافه یعنی شیرخوار ها به سن بلوغ میرسن و میشه اونها رو جدا کرد؟؟
    • محمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      11 0
      اشتباه نكردي ؟ تعطيلي مشوق نيست . حقوق رفاهي هست.
    • موافق میلاد IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      3 14
      بنده با میلاد حمیدی کاملا موافقم.چه معنی داره خانمها شاغل شوند و بعد کلی بودجه مملکت صرف تعطیلات زایمان ایشان شود؟از این گذشته بنده همین پارسال 6 ماه علاف شده بودم چون خانم کارمند اداره ای به تعطیلات زایمان تشریف برده بود و جایگزین ایشان هم که یک خانم بود کارها را اصلا درست انجام نمیداد و تا ایشان برگردد کارمان عقب افتاد.چه زود هم این خانمها از تاریخ به نفع خودشان سو استفاده میکنند.مثل اون آیسان خانم که گفته حضرت خدیجه شاغل بود!!!حضرت خدیجه ثروتمند بود و خودشان دیگه مثل امروز سرکار یا شرکت نمیرفتند و مردانی که برایشان کار میکردند کارهای تجاریشان را انجام میدادند.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    واقعا یکی از غیر عقلانی ترین طرح هایی هست که دیدم، اگه میخاید کاری بکنید بیاید یه فکری به حال این خدمت سربازی یکنید که سد راه جوانان و ازدواجشون شده، توی این اوضاع اسفناک اقتصادی و این بیکاری شدید چه نیازی به 9 ماه مرخصی با حقوق هست؟ تو این مدت چه کسی کارهای اونها رو انجام میده، یه تصمیمی که میگیرن مثل بچه میخان به هر طریقی اجراش کنن دیگه به باقی مسائل فکر نمیکنن
    • میلاد حمیدی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      اصل قضیه مشکل دارد. زنان بخاطر حفظ اشتغال و خودداری از محدودیت های جسمی ناشی از حاملگی برای اشتغال از فرزند آوری خود داری می کنند! اصل اشتغال زنان باید حذف شود
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      آقا میلاد شما بهتره ازدواج نکنی و به جاش یه ماشین جوجه کشی بگیری بگو خب
    • میلاد حمیدی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      می دانید چقدر کودک در دنیا بخاطر همین اشتغال زنان سقط می شوند؟!!! جالب است چند روز پیش بحث ها از حقوق کودک بود. در مجامع بین المللی شعار حقوق کودک وجود دارد.فعالان حقوق زن در تمام دنیا از حقوق کودک بعنوان یکی از ابزارها برای رسیدن به خواسته ها و رانت های خود استفاده می کنند. که اگر اینگونه نبود در دنیا میلیون ها فرزند بخاطر بانگ های حقوق زن فمینیست ها سقط نمی شدند و یا نامشروع متولد نمی شدند تا از اولین حق خود که حیات ،داشتن والدین و حلال زادگی است محروم شوند! میلیون ها کودک در دنیا بخاطر اشتغال زنان از شیر مادر محروم می شوند و در بهترین حالت ممکن از شیر بدون استرس مادر، شیر تازه ی مادر، عاطفه و امواج مثبت مادر در حین شیر دادن و ... محرومند! خبر آنلاین نشان بده تو را به امام زمان عج نشان بده
    • سورنا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      خبببببببببر آنلاین...این میلاد حمیدی کیه هی نذرات مال 3 قرن پیش رو میده بعدش شمام میذاریششش اینتوووو؟؟؟؟من روزی 500 تا کامنت میذارم 1 دوونشو میذاری؟؟؟؟ آقای حمیدی زنان کارمند از 2500 سال پیش بودن .زمان کوروش کبیر...حتی اون زمان بیمه هم بودن...یکم مطالعه کن .اینقدر هم متحجر نباش....
    • میلاد حمیدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      97 86
      ببنید من نظرم را راجب یک موضوع اجتماعی گفتم. به هیچ شخصی توهین نکردم. من اینجا با کسی صحبت شخصی ندارم. که این بی نام با بی احترامی تمام به من می گوید ازدواج کنم و چه و چه؟!!!! از کجا می دانی من ازدواج کرده ام یا نه؟ مگر ما اینجا با شخص افراد کار داریم؟!!!! مگر من به شخص شما حرفی زدم؟ ماشین جوجه کسی یعنی چه؟ یعنی سابق بر این که زنان شاغل نبودند حکم ماشین جوجه کشی و یا چیزهایی را که شما تشبیه می کنید را داشتند؟ آیا بخاطر داشتن نظر مخالف حق توهین به کسی را داریم؟ شما بخاطر داشتن صرفا یک نظر موافق من را متهم به اهانت به زنان می کنید در حالی که خودتان توهینی بدتر هم به من و هم به خیلی از زنان ایران و جهان که شاغل نیستند ونمی خواهند شاغل باشند می کنید!
    • کاکتوس IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      70 50
      جناب سورنا احتمالا شما بیشتر به مطالعه نیاز دارید که نظرات را " نذرات " ننویسید
    • سینا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      55 28
      جناب کاکتوس ...با توجه به اینکه کاربرها بیشتر فینگلیش استفاده میکنند این غلطهای املایی طبیعیه ...شما سخت نگیر..اگه به مال بقیه هم دقت کنی متوجه میشین که اکثرا غلط املایی دارن...مهم مفهوم مطالبه
    • محسن IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      45 31
      میلاد جان برو یه فیلترشکن بگیر یه فیس بوکم باز کن برو اونجا از این حرفا بزن ای بابا هر طرف خبرآنلاین چک میکنی این میلاد هست. چی می خوای از جون این خبرآنلاین؟؟ کم کم داری میشی زبل خان خبرآنلاین. حمیدخان اینجا حمید خان اونجا .....
    • رضا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      36 43
      آقای حمیدی مشکل از فرهنگ ما است که همه ی امورات بر وفق زنان می چرخد. وقتی چیزی به نفع زنان باشد حتی اگر به ضرر مردان هم باشد باز همه موافقند و اگر کسی با آن ها مخالفت یا اعتراض کند او را سرکوب می کنند و او را ناحق جلوه می دهند. می گوییم در ایران زن سالاری داریم به این دلیل است: همیشه کسی که قدرت در دست اوست مظلوم نمایی می کند و چون قدرت دارد می تواند کاری کند تا در ذهن مردم از یک مستضعف، یک ظالم و از خودش فردی مظلوم مجسم شود. مظلوم واقعی فریادش در همان دم خفه می شود! ما نیم قرن است که صدای شکایت زنان را می شنویم و هر چه قدرت می یابند با صدای بلندتری فریاد می زنند و بیشتر نمای مظلوم به خود می گیرند. اجتماع ما زن سالار است که خانم ها هر حرف آقایان را با توهین جواب می دهند و عادی به نظر می آید.
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      17 15
      آقارضا دولت این طرح و برای حفظ سلامتی بانوان شاغل داده وحفظ بنیان خانواده وتمایل به افزایش فرزندوجمعیتجوان جامعه باتوجه به روبه پیری بودن جمعیت درایران نه براهدردادن بیت المال.چرامتعصبانه وکورکورانه نظرمیدی؟
  • جمال IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    دولت با اين كار حق ما مجردها را ميگيره كه پول نداريم زن بگيريم تا بچه دار بشيم .انهايي كه پول دارن هم زن ميگيرن هم مرخصي و هم حقوق
    • میلاد حمیدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      این بهترین کاری بود که میشد کرد. مرخصی زایمان یعنی حمایت از اشتغال زنان! و این خوب نیست. وقتی مرخصی زایمان باشد یعنی زن پیش فرض شاغل است و این یعنی دامن زدن و داغ نگه داشتن اشتغال زنان. در حالی که با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی زن به طور پیش فرض شاغل نیستو . چنانچه شاغل باشد باید این شاغل بودن بر حسب ضرورت و ناگزیری باشد.
    • میلاد حمیدی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      70 32
      یعنی همه اونهایی که پول دار هستند زن دارند و همه آنهایی که زن ندارند بی پولند؟
    • مریم A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      آقای میلاد حمیدی از نظر شما زن به طور پیش فرض کارگر خانه‏ی یک مرد است؟؟؟ حتما به پزشک مراجعه شود.
    • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      27 51
      همه كساني كه شاغل در ادارات دولتي و شبه دولتي هستند ميدانند كه بسياري از خانمهاي شاغل سرپرست خانواده نيستند و شركت هاي خصوص نيز تنها خانمهارا به دليل اينكه دستمزد پايينتري نسبت به آقايان مطالبه مي كنند استخدام ميكنند و اين در حالي كه بسياري از آقايان سرپرست خانواده بي كار هستنددولت به راحتي ميتواند در اين خصوص اقداماتي انجام دهد كه تنها خانمهاي مجرد (خود سرپرست)يا سرپرست خانواده اجازه كار در اين شركت ها را داشته باشند . خانمهاي مجرد نيز فقط تا پيش از ازدواج حق كار كردن داشته باشند .
    • آیسان A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      64 65
      خطاب به میلاد می نویسم: در سبک زندگی ایرانی بیشتر زن ها شاغل بوده اند چون بیشتر مردم ایران روستانشین بوده اند و در مزارع یا پرورش دام یا قالی بافی و ساخت وسائل دستی و .. کار می کردند. فقط یک اقلیت شهرنشین بوده است که زنانشان خانه نشین بوده اند. چون مردانشان تاجر بودند و زنان نیازی به کار نداشتند. در سبک زندگی اسلامی هم حضرت خدیجه تاجر بود و حضرت محمد کارمند ایشان به حساب می آمد. پیامبر پیش از رحلت به همسرانشان فرمودند :"از میان شما آن کسی زودتر به من می پیوندد که دستش دراز تر است" همسران پیامبر معنی این سخن را نفهمیدند تا این که پس از رحلت پیامبر آن همسر پیامبر که کار می کرد و کسب درآمد داشت و به فقرا کمک می کرد، زودتر از دیگران وفات یافت و دیگران فهمیدند دست درازتر یعنی کارخیر بیشتر
    • میلاد حمیدی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      33 50
      منظور من از شاغل شاغل بودن در ادارات و شرکت ها و زیر نظر کارفرماست نه در مزرعه خانوادگی و ایل و تباری! هنوز تفاوت سیستم سرمایه داری و سیستم غیر سرمایه داری را نمی دانید؟!!! حالتی که مورد مظر من است که می گویم مطابق سبک زندگی نیست کار کردن زن برای یک غریبه و تحت قرار داد یک شرکت است. زنانی که نمی خواهند برای بیرون رفتن از خانه از شوهر دلسوز و زحمت کششان اجازه بگیرند برای یک مرخصی ساده باید بروند از یک مرد غریبه بنام رئیس اجازه بگیرند! خدای من چقدر مغلطه می کنند اینها...
