مهر گزارش داد: یک ناشر به سیاست جدید تامین اجتماعی در دریافت حق بیمه فعالان در موسسات و بنگاه‌های نشر که در منزل مستقر هستند، اعتراض کرد.

یکی از دست‌اندرکاران انتشارات «میراث اهل قلم» با اشاره به اینکه صبح دیروز دوشنبه 28 مرداد برای تحویل لیست پرداخت حق بیمه اعضای این موسسه انتشاراتی اقدام کرده اما موفق به تحویل دادن آن نشده‌ است، گفت: طبق معمول لیست بیمه تامین اجتماعی را به شعبه مربوطه بردم که با کمال تعجب به من گفته شد کارگاه شما غیرفعال اعلام شده است!

وی افزود: وقتی علت را جویا شدم گفتند به بازرسی مراجعه کن و آنها نیز در پاسخ به اعتراض من چنین پاسخ دادند که از آنجا به عنوان یک محل مسکونی نمی‌شود بازرسی قرار بگیرد، شما نمی‌توانید بیمه شوید و باید «خویش فرما» لیست بیمه را رد کنید.

وی افزود: به بازرسی گفتم بیش از 3 سال است که این محل مسکونی دفتر انتشارات است و هیچ گاه مشکلی نداشته و بازرسان به کرات به انتشارات مراجعه کرده‌اند که در پاسخ گفت: اگر در گذشته هم بازرس آمده، اشتباه کرده است، اسمشان را بدهید تا جریمه‌شان کنیم!

بنا بر این گزارش و طبق قانون، دفاتر انتشاراتی که موضوع مالیات آنها همچنان محل بحث است و به طور کامل حل نشده، در قانون وزارت ارشاد و اماکن می‌توانند از منازل مسکونی برای دفتر خود استفاده کنند و منع قانونی نیز برای آن وجود ندارد، اما گویا مسئولان این واحد تامین اجتماعی برای دریافت پول کامل از بیمه‌شدگان انتشاراتی‌ها که کمتر از 10 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند، شیوه مذکور را در پیش گرفته‌اند.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    15 0
    كلا تو اين مملكت براي گرفتن پول بيشتر از مردم بويژه اهل فرهنگ، همه پايه ان. اينجا هم همينطور. ناشر عزيز يه خورده سر كيسه رو شل كرده بود، ليست ش الان ثبت شده بود. خودشم برا يه سال از بازرسي بيمه شده بود. اصلا سراغشم ديگه نمي رفتن.
  • محمد تبریزی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    1 0
    بی نام محترم از هتاکی و نسبت های دروغ به همکاران زحمتکش و بی ادعا و مظلوم خودم چندشم شد فقط شما و دیگر هم افکارتان را به خدای واحد می سپارم و این توضیح را ارائه می نمایم که ظبق قانون ورود به منزل مسکونی برای هر فردی حتی بازرس تامین اجتماعی ممنوع است و فقط در صورت وجود پروانه معتبر صادر شده برای واحدهای مسکونی و در حالتی که از محل به هیچ وجه استفاده مسکونی نشده و درب ان باز و حتی المقدور دارای تابلو باشد میشود بازرسی انجام داد .