۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

ایسنا نوشت:

مقامات نیروی هوایی آمریکا اعلام کردند، یک هواپیمای بمب‌افکن B- 1B این کشور روز دوشنبه در منطقه‌ای دوردست در مونتانا در جنوب شرقی آمریکا سقوط کرد، اما چهار خدمه آن پس از بیرون پریدن از هواپیما در "داکوتای جنوبی" جان سالم به در بردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، سرهنگ "کوین کندی"، فرمانده تیپ بیست و هشتم هوایی بمب‌افکن‌ها گفت، دو خلبان و دو افسر نظامی این هواپیما پیش از سقوط در نزدیکی منطقه "برودوس" مونتانا حدود ساعت 9:30 صبح از هواپیما بیرون پریدند.

عکس‌های هوایی از سقوط، منطقه سوخته بزرگی از سبزه‌زار را نشان می‌دهد که عاری از قطعات قابل تشخیص هواپیماست.

سرهنگ دوم، "آلن هرتیج"، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت، ارزش یک بمب‌افکن B- 1B حدود 283 میلیون دلار است.

کندی گفت، نیروی هوایی آمریکا تحقیق جامعی انجام خواهد داد تا علت سقوط را مشخص کند؛ سقوطی که در حدود 170 مایلی جنوب شرق "بیلینگر" مونتانا اتفاق افتاد.

طرحی برای سه برابر کردن حریم هوایی‌ مانورهای آموزشی بمب‌افکن‌های B-1 و B-52 مستقر در داکوتا بیش از شش سال است که در دستور کار است. نیروی هوایی آمریکا قصد دارد سه "منطقه عملیات نظامی" برای ایجاد یک منطقه پروازی حدود 27500 مایل مربعی اضافه کند، منطقه‌ای که بزرگتر از ویرجینیای غربی است.

هرتیج گفت، آخرین باری که یک بمب‌افکن B- 1B در یک سقوط از بین رفت 12 دسامبر سال 2001 بود که در جنگ افغانستان حضور داشت و به داخل اقیانوس هند سقوط کرد. علت این سقوط هیچگاه مشخص نشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    91 29
    خدا به داد پرسنل نیروی هوایی امریکا برسد . به خاطر این ضرر هنگفت احتمالا چند ماه حقوق نمیگیرن طفلکیها!!
  • میلاد SE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    78 19
    متاسفم
    • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      18 14
      متاسفی به کشوری که دستش به خون هزاران انسان الودست خسارت مالی وارد شده؟ یا متاسفی وسیله ای که قراربودباعث مرگ کلی ادم بیگناه اعم اززن و کودک بشه یا قبلا شده نابود شده؟ اسمش بمب افکنه اگه نمیدونی چیه دربارش تحقیق کن تا بفهمی برای چی ازش استفاده میشه؟ اصلا شمایی که به تاسف این اقا رای مثبت دادین فکرکردین این برای متاسفه؟ یعنی ما باید اینقدرجاهلانه فریاد بزنیم مرغ همسایه غازه؟ چون امریکاست همینجورفکرنکرده دهنمونوبازکنیم ویه صداهایی ول کنیم بیرون بدون توجه و بدون فکر کردن خوشحالم که این وسیله نابود شده ارزو میکنم همه ی این ماشینهای ادمکش درتمام کره زمین نابود بشن اگرهم قراره جنگی میان این بشر نادان باشه بهتر که با نیزه و شمشیر جنگجوها همدیگه رو تیکه پاره کنن تا اینکه با فشاریک دکمه ...
    • بی نام EU ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      5 10
      الان که فکر میکنم میبینم بی نام راست میگه!رای مثبتمو کم کنید.
    • بی نام A1 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      4 2
      درود بر تو بی نام. این بدبختا امریکا براشون خدا شده. متاسفی؟ به درک که متاسفی. اگه همین بمب افکن میزد دهها ادم بی گناه رو میکشت باز میگفتی متاسفی؟ چون مال امریکاست میگی متاسفی؟
    • زمان IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 3
      پاسخ به میلاد (ها): مشکل اصلی ما قبل از آمریکا، شماهایید. (یه جورایی حکم نفس اماره رو دارید ...)
  • احمد رضا RS ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    8 0
    جنسش طلا بوده اینقدر گرونه؟
  • بی نام EU ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 0
    یعنی هر هواپیما 850 میلیارد تومن...
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    13 3
    اينقدر از اين هواپيماها و حتي بسيار پيشرفته تر دارند كه سقوط اين يكي مثل كشته شدن يه مگس در نيروي هوايي اونهاست
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    6 0
    سوانح هوایی برای این بمب افکن زیاد اتفاق افتاده. بجز این تا به حال ۹ بی-۱ لنسر در سانحه هوایی از بین رفته‌اند که در این بین ۱۷ نفر از خدمه این بمب افکن کشته شده‌اند (ویکی ) بخاطر همینم دیگه تولید نمیشه
  • بی نام A1 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    7 1
    چه هواپیماهایی که تو ایران به خاطر تحریم قطعات هواپیما توسط امریکا سقوط نکرد. چه ادمای بی گناهی که کشته نشدند.
  • ایرانی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    یه لحظه یاد هواپیمای مسافریریمون که با موشک منفجر کردن بیفتیم بعد رای بدین یاد زن و بچه های بیگناه یاد کودتای 28 مرداد یاد 8 سال کمک امریکا به صدام یاد بچه های وطن که با سارین و اعصاب بینفس تو خاکها غلطیدن که ایران ایران بمونه بعد رای بدین یه لیحظه به یاد ناخدای بیخدای وینسس که بخاطر کشت زنو بچه ها ایرانی توی هواپیمای مسافربری ما مدال قهرمان جنگ گرفت بیفتین بعدرای بدین.یاد میلیونها نفری که بخاطر قحطی و جنگی که این اجانب به ملت بی دفاع ما در جنگ جهانی دوم روا داشتند و از گرسنگی و بیماری مردن بیفتیم بعد رای بدیم.راستی چه خوب گفتن همین ها که حافظه تاریخی ما ایرانی ها خیلی ضعیفه.