    • میلاد حمیدی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      34 48
      کدام همسر پیامبر کار می کرد؟ چرا دروغ می گید؟ حالا چون کمک می کرد کار هم میکرد؟ کی بود اصلا؟ میروید از منج تازیخ یک مشت احادیث نامعتبر پیدا می کنید و با داستان خیالی می بافید و بر طبل فمینیسم می کوبید؟!!! خانم آیسان فقط مغلطه کردید
    • نیما IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      26 23
      اولا خانم آیسان در سندیت چیزی که شما گفتید صد در صد اشتباه است. در ثانی فوت او زن پیامبر دلیل بر این نمی شود که به دیدار ایشان رفته باشد. در سرای برزخ خیلی ها رنگ خوشی را نمی بینند و خیلی ها در گردنه های سختی گرفتار می شوند و با زمان دنیوی قابل سنجش نیست. ممکن است نفر بعدی که فوت شده است به دیدار پیامبر رفته باشد. شاید هم آخری و شاید هم همه با هم رسیدند! حالا کی گفته می شه فهمید حتما هر کدومشون رفتند. اصلا انقدر حرفتون خنده دار هست که حتی نقدش هم خنده دار میشه! بابا نصف ازدواج های پیامبر سیاسی و از سر مصلحت بوده. مثلا عایشه که جنگ جمل و فتنه جمل را شکل داد رو بخوای بگی. ولش کن بابا برای اثبات حرفت به هر چیز بی اساسی متوسل نشو
    • میلاد حمیدی به آیسان IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      23 41
      خبر آنلاین من اگر نظر چند تا می گذارم واسه این است که روی نظرات من سفسطه و مغلطه دیگران واقع می شود. خانم آیسان منظور من از اشتغال اشتغال زنان روستایی و یا کار کردن در مزرعه و یا شرکت خودی نیست. منظور من اشتغال در شرکت دیگر و زیر نظر شخص ثالث و رئیسی است. یعنی اشتغال خارج از چهارچوب خانواده! زنی که حاضر نیست برای بیرون رفتن از خانه و حتی خود اشتغال مطیع شوهرش باشد برای یک مرخصی و خروج از شرکت حاضر می شود از رئیسش اجازه بگیرد! آیا این درست است؟ ی تین حرف شما فقط چشم پوشی از مضرات اشتغال زنان و به زور توجیه کردن نر خودتان است. خبر آنلاین چرا نشون نمی دی داداش؟
    • مبینا A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      50 13
      آقای حمیدی نظرتون چیه در مورد اینکه زنان را زنده به گور کنیم؟؟
    • پاسخ به میلاد حمیدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      44 14
      آقای حمیدی من به شما توهینی نمیکنم ولی این طرز فکر شما نه در این خبر بلکه در اخبارهای دیگر هم نشان دهنده فکر مشوش و بیمارگونه شما میباشد. چه اشکالی دارد به پیش یک روان پزشک برو تا به خودت ثابت شود که سالم هستی یا نه. این حرفای شما شاید ناشی از بی مهری در خانواده از سوی مادر و یا احتمال بیشتر همسر شماست و اینو بدونید یکی مثل من عاشق همسرم هستم و ده ساله که این عشق بیشتر و بیشتر میشه و اتفاقا من اعتقاد به مردسالاری در خانواده های ایرانی داشتم ولی یک زن اگر خوب باشد بهتر از چنتا مرد میتونه کارساز باشه. بهرحال خواستم بگم که شرایط و افکار خودتونو به جامعه بسط ندید چون خیلیا هستند که برعکس شما زنا رو خیلی قبول دارن و عاشق همسرشون هستند
    • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      18 5
      میلاد جان بی خیال منو مطمين کردی بی دینم
    • مونث IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      6 1
      موافقم. همينطور حق بانوان مجرد. در ضمن اگه كسي بخواد بچه بياره كاري به مرخصي نداره. همكاران من با وضع مالي خوب همسر و بدون نياز به حقوق اداره باز هم حاضر نيستند مرخصي بدون حقوق بگيرند بچه را بعد از مرخصي زايمان روانه مهد كرده و به كار بر مي گردند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    همه مصوبات دولت قبلی رو باید بازنگری کرد.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    95 35
    روحانی مچکریم
  • سلمان A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    دولت تدبیر و امید هم دیدیم.خشت اول گر دهد دیوار کج تا ثریا می رود دیوار کج واقعا که دولت تدبیر و امید که با این ادعا با کلید امده نه داس منظور اینم فهمیدیم.وقتی معاون اول دولت تدبیر و امید با ارجاع یک بخشنامه غیر قانونی که مصوبات دولت از خرداد به این بعد غیرقانونی است اگه جراتشو داشت می گفت از سال 88 به بعد.مصوبات لغو .خدا بخیر کنه خشت اول که دیدیم.خدا بخیر کنه
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      49 8
      خشت اول گر نهد معمار کج
  • علی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    آقای روحانی شما هم که انگار داری جا پای احمدی نزاد می گذاری این مصوبه رو چرا باید لغو کرد . روحانی متاسفیم
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      60 13
      چه ربطی داره اخه . توروخدا منطقی برخورد کنید
    • رادين IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      67 7
      عزيزم اين تصميمات دولت احمدي نژاد در ظاهر به نفع زنان بود ولي در عمل به ضرر زنان خواهد بود چرا كه كارفرمايان، كارمند زن استخدام نمي كنند و عملا اين سياست هاي حمايتي به ضرر زنان خواهد شد.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      66 7
      مىدونى با 9ماه مرخصى زايمان ديگه کارفرمايان زن استخدام نمىکنند
    • بی نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      9 2
      علی اقا یه کم فکر کنین و ببینین برای یک مادر و یک کودک شیرخوار بین 6 ماه و 9 ماه مگر کودک چقدر بزرگتر میشود؟؟؟؟
  • reza A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    61 16
    حق کارمندان با سابقه هم در این مصوبه دیده نشده بود پس چه بهتر که بازنگری شود.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    کار خوبی کرده دولت قبلی پدر مردم دراورد
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    95 31
    پس قدیم مادرهای ما چکار می کردند؟یه هفته بعد زایمان بلند می شدن به خونه و زندگی شون می رسیدن. تازه با چند تا بچه قد و نیم قد دیگه.
    • خواننده مطلب IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      53 22
      قدیم مادر شما سرکار نمی رفت توی خونه می موند. قدیم مادر شما اگر هم سرکار می رفت، تصور کن بیشتر توی خونه و بالای سر بچه های کوچیکش می موند، اون وقت شما الان قدر محبت مادر و فرزندی رو بیشتر می دونستی و ترجیح می دادی برای یکم با-عاطفه تر و با احساس تر شدن نسل آینده هم که شده، زمانی رو که مادر باید کنار فرزند کوچیکش باشه رو بیشتر کنن!
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      76 17
      مردای ایرانی قصد دارند تا ابد همه زنان رو با مادرشون مقایسه کنن و مسایل زنان رو حل کنن :)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    احمدی که فکر ساختن کشور نبود. دنبال تعطیلی زیاد بود. همین.
  • حسین A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    آقای روحانی ما بچه های دانشجو براتون همونطور که قول داده بودیم 100 تا 100 تا رای جمع کردیم شما هم مرام بذار این خدمت سربازیو اگه برا دانشجوها نمی تونی کنسل کنی حداقل کمترش کن.بخدا تا درسمون تموم بشه و بریم سربازی و بیایم کار پیدا کنیم پیرمیشیم کی ازدواج کنیم؟شما که معتدلی دیگه کسی باما سرجنگ نداره آقای روحانی به داد ما جوونا برس.روحانی مچکریم
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      72 7
      عزیزان سربازی که دست آقای روحانی نیست. دست ستاد کل نیروهای مسلحه. آقای روحانی این اختیار رو نداره. توقع الکی نداشته باشیم.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      19 45
      سربازی هم لذتی داره، به من که خیلی خوش گذشت سربازی
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      20 30
      عزیزم شما و همه مردها باید برن سربازی تا مررررررررررررررررررد شن تازه با این روند جمعیتی به زودی یا سربازی شغل میشه یا خانومها هم سرباز اگه مدت خدمت را زیاد نکننن
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      3 6
      شما خانومها که تا یک سوسک میبینی 3متر مپری هوا میری سربازی
  • سهيلا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    16 52
    اصليترين هدف تحكيم خانواده هاست و بنياديترين اصل يك كشور بايد مرخصي 2 سال بشه نه 6 ماه ونه ماه .فوقش 9 ماه با حقوق باشه بعدشو بدون حقوق هركس امكانش بود و نياز داشت ميره سر كار هركسم كه نخواهد استفاده ميكنه و به بچه و زندگيش ميرسه
    • رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      26 7
      چیز دیگه ای لازم نیست؟ تو رو خدا تعارف نکن!
    • دولت آبادی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      11 1
      عجب به این طمع !!!!. بعد دوسال که بر میگردی همکارات میشناسنت ؟!! . تکلیف کارهای محوله به شما چی میشه ؟ تو این دوسال جای شما کسی رو استخدام کنند یا نه ؟ اگه استخدام کردند , وقتی برمیگردی نکلیف طرف چی میشه ؟ البته یه راه حل وجود داره اونم اینه که همکاران به نوبت به مرخصی زایمان تشریف ببرند و یه نیروی زاپاس بصورت گردشی جای اونا وایسه !!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    67 4
    بجای 9 ماه یک سال هم تشویقی بدن باز کسی حاضر نیست بچه دار بشه ...
  • عرشیا A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    73 18
    خدایا به خاطر خلقت دکتر روحانی متشکریم . دمت گرم دکتر هرچی از این مصوبه های در پیت هست ملغی کن .
  • بي نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    51 12
    زماني كه من بچه گيرم اومد ازاين خبرا نبود حالا ميترسم يه بچه درست كنم اين تسهيلات حذف بشه
  • مسعود IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    56 96
    روحاني متأسفيم.
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    29 49
    طرح خوبیه چرا باید لغو بشه من یه هفته بعد از سزارین بچه اولم رفتم سر کار خدا رو خوش میاد حالا که بعد ده سال پیمانی شدم وقصدبچه دار شدن دارم این قانون لغو بشه
    • رضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      25 19
      اگه شما کارتو دوست داری اصلا چرا بچه دار شدی؟ گناه اون بچه میفته گردنتون.
  • یک شهروند IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    40 17
    متاسفانه اکثر دوستانی که پیام گذاشتند، از دیدگاه سیاسی به مسایل نگاه می کنند. اول اینکه زن و مرد یکسان هستند و باید بتوانند کار کنند. دوستانی که با این موضوع مخالفند طرفدار استبداد هستند. مرخصی زایمان هیچ ارتباطی به تعطیلی ندارد. نوزاد در زمانی که بدنیا می آید نیاز شدید به آغوش و محبت مادر دارد تا بتواند در این فضا بدون استرس و با آرامش رشد نماید. پس این مرخصی هرچه بیشتر شود، فرزندانی بسیار بهتر برای فردای ایران تربیت می شود.
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      34 6
      "زن و مرد یکسان هستند و باید بتوانند کار کنند" من کاملا موافقم. اما با 9 ماه مرخصی دیگه کسی به زنان کار نمی دهد. این قانون فقط زنان شاغل را در نظر می گیرد. دختران و زنانی که می خواهند وارد بازار کار شوند، با این قوانین به مشکل برخورد می کنند. البته من با مرخصی پدرها به شدت موافقم. دلیلش هم شخصیه. دوست دارم بگم. پدر من مردی بود که کارش براش در درجه ی اول اهمیت قرار داشت. اصولا نفهمید ما چطور بزرگ شدیم. هیچ چیز، مطلقا هیچ چیز از ما نمی دونه. اصلا با هم رابطه ی عاطفی نداریم. حالا در آستانه ی بازنشستگی انتظار داره که همون صمیمیتی که بین ما و مادرمون هست، بین ما و اون هم باشه. مسلما این اتفاق نمی افته. هیچ وقت. من بین فامیل هم از این پدرها زیاد می بینم.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    22 57
    ببخشید ولی ما که این همه ادعا داریم که باید بچه دار بشیم نسل شیعه داره منقضی میشه ....از رییس جمهور محبوب میخواهیم که دوباره این مصوبه را اجرایی کنن،واقعا در حق زنان در ایران ظلم میشود تو تمام کشورهای اروپایی وپیشرفته به مرخصی زایمان اهمیت میدهند...این بابقیه تعطیلات تفاوت داره
    • عطا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      34 5
      چرا چرند میگی منقرض برای نسل آدمی اصلا معنی ندارد وقتی همه انسانها منقرض شدند ما هم منقرض میشویم میخواستم ......... مقایسه کنم که خجالت کشیدم
    • رضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      15 10
      شما بهتر است اروپا و ایران را از سایر جنبه ها هم مقایسه کنید! اونجا با زن ها عین مرد ها سختگیرانه هم رفتار می شود نه مثل اینجا نازنازی که کار برای زنان تفننی است.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    43 15
    تا وقتي اينهمه جوان بيكار هست اين طرحها ضرورت ندارد، اونا مال اروپاس
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    23 26
    از معاونت محترم رئیس جمهور می خواهیم لطفا این مصوبه مستثنی شود.
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    23 10
    خوبه که همچین مرخصی هایی باشه. تو خیلی از کشورا هم هیت مثل کشورهای اسکاندیناوی. ولی با وضعیت فعلی و کسری بودجه و شرایط کشور و بار مالی چنین طرحی برای دولت اجرای این طرح فعلا عملی به نظر نمیاد
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    39 9
    اينكه مادر از خدماتي مثله مرخصي وكمك هزينه هنگام باراري برخورداربشه در دنياي پيشرفته كاملا متداوله و زن و مرد اونو حق انساني هرزني ميدونن.اما اينجا مردا فقط دندون تيز كردن زمين خوردن و تحقير زنا رو ببينن.
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    48 9
    روحاني تمام مصوباتي كه در دوره احمدي نژاد بود رو لغو كنه و هركاي اون كرد نكنه نصف مشكلات ما حل ميشه.
  • حسین اهوازی A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    15 68
    متاسفم برای این دولت. یعنی مجلس بعد از این همه شور و مشورت اشتباه کرده؟ از رایی که به روحانی دادم پشیمانم. ظاهرا کلیدش اشتباهی دارد همه درها راقفل می کند
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    12 1
    پروين هدايتيروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: پشتوانه قانوني موضوع افزايش مرخصي زايمان به ۹ ماه با دو مصوبه در سال جاري مرتبط است. وي در توضيح اين مساله، گفت: نخستين مصوبه مجلس شوراي اسلامي بر اساس تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح قوانين تنظيم جمعيت و خانواده مصوب ۲۰ خرداد سال جاري دولت را مجاز به افزايش مرخصي زايمان مادران به ۹ ماه و مرخصي اجباري (تشويقي) دو هفته اي براي پدران كرد. معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري افزود:اين قانون كه ابلاغ و اجرايي شده به هيچ عنوان لغو و يا متوقف نشده است. هدايتي درباره مصوبه ديگر اين موضوع اظهار داشت :مصوبه ديگر در اين خصوص، مصوبه شماره ۹۲۰۹۱/ت۴۶۵۲۷ه هيات وزيران به تاريخ ۱۶ تير ماه سال جاري است كه در را
  • امید IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    14 30
    برای نوزادان ایران متاسفم...
  • یک فرهنگی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    23 23
    شما رو به خدا اگر دولت قبلی یک مصوبه درست داشت اوتم همین بوداکق مواقع موقع تولد بجه ها بیماری دارند نمی دانید اگر یک رئیس اداره گیر باشد پدر آدم درمی ـآید فرزند من با بیماری به دنیا آمد 17 روز در بیمارستان بود خود من در آن روزها با وجود عمل در بیمارستان با فرزندم ب..دم برای یک آرمایش بالا برو پایین بیا جتی موقع ترخیص هم تنها بودم و ترخیص کردم و منتطر شدم تا هسرم آمد.در بیمارستان پرستاران یادشان رافت خون اضاافه را از بدنم تخلیه کنند و از بهمن 81 تا حالا خودم با مریض هستم و خوب نمیشوم واین مرخصی برای بانوان ضروری است. مادران را در یابید.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    14 16
    دوستانی که چشمشونو بستن الکی تایید میکنند مواظب باشند فردا که دولت دوباره اینو تصویب کنه مجبور میشن رنگ عوض کنن اندر مزایای مرخصی زایمان سخن برانند
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    8 32
    مملکت حساب کتاب داره، از راه نرسیده چه حقی داره؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    41 4
    متاسفانه خانم هاي شاغل متوجه نيستند كه اين مصوبه افزايش مرخصي فقط به ضرر خودشونه. به طور طبيعي از اين به بعد كافرماها سعي مي كنن از حداقل نيروي خانم استفاده كنن كه تو ايام مرخصي دچار مشكل نشن.
  • پدر دوقلوها A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    34 2
    شیر خشک نیست جان بچه های نیومدتون بچه دار نشید
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    23 2
    ای بابا شما اول برین متن مصوبه بخونین بعد غر بزنین گفته سازمانها میتونن بر اساس میلشون نه ماه بدن وگرنه تکلیفی هر برشون نیست این یکی از احمقانه ترین و بی فایده ترین مصوبات مجلس بود که دولت ابلاغ کرد همین
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    38 10
    این آقای به اصطلاح "میلاد حمیدی"!!! می آد اینجا هر چی از دهنش در آد به زن ها میگه. از هیچ توهین و تحقیری دریغ نمی کنه. توی هر پست مربوط به زنان تا جایی که می تونه کامنت می ذاره و خبرآنلاین هم تایید می کنه. اما حتی یکی از کامنت های من تایید نشده. چرا؟ وقتی قرار بحث بشه باید همه ی نظرها شنیده بشن. خبرآنلاین کارت حرفه ای نیست. یا نظرها رو نذار یا نظر همه رو تایید کن.
    • رضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 30
      نظر شما تایید نمیشه چون توهین می کنی! آقای حمیدی حرف حق می زنند و چون شما تاب تحمل نظر مخالف رو نداری حرف هاش به نظرت توهین می آد وگرنه خبرآنلاین کارش رو بلده. بهتره منطقی حرف بزنی!
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    32 12
    انگار دولت شده محل فرار از کار!!! والا من خودم در زمان جنگ در کرمانشاه با وجود حاملگی سوار این لندرورهای شبکه بهداشت می شدم و چند ده کیلومتر اونطرف تر از شهر در درمانگاهی کار می کردم. بچه ام هم که به دنیا آمد باز کار می کردم. مرخصی زایمان و این سوسول بازی هارو هم نداشتم البته به جز دو هفته پس از زایمان. جمع کنید این بساط تنبل پروری رو!!!!
    • بهرام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      12 15
      شما خودت رو تو زمان جنگ با الان مقايسه نكن خانم شرايط خيلي فرق كرده .....
    • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      0 2
      صبح بخیر پاشو دیگه از خواب
    • حقگو IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      6 2
      من اخيرا پدر شده ام اين دوستاني كه نظر ميدن مرخصي 9 ماه زياده و يا از جيب بيت المال خرج ميشه يا تا بحال بچه دار نشدن بدونن بچه با شرايط فعلي از بدو تولد هزار جور دنگ و فنگ و بيماري و زردي و خداي نكرده گرفتاري هاي مادر زادي و غيره داره كه باور كنين همين 9 ماهم كمه. ضمنا چرا مغلطه ميكنين اينكه ديگران كار ندارن و بيت المال وغيره از كوتاهي مسئولينه نه اينكه از حق مسلم يك مادر كاسته بشه كه آيا به تو اضافه بشه يا برسه به اون باباي3000000000ميلياردي در آخر يه جمله ميگه به تمام دوستان مخالف 9 ماه استراحت(كه جز گرفتاري ونگهداري از بچه نيس) انشالله خودتون كه بچه دار شدين ميفهمين كه 9 ماه همچين زيادم نيس براي شيردهي و مراقبت از بك نوزاد
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 21
    "در پی لغو مصوبات سه ماه اخیر دولت دهم با دستور معاون اول رئیس جمهور " این دیگه چه دستوریه آخه!؟ خب یه نگاه بکنید ببینید چه چیزایی تصویب شده هر کدوم که ایراد داشت لغو کنید، همین جوری کیلویی دستور لغو صادر می‌کنید. اصلا یکی از مهمترین مشکلات مملکت ما اینه که قوانین به ثبات ندارن، اینم یه نمونش یا شایدم ده‌ها یا صدها نمونش!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    9 5
    جمال جون با نظرت موافق بودم پس اونو کپی کردم :دولت با اين كار حق ما مجردها را ميگيره كه پول نداريم زن بگيريم تا بچه دار بشيم .انهايي كه پول دارن هم زن ميگيرن هم مرخصي و هم حقوق
  • بی نام GB ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    18 2
    بهترین مشوق بهبود وضعیت اقتصادیست و مردم بقیه اش رو خودجوش بلدند!
    • فرشاد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      2 4
      سلام خداییش مرخصی زایمان یکی از با تدبیرترین تصمیمات دولت دهم بودکه باعث آرامش و کاهش استرس والدین کودک میشد انشاا... که تجدید نظر کنن بگو: آمین
  • حمید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    21 10
    متاسفم برای آقایونی که اسم خودشون رو مرد میذارن در حالیکه مشکلات بیکاری ناشی از معضلات اجتماعی و صد البته با عرض پوزش بی عرضگی خودشون رو میخوان با خونه نشین کردن زنان حل کنند. تو کشور ما خیلی از آقایان و خانمها هستند که در جاهایی قرار دارند که حقشون نیست چه شاغل چه بیکار، ولی لطفا اگه دنبال کار میگردین دنبال گرفتن جای دیگرون نباشید. درسته که هرکس به اندازه درک و فهم خودش حرف میزنه ولی بد نیست سعی کنیم کمی دیدگاهمون رو وسیعتر کنیم و دائم دیگران از جمله دولت ، زنان ، مردای دیگه و .... رو عامل کمبودهای خودمون ندونیم!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    22 3
    عزیزان چرا سریع خبر را تفسیر به رای میکنید ؟ دولت قبل در ماههای آخر مصوبات زیادی مغایر قانون و یا با بار شدید مالی و حتی ایجاد رانت برای گروه و اشخاص خاص برای اجرا تصویب کرد که هر دولت عاقلی مجبور بود همه رو لغو و بررسی کنه و اگر امکان اجرا داشته باشه حتماً مجدداً در چرخه قرار می گیره چرا سریع جوگیر میشین ؟ بذارین دولت مستقر بشه کارها رو روال بیفته بعد بیایم انتقاد کنیم نه اینکه تو این شرایط هرچیزی به ذهنمون میرسه منتشر کنیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    17 2
    شرایطش باشه مرخصی هم ندن اشکال نداره ولی اگه بچه داشتید میدید چه بدبختی داره چند ماه اول بزرگ کردنش. شرکتای خصوصی که مرخصی نمیدن بچه هارو باید بسپاری به مادر بزرگ و فامیل. مهدای شیر خوار نگه دار کم هستن و البته هزینه ی مهدم که زیاده (همین چند روز پیش کلی هم بهش اضافه شد) و ازونطرف هم میگن شیر مادر بدید نه شیر خشک و خیلی چیزای دیگه
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    42 3
    6 ماه یا 9 ماه فرقی نمی کنه وقتی که کارفرما بهت میگه اگه 2 ماه بعد از زایمان نیایی اخراجی
  • سهیل A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    44 6
    این مرخصی گرچه در ظاهر برای خانم ها شیرین است ولی در دراز مدت باعث می شود تمایل مدیران به و دستگاه های اجرایی به استخدام زنان کمتر شود.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      28 5
      نظر شما کاملا درست است و دادن مرخصی، ظلم به خانم هایی است که قرار است در آینده وارد بازار کار شوند. هیچ صاحبکاری در این صورت خانم ها را استخدام نمی کند یعنی اگر مردی شایستگی کمتری داشته باشد به یک خانم ترجیح داده می شود. این کار صرفا به نفع کسانی است که در حال حاضر شاغل هستند. با توجه به تعداد زیاد خانم های مجرد در جامعه که باید معیشت خود را خودشان تامین کنند، بهتر است به فکر افزایش اشتغال آن ها باشیم (کسانی که متولد شده اند و حق زندگی دارند) نه اینها را رها کنیم و به فکر تولد همنوعان دیگری باشیم که آن ها نیز آینده نامعلومی داشته باشند. آیا منابع آبی کافی و هوای پاک داریم که میخواهیم فرزندآوری را ترغیب کنیم؟ آیا ما در قبال آینده فرزندان ایران مسئول نیستیم؟
  • پدر و مادر IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    12 32
    امیدوارم این طرح اجرایی بشه ، با نظرات دو سه تا دانشجوی سربازی نرفته که نباید امنیت روانی مادران رو بهم زد . یعنی در حالی که در خیلی از کشور های دنیا دولت پرستار شخصی برای بچه مجانی استخدام میکنه ما بچه های یکی دو ماهه خودمونو ببریم مهد کودک ؟ در حالی که در کشور های دنیا بچه رو از همان ابتدا با دید سرمایه انسانی می نگرند ما بر خلاف توصیه های اکید دینمان برای اهمیت دادن به تربیت فرزندان مسیر اشتباهی رو باید پی بگیریم ؟ اگه برای درد های مادران مرهم نیستیم لااقل نمک هم نپاشیم . برخی دوستان از اشتغال خانمها بعنوان مانع اشتغال مردها یاد کرده اند اما این بحث فارغ از صحت یا غلط بودن ربطی به اهمیت دادن به تربیت فرزندان نداره ؟ اگه ما جایی رو اشتباهی رفیتم دلیل نمیشه با خراب تر کردن ی کار درست ...
    • رسول IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      11 18
      در اون کشور هایی که می گویید پرستار مجانی برای بچه ها استخدام می کند در اثر همین اشتغال زنان انقدر جمعیتشون تحلیل رفت و پیر شد و نسلشان به انقراض افتاد و انقدر فساد و فحشاو فرندان نانشروع شایع شد که دولت حاضر شد پول خرج کند بلکه زنان تمایل به بچه دار شدن پیدا کنند. اگر چیزی که در نظر شماست در ایران هم انجام شود و زنان به اشتغال هجوم کنند عاقبت ما بدتر از آنها خواهد بود! جالبه که در نظر انسان دوستانه شما خیلی راحت از کنار اون پسرتون که سربازی هم باید بره گذشتید و این خودش دلیل بر فرهنگ و تفکر زن سالاری است که دارد بر جامعه حاکم می شود و مردها را نادیده می گیرد و همه کس و همه چیز را فدای مظامع زنان می کند. همه کس وهمه چیز را همه کس و همه چیز را. خدایا خودت به داد این مردم برس. یا فاطمه زهرا(س)
    • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      1 7
      پرستار شخصييي!!!! خانوم جان ديگه خالي نبند!! كدوم دولت پرستار شخصي ميگيره!!! بابا اينجا همه با سوادنا!!!
    • پدر و مادر IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      1 4
      آقا رسول ما که نگفتیم با اشتغال زنها موافقیم . اتفاقا خود من هم با اشتغال زنها مخالفم . ولی به هر حال طی یک رویه غلط زنها هم شاغل شده اند و بقدری فشار زندگی زیاد شده که زندگی خیلی از ما بر اساس اشتغال پدر و مادر شکل گرفته . اینکه شما بخوای بدلیلی که شرایط جامعه تحمیل کرده در فرآیند تربیت فرزند که کودکی خودشما بوده خلل ایجاد کنی مثل اینه که روی شاخه بشینی و شاخه رو ببری . ی چیز دیگه اینکه رفاه اجتماعی بالا و بیمه مطلوب و ... آخه چه ربطی به فحشا داره ؟ در مورد سربازی هم من با سربازی به معنای هدر دادن عمر مخالفم که متاسفانه اینطوری هست .در ضمن برای بحث منطقی نیاز به وسط کشیدن حضرت عباس و ... نیست .
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      3 0
      میتونی شما برنامه های حمایتی دولت انگلیس و کانادا رو مرور کنی . در ضمن کافیه برنامه های مستند شبکه چهار ، سلامت و ... که در اون از نحوه حمایت شدید دولت ها از بچه ها رو نشون میده ببینی
  • بی نام EU ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    19 2
    معاون اول رییس جمهور طی نامه کلی بخشنامه ها را معلق کرد تا بررسی شود.بدیهی است این بخشنامه ها شامل احرای مصوبات قانونی مجلس نمی شود.موش توی کار دولت ندوانید.
    • محمد A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      1 1
      امیدواریم آقای روحانی و کابینه ایشان ، جمعیت 50 درصدی را که در برسرکارآمدن ایشان و شادی بعد از انتخابات ایشان سهم به سزایی داشتند را نادیده نگیرند ... ضمناً کسانی که با بخل از لغو این لایحه ابراز خرسندی میکنند به کجا میروند که به خواهران و مادران خود رحم نمیکنند ؟؟؟ این یعنی مردانگی ما به جایی رسیده که حاضریم میلیاردها دلار کمک خارجی داشته باشیم ولی قدمی مثبت برای زنان جامعه خودمان برداشته نشود ؟؟؟ اگر مشکل بودجه است پیشنهاد میکنم مرخصی زایمان را جایگزین کمکهای خارجی کنند
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    25 17
    ببینید ما پسر بیکار زیاد داریم به نظر من در این شرایط درست نیست خانمها هم شاغل باشند هم مرخصی داشته باشند و هم حقوق و یک جوان بیکار باشد به نظر من اولویت استخدام اقایان هستند چون باید نفقه بدهند خرج زندگی با مردهاست اگر در شرایط بیکاری نبودیم این حرفها مشکلی نداشت
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 0
      یک سوال: در شرایط کنونی کشور، که تعداد زیادی دختر مجرد دارای سن بالا در کشور هست و زمینه برای ازدواج آن ها فراهم نیست (بماند که تعداد زیادی از خانم ها هم طلاق گرفته اند و مهریه هم اقساطی هست و سقف معینی دارد و اجاره مسکن و گرانی و تورم و ..)، اگر بگوییم این افراد نیز در اولویت استخدامی نباشند (حتی اگر شایستگی بیشتری در مقایسه با آقایان داشته باشند)، مخارج این ها از کجا باید تامین شود؟
    • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      7 2
      همه ی ایرانی ها از هر جنس و قوم و با هر زبانی برابرند. همه حق دارند براساس شایستگی از فرصت های موجود در کشور استفاده کنند. این کامنت مصداق بارز تبعیض جنسیتی است. خبرآنلاین من ندیدم کامنت های شامل تبعیض نژادی رو منتشر کنی. نباید هم این کار رو بکنی. فکر نمی کنی تبعیض جنسیتی به اندازه ی تبعیض نژادی زشت و فاجعه باره؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      3 3
      بخدا حرف حساب رو شما میزنید.این خانمها همانطور که در منزل رعایت حال آقایون رو نمیکنند و سر چشم هم چشمی همه چی میخوان،در جامعه هم همینگونه عمل میکنند و توقعات زیادی دارند.انتظار دارند با وجود اینهمه پسر بیکار اینها چون مثلا داییشون در فلان اداره رئیس است استخدام شوند و بعد ، هم حقوق و هم مرخصی بگیرند.همین چند روز پیش در یکی از ادارات خانم کارمند در حین انجام کار با عصبانیت رفتار میکرد و بدجوری سر ارباب رجوع نق میزد که معلوم شد علتش این است که چون رئیسش به علت تعدد مراجعین اجازه نداده مرخصی ساعتی بگیره داره همینجوری نق میزنه که ای وای الان بعد از ظهر عروسیه دختر خاله ام هست و من هنوز به خودم نرسیدم!!!یکی نیست بگه خانم جان شما بشینی خونه و به آرایش و لباست برسی بهتر نیست؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    33 10
    باور کنید فقط یک عده خاصی از این مرخصی بهره منه میشن که اون هم حقوق بگیران دولت هستند بقیه خانمها به ضررشون. منابع مالی زیادی هم می خواد.
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    16 3
    اين مرخصي دو هفته اي براي كمك كردن به زن خانواده است . ائنهايي كه بچه دارن ميدونن اين دو هفته يعني طلا. آقا بدون حقوق بدهند خوبه
  • حسین IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    15 3
    مرخصی بدون حقوق تا ده سالش هم اشکال نداره. اما از اینجور مرخصی ها ؟؟؟/
  • هادی صداقت IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    9 10
    هیچکس به فکر رفاه مردم نیست فقط به فکر جیب دولت و قدرت خودشونن وگرنه همچین قانون خوبی رو لغو نمی کردن مردم شما دیگه با خودتون درگیر نشین به اندازه کافی مسوولین با خودشون درگیر هستن
  • رضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    6 30
    من کاری با کار زن ها ندارم اما زنی می خواد مادر بشه بعد تولد بچه یک کار بیشتر ندارد و آن هم مادری و تربیت فرزند است. زنی که کار می کند و بچه اوقات خود را به تنهایی و یا با غریبه ها می گذراند فرقی با زنی که بچه اش را بعد از تولد دور می اندازد یا به بهزیستی تحویل می دهد ندارد. گناه بزرگیست.
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      4 0
      واقعا؟درآمد شما چقدر هست؟ شما حتما از پس هزینه های کمرشکن دست کم 3 نفر بر می آیید. شما رو نمیدونم اما من و همسرم جفتمون کار می کنیم تا بتونیم حداقل ها رو داشته باشیم.در ثانی نظر شما گرچه محترم هست اما بسیار بچه هایی بودند با مادر شاغل(از جمله خود من) که بدون مشکل بزرگ شدند.باور کنید همه چیز نسبی هست.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    10 23
    حالا وقتی وام ازدواج و مسکن رو کنسل و یارانه رو قطع کرد تازه به تدبیر و امید این بزرگواران ایمان خواهید آورد!
    • ندا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 1
      در پاسخ به شما ...اتفاقا هر چقدر نقدینگی دست مردم کمتر بشه بهتر ...یارانه بدن که 40 تومن تو جیب مردم بره بعد از اون طرف 400 تومن از جیب مردم بردارن خوبه؟؟؟ همون بهتر که یارانه نده ...
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      5 0
      عادت کردی به گدا پروری؟ یارانه و وام ازدواج حق همه هست ولی نه با گدا پروری باید طوری بشه با ایجاد اشتغال و کنترل قیمت ها بتونی زندگی کنی نه اینکه قیمت ها 100 برابر بشن بعد ملت سر ماه صف بکشن در عابر بانک واسه 40 تومن
    • بی نام EU ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      1 0
      دولت دهم با اجرای ناقص طرح یارانه ها فقط متاسفانه به بیکاری ها دامن زد!اگر در کل دقیق فکر کنید ماوجه خواهید شد وگرنه میتوانست همان روال سابق را برای یارانه ها روی قبوض آب و برق واعمال کند شماها فکر می کنید تا آخر عمرمان به ما باید یارانه بدهند؟
    • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      2 0
      چند چیز را به هم چسباندید تا حرفی گفته باشید ؟ تا خنک شوید ؟ کمی هم فکر کنید !
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    12 13
    قرار بود دولت قيمت ها رو كاهش بده نه حقوق اجتماعي رو
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    1 9
    درست یا غلط بودن اصل تصمیم به کنار شیوه تصمیم گیری اشتباه است. دولت گذشته هم به جامعه شک وارد می کرد.
  • هومن IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    23 5
    همون 6 ماه بسه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      2 2
      دوران بارداری از ماه اول تا سوم خیلی خانم ها را درگیر نمیکنه که استراحت مطلق لازم داشته باشه همون شش ماه واقعا کافیه... با این حال به نظر میرسه لغو این مصوبه نه به خاطر مخالفت دولت که با هدف لغو مصوبه های فله ای این چند ماه آخر بوده و مطمئنا همینجور که در متن خبر خوندین این مصوبه بازنگری و مجدا تصویب خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    10 6
    این مرخصی ها تو کشورهای دیگه هم هست ولی اون کشورها انقدر تعطیلات رسمی و غیر رسمی ندارن و مثل چی صب تا شب کار میکنن !
  • مينا A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    26 6
    اين طرح براي عده اي خانم هاي خاص كه كارمند شكرتهاي دولتي و نيمه دولتي هستن خوب است كه شايد كمتر از 10 درصد جامعه زنان شاغل رو شامل مي شوند . ولي براي ساير خانم هاي شاغل در شركتهاي خصوصي و يا نيمه خصوصي تهديد اشتغال است چرا كه براي كار فرما هزينه دارد و با خطر اخراج يا عدم استخدام خانم هاي متاهل روبرو خواهند شد.
    • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      1 1
      حداقل چند ماه می تواند به فرزندش رسیدگی کند و حداقل حقوقی از بیمه دریافت کند... حتی اگر دیگر سرکار قبلی نتواند برود
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    29 5
    اون کارگر سر خیابونم ازین مرخصی ها گیر خانومش میاد؟یا کاسب؟یا شرکت های خصوصی؟اینهمه ادم مگه کار دولتی دارن!درسته که حذف بشه،عدالت این نیست یه عده کم منتفع بشن یه عده زیادی نه
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    25 11
    از جمله تصمیمات اقای احمدی نژاد است که سیستم اداری و عملکردی را مختل و بر اساس داده های غلط بنا کرده بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    1 0
    به دلیل تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن این مصوبه ممکن است از سوی دولت اجرای آن برای مدتی متوقف شود اما لغو آن توسط دولت امکان ندارد.
  • بی نام US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 2
    حالا چقدر هم آمارزایمان بالا رفته بود.....
  • بی نام US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    4 0
    حالا شرکت‌های دولتی یه زوری شاید بالا سرشون باشه، کدوم شرکت خصوصی ۹ ماه مرخصی می‌ده؟ زرتی اخراج می‌کنه بنده خداها رو!
  • ندا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    2 2
    به نظر من که خیلی ام فرقی نداره چه 6 ماه چه 9 ماه اما چیزی که مهم این که واقعا یه خانم کارمند چند بار مگه بچه دار میشه ؟؟؟ اونم تو این گرونی و اوضاع اقتصاد...همون یکبار یعنی بعضیا همین یه دونه بچم رو هم شاید نخوان..
  • ali IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    2 5
    برای من که بد نبود پسرم تیرماه بدنیا اومد 2 هفته مرخصی کاسب شدم...
  • همت A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    2 1
    اجرایی شدن قانونی که به خانم ها مرخصی های طولانی برای بعد زایمان بدهد، عالیست اما فراموش نکنید که این دولت با کمبود بودجه مواجه است (میراٍث دکتر!!). مجبوره که از هزینه هاش کم کنه. اگه سه ماه یارانه ندهد 70 میلیون ایرانی معترض میشن. مجبور هست که از هر جا که درصد کمتری ضرر میبینن استفاده کند. باید 2سال با این دولت که هدفش اصلاح امور هست و تو این مدت شاهد این قضیه بودیم همراه باشیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    9 10
    اینم از تعامل دولت و مجلس !
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    17 20
    واقعا برای کسایی که میگن 9 ماه مرخصی زیاد متاسفم. اگه مادر بودید یا اگه هستین و یه جایی کارمیکردین که خیلی با محل سکونت فاصله داشت مجبور بودی بچه 6 ماهه رو ول کنی تا بتونی به دولت خدمت کنی این طوری نمیگفتین. واقعا برایاین دولت متاسفم
    • زهرا A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      4 7
      عزيزم حرفايي كه اينجا ميبيني اكثرا از روي احساساته و فقط براي دفاع از دولت جديد. منم آقاي روحاني رو دوست دارم. ولي اين دليل نميشه هر كاري ميكنه درسته و بايد ازش حمايت كرد. 9 ماه مرخصي هم براي آرامش روح و روان مادر خوبه هم براي آينده فرزند و آينده جامعه
    • بی نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 2
      همه چی قواعدی دارد دوست عزیز 9 ماه فردی نیست که پاسخ گوی کار ملت باشد ( حالا اگر دو ماه بود می شود با کمک سایر کارمندان جبران کرد) 9 ماه ممکن هست زن حامله دیگری یا فرد پیری برای انجام کارش بارها پله ها را پایین و بالا برود و مشکلات زیادی از نظر روحی و جسمی پیدا کنند دیگر بس است!
    • سپیده IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      6 4
      اونوقت رها کردن بچه 9 ماهه سخت نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! تو این 3 ماه قراره بچه چقدر بزرگ شه و چقدر مگه فرقش هست برای یه بچه شیری؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      6 3
      زهرا خانم بهتره ایتدا فکری به حال احساسات خودتان بکنید که از طرح غیر اصولی 9 ما مرخصی دارید حمایت می کنید !
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    5 2
    اکثر تصمیمات دولت احمدی نزاد بدون برنامه ولحظه ای بودن که باید تجدید نظر شوند چه معنا داره 9ماه کسی کار نکند دوباره بچه بعدی هم 9 ماه پس مملکت چه میشه این همه پول بیت المال چه میشه این مورد بی عدالتی است وبرای افراد معدود وخاص است تصمیم لغو درست است
  • حسام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    4 2
    بنده اين خبرا خوندم ونظرات را به همچنين و نديدم كسي به اين مطلب توجه كرده باشه كه بار مالي از اين طرح براي دولت چقدر ميتونه تو اين تصميم دولت دخيل باشه . متاسفانه با شرايط موجود و كسري بدجه سراسام آور امسال اين طرح هاي احساسي از طرف دولت سابق بايد تعديل و يا حتي لغو بشه ! البته وقتي شرايط اقتصادي به ثبات درخور رسيد و دولت توان تامين هزينه هاي اينچنيني داشته باشه براي تقويت بنيان خانواده و تشويق براي افزايش جمعيت اين طرح ميتونه اجرايي بشه . البته در نظر هم داشته باشيم كه كار بايد كارشناسي باشه نه از سر احساسات . شما وقتي كسري بودجه و تورم بالا و بهره وري پايين داري اين طرح هاي احساسي دولت سابق به شرايط بد موجود دامن ميزنه !
  • سید A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    5 1
    عزیزان مرخصی زایمان را زیادکردن برای افزایش جمعیت از همان افکار غیرمنطقی است . افزایش جمعیت و بچه دار شدن را با بیکاری نمیشه حل کرد . آخر کدام بدبخت بیکار می تواند با این وضعیت گرانی و تورم ازدواج بکند و یا بچه دار بشه . آخر چرا همدیگر را با بهانه های واهی محکوم می کنید ؟ افزایش جمعیت فقط با اشتغال و رفاه قابل حل است . با افکار آقای احمدی نژاد (هدیه یک میلیونی و افزایش مرخصی زایمان و . . .) قابل حل نیست .
  • آریا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 4
    کارمندای دولت حق دارن. چرا؟ چون یکی از معدود اقشاری هستند که بطور شفاف حق بیمه و مالیات از حقوق اونها کسر میشه. این خرج از جیب خودشون انجام میشه نه از جیب دیگران. زیاد جوش نزنین.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 3
    دستشون درد نکنه چه معنی داره 9 ماه بشینن خونه حقوقم بگیرن . دوست من ده سال سابقه ی خدمت داره که از این ده سال اون اوایل دو سال رو مامور به تحصیل شد یه سال برا مرخصی زایمان رفت البته 6 ماه بود ولی 3 ماه رو جوری تنظیم کرد که مدرسه نمیرفت الانم برای بچه ی دومش برنامه ریخته بود ملت فرصت گیر آوردن میخورن میخوابن حقوقم میگیرن آقای روحانی واقعا مچکریم دست گلت درد نکنه
  • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    جریان چیه این جور طرح ها سه سوته اجرا میشه و ابلاغش قبل از اعلامش به دستگاههای اجرایی میرسه ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 1
    /اقای رضا که میگویی مادران شاغل بچه هایشان را دوذ می اندازند واقعا خجالت نمیکشی یا از مشکل خاص دیگری داری که اینجوری نظر میدهی اتفاقا بجه های مادران شاغل بسیار موفق تر از مادران خانه دار میباشد واقعا برایت متاسفم
  • مریم A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    6 2
    سلام. 9ماه و6ماه خیلی فرقی به حال بچه نداره.اما برا اداراتی مثل بیمارستانها که اکثر پرسنل خانم هستند با یه اینجور تصمیم گیریهای آبگوشتی مشکل پیدا میکنند وبهتره این مراکز را تعطیل کنند تا خانمها برند زایمان کنند.دولت اگه میخواد6را به 9 برسونه این مدت را بدون حقوق تصویب کنه هرکی دوست داره بگیره اما مملکت را تعطیل نکنه که فقط یه عده راضی بقیه ناراضی باشند.
  • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    1 10
    بیت المال را چرا صرف عشق به کار در بیرون از منزل زن ها هدر می دهید و مردان را بیکار می کنید؟ اسما با غرب مخالفیم اما تا حالا هر اشتباهی که اونا انجام دادن و بعد پشیمان شدن ما هم دوباره انجام می دهیم!!! اگر به دنبال افزایش کار زنان هستید پس نفقه و مهریه را حذذذذذذذذذذذذذذذذذذذف کنیییییییییییییییید!
  • الهام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    16 24
    ما خيلي خوشحال بوديم به خاطر آقاي روحاني. منتظر خبراي خوب هستيم از دولت. اين بود حقوق زنان؟
    • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      5 11
      روحانی متچکریم.....چقدر به زنان در جامعه اهمیت دادی.ارامش را از انها گرفتین.صد رحمت به احمدی نزاد
    • شیدا RS ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      6 4
      اگه حق زنان اینه !!!! ما این حق رو نمیخوایم...اگه به دولت قبلی بود که میخواست تا 2 سال هم مرخصی بده...واقعا برای یه مادر و کودک چه فرقی بین 6 ماه تا 9 ماه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بالاخره که باید جداش کنه
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      4 1
      عزیزم من زن هستم . شاغل هم هستم. اما این کار حمایت از حقوق زنان نیست. این قانون فقط در جهت خانه نشین کردن زن ها است. مشکل ما اینه که فقط منافع کوتاه مدت خودمون رو می بینیم. تکلیف دخترهایی که در به در توی این جامعه ی مرد سالار دنبال کار می گردن تا یه زندگی شرافتمندانه داشته باشن چیه؟ دیگه کسی این ها رو استخدام نمی کنه.
  • محمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    4 4
    آقای بی نامی که با پرچم المان اومدی اول بی زحمت پرچم اجنبی رو بذار کنار و از علائم ملی خودت استفاده کن و دوم این که پرداخت حقوق در دوران زایمان یا استراحت های پزشکی هیچ ربطی به بیت المال نداره و تو خیالت راحت این پولها گوشه ای از همون پولهایی هست که هنوز فیش حقوق رو نگرفته اول کسر میکنن و بعد فیش تحویل میدن پول خودمونه نه بیت المال .تازه گیرم که بیت المال باشه من و امثال من داریم تا 30 درصد حقوق رو مالیات میدیم پس من سهمی تو این بیت المال دارم در مواقع ضروری و... حق منه منی که دارم مالیات میدم و حق بیمه پرداخت میکنم . لطفا تو یکی ساکت. تازه به جای 6 ماه که برا خانوما هست باید بشه 2 سال تا بچه های سالم تحویل جامعه شن.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 13
    اقا من به خاطر این مصوبه بچه دار شدم.چرا بدون اخطار قبلی تصمیم میگیرد. حالامن چیکار کنم.بچم دو ماه دیگه به دنیا میاد
    • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      9 2
      یعنی فقط به خاطر 9 ماه مرخصی بچه دار شدید!!! واقعا که...
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 11
    نگران نباشین اینا میخان همه کارای احمدی نژادو به نام افراطی گری حذف کنن بعد به نام اعتدال به نام خوشون بزنن ولی اینا ثبت شده چراغی را که ایزد برفروزد ............. اعتدال تون شروع شده حالا حالاها کار دارین باهاش
  • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 11
    تورو خدا لغوش نکنین آخه بچه شش ماه گناه داره بره مهد
  • قلندر A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 1
    دوباره با شور و احساسات شروع به نظر دادن کردیم، کمی توجه کنید : یک سری مصوبه دولت قبل داشته ، که مقرر شده تا اطلاع بعدی متوقف شود نه لغو!! یعنی تا یک مدتی معلق می ماند! می خواهند بررسی کنند چرا اینقدر مصوبه و با چه بار مالی و چه اندیشه ای پشت آن تصویب شده!!!
  • بی نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 3
    احياي حقوق زنان به شيوه هاي مرررررررررررررررررررررررررردانه بهتر ازين نميشه
  • دایی US ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    10 5
    دست دولت محترم درد نکنه که با کلیدش قفلی بر یکی از کارهای پوپولیستی احمدی نژاد زد
  • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    2 0
    کلا ما که توی مرخصیم باین وضعو اوضاع حالا میخوان لغو کنن زیاد کنن
  • بی نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    5 3
    اولین قدم در اصلاح قانون کار
  • مادر A1 ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    2 4
    این واقعا تبعیض به مادرانه چرا 9 ماه زیاده در انگلیس 53 هفته است و اسلواکی مدت استاندارد مرخصی زایمان 3سال است و دولت در 2سال اول تولد بچه ماهیانه 256یورو، هزینه حمایتی پرداخت می‌کند. امکان توقف مصوبه مجلس در خصوص افزایش مرخصی زایمان مادران وجود ندارد شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 به 9 ماه و مرخصی دو هفته ای پدران مصوبه مجلس است، گفت: بدیهی است که توقف مصوبه مجلس امکان پذیر نیست.
  • مادر شیما A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    7 5
    سلام مرخصي زايمان فايده نداره من خودم از اين مرخصي شش ماهه فقط سه ماهش استفاده كردم اينم به خاطر اينه دخترم خيلي ناآروم بود ولي يه روز با همسرم حساب كرديم فهميديم رسما توي مخارج زندگي مونديم براي اينكه تامين اجتماعي دو سوم پايه حقوق سال قبل را بهم ميداد اينم نه سر وقت سه ماهه ميريختن به حساب براي من يه چيزي حدود 200 هزار تومن ميشد با هزار مكافات و تشكيل پرونده عطايش را به لقايش بخشيدم اومدم سركار پس خانمها زياد نارحت نشن چون همون شش ماهش هم فايده نداشت مرخصي زايمان ريشه اي مشكل داره وقتي پولي دريافت نميكني و توي مخارج همون بچه ات ميموني شش ماهش نميخواي چه برسه به نه ماهش
  • درخشان IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    5 4
    لطفا متن رو خوب بخونن اونایی که فقط بلدن تو هر کاری نظر بدن .متاسفم که بگم اگه از حسادت مردم ما آمار بگیرن اکثر ما از بیماری حسادت داریم رنج میبریم.خواهشن خیلی از مردم ما حداقل به مادر که حتی تو جوامه عقب افتاده هم براش ارزش فراوانی قایل بودن و هستن کمی احترام بزارن.خدا به ما کمک کنه تا به نوزادان رحم کنیم و دلمون برشون بسوزه بخدا من از مردم سرزمینی دیگه فهمیدم که بچه چقد احترام داره وقتی که دنیا دنیا به نوزادم ابراز علاقه میکردن. کمی به خودمون بیایم . (به دلیل تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن این مصوبه ممکن است از سوی دولت اجرای آن برای مدتی متوقف شود اما لغو آن توسط دولت امکان ندارد.)
  • مریم IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    7 7
    خواهش می کنم مرخصی 9 ماه بشه .
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      1 5
      چشم. الان دستورش را مینویسم
  • ندا IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    6 3
    مردهایی که اینجا بر علیه زنها شاخ و شونه می کشن بدونن که یک زن همیشه در استرسه نه ماه این استرس تو زندگیش کم بشه مگه بده . اگه تو یک نقشداری اونم مرد بودنته زن نقش مادر روداره شغل بیرون کارگزخونه که هست عروس مادشوهره دختر خونست در عین حال زنانگیشم باید حفظ کنه منظورم از این نقش ها مسئولیتشه وقتی تو دختر خونه ای انتظار ها فرق داره باید وقتی می ری خونه پدرمادرت هرکاری داشتن انجام بدی و..... ولی آقایون همزمان با خانمشونبرسن خونه کنترل رومیگیرن میشینن جلوتلویزیون زحمت کانال عوض کردن رومیکشن خانمها بدو بدو غذا درست کنبه بچه برس خونه تمیز کن
  • منوچهر A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    8 12
    اینطور که معلومه آقای روحانی نمیخواهد 4سال بعدی هم رئیس جمهور باشه با دولت تدبیر و ناامید
  • یسنا IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    13 5
    اتفاقا این در راستای حقوق زنان هست. خانم های عزیز لطفا به اهداف ذاتی این لطف بیاندیشیم. این الطاف برای خانه نشین کردن زنان بود. کدام کارفرما زنی که 9 ماه میخواهد برای زایمان برود ، ماهی 4 روز مرخصی ، ساعات کم کاری و.. حاضر است استخدام کند؟؟ ساده نباشیم
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    5 8
    وقتی داری تو تهران زندگی میکنی با وجود آلودگی و پارازیت و مشکلات ترافیک و رفت و آمد اگه قرار باشه مادران شاغل مجبور به کار کردن باشند باید به 9 ماه مرخصی زایمان خیلی توجه کرد.
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    4 2
    این هم از لطف دولت تدبیر وامید جناب رو حانی این گونه از حقوق زنان حمایت میکنید مشکل این سرزمین 9 ماه مرخصی زایمان خانم هاس چرا کسی پیگر قراردادهای ملیاردی بازی کنان فوتبال نیست که ساله میلیاردها تومن پول از بیت المال صرف اون میشه یا نه چرا از دست گل آقای خاوری چیزی نمی گین مگه اون از بیت المال نبود به هر حال از اینکه اینقدر به فکر بیت المال هستین جای تقدیر وتشکر داره جناب ریس جمهور - از خبر انلاین خواهش میکنم نظر منو چاب کنه مرسی
  • سارا IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    17 6
    خيلي خوشحالم با اينكه خودم يك خانم هستم. چون 3 ماهه يكي از همكاراي من به مرخصي زايمان رفته و تمام كارهاي ايشون گردن منه بيچاره افتاده و من خيلي خسته شدم. اينطوري زودتر مياد سر كارش
    • نبي IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      10 7
      نوبت خودتم ميشه ايشالله
    • مادر GB ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      2 2
      از بس که حسودی
  • سينا IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    11 15
    اين چه دولت تدبير و اميدي است كه مصوبه مرخصي زايمان را لغو كرده است شما زورتان به بچه هاي كوچك رسيده است. صد رحمت به دولت قبل
  • نورا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    5 1
    با اینکه خودم تومرخصی زایمانم ودختر 25روز که به دنیا اومده بالغوش موافقم .خانم های شاغل مراقب باشید گول عوام فریبی دولت دهم رانخورید اونها برنامه دارن که شما را خونه نشین کنند وبه بهانه های مادر بودن حقوقتون را پایمال کنن از این راه وارد میشن وکم کم همه چیز را ازتون میگیرن . اگر راست میگن که برای خانواده ها نگران هستند حقوق شهروندیمون را بهمون بدن سه ماه مرخصی دردی از ما دوا نمیکنه
  • امید A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    1 5
    باسلام به جای مرخصی زایمان که دراموراداری بروزمشکل کرده ونبود کارمندان به مدت 6ماه(وای به 9 ماه) همچنان" ارباب رجوع "رامنتظر وبلاتکلیف نموده است،دولت حق اولادراافزایش دهد مطمئنا" رشد جمعیت قابل توجه خواهدبود.....
  • ز-ا A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    4 2
    شمارا به خدا نه! شش ماهه همکارم رفته آسایش هم اززندگی مارفته،همسر وفرزندم چه گناهی کردن.......... نه!
  • جعفر IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    6 4
    صدقه سری که نمی دهند این پولی که بابت حقوق می دهند قبلا از حقوق بدبخت خانم ها کسر شده حالا که می خواهند استفاده کنند باید از هفت خوان رستم بگذرند واقعا بی انصافی است آقایانی این حرف ها را می زننداگر خودشان خانم بودند واین مشکلات راداشتن باز هم سنگ می انداختن کمی منصف باشید
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    6 4
    ایکاش آقای روحانی رو این تجدید نظرش مصمم میموند و9ماه را حتما وسریعتر لغوش میکرد تا تکلیف همه روشن شه.کارها هم زودتر رونق بگیره
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      7 5
      حالا شما اقایان محترم 9ماه کارکنید بذارید خانمهای بیچاره ای که همه کارها روسرشون می ریختید9ماه استراحت کنند وشما یه خورده ای بخودتان تکانی بدید وکارکنید بقیه ایام که خانها هستن که شماها فقط از زیرکاردر میرید.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 1
    اول دولت رو راضی کنید بیاد حقوق 9 ماهمون رو یجا بده بتونیم ازدواج کنیم بعد سر این چند ماه کم و زیاد جنگ کنید. والا به خدا...!!
  • atefe IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 1
    برای اولین باره که یه دولت میاد میگه کلیه ی مصوبات دولت رو قبلی ملغیمی کنه . بعد بیاد کلیه ی لوایح و مصوبات دولت قبلی رو از سایت اطلاع رسانی دولت حذف کنه . مگه ارث پدریشه که حذف کنه . حذف کرد که سندی تو دست کسی نباشه . بعد بیاد تمام آرشیو ریاست جمهوری قبلی رو پاک کنه . نمردیمو معنای اعتدالم فهمیدیم .
    • بابك A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      0 0
      آفرين به شما ان شاءاالاه كه هر چه زودتر اين قانون عملي بشود و به داد مادانه شاغل برسند چرا كه بچه در اين مدت نه ماه ديگه واقعا مراقبت اصلي مرحله آن اتمام شده التبه اگر هم يك سال ميشد ديگه واقعا عالي بود چرا كه واقعا خيلي خوب ميتوانيم از اين طريق تشويق كنيم واسه مادران شاغل و خصوصا مادراني كه پدر و مادرشان در قيد حيات نميباشد چرا كه به نظر من خانم هايي كه شاغل هستند و بچه ميآورند و در صورتي كه پدر و مادرشان در قدي حيات نباشد بايد از شرايط ويژه برخوردار باشند كه اينطوري تشويقي باشد واسه كساني كه پدر و مادرشان در قيد حيات نيست و ميتواند حساب كنند كه دولت اينطوري حمايتشان ميكند.
  • سهیل IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    4 10
    متاسفم که دولت تدبیر و امید در اولین گام بی تدبیری خودشو نشون داد وخشک و تر رو با هم سوزوند افزایش 3ماهه مرخصی زایمان باعث افزایش سلامت مادر و کودک و رشد بهتر کودکانمون برای داشتن جامعه ای بهتر در آینده میشد و به هیچ وجه بار مالی زیادی نداشت در قیاس با نتیجه ای که در آینده رای مملکت داره. واقعا برای دولت بی تدبیر و امید متاسفم
  • سهیل IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    6 3
    روحانی اشتباه کردی .همه میدونن که خانمها تو محیط کار خیلی فعالند و آقایان از زیر کار در رو . الانم شکل این آقایان مخالف اینه که جبور میشن کار کنن والا اصلا براشون مهم نبود .ضمن اینکه این مصوبه به تایید مجلس رسیده و هیچ کس حق نداره اونو لغو کنه . روحانی که دم از قانون گرایی دولتش میزد این حرکت در گام اول دولتش همه حرفها و قولهاشو زیر سئوال برد.
  • جلیل IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    10 2
    الان مهمترین مساله کشور کاهش زاد ولد هست که موجب بحران برای مملکت شده در چنین اوضاعی می بایست سیاستهای تشویقی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شود که دولت قبل به خوبی این مصوبه را تصویب کرده بود افزایش زمان مرخصی موجب توجه بیشتر خانواده ها به تغذیه وپرورش کودک خواهد شد من خودم تو مدرسه استثنایی مشاور هستم تعدادی از این کودکان که الان فلج شده اند به دلیل سو تغذیه و ناراحتیهای روانی در دوران حامله گی بود بنابراین این مرخصی به بهبود وضعیت تغذیه وروانی خانواده ها کمک خواهد کرد ولغو آن کاملا غیر کارشناسی ظالمانه و خیانتی بزرگ به کشور ی هست که با بحران کمبود جمعیت مواجه هست
  • نازنین فاطمه A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    3 1
    منم واقعا متاسفم که به جای انجام کار جدید , کارهای دولت قبلی رو زیر سوال می برن منم خودم یه بچه 8 ماهه دارم و تمام این مدت رو با استرس تصویب این قانون سپری کردم حالا هم معلوم نیست چی بشه. همه خانواده هایی که بچه کوچیک دارن خوب درک می کنن که شش ماه مرخصی کافی نیست.
  • حقگو IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    5 1
    من اخيرا پدر شده ام اين دوستاني كه نظر ميدن مرخصي 9 ماه زياده و يا از جيب بيت المال خرج ميشه يا تا بحال بچه دار نشدن بدونن بچه با شرايط فعلي از بدو تولد هزار جور دنگ و فنگ و بيماري و زردي و خداي نكرده گرفتاري هاي مادر زادي و غيره داره كه باور كنين همين 9 ماهم كمه. ضمنا چرا مغلطه ميكنين اينكه ديگران كار ندارن و بيت المال وغيره از كوتاهي مسئولينه نه اينكه از حق مسلم يك مادر كاسته بشه كه آيا به تو اضافه بشه يا برسه به اون باباي3000000000ميلياردي در آخر يه جمله ميگم به تمام دوستان مخالف 9 ماه استراحت(كه جز گرفتاري ونگهداري از بچه نيس) انشالله خودتون كه بچه دار شدين ميفهمين كه 9 ماه همچين زيادم نيس براي شيردهي و مراقبت از بك نوزاد
  • بی نام GB ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    6 1
    مالیات رو منه کارمند میدم میخوام واسه راحتی خودم هم خرج بشه. انتظار زیادیه؟ بی عدالتی وقتیه که من کارمند با حقوق 600 هزار تومان مالیات بدم و زنان خانه دار و کشاورزان با در آمدهای سالانه ی صدها میلیونی و سایر عزیزان با در آمد های مشابه حالش رو ببرن و به ریش ماها بخندن. جالب تا اسم زنان کارمند میاد اولین چیزی که به فکر هر کس میرسه حقوقی هست که میگیره و فوری با زنان خانه دار مقایسه میشن ولی هیچ کس نمیگه زن کارمند قبل از هر چیز زن خانه دار هم هست .صبح ها آفتاب نزده باید بیدار بشه غذای شوهر و بچه ها را آماده کنه و... وبعد بره سر کار .در حالی که خانم خانه دار هنوز در حال خروپف کردنه.
  • 0 IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    5 2
    آقاي بي نام لطفا بررسي كنيد بعد نظر بديد اول اينكه پول بيت المال نيست و حق بيمه اي كه ماهيانه 40000 تومان بابت پرداخت مي شده براي مني كه 10 سال سابقه كار دارم ميشه حدودا4800000 تومان حالا كه نصف مي خوام بگيريم شما مدعي هستيد در ضمن تامين اجتماعي يكي از ثروت مند ترين ارگان هاست كه پول ما كارگر هاي بيچارست كه ماهيانه حداقل 160000 تومان پرداخت مي كنيم كه شايد يك روز استفاده كنيم لطفا اگر اطلاع نداريد مطالعه كنيد
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 1
    من نميفهمم اين مرخصي به آقايون چه ربطي داره كه همه نظرات را آقايون اينجا نوشتن خوب شما از دو هفته مرخصي كه بهتون ميدن استفاده نكنيد دخالت زيادي هم نكنيد.
  • بينام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    5 1
    توروخدا ما زنان شاغل دلمون به اين خوش بود كه مي تونيم بيشتر از بچمون نگهداري كنيم ما انتظارهاي بيشتر از جناب دكتر روحاني داريم .ما را درك كنيد بخدا خيلي سخته ... آخه چه جوري مردم مي خواين تشويق به آوردن بچه كنيد با اين وجوديكه جمعيت جوان ما رو به كاهش ميباشد اين همه پول هزينه مي كنن فقط زورشون به ما زنان رسيده .خواهش مي كنم بيشتر به فكر زنان كارمند باشيد...
  • عادل A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    3 1
    شنیدی که میگن اسیاب به نوبت .حتما اینم شنیدی با هر دست بدی باهمون دست هم میگیری. پس بهتره حسادت ها و چشم تنگی هارو کنار بذاریم تا بتونیم خودمون رو جای همه بذاریم .حتی جای بچه ای که نان اور خونش مادرشه و توی سرما ی صفر درجه و گرمای 40درجه ساعت 5 صبح باید با مادرش بر ه سرکار و بیاد عادلانه بگم این قانون منافعش خیلی خیلی بیشتر از مضراتشه. با دولت اقای روحانی امیدوارم همه قانون ها عادلانه بشه برای همه زن و مرد .کوچک و بزرگ
  • شاپرک A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    1 1
    روحانی متاسفیم
  • مادر GB ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    1 0
    یک نفر پیدا شد حرف حساب بزنه اونم آقای عادل
  • a-r A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 1
    بهترین حالت ازنظر من همان 3 ماه مرخصی استعلاجی است که ازسالهای دوربوده است قانونی که میبایست تصویب شو د اینست که تحت هرشرایطی بعدازسه ماه اگر مادرکارمند خواست ازمرخصی بدون حقوق یا سه روزدرهفته یا نیمه وقت استفاده نماید محل کارش ملزم به موافقت تازمان خاصی مثلا 1 سال باشد . چون باامثیازمرخصی های طولانی برای خانمها ، برای استخدام ازابتدا با مشکل مواجه خواهند شد
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    2 0
    اصلا به همه مرخص بدند همه كارمندها تو محل كار گيم بازي ميكنند كدوم كار كاري نيست ساعت مفيد كاري روزانه 20 دقيقهاست بقيش علافيه اينطوري در مصرف برق و هزينه ها هم صرفه جويي ميشه
  • حميد A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 1
    ظاهرا كليد دولت شبيه كارت عمل ميكنه يواش يواش فرق كليد و داس داره نمايان ميشود.
  • مادر GB ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    4 0
    این مملکت با این مردم هیچوقت هیچی نمی شه؟ سر سه ماه مرخصی که اونهم درسته که اسمش مرخصی به مادران، اما در اصل به بچه ی شیرخوار به حساب می یاد حق بچه ای است که می خواد پیش مادرش باشه، شیر مادر بخوره ، اونم با این گرونی شیر خشک که غذا بچه هم فقط شیر، واقعا شماهایی که ساز مخالف میزنید و توپتون پٰر که انگار از شکم شما می خوان بگیرن و به زنان شاغل بدن چرا اینقدر بخیل هستین؟؟؟!!! مردانی که همسرشان خانه دار هستن، یا زنانی که خانه دار هستن اصلا این مسئله را درک نمی کنند پس چطور به خودتون اجازه میدین که نظر بدین؟؟!! 9 ماه که هیچی بچه تا زمانی که شیر می خوره یعنی تا 2 سالگی نباید روزی 8 تا 9 ساعت از مادرش جدا باشه
  • بی کس IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
    3 0
    من هم با نظر مادر کاملاً موافقم ، کاش بچه های شیر خوار زبون داشتن و به این آدمایی که واقعاً درک ندارن میگفتن که ما نیاز به مهر مادری داریم ، این مادرایی هم که شاغلن از روی تفریح که نیست نیاز دارن من خودم از 18 سالگی شاغل شدم بخاطر شرکتی بودنم میترسیدم که بچه دار بشم ولی الان که 28 سالمه قراردادی شدم تصمیم گرفتم که بچه دار شم و بزودی همین اسفندماه میرم مرخصی ولی باید بعد از نه ماهگی فرزندم برم سر کار نمیدونم فرزند دلبندمو پیش کی بزارم ؟ فکر اینجا رو هم بکنین که بچه 9 ماهه رو پیش کی میتونین بزارین وقتی کسی رو ندارین ؟ به مهد کودکا هم نمیشه اعتماد کرد. هزینه پرستار هم نداریم. آدمایی که فاز منفی میدین همه ی شرایطو بسنجین بعد نظر بدین ، انسانهای گوناگونی تو این دنیا زندگی میکنن با شرایط گوناگون .
  • خسته A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    7 0
    من یک معلمم در روستا.بچه ام هیچی به خودش ندیده شش ماهه که بود صبحها ساعت شش می رفتم و سه می اومدم بعدشم دانشگاه بود وخانه داری.کسانی که فکر می کنند ما داریم بیت المال را می خوریم بیان ببینن بچم بیمارستان بستری بود وما بابا آب داد درس می دادیم،خودم در تب می سوختم واجازه ی مرخصی نداشتم سختی هامونوکه نمی بینیدحقوقی که بعداز 16سال تحصیل و تدریس بهمون می دن اذیتشون می کنه.راه باز جاده دراز درس بخونید تلاش کنیدتا شما هم بیت المال خور بشید.
  • کارزان A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 1
    خوش بحال بچه هایی که مادرانشان خانه دارهستندتاهروقت مریض شوندکسی بالاسرشان باشه.......
  • مادرانه IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 0
    واقعاً مرسی آقای عادل ، ایشالا که شیرت حلالت باشه داداش.
  • مارال IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    4 0
    آقایونی که موافق لغو مرخصی 9 ماهه خانمها هستید حتما هنوز با مشکلات یک خانم با یک بچه شیرخواره 6ماهه که مجبور، میشه نیمی از روزش رو دوراز کودکش بگذرونه آشنا نیستید انشالا یک کم دیدگاهتون رو گسترش بدید وکمتر به منافع شخصی خودتون فکر کنید ،اگر کمی فکر کنید میبینید این هزینه به قول شما زیان آور در دراز مدت نسل بعدی ما رو تضمین میکنه ،یک بی انصافی محض میتونه باشه اینکه فکر میکنید 9 ماه مرخصی خانمها برای رفاه حال خود اونهاست چون اوایل تولد کودک سخت ترین دوران زندگی هر مادر وبه تبع پدری میباشد ،ومتاسفانه در جامعه ما پدر شدن بسیار آسان است وگرنه این تعداد مرد خوشحال وراضی از کاهش مرخصی زنان نداشتیم ،آقایونی که مخالف این مرخصی هستید لطفا وسعت دیدتون رو گسترش بدید سرمایه مهم کشور ماهمین کودکان هستند